Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

НивоматМалко разсъждения


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 iohoho

iohoho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 587 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    S 211 E 320 CDI 2004г.

Публикувано 30 юли 2010 - 08:29

За да не спамя тази хубава тема си отварям нова с разсъждения и питанки на тема нивомат.

Задницата на моето комби видимо „клекна” по незнайни за мен причини /очаквам предположенията ви/ и реших да я вдигна-дразнеше ме понеже понякога не можеше да мине безпрепятствено в/у някой висок полегнал полицай.
Преди това да уточня, че возията беше сравнително нормална /казвам сравнително понеже с Люси сравнихме двете комбита и установихме леки аномалии при моето-съвсем незначително „люлеене”, едвам доловимо/.
Отидох на канал и по описания начин извърших повдигането. Резултата беше много кофти возия с обичайното подскачане като при скапани сфери. За отбелязване е, че нивото, според мен на око, беше нормално високо, но при изключен двигател след известно време падаше ниско, и при запалване на двигателя се повдигаше така/за около 4-5секунди/, както се вдигат ситроените! Е, такова нещо при мерцедес не знаех да има.
Върнахме малко нивото надолу, почти в изходно положение, но все пак малко по-високо. Возията се възстанови до положението преди вдигането, т.е. не подскача.
И сега питането ми – сферите дали са за смяна или просто с вдигането, може би прекалено, сме сгъстили извънредно газа в сферата вследствие на което задницата заподскача.
Сферите когато престанат да функционират нормално не могат да върнат отново добрата возия, нали. Дали тогава проблемът ми не е другаде в помпата например?

http://mercedes-w124.../html/23_18.htm
  • 0

#2 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 30 юли 2010 - 10:16

може да е гръмнала само едната.
отиваш при майстер и им казваш да проверят дали са гръмнали. Те знаят как, бъркат с отверка вътре и ако отверката потъне до край, значи балонът е гръмнал.


ти провери ли маслото в казанчето? докъде е? паднало ли е? ако изведнъж е паднало, без течове-- 100% е сфера
  • 0

#3 iohoho

iohoho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 587 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    S 211 E 320 CDI 2004г.

Публикувано 30 юли 2010 - 10:51

Да, пропуснах - течността не мърда, и си е в нормите.
Де го тоя майстор, ми сподели, дето ще ми тества сферите. Може и на ЛС да не правим ненужно реклама.
  • 0

#4 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 30 юли 2010 - 12:54

е ква реклама, всички знаят кои са спецовете... краси, петко и генади... ти избираш при кой.
  • 0

#5 iohoho

iohoho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 587 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    S 211 E 320 CDI 2004г.

Публикувано 10 септември 2010 - 08:30

Да довърша темата...
Понеже беше ясно, че едната сфера е бегала, взех и ги смених.
Тук възникна следващ проблем - започна да вози твърдо с подскачане и доста неприятно удряне на амортисьорите. Понеже това ми е втора смяна на сфери - първия път беше на предишното ми комби, знам, че след смяна системата няма нужда от обезвъздушаване и не не необходимо да се прави нещо допълнително. Но проблем имаше. Диагнозата в два сервиза, включително и един от спецовете, както казва Боби, беше категорична-смяна на амортисьорите - :kill_myself: 1500 кинта някъде. В случая добре е, че не се спънах веднага в тия 1500, та да ги похарча :0_yahoo:
Четох в друг един форум за подобен проблем с комби 210ка, разрешен с промивка и смяна на маслото в системата на нивомата. И при мен, надеждата умири последна, проблема се разреши така :0_yahoo: :0_yahoo: :0_yahoo:
Сега отново си върна невероятната возия. Вложени средства - 75 лева за 3 литра масло ZH-M от Балканстар.
Извода - не се доверявайте на едно мнение за даден проблем, дори да е на признат капацитет.
  • 0

#6 iohoho

iohoho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 587 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    S 211 E 320 CDI 2004г.

Публикувано 15 септември 2010 - 18:31

:(
Такааа, малко избързах с радостите.
Както си возеше няколко дни без проблем сега отново почнаха да се "удървят" задните амортисьори. Проблема се разрешава като се напълни колата с 100-150кг - започва да вози отнова перфектно. Задницата се повдига на нормална височина. Когато спра или престои известно време, понякога, не винаги, задницата се снишава и отново се превръща в каруца :0_evil:
Дали все пак амортисьорите не са бегали и те?
Някой дали е срещал подобен проблем?
  • 0

#7 iohoho

iohoho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 587 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    S 211 E 320 CDI 2004г.

Публикувано 23 октомври 2010 - 19:19

Голяма активност в тази тема :slap:

Та след ходене по мъките да споделя как се разреши проблема.
Смяна на регулатора / кантарчето /. Какъв зор е видял не знам, но сега отново си карам комбито с характерната возия.

Благодаря на всички участници в дискусията за нивомата, опс, той бил само един :friends:
  • 0

#8 JAD

JAD

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Цял живот на МБ
  • Автомобил:
    MB124 300D (kомби)(автоматик)1992

Публикувано 08 ноември 2010 - 21:32

здравейте колеги. нивоматът ми всяка година,при по-студено време издава странни скърцания придружени с хриптене. при движение в градски условия,на всяка по-далга бабунка или дупка,при мардане на задницата се чува това,возията не се променя,но звукат дразни много и това е само когато е студено времето(цяла зима,малко от есента и малко от пролетта). имам чувството,че когато загрее маслото и тогава спира.......шантава работа,моля даите ми идеи,не се тарпи това.....благодаря ви предварително
  • 0

#9 yulian

yulian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.3 1992г.
    W124 3.0 TD 4 matic 1988г.
    W211 220CDI 2002Г.

Публикувано 27 декември 2013 - 21:32

Привет колеги,

Честита Коледа на всички, здраве, късмет и щастие през новата година!

 

Та, да попитам относно сферите на комбито 300 ТД 4 матик - напоследък взе да подрусва повечко и след консултация в сервиз смених 2-те сфери. Оказа се, че имало и трета сфера. Возията се оправи но остана едно тупкане което се чува от задно дясно колело. Това дали може да се дължи на това, че и 3-тата сфера е за смяна или е проблем на хидравличния цилиндър(амортесьора)?


  • 0
Публикувано изображение

#10 Швабата124

Швабата124

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Асеновград
  • Автомобил:
    W124 250D Turbo

Публикувано 28 декември 2013 - 00:48

За жалост 90% е от амовете колега,казвам за жалост заради цената им.Аз минах по този път след повече от година ходене по мъките думкане,тропане...ужас да те е срам да качиш някой,а караш Мерцедес.След смяната им с НОВИ "углушах"след като подкарам бенца блаженство и спокойствие в купето със страхотна возия,а преди това и тресачки и тестове на амове минавах........е тресачки за кинти са това пълна скръб по тяхни диаграми след теста амортесьорите ми бачкат на 87%,ама "дудук"заден ляв беше мармалад след като го демонтирахме преди смяната им с новите сигурно е от както е кола.Втората употреба е нож с две остриета,ако се е нахакал с боклуци през отворите за масло пиши го "бегал"дано съм помогнал .

Поздрави и весели празници на всички.


  • 0

#11 yulian

yulian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.3 1992г.
    W124 3.0 TD 4 matic 1988г.
    W211 220CDI 2002Г.

Публикувано 28 декември 2013 - 10:04

Гледахме ги с майстора, не се вижда да са протекли и колата си е вдигната нормално. Може да има вътрешно износване. Интересното е, че тупкането се чува най-често когато колелото пропада или слиза от "спящ полицай"(металните) с по стръмен наклон. Иначе колата си вози меко и плавно.


  • 0
Публикувано изображение

#12 Швабата124

Швабата124

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Асеновград
  • Автомобил:
    W124 250D Turbo

Публикувано 28 декември 2013 - 14:37

Гледахме ги с майстора, не се вижда да са протекли и колата си е вдигната нормално. Може да има вътрешно износване. Интересното е, че тупкането се чува най-често когато колелото пропада или слиза от "спящ полицай"(металните) с по стръмен наклон. Иначе колата си вози меко и плавно.

Абсолютно същите симптоми като колелото пропадне камък скача в багажника.Сега повдигни леко колата най добре на подемник около 4 пръста след,като отлепи гумите от земята.След това под въпросното колело (между гумата и земята вкарай щанга или здрав лост за да имаш упора)със рязки лашки нагоре към купето повдигай колелото силно и рязко слушай добре за "клькане кльо,кльо"точно такъв е звука,ако е така може да е и от втулката от към носача кадето се закрепва долу.

П.С.Омаслен амортесьор не е критерии за заминал такъв,ако вътре се е излуфтил то не прави налягане маслото в него и ще труполи но без да масли.

Пиши какво е станало


  • 0

#13 yulian

yulian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.3 1992г.
    W124 3.0 TD 4 matic 1988г.
    W211 220CDI 2002Г.

Публикувано 28 декември 2013 - 20:48

След празниците ще го тествам с подемника. Ако вътре се е излуфтил няма ли да изпуска и да кляка заницата? В друг форум четох, че вътре има клапан който играе роля на стандартен амортесьор и като се износи го има такова туптене защото гумата много рязко пропадала.


  • 0
Публикувано изображение




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни