Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

ЕКОПОМПА ( помпа за въздух )


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 Крум

Крум

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    300 СЕ 24V '90

Публикувано 20 юли 2010 - 20:29

Здравейте всички,

за пръв път пиша във форума,след като прекарах един месец в четене. Колата, за която пиша, я купих наскоро.

По проблема:
Преди около седмица забелязах странен шум под капака, нещо средно между цъкане и каране на колело по капли :dontknow:
Посетих няколко сервиза в Пловдив.Някои "Майстори" даже се изказаха, че това било климатика. Всъщност, както се оказа по- късно,беше развален лагера в ролката на екопомпата( помпата за въздух, еърпомпата, компресора...). Намира се на двигател 104.980 точно над алтернатора ( като си срещу колата отляво, горе) и се върти от пистовия ремък. Ролката имаше аксиален луфт около 1 мм.

По решението:
С доста кандърми склоних приемчика в един случаен сервиз да смени лагера. Свалиха компресора. Оказа се, че лагера се сменя заедно с ролката. Попитах за цена в БС и ми казаха 800 лв за ролка, лагер и ел. куплунг. Отказах и решихме да побългарим ролката малко и да заварим новия лагер.
Междувременно установихме, че компресора се върти мн. трудно на ръка (въртях го с имбус ).
Отворихме го.Отваря се с 3 болта и леко почукване. Изглежда така:

[img]http://http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2006/06/airpump.gif[/img]


Вътре по повърхностите на въртчщите се части имаше ръжда и гняс от графитените перки на ротора.
Личеше си, че не беше работил поне 2-3 години.
Компресорът не работи непрекъснато. Между него и шаибата има ел куплунг. Когато е включен, ролката е натоварена и компресорът работи. През останалото време ролката се върти свободно. Моя грешка е , че забравих да проверя дали куплунгът
е изправен.Следователно, щом не е работил компресорът 3 години, или електромагнитът е развален, или не получава сигнал.

Въпроси:
1. За какво е необходим въздух под налягане в колата ?
2. Колко е налягането на въздуха?
3. От кои датчици зависи пускането на компресора?
4 Откога и на кои модели се монтира това чудо?

п.с. шибания компресор е японски, на денсо.
надявам се опитът ми да е бил полезен

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  airpump.gif   12,97K   54 Брой сваляния

  • 0

#2 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 21 юли 2010 - 17:59

абе колега еко помпа такова чудо няма в колите
щом е дензо да не е компресора на климатика
така както го обяснаваш сигурно това ще е
  • 0

#3 Крум

Крум

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    300 СЕ 24V '90

Публикувано 22 юли 2010 - 16:24

Има. Ето я: [img]http://http://static.mbclub.bg/forums/uploads/monthly_07_2010/post-15654-1279808643,39_thumb.jpg[/img]
компресора за климатика е друга бира , и е от другата страна.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  PIC-0076.jpg   110,24K   77 Брой сваляния

  • 0

#4 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 22 юли 2010 - 17:56

ти ме разби и какви мъркучи излизат от нея и къде отиват
  • 0

#5 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Публикувано 23 юли 2010 - 11:27

Най добре докарай тук МПС-то да го видим на място, че така с тия снимки както ги цъкаш по една без поне 3-4 ракурса няма да стане работата.
Само че не знам колко ще ти изгори от Майна Сити до тук? /Къде ли е това?/

П.С.
Абе това да не е Филипополис?
Ако е така то там има доста хора от клуба които биха ти помогнали.
Трябва само да се явиш на някоя среща.
Успех
  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 26 юли 2010 - 15:17

Мисля че тази помпа вкарва въздух в изпускателния колектор за намаляване на CO емисиите.
  • 0

#7 Крум

Крум

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    300 СЕ 24V '90

Публикувано 26 юли 2010 - 17:12

От помпата излиза само един маркуч и отива в изпускателния колектор. Един познат каза, че охлажда изпускателните клапани по този начин и отделно се охлажда катализатора.

Майна Сити е Филипополис няколко века по-късно.

Ще се поинтересувам кога е следващата среща и направо отивам. То е ясно, че тия неща само със снимки не стават.
  • 0

#8 Крум

Крум

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    300 СЕ 24V '90

Публикувано 26 юли 2010 - 17:15

сега видях че Subsonic е написал преди мен това за катализаторите и вредните емисии
  • 0

#9 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 26 юли 2010 - 21:17

за първи път чувам такова нещо въобще на кола
и как охлажда клапаните ако духа в/у тях
ще връща и изгорели газове в цилиндъра
може наистина да окислява СО до СО2
я пловдивската чета разгледайте го
и го разгадайте това е нещо рядко срещано
  • 0

#10 Крум

Крум

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    300 СЕ 24V '90

Публикувано 27 юли 2010 - 11:48

Ами айде изберете си къде ви се пие бира и да я разгледаме тая джаджа.

А пък на маркуча са въсдух под налягане преди да влезе в двигателя има някакъква клапа, която се управлява от вакуум
( като тия кръглите вътре с мембрана дето ги слагат на делкото на старите опели преди'90) .поради горното предполагам, че въздуха не духа постоянно, а само на загрял мотор или нещо такова.
  • 0

#11 mafiota^^^

mafiota^^^

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 172 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Dimitrovgrad
  • Автомобил:
    W124 200d 1986година
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 октомври 2010 - 14:28

Когато е студен мотора тогава работи въпросната помпа служи за по-бързо загряване на ламбдата. Поне аз това знам.
  • 0
Публикувано изображение

#12 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 20 октомври 2010 - 22:15

:) има някои добри предложения :)
НО
това AIRPUMP, смуче от кутията на въздушния филтър и набива въздух под налягане в картера на мотора. Картер е кожуха на коляновия вал, тоест частта от цилиндрите-надолу. А не както масово казват картер на маслената вана.
Защо се вкарва въздух вътре в мотора (долната му част) ??? Аз също немога да кажа на 100%, но според мен, зада изкара картерните газове под налягане, към въздушният филтър, респективно, да се изсмучат и изгорят от изпускателния колектор. Отделно и за допълнително охлаждане на мотора отвътре.
Кога се включва-незнам, но ел магнита на шайбата се командва от ЕКУ-то на мотора.
Забелязъл съм че тези компресори ги слагат на V8 моторите (от пура 560 нагоре в годините) и на някои L6 мотори, правени за по-горещите страни.

Крум, ако всмукателя на помпата ти не е свързан към тавата на въздушния филтър, (а отделно за помпичката си има отделно малко филтърче), помпата ти ще засмуче прахоляк и пак ще се скапе. А отделно ако заработи, ще набие прахоляк вътре в мотора при КММ механизмите
  • 0

#13 AllieN

AllieN

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 1 Мнения:
  • Автомобил:
    Saab

Публикувано 07 февруари 2011 - 13:11

моля изтрийте ми поста
  • 0

#14 Крум

Крум

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    300 СЕ 24V '90

Публикувано 07 февруари 2011 - 13:15

Крум, ако всмукателя на помпата ти не е свързан към тавата на въздушния филтър, (а отделно за помпичката си има отделно малко филтърче), помпата ти ще засмуче прахоляк и пак ще се скапе. А отделно ако заработи, ще набие прахоляк вътре в мотора при КММ механизмите


Всмукателя на помпата не е свързан към никъде. Незнам дали е така заводско. На тавата на въздушния филтър нямам извод за тази помпа. Наистина, че помпата си има едно малко филтърче и то може би е точно затова. Сега помпата не работи , защото електромагнитния куплунг липсва изцяло. Цената на един нов комплект ( куплунг, лагер и шайба ) в Балканстар е 850 лв. Не ми се дават толкова пари...
Освен това си мисля, че за да липсва този куплунг причините може да са :
1.Развалил се е в италия и е духал постоянно, затова са го махнали.
2.Махнали са го, за да не натоварва двигателя.
3.Махнали са го, защото работата му вреди на нещо друго.
  • 0

#15 Sharky///AMG

Sharky///AMG

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 276 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 07 февруари 2011 - 13:47

Колега по горе си показал на една снимка двигател М103 и тръбата която се вижда отива в рециркулационната помпа.Ако искаш се обади, и ще те срещна с човек или 2ма с такива двигатели да ти кажат за какво става въпрос, и ще те ориентирам за срещите в града.Пиши на лс или се обади на 0878647652
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни