за пръв път пиша във форума,след като прекарах един месец в четене. Колата, за която пиша, я купих наскоро.
По проблема:
Преди около седмица забелязах странен шум под капака, нещо средно между цъкане и каране на колело по капли
Посетих няколко сервиза в Пловдив.Някои "Майстори" даже се изказаха, че това било климатика. Всъщност, както се оказа по- късно,беше развален лагера в ролката на екопомпата( помпата за въздух, еърпомпата, компресора...). Намира се на двигател 104.980 точно над алтернатора ( като си срещу колата отляво, горе) и се върти от пистовия ремък. Ролката имаше аксиален луфт около 1 мм.
По решението:
С доста кандърми склоних приемчика в един случаен сервиз да смени лагера. Свалиха компресора. Оказа се, че лагера се сменя заедно с ролката. Попитах за цена в БС и ми казаха 800 лв за ролка, лагер и ел. куплунг. Отказах и решихме да побългарим ролката малко и да заварим новия лагер.
Междувременно установихме, че компресора се върти мн. трудно на ръка (въртях го с имбус ).
Отворихме го.Отваря се с 3 болта и леко почукване. Изглежда така:
[img]http://http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2006/06/airpump.gif[/img]
Вътре по повърхностите на въртчщите се части имаше ръжда и гняс от графитените перки на ротора.
Личеше си, че не беше работил поне 2-3 години.
Компресорът не работи непрекъснато. Между него и шаибата има ел куплунг. Когато е включен, ролката е натоварена и компресорът работи. През останалото време ролката се върти свободно. Моя грешка е , че забравих да проверя дали куплунгът
е изправен.Следователно, щом не е работил компресорът 3 години, или електромагнитът е развален, или не получава сигнал.
Въпроси:
1. За какво е необходим въздух под налягане в колата ?
2. Колко е налягането на въздуха?
3. От кои датчици зависи пускането на компресора?
4 Откога и на кои модели се монтира това чудо?
п.с. шибания компресор е японски, на денсо.
надявам се опитът ми да е бил полезен