Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблеми със C 200 Kompressor


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 nicko

nicko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    C 200 Kompressor 1997

Posted 14 July 2010 - 00:40

Здравейте, преди две седмици купих цедката и почнаха проблемите. В началото прекъсваше и на 3500 оборота се отпушваше все едно се включва компресора. Сложих ГИ направих пробег от 1000 км. На газ работише перфектно. Вървеше много, но за кратко изваднъж замря. давам газ няма силица колата. И на бензин и на газ. Чат пат на 3500 оборота. се изтрелва. Днес ходих в сервиз да е видят на компютър. Показва като грешка датчик на коляновия вал, сменихме го. Пак същото. После сменихме и на разпределителния, пак така. Свалихме свещи кабели всичко е добре. Накрая свалихме ауспуха, да не би катализатора да е отишъл. Нищо не стана. Поне си сложиха старите части и не съм плащал. Само дето ми разбъзикаха колата. Сега оборотите са много високи. Моля ви ако някой знае читав майстор в Пловдив да ми каже.
  • 0

#2 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Posted 14 July 2010 - 08:30

Колега диагностиката в Bosch сервиза ли ти я направиха.Ако не си ходил там,пробвай.
  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 14 July 2010 - 09:00

Компресора се контролира от ел.магнитен клапан, който търси информация от МАФ Сензора. Аз бих почнал от там.
Освен това щом прекъсва, съм убеден че имаш проблеми по бобини, кабели или свещи.
Това за газта, че е работела перфектно малко, но после не... някак ми е странно. Според мен компа на ЕКУ-то се е адаптирал, и ако си сложиш от евтините ГИ-та, изведнъж коефициентите на закъснение на впръскването на ГИ-то са се разминали здравата с бензиновите. Другото което трябва да погледнеш е дроселовата клапа. В CLK форума съм писал как се почиства.
Не знам коя година ти е колата, но 1997 вече оправят проблемите с ел.инсталацията и не би трябвало да има проблеми. Но не пречи да хвърлиш едно око.
А за ламбдите замерихте ли ги? (диагностиката трябва да ги вижда като волтаж).
Компресора не се включва от 3500 оборота, а доста по-ниско... от около 2500.

P.S. Сега прочетох, че си ходил в Бощ сервиз. Има 3 марки автомобили, които не се диагностицират стандартно през OBDII или с обикновената Бощ диагностика. Тези марки са Ауди, Мерцедес и БМВ.
Ауди са на VagCom, която вече е с ново име.
Мерцедес са със StarDiagnose, опростена алтернатива е CarSoft.
БМВ на GT1, ако не ме лъже паметта + още няколко алтернативни, които пак са скъпи + CarSoft.

Така че е много важно на каква диагностика са ти го чели. От първа ръка ти казвам, че Карсофт-а не може да ти изплюе директно къде е проблема, въпреки че се опитва. Най-добре е да сравняваш живите данни и показанията на датчиците за отклонения.
Съжалявам, живеем в кофти свят и колите стават все по-наблъскани с проблемна електроника (което си има и позитивни страни).
  • 0

#4 nicko

nicko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    C 200 Kompressor 1997

Posted 14 July 2010 - 13:07

Момчето което гледа колата каза, че софтъеара му е за по новите Мерцедеси и не хваща много точно. Постоянно му даваше датчика на коляновия вал, че е здухан. Ламбдата работи добре. Датчиците и те. Като изфорсирам колата и от отвора на въздушния филтър който засмуква въздух в един момент връща. Не знам дали е нормално. Днес пак е пробвах на бензин. Като, че ли няма бензин така се държи на ниските обороти работи нормално като подам газ и прекъсва.
  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 14 July 2010 - 13:24

Kaто чета написаното, според мен си си дал парите излишно в този случай. Точно както мислех може да чете само OBD-II със стандартната Бошовска диагностика. Принципно ако имаш проблеми с датчика на коляновия, ще ти бъде доста трудно да си караш колата, ако успееш да я запалиш изобщо.

Това за връщането на въздуха... на кутията на въздушния имаш още едно малко дроселче, което се води Air Recirculation Flap, дано не бъркам точното наименование.
http://forums.mbclub...opic=20583&st=0 - Eто ти тема по въпроса, чети смело и дай някакъв ориентир.
Принципно не трябва да засмуква свободно въздух от никъде, освен от кутията на въздушния, преди тази малка клапа (ще я видиш на снимките под номер 3). Мотора ти трябва да изглежда много подобно на моя.

Също имай предвид, че респонза на тази кола е доста по-бавен от на атмосферен автомобил. Т.е. нормално е бавно да се развърта като ритнеш газта.
Вземи и напиши с кой мотор си като за начало.
  • 0

#6 vik_70

vik_70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W210 3,2CDI 197hp avangard

Posted 14 July 2010 - 14:05

Здравейте, преди две седмици купих цедката и почнаха проблемите. В началото прекъсваше и на 3500 оборота се отпушваше все едно се включва компресора. Сложих ГИ направих пробег от 1000 км. На газ работише перфектно. Вървеше много, но за кратко изваднъж замря. давам газ няма силица колата. И на бензин и на газ. Чат пат на 3500 оборота. се изтрелва. Днес ходих в сервиз да е видят на компютър. Показва като грешка датчик на коляновия вал, сменихме го. Пак същото. После сменихме и на разпределителния, пак така. Свалихме свещи кабели всичко е добре. Накрая свалихме ауспуха, да не би катализатора да е отишъл. Нищо не стана. Поне си сложиха старите части и не съм плащал. Само дето ми разбъзикаха колата. Сега оборотите са много високи. Моля ви ако някой знае читав майстор в Пловдив да ми каже.

Здравей колега!Майстора не е в Пловдив но е близо до Пловдив и аз ходя единственно и само там така че ако се заинтересуваш ще те препоръчам, ще те заведа или просто ще ти дам телефона да си запишеш ден и час.Аз лично ползвам само неговите услуги що се отнася до диагностика.
  • 0

#7 nicko

nicko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    C 200 Kompressor 1997

Posted 15 July 2010 - 00:34

Днес сменихме масметъра. Колата се оправи направо полудя. Върви много. Оставих е за 7-8 часа и после паля и пак същото скопено муле. Не включва компресора. и на бензин прекъсва. Значи не е и от масметъра. Утре ще ходим да е замерват дали няма някой прекъснат кабел. VIC_70 само да видим какво ще излезе от проверката на кабелите и ще отидем при твоя човек.
  • 0

#8 vik_70

vik_70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W210 3,2CDI 197hp avangard

Posted 15 July 2010 - 17:00

Днес сменихме масметъра. Колата се оправи направо полудя. Върви много. Оставих е за 7-8 часа и после паля и пак същото скопено муле. Не включва компресора. и на бензин прекъсва. Значи не е и от масметъра. Утре ще ходим да е замерват дали няма някой прекъснат кабел. VIC_70 само да видим какво ще излезе от проверката на кабелите и ще отидем при твоя човек.

Между другото колега ако си чел малко по нагоре в темите се събираме всеки четвъртък от 18.30 часа в Скай кафе намиращо се до сладкарница Сладък рай срещу жп гарата в ЖК ТРакия, а днес е точно четвъртък така че ако имаш малко свободно време мини от там и ще се опитаме да измислиме нещо на место.
  • 0

#9 nicko

nicko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    C 200 Kompressor 1997

Posted 15 July 2010 - 18:32

Ще дойда задължително, но работя като сервитьор и трябва да се падне да почивам или да съм първа смяна. Много искам да се запозная с хората от форума. Значи вече разбрахме проблемите бяха два. Един датчик намира се в началото на двигателя от дясно. И масметъра. Утре ще сменяме датчика. Ще изчистим масметъра да видим дали ще заработи или нов. Искам да кажа и за майсторите две хубави думи. Единия работи в Найси кар сервиз и се казва Данаил. Другия е от Кастрол сервиза в Кичука казва се Митко. И двамата са спецове на Мерцедес и взимат нещата много на сериозно. Ще разкажа в друг раздел.
  • 0

#10 nicko

nicko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    C 200 Kompressor 1997

Posted 16 July 2010 - 16:07

Днес смених датчика. Сутринта преди това свалих дебитомера и хубаво го напръсках с един спрей. Пише че е за контакти, но не е като WD40 мазен. Много бързо изсъхва. За сега колата работи супер и на бензин и на газ. Ще видим до ден два как ще е. Утре ще взимам някаква добавка за почистване на дюзите.
  • 0

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 16 July 2010 - 19:44

Снимай кой датчик си сменил моля те. Какво прави този датчик и т.н., че не разбирам точно какво си сменял.
  • 0

#12 nicko

nicko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    C 200 Kompressor 1997

Posted 17 July 2010 - 22:42

Датчика за оборотите на коляновия вал. От прведната дясна страна на двигателя горе. Колата на бензин не щеше да върви. Сутрин пали и работи много лошо все едно на 2-3 цилиндъра. Подаваш газ и забива. Чат пат се форсира. На газ не включва компресора. И на бензин също. Ако искаш ще снимам датчика. Стария е в мен.
  • 0

#13 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 17 July 2010 - 23:04

Да, давай да я направим като хората темата.
После някой може да има същия проблем и ще има поне добра отправна точка. Не сме много компресорните, но като падна акциза, ще ставаме повече ;)
Даже можеш да снимаш и мотора си, да сложиш една стрелка точно къде е датчика и да затворим темата както подобава ;)
Ако те притеснява обработката на картинките, пиши ми едно ЛС, ще ги направя.
  • 0

#14 raikov

raikov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 41 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    S202 C200 kompressor 1998

Posted 09 September 2013 - 14:16

Колеги, дайте да видим този датчик :)


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users