Така през 1955 г. се ражда Renntransporter - хибрид между спортен и товарен автомобил. Футуристичният влекач използва удължената пространствена рама на 300 S и леко дефорсиран двигател от 300 SL. За изнесената пред предния мост кабина са използвани компоненти от модела 180 Ponton, а радиаторната решетка също е от 300 SL. Единственият елемент, който не може да се срещне при сериен Mercedes-Benz от онези времена, е уникалното задно стъкло. То е проектирано специално така, че да образува козирка над аеродинамичната предница на W 196.
Когато се появява за първи път на пистата, Renntransporter предизвиква повече интерес от товара си. За съжаление единственият екземпляр е унищожен през 1967 г. Четвърт век по-късно специалисти на Mercedes-Benz и MIKA GmbH успяват да създадат точна реплика по запазени снимки, която днес е изложена в музея на компанията.

Източник