В средата на миналия век Daimler Benz решава да се завърне към моторните спортове. Германците го правят триумфално през 1954 г. с легендарния W 196. “Бенцът” предизвиква фурор по европейските писти, където мачка наред. Спортният директор на компанията Алфред Нойбауер не би могъл да иска повече от творението си, освен може би... подходящ цивилен транспорт. Състезателните коли имат нужда от бързо придвижване от и до завода-производител. Ето защо Нойбауер възлага на развойния отдел на Daimler Benz да създадат возило, което да не отстъпва по нищо на безценния си товар.
Така през 1955 г. се ражда Renntransporter - хибрид между спортен и товарен автомобил. Футуристичният влекач използва удължената пространствена рама на 300 S и леко дефорсиран двигател от 300 SL. За изнесената пред предния мост кабина са използвани компоненти от модела 180 Ponton, а радиаторната решетка също е от 300 SL. Единственият елемент, който не може да се срещне при сериен Mercedes-Benz от онези времена, е уникалното задно стъкло. То е проектирано специално така, че да образува козирка над аеродинамичната предница на W 196.
Когато се появява за първи път на пистата, Renntransporter предизвиква повече интерес от товара си. За съжаление единственият екземпляр е унищожен през 1967 г. Четвърт век по-късно специалисти на Mercedes-Benz и MIKA GmbH успяват да създадат точна реплика по запазени снимки, която днес е изложена в музея на компанията.
thumb_transporter_0.jpg 18,45K
15 Брой сваляния
Източник
ТранспортерW196
Започната от hammer^BaTe, 13 юли 2010 - 18:06:22
Няма други мнения в тази тема
#1
Публикувано 13 юли 2010 - 18:06
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни