Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Почистване на турбинката, която обдухва датчика, който подава информация за вътрешната температура към климатроника.Обяснение в няколко прости стъпки


  • Please log in to reply
3 мнения по тази тема

#1 rapid

rapid

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 12 юли 2010 - 19:09

Здравейте,
с няколко думи и на бързо плюс някоя друга снимка (извинявам се за качеството им предварително) ще обясня как да почистим турбинката която обдухва датчика за температурата вътре в купето, която влияе на правилната работа на климатроника.
1. Сваляме преден плафон, на снимка 1 и 2 е показано къде са щифтовете. Там се бърка с една отверка, внимателно да не нараните тапицерията или плафона, издърпвате на долу и после леко към предното стъкло и плафонът трябва да е освободен от тавана на колата.
2. На снимка 3 е показано къде се намира датчикът командващ климатроника като му подава вътрешната температура. Този датчик се обдухва от турбинно моторче - снимка 5. Турбинните перки поради структурата си имат лошото свойство бързо да натрупват прах и полепи и така намалят КПД-то си. При вече свален плафон и след като сте откачили всички букси (за осветлението, за вентилаторчето, за люк и т.н.) трябва да извадите моторчето с турбинката от плафона. То се държи за него с два щифта - показано е на снимка 4 (за съжаление лошо качество). Следва отваряне на моторчето и то става по следния начин: на гърба му има 3 щифта, просто внимателно ги освобождавате и премахвате капака. Сега виждате самото моторче, което се държи за корпуса си на 4-ри други щифчета, освобождавате ги много внимателно защото в/у корпуса от вътрешната страна е хванат датчика, чиито изводи са запоени на схемата на моторчето. И така вече виждате турбинката, сега внимателно я почиствате от прахта и същата процедура по обратен ред.
Успех на всички :-)

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  ст1.JPG   74,11K   189 Брой сваляния
  • Прикачен файл  st2.JPG   111,31K   224 Брой сваляния
  • Прикачен файл  st3.JPG   98,17K   234 Брой сваляния
  • Прикачен файл  st4.JPG   93,64K   227 Брой сваляния
  • Прикачен файл  st5.JPG   72,26K   195 Брой сваляния

  • 0

#2 veni124

veni124

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    W210 290TD

Публикувано 12 юли 2010 - 21:02

Супер,благодаря.И на мен ми се налага тази процедура.
  • 0

#3 124_2.5D lim

124_2.5D lim

    Чирак

  • Непотвърдени потребители
  • PipPip
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:АВТОМОБИЛИ ,МРАЗЯ НАКОЙ "МАЙСТОР" ДА РОВИ ПО МОЯТА КОЛА,ДА НЕ ЗНАЕ КАКВО ПРАВИ ВСЪЩНОСТ И ДА СЕ НАЛАГА АЗ ДА ПИПАМ СЛЕД НЕГО
  • Автомобил:
    W 124 - E250 DIESEL, 94 кс, 93г.
    ВАЗ 2107, 75кс, 88г.

Публикувано 12 април 2011 - 22:57

При мен същото ли е като няма климатик, а само парно - Е250Д ,93г. ,94кс
  • 0
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ,ПЪК ТО ДА СТАВА КАКВОТО ЩЕ! :flagMB new:

#4 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 12 април 2011 - 23:18

При мен същото ли е като няма климатик, а само парно - Е250Д ,93г. ,94кс

При тебе е същото,само че по лесно.Моторчето при 124 се намира,под дясната духалка,само датчика е от горе,който не те вълнува.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни