с няколко думи и на бързо плюс някоя друга снимка (извинявам се за качеството им предварително) ще обясня как да почистим турбинката която обдухва датчика за температурата вътре в купето, която влияе на правилната работа на климатроника.
1. Сваляме преден плафон, на снимка 1 и 2 е показано къде са щифтовете. Там се бърка с една отверка, внимателно да не нараните тапицерията или плафона, издърпвате на долу и после леко към предното стъкло и плафонът трябва да е освободен от тавана на колата.
2. На снимка 3 е показано къде се намира датчикът командващ климатроника като му подава вътрешната температура. Този датчик се обдухва от турбинно моторче - снимка 5. Турбинните перки поради структурата си имат лошото свойство бързо да натрупват прах и полепи и така намалят КПД-то си. При вече свален плафон и след като сте откачили всички букси (за осветлението, за вентилаторчето, за люк и т.н.) трябва да извадите моторчето с турбинката от плафона. То се държи за него с два щифта - показано е на снимка 4 (за съжаление лошо качество). Следва отваряне на моторчето и то става по следния начин: на гърба му има 3 щифта, просто внимателно ги освобождавате и премахвате капака. Сега виждате самото моторче, което се държи за корпуса си на 4-ри други щифчета, освобождавате ги много внимателно защото в/у корпуса от вътрешната страна е хванат датчика, чиито изводи са запоени на схемата на моторчето. И така вече виждате турбинката, сега внимателно я почиствате от прахта и същата процедура по обратен ред.
Успех на всички :-)