Ползвате ли вакса след автомивка?
Започната от Илия Горанов, 06 юни 2010 - 11:52:28
45 мнения по тази тема
#1
Публикувано 06 юни 2010 - 11:52
Любопитно ми е дали някой използва вакса, евентуално каква марка, как се нанася. Плюсове и минуси на използването на ваксите.
Аз си мия колата най-често на 5minutes автомивките, където има програма с вакса след измиването.
Обикновено пръскам само стъклата с нея, но когато съм в добро настроените, може и цялата кола да мина.
Вчера като пътувах към Пловдив по магистралата ме валя дъжд. При 120 - 130 (ама и с 80 има ефект) км/ч стъклото с вакса не задържа нито капка и само от въздушната струя се поддържа чисто и с добра видимост. от 150 км. път поне през половината ме валя дъжд, а не съм пуснал чистачката нито веднъж. Друг път съм опитвал в по-силен дъжд - чистачката избърсва стъклото много по-добре, ако е намазано с вакса.
За съжаление хубавият ефект се губи доста бързо. Ако пръсна с препарата от казанчето за чистачките, явно препаратът измива ваксата и ефектът изчезва още след третото измиване. От друга страна, ако отпред има кола, която да хвърля кал по предното стъкло - ваксата не помага, а ако и дъждът е слаб и водата е малко - пръскането от казанчето става задължително. Също така, дори и да не се мие стъклото, след 2 - 3 дни ефектът сам изчезва.
Ефект от ваксата има не само върху стъклата, но и върху боята. Тъй като не се задържат капки по колата, след дъжд или конденз сутрин когато е студено, не остават следи от прах и кални капки. Вчера след всичкия дъжд по магистралата, като пристигнах в Калояново, единственото по което личеше, че колата не е измита току що, бяха мухичките по предното стъкло и фаровете. Нямаше кални следи никъде по колата.
Та аз съм доволен - ваксата ми струва 1.00 - 1.50 на миене, а ефектът според мен си заслужава.
Може би, ако си купя някаква вакса от магазин, може да излиза и по-евтино, ама... не съм мислил.
Аз си мия колата най-често на 5minutes автомивките, където има програма с вакса след измиването.
Обикновено пръскам само стъклата с нея, но когато съм в добро настроените, може и цялата кола да мина.
Вчера като пътувах към Пловдив по магистралата ме валя дъжд. При 120 - 130 (ама и с 80 има ефект) км/ч стъклото с вакса не задържа нито капка и само от въздушната струя се поддържа чисто и с добра видимост. от 150 км. път поне през половината ме валя дъжд, а не съм пуснал чистачката нито веднъж. Друг път съм опитвал в по-силен дъжд - чистачката избърсва стъклото много по-добре, ако е намазано с вакса.
За съжаление хубавият ефект се губи доста бързо. Ако пръсна с препарата от казанчето за чистачките, явно препаратът измива ваксата и ефектът изчезва още след третото измиване. От друга страна, ако отпред има кола, която да хвърля кал по предното стъкло - ваксата не помага, а ако и дъждът е слаб и водата е малко - пръскането от казанчето става задължително. Също така, дори и да не се мие стъклото, след 2 - 3 дни ефектът сам изчезва.
Ефект от ваксата има не само върху стъклата, но и върху боята. Тъй като не се задържат капки по колата, след дъжд или конденз сутрин когато е студено, не остават следи от прах и кални капки. Вчера след всичкия дъжд по магистралата, като пристигнах в Калояново, единственото по което личеше, че колата не е измита току що, бяха мухичките по предното стъкло и фаровете. Нямаше кални следи никъде по колата.
Та аз съм доволен - ваксата ми струва 1.00 - 1.50 на миене, а ефектът според мен си заслужава.
Може би, ако си купя някаква вакса от магазин, може да излиза и по-евтино, ама... не съм мислил.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#2
Публикувано 06 юни 2010 - 14:51
Аз лично не използвам и нямам намерение да използвам ...
Ако ме питаш защо нямам си на идея какво да дам като отговор
След автомивка това което правя е да мина стъклата с гюдерия , а самата кола я изсушавам с микрофибърна кърпа
На мен лично резултата много ми допада ..
Ако ме питаш защо нямам си на идея какво да дам като отговор
След автомивка това което правя е да мина стъклата с гюдерия , а самата кола я изсушавам с микрофибърна кърпа
На мен лично резултата много ми допада ..
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#3
Публикувано 06 юни 2010 - 18:45
За да има по-дълготраен ефект минаване с вакса-паста пролет и есен и вкл. пастиране и на стъклата ефекта е отличен и като време. Всичко това може сами да си го направите на ръка, става и с измислените полир машини тип-тенджера, които се продават за по 30лв.
От време на време и аз е минавам с такава вакса по автомивките има ефект, но както Илииката казва е кратък.
Такава вакса можете да си направите много лесно от препарат за таблото смесен с вода, ефекта е същият.
От време на време и аз е минавам с такава вакса по автомивките има ефект, но както Илииката казва е кратък.
Такава вакса можете да си направите много лесно от препарат за таблото смесен с вода, ефекта е същият.
Моят личен блог интернет технологии Програмируеми логически контролери PLC Forum
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
#5
Публикувано 06 юни 2010 - 21:32
Абсолютно задължително е използването на вакси,особено колата ако стои на вън.Винаги се чудим защо стари автомобили изглеждат в учудващо добър вид,ами просто ваксите съхраняват външният вид на колата,а и за вътре също важи това правило.В Германия всички автомивки мият и след това минават с вакса колата-винаги.Зимно време се мие поне веднъж на месец и пода на колата от вън.Ако минавате през Севлиево може да видите такава автомивка веднага на излизане от града на пътя за Габрово (при германеца)от 6 до 9 лв струва и в Търново вече има.В София нямате ли си още?А ако имате свободно време,няма нищо по хубаво да поглезите колата си, а както ще си я направите вие няма кой да ви я направи.Има хубави препарати на CarPlan,Sonax..,които не са скъпи и вършат работа,има и различни пасти и спрейове за гуми, които ги пазят от напукване или изгаряне в следствие на силното слънце.
#7
Публикувано 08 юни 2010 - 09:19
Да ви кажа честно не знам ваксата как е в дъждовно време, но лятото е голям х*и по колата ти се лепи и най малката прашинка и колата става в прах за нула време, а ако седне някой на калник врата да се подпре и драска боята със тези прашинки виждал съм го това нещо и със надраскването и със лепенето на прах така, че аз съм против вакса за мен това нещо не е измислено както трябва. Според мен трябва да е също толкова полезна и през лятото както и през дъждовно време но уви нова не се получава така, че за мен не струва ваксата..
Три Лъчева Звезда В Кръг -->> Мерцедес-Бенц W124
#8
Публикувано 09 юни 2010 - 00:42
Сигурен ли си, че се праши от това, че е с вакса?
Аз живея в доста прашно място и според мен лично когато има вакса задържа много по-малко прах, отколкото ако няма!
Аз живея в доста прашно място и според мен лично когато има вакса задържа много по-малко прах, отколкото ако няма!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#9
Публикувано 09 юни 2010 - 13:58
Ваксата е хубаво нещо
Ванка - объркал си рейса брат
Освен, че лови по-малко прах,не позволява на кал,мушици и други гадории да залепват яко по боята,вследствие на това следващото миене е по-лесно,и се избягва ползването на безконтактно.
Ефекта от ваксата е най-видим при коли с тъмни цветове.При дъждовен сезон или зимно време,за мен е излишна гимнастика,защото както каза Илия се отмива много бързо.
п.с. А най-добре е да се насочите към кола сив металик
Ванка - объркал си рейса брат
Освен, че лови по-малко прах,не позволява на кал,мушици и други гадории да залепват яко по боята,вследствие на това следващото миене е по-лесно,и се избягва ползването на безконтактно.
Ефекта от ваксата е най-видим при коли с тъмни цветове.При дъждовен сезон или зимно време,за мен е излишна гимнастика,защото както каза Илия се отмива много бързо.
п.с. А най-добре е да се насочите към кола сив металик
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#10
Публикувано 09 юни 2010 - 15:04
п.с. А най-добре е да се насочите към кола сив металик
С последните ми два автомобила и аз съм на това мнение
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
#11
Публикувано 09 юни 2010 - 19:29
п.с. А най-добре е да се насочите към кола сив металик
Баш уцели тук
Мишо,чакам джантите.....
Баш уцели тук
Мишо,чакам джантите.....
#12
Публикувано 09 юни 2010 - 22:01
Е па моята кола не е сив металик ,но едно пролетно и едно есенно пастиране си се отразява много добре както на боята ,така и на външния вид.Сам си я пастирам с памучен парцал и няма проблеми.Като отворите линка в подписа ми ,ще видите че има бая разлика от пастирването . Повърхноста става изключително гладка и всичко се пързаля и няма задържане на прах по боята. Първо си измия хубаво колата и я подсуша. После почвам едно по едно да пастирам . Най напред намазвам тавана и като позасъхне с чист памучен парцал го лъсна до блясък . После предния капак , един по един калниците ,вратите и така цялата кола.
#13
Публикувано 09 юни 2010 - 23:54
Е па моята кола не е сив металик ,но едно пролетно и едно есенно пастиране си се отразява много добре както на боята ,така и на външния вид.Сам си я пастирам с памучен парцал и няма проблеми.Като отворите линка в подписа ми ,ще видите че има бая разлика от пастирването . Повърхноста става изключително гладка и всичко се пързаля и няма задържане на прах по боята. Първо си измия хубаво колата и я подсуша. После почвам едно по едно да пастирам . Най напред намазвам тавана и като позасъхне с чист памучен парцал го лъсна до блясък . После предния капак , един по един калниците ,вратите и така цялата кола.
С вакса ли мажеш всички тези калници тавани и тн ?
или с полир паста или с нещо друго ?
Сподели малко повече инфо за тази процедура , че ми стана интересно
Предполагам , че се чисти и се нанася всичко това с кръгови движения или пък не ?
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#14
Публикувано 10 юни 2010 - 15:22
Предполагам , че се чисти и се нанася всичко това с кръгови движения или пък не ?
Е колегата е имал сигурно друго впредвид.
Моят личен блог интернет технологии Програмируеми логически контролери PLC Forum
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
#15
Публикувано 10 юни 2010 - 15:40
Довечера ще направя снимка на тубичката с паста и ще обясня как става по подробно.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни