Изолиране на EGR на W202 220 CDI?
Започната от Илко Гоце Д, 03 юни 2010 - 21:10:43
16 мнения по тази тема
#1
Публикувано 03 юни 2010 - 21:10
Здравейте,
Това е първата тема, която пускам от както съм регистриран във форума. Намерил съм доста решения на проблемите до сега но за този не можах да намеря подходяща тема точно за този модел.
Колата е W202 220 CDI, 1999 година. Намерих доста теми за изолирането на ЕГР клапана при W203 със същият двигател, но за моя няма. При W203 колегите пишат, че след затапването колата наистина намалява пушенето и върви по-добре, НО след известно време компютъра "разбира" за това и влиза в авариен режим и не може да вдигне повече от 3000 оборота.
Въпроса ми е при W202 ще го има ли този проблем с аварийния режим и също ако е възможно схема на ЕГР системата при този двигател, защото това не е първата кола на която ще изолирам ЕГР, но просто не мога да видя от къде минават изгорелите газове за да стигнат до всмукателният колектор? На други коли, които съм правил ясно се вижда тръбата по която минават, но тук не мога да видя да има такава. Ако трябва ще постна и снимки на мотора.
Поздрави
Това е първата тема, която пускам от както съм регистриран във форума. Намерил съм доста решения на проблемите до сега но за този не можах да намеря подходяща тема точно за този модел.
Колата е W202 220 CDI, 1999 година. Намерих доста теми за изолирането на ЕГР клапана при W203 със същият двигател, но за моя няма. При W203 колегите пишат, че след затапването колата наистина намалява пушенето и върви по-добре, НО след известно време компютъра "разбира" за това и влиза в авариен режим и не може да вдигне повече от 3000 оборота.
Въпроса ми е при W202 ще го има ли този проблем с аварийния режим и също ако е възможно схема на ЕГР системата при този двигател, защото това не е първата кола на която ще изолирам ЕГР, но просто не мога да видя от къде минават изгорелите газове за да стигнат до всмукателният колектор? На други коли, които съм правил ясно се вижда тръбата по която минават, но тук не мога да видя да има такава. Ако трябва ще постна и снимки на мотора.
Поздрави
#2
Публикувано 04 юни 2010 - 14:19
ще ти влиза в авариен режим
#3
Публикувано 05 юни 2010 - 10:13
Значи вчера свалих дебитомера заедно с филтърната кутия. От информацията в тази тема изчистих всичко, имаше какво да се чисти. Оставих всичко до сутринта да изсъхне хубаво, сложих и нов въздушен филтър.
Покарах колата десетина километра и първото впечатление ми е че дърпа по-добре от преди.
Друго, което забелязвам е че при изфорсиране в първият момент изпушва черно и след няколко секунди като задържиш на определени обороти изчиства. На място като работи също не пуши. Това нормално ли е за ЦДИ мотор? Нали всичко се управлява от компютър не е като при механичните помпи.
Покарах колата десетина километра и първото впечатление ми е че дърпа по-добре от преди.
Друго, което забелязвам е че при изфорсиране в първият момент изпушва черно и след няколко секунди като задържиш на определени обороти изчиства. На място като работи също не пуши. Това нормално ли е за ЦДИ мотор? Нали всичко се управлява от компютър не е като при механичните помпи.
#4
Публикувано 08 юни 2010 - 08:45
Еи тия вълшебни компютри ...... Ами двигателя си е същия дизелов мотор -това че е оптимизиран не значи че работи по друг начин...
На ЦДИ само вместо 1 път пръскат на няколко порции горивото....другото си е като на обикновне мотор .
Няма как нафтов мотор да не изпушва...къде повече ,къде по малко...не ми се обяснява в момента...ако ти се чете инфо в нета има много.
На ЦДИ само вместо 1 път пръскат на няколко порции горивото....другото си е като на обикновне мотор .
Няма как нафтов мотор да не изпушва...къде повече ,къде по малко...не ми се обяснява в момента...ако ти се чете инфо в нета има много.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#5
Публикувано 20 юни 2010 - 14:51
Значи ето какво е развитието до момента:
ЕГР го изолирах като му сложих гарнитура на отвора преди клапана. На този двигател изгорелите газове минават през канал в смукателният колектор. Не е като на по-старите да се вижда външна тръба започваща от генерацията до долната част на клапана. Резултата след 50 км каране е че колата си вдига пълните обороти, до червената зона на оборотомера, значи това запушване не я кара да влиза в авариен режим за разлика от следващото поколение ЦДИ. Няма разлика в пушенето или във вървежа, както и нямаше много "мизерия" по клапана, само сухи сажди и то не напластени, явно си работи, но го оставих запушен.
Проверих какви напрежения дава дебитомера. Мери се на 5-ти пин, той е сигналният към ЕКУ-то. На контакт трябва да имате 1V, а на запалена кола на празен ход 1.9 - 2.2 V. При мен при контакт напрежението си е в норма, при запалване докато беше студена беше 2V, а след като загря 1.89V значи до тук дебитомера си е в норма. Интересното започва от тук нататък - при форсиране на мотора до 4 000 оборота трябва напрежението да достига 4.5V да но при мен не прави повече от 2.2 - 2.3 V. Това може да е от неизправен дебитомер или от това че не постъпва достатъчно въздух, а от там и не може да изгори нафтата и съответно пушеците. Та имам няколко въпроса свързани с турбината:
1. Свалих въздуховода от въздушният филтър към турбината и от към "студената" й част не се усещат луфтове, върти се леко не се усеща да задира или нещо подобно. Това нормално ли е? Да считам ли че си е наред механично?
2. Извадих вакуумното маркуче, което отива към предполагам клапана който "задейства" турбината и резултата беше че колата пак си се форсираше обаче пушеците бяха.... След това си върнах вакуума, но изключих буксата на клапана - резултата беше пак същите пушеци, но вече не правеше повече от 3000 оборота, което значи че така влиза в авариен режим. Това значи ли че турбината ми работи, защото колата до достигане на 2000 оборота като я караш изобщо не върви и после от веднъж тръгва? Докато като съм карал други дизели комън рейл още от самото начало колата си започва да дърпа. Какво мога да проверя за да разбера дали ми се "включва" турбината, въпреки че според мен би трябвало да си се върти постоянно от изгорелите газове?
3. После извадих маркуча идващ от интеркулера и влизащ в смукателният колектор и от там се вижда как излизат изгорели газове, не като от ауспуха, но си се виждат. Също и при форсиране не ми се видя да "духа" силно от този маркуч. Мисля си че като надува турбината от там трябва да те отвее?
Стана много дълъг пост, но предварително благодаря на всички които ще го прочетат и ще ми дадат съвет какво и как да проверя, защото явно не му стига въздуха на мотора.
ЕГР го изолирах като му сложих гарнитура на отвора преди клапана. На този двигател изгорелите газове минават през канал в смукателният колектор. Не е като на по-старите да се вижда външна тръба започваща от генерацията до долната част на клапана. Резултата след 50 км каране е че колата си вдига пълните обороти, до червената зона на оборотомера, значи това запушване не я кара да влиза в авариен режим за разлика от следващото поколение ЦДИ. Няма разлика в пушенето или във вървежа, както и нямаше много "мизерия" по клапана, само сухи сажди и то не напластени, явно си работи, но го оставих запушен.
Проверих какви напрежения дава дебитомера. Мери се на 5-ти пин, той е сигналният към ЕКУ-то. На контакт трябва да имате 1V, а на запалена кола на празен ход 1.9 - 2.2 V. При мен при контакт напрежението си е в норма, при запалване докато беше студена беше 2V, а след като загря 1.89V значи до тук дебитомера си е в норма. Интересното започва от тук нататък - при форсиране на мотора до 4 000 оборота трябва напрежението да достига 4.5V да но при мен не прави повече от 2.2 - 2.3 V. Това може да е от неизправен дебитомер или от това че не постъпва достатъчно въздух, а от там и не може да изгори нафтата и съответно пушеците. Та имам няколко въпроса свързани с турбината:
1. Свалих въздуховода от въздушният филтър към турбината и от към "студената" й част не се усещат луфтове, върти се леко не се усеща да задира или нещо подобно. Това нормално ли е? Да считам ли че си е наред механично?
2. Извадих вакуумното маркуче, което отива към предполагам клапана който "задейства" турбината и резултата беше че колата пак си се форсираше обаче пушеците бяха.... След това си върнах вакуума, но изключих буксата на клапана - резултата беше пак същите пушеци, но вече не правеше повече от 3000 оборота, което значи че така влиза в авариен режим. Това значи ли че турбината ми работи, защото колата до достигане на 2000 оборота като я караш изобщо не върви и после от веднъж тръгва? Докато като съм карал други дизели комън рейл още от самото начало колата си започва да дърпа. Какво мога да проверя за да разбера дали ми се "включва" турбината, въпреки че според мен би трябвало да си се върти постоянно от изгорелите газове?
3. После извадих маркуча идващ от интеркулера и влизащ в смукателният колектор и от там се вижда как излизат изгорели газове, не като от ауспуха, но си се виждат. Също и при форсиране не ми се видя да "духа" силно от този маркуч. Мисля си че като надува турбината от там трябва да те отвее?
Стана много дълъг пост, но предварително благодаря на всички които ще го прочетат и ще ми дадат съвет какво и как да проверя, защото явно не му стига въздуха на мотора.
#6
Публикувано 20 юни 2010 - 16:22
първо за дебитомера живота му е около 200 хил. км и може и да
е заминал не знам на колко ти е колата ама ако не отчита вярно
ще пръска и по-малко нафта и ще върви по-малко
турбината работи и при ниски обороти но много слабо и
около 1500-2000 почва да помпи
какво значи ще те издуха - турбото прави 0.7 мах 1 атм.
а това не е чак толкова много
това че си запушил механично ЕГР добре излъгал си
компа че работи
ами ламбда сондата излъга ли щото така имаш повече
изгорели газове и пак ти ограничава горивото
е заминал не знам на колко ти е колата ама ако не отчита вярно
ще пръска и по-малко нафта и ще върви по-малко
турбината работи и при ниски обороти но много слабо и
около 1500-2000 почва да помпи
какво значи ще те издуха - турбото прави 0.7 мах 1 атм.
а това не е чак толкова много
това че си запушил механично ЕГР добре излъгал си
компа че работи
ами ламбда сондата излъга ли щото така имаш повече
изгорели газове и пак ти ограничава горивото
#7
Публикувано 20 юни 2010 - 16:56
Дизела няма ламбда сонда, поне не и този. Може би новите дето са ЕВРО 5 да имат подобен датчик както при бензиновите коли, но при този няма.
За дебитомера и аз така си мислех обаче при тези по-малки показания, ако приемем че турбината си надува нормално, както казваш трябва да пуска и по-малко нафта, а от там и да не пуши въобще. Това обаче не е така - пуши си. Пробвах и с разкачена букса на дебитомера, няма разлика в пушека и не влиза в авариен режим, пак си пълни оборотомера.
За вървенето не съм карал друга такава 125 к.с., но пък спрямо 2.5 150 к.с. мотора на приятел със същата кола тази въобще не върви. За това се чудя дали и има нещо. Ако я сравня с 90 к.с. мотор в Сеат, който е с 150 кг. по лек пак не върви - в смисъл както казах при Сеата наблюдавам че започва да дърпа от самото начало, а при мен чак след 2000 оборота.
И другото, което ме навежда на мисълта че й има нещо е пушека който излиза от маркуча идващ от интеркулера към мотора. Според мен само от едно място може да дойде този пушек и това е през вентилацията на картера, която е включена преди турбината и от там тя набива пушека в интеркулера и от там в мотора. Или това значи че ходят изгорели газове в картера, което не е добре.
За дебитомера и аз така си мислех обаче при тези по-малки показания, ако приемем че турбината си надува нормално, както казваш трябва да пуска и по-малко нафта, а от там и да не пуши въобще. Това обаче не е така - пуши си. Пробвах и с разкачена букса на дебитомера, няма разлика в пушека и не влиза в авариен режим, пак си пълни оборотомера.
За вървенето не съм карал друга такава 125 к.с., но пък спрямо 2.5 150 к.с. мотора на приятел със същата кола тази въобще не върви. За това се чудя дали и има нещо. Ако я сравня с 90 к.с. мотор в Сеат, който е с 150 кг. по лек пак не върви - в смисъл както казах при Сеата наблюдавам че започва да дърпа от самото начало, а при мен чак след 2000 оборота.
И другото, което ме навежда на мисълта че й има нещо е пушека който излиза от маркуча идващ от интеркулера към мотора. Според мен само от едно място може да дойде този пушек и това е през вентилацията на картера, която е включена преди турбината и от там тя набива пушека в интеркулера и от там в мотора. Или това значи че ходят изгорели газове в картера, което не е добре.
#8
Публикувано 20 юни 2010 - 17:47
ако говориш за колата дето ти е в аватара
има ламбда и катали затор и още доста други работи
има ламбда и катали затор и още доста други работи
#9
Публикувано 20 юни 2010 - 21:33
Да катализатор имаше, изкрътил съм го. И с него и без него пушека си е един и същ. Само сега му е по-леко на мотора, усеща се видимо. Имаше доста сажди в него, сухи.
Ламбда сонда няма, никъде по цялата генерация няма никакъв датчик.
Ламбда сонда няма, никъде по цялата генерация няма никакъв датчик.
#10
Публикувано 08 юли 2010 - 08:43
И моята е същата,но 2000г. и няма никакви сонди и датчици по ауспуховата система,само катализатор.И аз искам да изолирам тези EGR клапани и да махна катализатора защото колата е на 440000 и одавна пречат ,но ме е страх,че ще почне да се шашка компа и да дава грешки.Ако някой изобрети надежден вариант за заобикалянето на излишните джаджи моля да пише.Благодаря!
#11
Публикувано 19 август 2010 - 10:08
Колега можеш ли да кажеш къде и как си го запушил клапана,че аз моя само съм го откачил от вакумите?
И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода
#12
Публикувано 19 август 2010 - 14:04
Колега можеш ли да кажеш къде и как си го запушил клапана,че аз моя само съм го откачил от вакумите?
Сваляш го, държи се на три болта. Като го свалиш ще видиш от къде минават изгорелите газове. Не е през отделен маркуч, а през смукателният колектор. Превиш си една триъгълна гарнитурка така че да покрива отвора в колектора и си готов. Вакуумчето можеш да си го закачиш, да си стои за да не ти губи от там вакуум в системата.
До колкото разбрах от чуждите форуми при ЦДИ работата на ЕГР-а се следи от МАП датчика. Като започне да се отваря ЕГР-а налягането в колектора се променя. Като го запушиш въпреки подаденият сигнал към ЕГР-а данните от МАП-а не се променят и записва грешка ЕГР. Нямам софтуер за тази кола и не съм я гледал на компютър, но поне червени лампи по таблото не светят дари и при запушен ЕГР.
При мен нямаше разлика след запушването, което значи че си е работел.
#13
Публикувано 19 август 2010 - 14:31
ами иди някъде да ти я закачат на стердиагноза
и ще се учудиш
а червена лампа няма да ти светне
щото да дизелите чек енжин е изключено
и ще се учудиш
а червена лампа няма да ти светне
щото да дизелите чек енжин е изключено
#14
Публикувано 20 август 2010 - 08:14
Има си лампа на таблото - EDC. Electronic Diesel Control или нещо такова значи. Но явно свети при по-сериозни грешки от неработещ ЕГР.
#15
Публикувано 21 август 2010 - 17:52
Сега имам и друг проблем - перката на радиатора.
Колата стига 100 градуса, но перката си се върти съвсем бавно, не увеличава скоростта си. От всичко, което успях да намеря тя се управлява директно от компютъра на колата, няма отделен датчик за нея. От ЕКУ-то се подава сигнал към един блок в левият подкалник, има го при С и Е класите. Той пуска тока по нататък към перката. Свалих блока, вътре има четири транзистора и един диод на Шотки - всички са здрави. Пък и щом се върти на някаква скорост
Какво да го правя този вентилатор, защо не си увеличава оборотите? Накрая ще му сложа един датчик от Лада на радиатора, едно реленце 40-60 А и ще я разкарам тази сложна система
Колеги помагайте, че положението е...
Колата стига 100 градуса, но перката си се върти съвсем бавно, не увеличава скоростта си. От всичко, което успях да намеря тя се управлява директно от компютъра на колата, няма отделен датчик за нея. От ЕКУ-то се подава сигнал към един блок в левият подкалник, има го при С и Е класите. Той пуска тока по нататък към перката. Свалих блока, вътре има четири транзистора и един диод на Шотки - всички са здрави. Пък и щом се върти на някаква скорост
Какво да го правя този вентилатор, защо не си увеличава оборотите? Накрая ще му сложа един датчик от Лада на радиатора, едно реленце 40-60 А и ще я разкарам тази сложна система
Колеги помагайте, че положението е...
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни