Фреон R12 ?!?!
Започната от BukToP, 18 сеп 2006 - 19:27:20
9 мнения по тази тема
#1
Публикувано 18 септември 2006 - 19:27
Колата е 190Е 1.8 и на табелката пише ,че фреона е R12. Колегата Lorinser е пуснал обява, че продава неговия фреон R134 и пише, че става за 190. Та въпроса ми е, дали аджеба R12 има заместител, ако изобщо е възможно да се замести с някой друг. Проблема е, че R12 е забранен вече, което е проблем
:FlagMB:
:FlagMB:
#2
Публикувано 18 септември 2006 - 20:44
Така е, R12 е доста стар фреон и не се използва вече в автомобилостроенето поради агресивността му към озоновия слой. От десетилетие насам се използва по-безвредния R134. Въпреки всичко все още се намира на пазара R12 или някакъв негов заместител-и при това не трябва да се търси много-просто климатикаджиите разполагат и с 2-та. Проблема е когато се смесят R12 и R134!!! Резултата е плачевен-взривява се машината за пълнене на климатици , иначе по колата няма чак толкова поражения.
П.С. Колегата се е объркал- фреонът му е R12, защото в противен случай щяхме да му го източим в сервиза и да му го изкупим- повече коли ползват R134, какъвто неговият не е , а пък наща машина работи само със R134.
П.С. Колегата се е объркал- фреонът му е R12, защото в противен случай щяхме да му го източим в сервиза и да му го изкупим- повече коли ползват R134, какъвто неговият не е , а пък наща машина работи само със R134.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#3
Публикувано 18 септември 2006 - 21:08
Колега станала е грешка !!!!! фреонът наистина е R12 !! друг на тези компресори неможе да се сложи и да работят! незнам защо ми се беше набило фреон R134 в съсзнанието
#4
Публикувано 18 септември 2006 - 21:15
А какви са пораженията по колата, ако се смесят двата газа?Проблема е когато се смесят R12 и R134!!! Резултата е плачевен-взривява се машината за пълнене на климатици , иначе по колата няма чак толкова поражения.
#5
Публикувано 18 септември 2006 - 21:59
Е като се източи R12 какво пречи да се зареди системата с R134.
#6
Публикувано 18 септември 2006 - 22:01
ами просто се повишава налягането в системата и ако имаш леко изпускащ радиатор, то той ще стане мноого изпускащ. Ама по принцип смесването става в машината и тя гърми и повече не може да се ползва.
Р12 и Р134 имат различни характеристики- компресорите са различни, налягания и други- не става , а и винаги остават следи от фреон по системата. А освен това то не е само фреон, а и масло, оцветител и др.
Р12 и Р134 имат различни характеристики- компресорите са различни, налягания и други- не става , а и винаги остават следи от фреон по системата. А освен това то не е само фреон, а и масло, оцветител и др.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#7
Публикувано 19 септември 2006 - 21:04
Колега, явно разбираш от климатици. Бях писал по форума за моя проблем, но така и не намерих отговор. Ако се занимаваш с това, може ли да погледнеш моя? : Ето линк към въпросната тема:тукП.С. Колегата се е объркал- фреонът му е R12, защото в противен случай щяхме да му го източим в сервиза и да му го изкупим- повече коли ползват R134, какъвто неговият не е , а пък наща машина работи само със R134.
p.s.
Мисля, че по погрешка е зареждан с Р12 и после е източен. В момента е с Р134.
#8
Публикувано 19 септември 2006 - 21:17
климатика ти е слаган!!! ако не е оригиналния за модела, това означава да погледнеш в упътването на климатика с какъв фреон трябва да работи!! а не да гадаеме
#9
Публикувано 19 септември 2006 - 21:24
Въпроса ми беше дали това може да е причината да не работи както трябва!!!климатика ти е слаган!!! ако не е оригиналния за модела, това означава да погледнеш в упътването на климатика с какъв фреон трябва да работи!! а не да гадаеме
Иначе си пише, че трябва да е с Р134, но по погрешка е зарежда с Р12....
#10
Публикувано 20 септември 2006 - 14:18
Ако се сложи неправилен фреон или ще се заскрежава испарителя на климатика или няма да прави достатъчно студ.А тва дет викахте че машината щяла да гръмне са глупости ти ако си точиш р12 си го слагаш в бутилка с р12 източва се от климатичната система с вакум помпа с която се източва и въздуха преди зареждане с хладилен агент.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни