Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с оборотите при паленедроселова клапа или е от акумулатора?


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 26 април 2010 - 12:07

Здравейте колеги,
наскоро си купих 220 CE. Колата е с М111 мотор, 1993-та година. На диагностика не показа проблеми.
Колата е автоматик. Като я купувах преди 2 седмици нищо й нямаше - палеше и си вървеше. Оттогава смених уплътнение на ролката за ангренажния, че капеше доста оттам. Смених маслото, въздушен филтър, ремък ангренажен, на динамото смених и лагерите, че бяха поразбити.
Динамото зарежда добре - тествано с мултицет.
Проблемите - понякога (много рядко) пали на 2к оборота. Като изгася и запаля - оправя се. Казаха да не давам газ като паля - така съм свикнал от карбураторна кола - че бъркало инжекцията. Спрях да го правя и не го е правила оттогава май...
Големия проблем - на ниски обороти гасне когато си реши. Не винаги. Няма значение загряла - студена. Като я форсирам повечко на празен ход падат оборотите до 500, после надолу и гасне... отново не всеки път.
Но това явно прогресира - от 2 дни като се пробвам да запаля и стига 500-600 оборота и ми гасне. Като запаля с газ и пусна газта изключва. После като запаля и всичко е ОК. На диагностиката човека е познат и каза, че може да е от замърсена дроселова клапа. Но това ми го каза преди 1 седмица в Сливен. Сега съм в София и с този проблем ме тормози все по-често и почвам да се съмнявам дали ще ме откара до работа утре...
Другото което е - и при сменено масло мирише на бензин в маслото. И преди миришеше. На празен ход и ниски обороти - около 800, когато не гасне :) - примърдват с 50-60 оборотите и налягането на маслото и то мърда. Колата леко притриса. Според майстора и според мен това е някоя свещ - не съм ги сменял все още.
Ако е от дроселова клапа - прочетох, че се чистят. Моята е омаслена доста от страна на въздушния филтър - свалях черния въздухопровод да поогледам. Не знам дали е нормално. Ако трябва да я чистя - трябва ли да я свалям цялата и какви инструменти ми трябват? Идеята е да издържи още 4 дни да я закарам в Сливен при майстора.
Мерси колеги!
  • 0

#2 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 април 2010 - 10:58

Здравейте колеги,
наскоро си купих 220 CE. Колата е с М111 мотор, 1993-та година. На диагностика не показа проблеми.
Колата е автоматик. Като я купувах преди 2 седмици нищо й нямаше - палеше и си вървеше. Оттогава смених уплътнение на ролката за ангренажния, че капеше доста оттам. Смених маслото, въздушен филтър, ремък ангренажен, на динамото смених и лагерите, че бяха поразбити.
Динамото зарежда добре - тествано с мултицет.
Проблемите - понякога (много рядко) пали на 2к оборота. Като изгася и запаля - оправя се. Казаха да не давам газ като паля - така съм свикнал от карбураторна кола - че бъркало инжекцията. Спрях да го правя и не го е правила оттогава май...
Големия проблем - на ниски обороти гасне когато си реши. Не винаги. Няма значение загряла - студена. Като я форсирам повечко на празен ход падат оборотите до 500, после надолу и гасне... отново не всеки път.
Но това явно прогресира - от 2 дни като се пробвам да запаля и стига 500-600 оборота и ми гасне. Като запаля с газ и пусна газта изключва. После като запаля и всичко е ОК. На диагностиката човека е познат и каза, че може да е от замърсена дроселова клапа. Но това ми го каза преди 1 седмица в Сливен. Сега съм в София и с този проблем ме тормози все по-често и почвам да се съмнявам дали ще ме откара до работа утре...
Другото което е - и при сменено масло мирише на бензин в маслото. И преди миришеше. На празен ход и ниски обороти - около 800, когато не гасне :) - примърдват с 50-60 оборотите и налягането на маслото и то мърда. Колата леко притриса. Според майстора и според мен това е някоя свещ - не съм ги сменял все още.
Ако е от дроселова клапа - прочетох, че се чистят. Моята е омаслена доста от страна на въздушния филтър - свалях черния въздухопровод да поогледам. Не знам дали е нормално. Ако трябва да я чистя - трябва ли да я свалям цялата и какви инструменти ми трябват? Идеята е да издържи още 4 дни да я закарам в Сливен при майстора.
Мерси колеги!




Така колега значи дроселовата клапа се чисти с едни спрейове за такива неща и не са скъпи около 10-тина лева.Не е нужно да я сваляш на спрея е написано как се ползва.А относно оборотите и гасненето работата може би е малко по сложна не мисля че ще престане да го прави при смяна на свещите и почистването на дросела ако съдя по мойта кола.Тука в точно в тази тема съм писал по този въпрос и друг колега имаше такъв проблем но той беше решил да смени дросела има сники на неговия и на моя дросел моя е побългаряван но пък работи сравнително добре само при стартиране на двигателя държи 500-600 об/мин. подавам и малко газ и държа на около 1000 за около 2мин и полсе нямам никакви ядове работи си нормално.При мен обаче имаше и друго както и при колегата и а и други се оплакват от това задържаше оборотите на около 1500 по време на каране а по някои път сама ускоровя без да и даваш газ а на свободна държеше около 1000-1100об/мин. при мен вече не прави така.Всичко е от дросела има едно устроиство което което се намира под черното капаче и то регулира оборотите да са постоянни като пуснеш парното като включиш фаровете и т.н.Аз като изчистих дросела почна да държи с 500 оборота повече после ги регулирах.И само да те светна дросела струва от 1100-1300 лв.
  • 0

#3 bosshoss

bosshoss

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 12 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200CE

Публикувано 28 април 2010 - 18:17

И при мен подобен проблем.Аз съм със 200 ce М111,ниски обороти,играе оборотомера и гасне.Свалих дросела(естествено първо се маха акомулатора),заедно с дросела и механизма под него.Следва чистене на всичко все едно е ново(на дросела има две малки дупки,пред и зад самата клапа,чистене да не са запушени),механизма и той.При мен имаше като наслоено масло и невървеше гладко.В черната кутиика на дросела само погледнах да видя как е направено и установих,че абсолютно нищо нетрябва да ръчкам там.Докато е свалена клапата видях,че едно кабелче на един от датчика на термостата му е изгнила гумената обвивка.Махнах капака на кабелния канал в който отиваше кабела и ужас,всички кабели вътре увити със един стар текстилен изолирбанд.само барнах кабелите и почнаха да се рошат,съолтветно ще дават кофти сигнал.Следва смяна на всички кабели (купих си 100 метра кабел със силиконово покритие да издържа на топлина )от кутииката в дясно с двата еднакви конектора (май комутатор се казвше не съм сигурен),и се почват едни споики едни мъки но стана перфектно.Момента на палене без никакви проблеми само се зачуди че небеше палена към 3 месеца.Оборотите нормални негасне никакво подскачане на оборотомера като дадеш гас и пуснеш педала,със всички неща включени фарове клима каквото може и си работи нормално.Надявам се че съм те насочил във правилната посока и пиши какво си направил (най вече провери тия кабели)успех.
  • 0

#4 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 април 2010 - 08:31

И при мен подобен проблем.Аз съм със 200 ce М111,ниски обороти,играе оборотомера и гасне.Свалих дросела(естествено първо се маха акомулатора),заедно с дросела и механизма под него.Следва чистене на всичко все едно е ново(на дросела има две малки дупки,пред и зад самата клапа,чистене да не са запушени),механизма и той.При мен имаше като наслоено масло и невървеше гладко.В черната кутиика на дросела само погледнах да видя как е направено и установих,че абсолютно нищо нетрябва да ръчкам там.Докато е свалена клапата видях,че едно кабелче на един от датчика на термостата му е изгнила гумената обвивка.Махнах капака на кабелния канал в който отиваше кабела и ужас,всички кабели вътре увити със един стар текстилен изолирбанд.само барнах кабелите и почнаха да се рошат,съолтветно ще дават кофти сигнал.Следва смяна на всички кабели (купих си 100 метра кабел със силиконово покритие да издържа на топлина )от кутииката в дясно с двата еднакви конектора (май комутатор се казвше не съм сигурен),и се почват едни споики едни мъки но стана перфектно.Момента на палене без никакви проблеми само се зачуди че небеше палена към 3 месеца.Оборотите нормални негасне никакво подскачане на оборотомера като дадеш гас и пуснеш педала,със всички неща включени фарове клима каквото може и си работи нормално.Надявам се че съм те насочил във правилната посока и пиши какво си направил (най вече провери тия кабели)успех.



Да може и от там да е проблема, аз мойте кабели не съм ги проверявал как са но при мен вече е късно за такива процедури щото предния собсвеник вече е побългарил дросела и дори да ги подменя няма да има ефект.
  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 29 април 2010 - 13:55

Да може и от там да е проблема, аз мойте кабели не съм ги проверявал как са но при мен вече е късно за такива процедури щото предния собсвеник вече е побългарил дросела и дори да ги подменя няма да има ефект.


Аз пък си мисля че тая кола има друг проблем. Според мен високите обороти и гасненето са вторично проявление на проблема. Клатенето и миризмата на бензин на маслото може да са заради богата смес.

Като казваш диагностика, какво точно имаш предвид? Мерене на изгорелите газове, или прочитане на кодовете за неизправност?

Според мен имаш проблем с дебитомера.

Ти си със 111 мотор, но при теб системата е HFM (Hot Film Маnagement) - 2.2 литра. На колегата дето е писал горе е PEC (Pressure Engine COntrol) - 2 литра. Отиди при Петко или при Генади в София да й врътнат една истинска диагностика с електронен тестер. Твоят майстор може да е много добър механик, но ще смени 10 неща преди да нацели вярното ако не чете и електрониката.

Тя ще си каже ако нещо не е наред по запалителната система, по дебитомера, или нещо друго не й харесва.

П.С. тази кола от Варна ли я взе?
П.С.2. Обърни внимание че ролката и ремъка са пистови, не ангренажни. Двигателите на Мерцедес са с ангренажна верига, не ремък. Пистовият ремък от друга страна задвижва помощните агрегати - алтернатор, водна помпа, климатик, хидроусилвател на волана.
  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 април 2010 - 22:46

Eто ти темата за чистене на дросела. Чети и действай смело.
http://www.mbclub.bg...showtopic=20583

Няколко неща ми идват наум като чета написаното:
1. Това е 1993 124-ка. Тя с електронна инжекция ли е? (въпреки че е 111 мотор)... За каква диагностика говорим при механична инжекция?
2. Свещите е добра отправна точка.
3. Почвай едно по едно да търсиш къде е проблема, бих се изненадал (много приятно), ако някой майстор уцели къде е проблема.

Ще се радвам да споделиш, като нацелиш правилната следа.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 април 2010 - 10:31

Eто ти темата за чистене на дросела. Чети и действай смело.
http://www.mbclub.bg...showtopic=20583

Няколко неща ми идват наум като чета написаното:
1. Това е 1993 124-ка. Тя с електронна инжекция ли е? (въпреки че е 111 мотор)... За каква диагностика говорим при механична инжекция?
2. Свещите е добра отправна точка.
3. Почвай едно по едно да търсиш къде е проблема, бих се изненадал (много приятно), ако някой майстор уцели къде е проблема.

Ще се радвам да споделиш, като нацелиш правилната следа.


Всички 111 мотори са с електронна инжекция. Механичната (по-правилно е да се каже механично-електронна) е само на 102 и 103 мотор до 1992 (и на първите 104 мотори).

111 моторите са с два вида управление на горивната система - PMS/PEC и HFM. PMS/PEC е на Сименс и се слага на първите 2-литрови 111 мотори, тези които са 136 коня. Това са въпросните комутатори, дето така често ги хваща липсата, понеже изгарят крайните на модула за запалване и са търсена стока. Няма дебитомер, сместа се следи по МАП, ТПС и обороти.

2.2 моторите, 150 коня са с HFM на Бош - има дебитомер с нагреваем елемент. В последствие и 2 литровите и 1.8 мотори от серията 111 са оборудвани с тая система.

И PMS/PEC и HFM имат и цифрови и аналогови кодове са неизправности. Аналоговите могат да се издърпат със светодиод, цифровите с електронен кодочетец.

И двете системи следят работата на запалителната система и ако има проблем с някоя свещ, записват код и изключват съответния инжектор ако проблема е постоянен. Ако се подмени повредената свещ и се мине определена температура и определени обороти, инжекторът се включва наново.

OFF:
Презреният механичен инжекцион има и той кодове за неизправност, само че само аналогови. могат да се четат със светодиод. Кодовете обаче включват само компоненти на горивната система - Т датчици, превключавтел за празен ход и пълно натоварване на дросела, потенциометър на дебитомера, ламбда сонда, електро-хидравличен регулатор, и т.н. Тoва са КЕ-Джетроник от версия 3 до 3.5.
От КЕ-Джетроник (Е-то значи електронно управление), версия 5.0, ЕЗЛ модула (запалването) също има памет за грешки, които се дърпат през същия диагностичен пин. Това са първите 104 мотори, при които има и сензор за детонация към запалителната система. След септември 89-та, клима-модулът също има възможност за диагностика, както и 4-матика, и ASR модула.
  • 0

#8 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 03 май 2010 - 23:57

Здравейте колеги,
миналата седмица изчистих клапата. Два дни - никакви проблеми - все едно е друга кола. Нямаше го притръпването, което мислех, че е от свещите След това взе леко да варира оборотите докато загрее - падат, форсира се, работи си, падат. Днес даже на сутрешно палене изгасна 2 пъти. Но може и аз да съм си виновен и да не съм обучил клапата правилно - понеже мина две обучения :) Първия път чаках 10 мин и запалих. Но сбърках и дадох газ - объркаха се нещата. Преди втория път махнах акумулатора - но може и да е било прекалено кратко - нямаше и минута и го сложих пак. Второто обучение според мен беше правилно - 10 мин чакане. 10 мин да загрее и от Лозенец до Студ град :)
Като загрее - проблеми няма.
Интересно ми е нормално ли е като съм я оставил на контакт и се приближа до дроселовата клапа да се чува шум от/край нея?
А майстора има сервиз на Бош в Сливен. Диагностиката се състоеше в нещо като комп, което през някаква техника на Бош се свързва към диагностичната букса на колата.
  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 май 2010 - 07:46

Не съм убеден, че махането на акумулатора трие адаптационните стойности.
Къде си намерил информация как се обучава? Аз търсих, но не намерих нищо, а и вече нямам инсталирана WIS. Според мен триеш стойностите и просто си караш.
Никога не съм имал тези проблеми с гаснене и т.н.
Aко имаш съмнения в свещите, ела да ти дам едни почти чисто нови, но със сигурност нормално работещи свещи да видиш дали не е от тях проблема.

Иначе да, нормално е да шуми.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#10 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 04 май 2010 - 08:48

Мерси за бързия отговор :)

"Обучението" го видях оттук - http://mercedes-bulg...enie-na-drosel/ Не знам доколко е правилно, следвах примера на gosho777.
Доколкото знам апаратурата на клапата няма собствено захранване, нито енергонезависима памет (може и да бъркам).
Благодаря и за предложението за свещи - но нямам ключ с който да ги сменя, а и в сряда я връщам в Сливен.
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни