гумички на клапаните
Започната от gaidarski, 30 мар 2010 - 10:09:58
23 мнения по тази тема
#1
Публикувано 30 март 2010 - 10:09
Колеги, нека ако знаете нещо за смяна на гумички на клапаните, да пишете, а ако има и снимки...
Колата е 124 , 200ТЕ, М102.
Харчи повече от 3 л масло на 10 000км и мисля да си сменя гумичките, но никога не съм свалял разпределителен вал с верига... Незнам как се натчга после...
Колата е 124 , 200ТЕ, М102.
Харчи повече от 3 л масло на 10 000км и мисля да си сменя гумичките, но никога не съм свалял разпределителен вал с верига... Незнам как се натчга после...
#2
Публикувано 30 март 2010 - 10:52
На моята ги сменявах ,но в сервиз , защото не исках да свалям главата. Моя мотор също губеше огромно количество масло ,но след като ги смених вече е добре. По 3лв. беше гумичкатаи към 90лв ми взеха за работа.
Успех!
Успех!
NO PAIN - NO GAIN!
#3
Публикувано 30 март 2010 - 14:09
На моята ги сменявах ,но в сервиз , защото не исках да свалям главата. Моя мотор също губеше огромно количество масло ,но след като ги смених вече е добре. По 3лв. беше гумичкатаи към 90лв ми взеха за работа.
Успех!
да, ясно, но моята мисъл е да ги сменя сам...
Днес съм поръчал гумичките и пуснах темата, та докато дойдат (четвъртък), ако пишат колегите и събера инфо. да си ги сменя сам, ако не - ще ида в сервиз....
#4
Публикувано 30 март 2010 - 16:09
Ако не си го правил и си нямаш идея за какво става въпрос не се захващай.Намери някой приятел или познат да ти помогне,ако не ти се ходи в сервиз.
И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода
#5
Публикувано 30 март 2010 - 17:24
Мога да ти кажа един "тарикатски номер" - просто превържи зъбните колелета към веригата с технически канап /тел/ и разглобявай смело, при условие че си го правил и на други коли поне три-четири пъти. Не се сещам с кой вид хидравлични компенсатори /хидрощроси/ си но или ще си с пряк натиск /система порше като на сеатите или фолксвагените/ - които ще ти се наложи да свалиш внимателно без да ги обръщаш, или изнесен тип с допълнителен раменен лост /като опелите/ - тогава махаш само кобилиците. Може да "подпреш" шибрите /клапаните/ на буталата но не упражнявай груба сила.
Не е кой знае каква философия. Аз бих се снабдил и с данни за моментите на затягане на резбовите съединения, и с консумативи ако има нужда /а то сигурно ще има/ ... купи си и всички уплътнения /гарнитури/ които ще свалиш, защото никак не е правилно да се поставят повторно.
Успех
Не е кой знае каква философия. Аз бих се снабдил и с данни за моментите на затягане на резбовите съединения, и с консумативи ако има нужда /а то сигурно ще има/ ... купи си и всички уплътнения /гарнитури/ които ще свалиш, защото никак не е правилно да се поставят повторно.
Успех
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#6
Публикувано 30 март 2010 - 17:33
за това ще ти трябва специална скоба
и ако ги сменяш на място си има чалъми
и има голяма вероятнос да ти пропадне клапан
и тогава сваляш глава
по-добре иди на майстор да не си отвориш
повече работа и пари
и ако ги сменяш на място си има чалъми
и има голяма вероятнос да ти пропадне клапан
и тогава сваляш глава
по-добре иди на майстор да не си отвориш
повече работа и пари
#7
Публикувано 30 март 2010 - 19:23
Мога да ти кажа един "тарикатски номер" - просто превържи зъбните колелета към веригата с технически канап /тел/ и разглобявай смело, при условие че си го правил и на други коли поне три-четири пъти. Не се сещам с кой вид хидравлични компенсатори /хидрощроси/ си но или ще си с пряк натиск /система порше като на сеатите или фолксвагените/ - които ще ти се наложи да свалиш внимателно без да ги обръщаш, или изнесен тип с допълнителен раменен лост /като опелите/ - тогава махаш само кобилиците. Може да "подпреш" шибрите /клапаните/ на буталата но не упражнявай груба сила.
Не е кой знае каква философия. Аз бих се снабдил и с данни за моментите на затягане на резбовите съединения, и с консумативи ако има нужда /а то сигурно ще има/ ... купи си и всички уплътнения /гарнитури/ които ще свалиш, защото никак не е правилно да се поставят повторно.
Успех
Благодаря на всички за отговорите!!!
Като вържа веригата за зъбното колело, мога ли да го сваля от разпределителния вал?
#8
Публикувано 30 март 2010 - 20:31
Колега смяната не е толкова сложна но трябва да имаш инструменти , или най точно ще ти трябва скоба за натискане на клапаните за да може да извадиш конусчетата които държат пружината на клапаните.Трябва да работиш много внимателно за да не изпуснеш някое конусче в мотора че после става една дълга и широка .Можеш да ги сменяш на всеки цилиндър пооделно без да сваляш веригата, като свалиш само петата на разпределителния вал на съответния цилиндър, но ще трябва да превъртиш коляновия вал така че буталото да бъде в горна мъртва точка на цилиндъра на който ще сменяш гумичките или за по лесно слагаш колата на белези и тагава можеш да смениш гумичките на първи и четвърти цилиндър, след това превърташ по часовниковата стрелка на 180 градуса и правиш втори и трети цилиндър .Ако искаш да си сигурен за положението на буталото може да свалиш свещите на първи и втори цилиндър и като завъртиш коляновия вал през отвора за свеща може да видиш дали буталото е в горна мъртва точка . Успех !
#9
Публикувано 30 март 2010 - 22:16
Колега смяната не е толкова сложна но трябва да имаш инструменти , или най точно ще ти трябва скоба за натискане на клапаните за да може да извадиш конусчетата които държат пружината на клапаните.Трябва да работиш много внимателно за да не изпуснеш някое конусче в мотора че после става една дълга и широка .Можеш да ги сменяш на всеки цилиндър пооделно без да сваляш веригата, като свалиш само петата на разпределителния вал на съответния цилиндър, но ще трябва да превъртиш коляновия вал така че буталото да бъде в горна мъртва точка на цилиндъра на който ще сменяш гумичките или за по лесно слагаш колата на белези и тагава можеш да смениш гумичките на първи и четвърти цилиндър, след това превърташ по часовниковата стрелка на 180 градуса и правиш втори и трети цилиндър .Ако искаш да си сигурен за положението на буталото може да свалиш свещите на първи и втори цилиндър и като завъртиш коляновия вал през отвора за свеща може да видиш дали буталото е в горна мъртва точка . Успех !
Защо да сваля петата - не трябва ли и вала, той не е ли над клапаните, или може да се бръкне ?
Знаете ли после на колко Nm се стягат петите на разпределителния вал?
#10
Публикувано 01 април 2010 - 06:25
Защо да сваля петата - не трябва ли и вала, той не е ли над клапаните, или може да се бръкне ?
Знаете ли после на колко Nm се стягат петите на разпределителния вал?
АХА, гледах малко картинки и схванах
Само ако може, някои да обясни как се натяга веригата, ако все пак се наложи....
#11
Публикувано 01 април 2010 - 11:12
Нито е като на порше, нито е като на опел. А си е като на мерцедес.
НА М102, НЕ СЕ СВАЛЯ нито валът, нито се пипа веригата.
сваляш 4те пети с кобилиците и свещите и го почваш.
момент на стягане на петите 30-до 40Нм
НА М102, НЕ СЕ СВАЛЯ нито валът, нито се пипа веригата.
сваляш 4те пети с кобилиците и свещите и го почваш.
момент на стягане на петите 30-до 40Нм
#12
Публикувано 11 май 2010 - 14:25
колеги имам малко снимки от смяната на клапаните...
Не ви трябват майстори, операцията е елементарна, за около 2-3 часа, трябва само един специален инструмент
Не ви трябват майстори, операцията е елементарна, за около 2-3 часа, трябва само един специален инструмент
Прикачени файлове
#13
Публикувано 11 май 2010 - 17:32
Ухаа и аз ще си сделам една скобка ... отдавна си го мисля но ме домързява малко
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#14
Публикувано 11 май 2010 - 17:39
Е ако и споделиш малко повече инфо цена няма да имаш,освен че е елементарно деколеги имам малко снимки от смяната на клапаните...
Не ви трябват майстори, операцията е елементарна, за около 2-3 часа, трябва само един специален инструмент
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#15
Публикувано 12 май 2010 - 20:41
Е ако и споделиш малко повече инфо цена няма да имаш,освен че е елементарно де
цената на гумичките е 22лв. на Виктор Рейнц, сравнено с повишения разход на масло е нищо... Гарнитура за капака на клапаните не съм вземал, намазах я със силикон(червен) и вече 1000км не тече...
1 сваляте кутията на филтъра и капака на клапаните и нещата изглеждат така:
Прикачени файлове
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни