
Обслужване на W208 CLK 230 Kompressor Automatic ?!?
Започната от goussev, 26 мар 2010 - 13:44:07
24 мнения по тази тема
#1
Публикувано 26 март 2010 - 13:44
1. Здравейте, наскоро се сдобих с ЦеЕлКа 230 Компресор '99. Колата е за обслужване и затова ще съм благодарен ако някой с такова ЦЛК минал по същия път сподели малко информация. Интересуват ме неща от сорта: колко двигателно масло побира колата, колко трансмисионно масло побира и има ли специфика в трансмисионото масло при този модел.. скъп ли е пистовия ремък отпред на който са вързани повечето агрегати и колко ролки се сменят с него. Всяка друга допълнителна информация относно модела подръжката му и обслужването му ще е много интересна за мен. Благодаря предварително =)
2. Копчето на климатроника на което пише EC свети постоянно и неможе да се изгаси.. съответно и компресора на климатика не се включва. Някой да има идея случайно =)
2. Копчето на климатроника на което пише EC свети постоянно и неможе да се изгаси.. съответно и компресора на климатика не се включва. Някой да има идея случайно =)
#2
Публикувано 28 март 2010 - 10:03
Ехеее... още един в нашата малка група.
200 Компресора ми събира точно 6л. (111 944 мотора).
Ще проверя в книжката какво пише за твоята и ще ти ъпдейтна, ако е различно при 230, но ме съмнява.
Трансмисионното не съм го сменял. Бих отишъл в Ивайджет или Дару да купя от там маслото за кутията.
Ако е автоматик, вече е друга тема... там малко по-сложно.
За климатроника, диагностика ще каже.
Ако си в София, заповядай. Отиваме тъкмо към Ал.Невски да пием кафе. Няколко ЦЛК-та сме. Заповядай.
200 Компресора ми събира точно 6л. (111 944 мотора).
Ще проверя в книжката какво пише за твоята и ще ти ъпдейтна, ако е различно при 230, но ме съмнява.
Трансмисионното не съм го сменял. Бих отишъл в Ивайджет или Дару да купя от там маслото за кутията.
Ако е автоматик, вече е друга тема... там малко по-сложно.
За климатроника, диагностика ще каже.
Ако си в София, заповядай. Отиваме тъкмо към Ал.Невски да пием кафе. Няколко ЦЛК-та сме. Заповядай.
#3
Публикувано 28 март 2010 - 17:24
Ами благодаря за поканата, но бях малко извън София и сега си флизам - а и колата ми е на боядисване и ще си я взема чак в сряда.Ехеее... още един в нашата малка група.
200 Компресора ми събира точно 6л. (111 944 мотора).
Ще проверя в книжката какво пише за твоята и ще ти ъпдейтна, ако е различно при 230, но ме съмнява.
Трансмисионното не съм го сменял. Бих отишъл в Ивайджет или Дару да купя от там маслото за кутията.
Ако е автоматик, вече е друга тема... там малко по-сложно.
За климатроника, диагностика ще каже.
Ако си в София, заповядай. Отиваме тъкмо към Ал.Невски да пием кафе. Няколко ЦЛК-та сме. Заповядай.
Ето тук ще пейстна по номера на рамата какво ми излиза за да е по - лесно някой да даде инфо по въпроса:
VIN WDB2083471F064042
Model CLK 230 KOMPRESSOR
Chassis 2083471F064042
Engine 111975 12 022837
Transmission 722605 01 145750
Order 0 8 226 40250
Lights HELLA
Delivery date 24.09.98
Dealer Munich branch (226)
Interior leather anthracite (211)
Paint
744 brilliant silver metallic (с 1991)
Options
220 parking aid (с 01.10.1993)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
488 sporty tuning (с 01.10.1996)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
756 radio MB Audio 10 CD with vk and RDS (с 31.10.1996)
776 wheel cover for amg 17" wheels (w202 export only) (с 02.11.1992)
794 8,5 x 17 et30/18 245/45, 3-piece (500 e = et30, r129 = et18) (с 01.01.1992)
809 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)
955 extension tube on the roof, front
equipment package elegance (с 01.11.1991)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
200A Unknown code
#4
Публикувано 29 март 2010 - 18:48
А, и исках да питам ако знае някой.. като ми е автоматична скоростната кутия - освен маслона скоростите, филтър и гарнитура на картера, някво друго масло или течност, нещо по диференциала сменя ли се обслужва ли се ?!?
#5
Публикувано 29 март 2010 - 23:55
Желателно е да си смениш маслото в диференциала, по желание можеш да сложиш и специална добавка. И маслото и добавката се купуват от Балкан Стар или Ивайджет и не са много скъпи. Освен това е добре да смениш и повечето течности и филтри по колата. Аз лично, като си купя кола какво правя- сменям:
-масло
-маслен филтър
-горивен филтър
-въздушен филтър
-филтър за купето (на климатика)
-свещи по спецификация- задължително
-антифриз- задължително!
-термостат- ако се съмнявам или не ми харесва как работи стария
-спирачна течност
-масло в хидравличната система на волана- задължително!
-пистовия ремък, който задвижва всички обслужващи агрегати- важен е, а не е скъп
-Проверявам и ако е нужно доливам масло в диференциала и в скоростите, но това важи за ръчни скорости, ако някога си купя автоматик- смяна задължително заедно с филтъра.
-Проверявам накладките и дисковете, ако има нужда сменям с нови, ако ли не си карам докато не светне датчика за износени накладки.
-масло
-маслен филтър
-горивен филтър
-въздушен филтър
-филтър за купето (на климатика)
-свещи по спецификация- задължително
-антифриз- задължително!
-термостат- ако се съмнявам или не ми харесва как работи стария
-спирачна течност
-масло в хидравличната система на волана- задължително!
-пистовия ремък, който задвижва всички обслужващи агрегати- важен е, а не е скъп
-Проверявам и ако е нужно доливам масло в диференциала и в скоростите, но това важи за ръчни скорости, ако някога си купя автоматик- смяна задължително заедно с филтъра.
-Проверявам накладките и дисковете, ако има нужда сменям с нови, ако ли не си карам докато не светне датчика за износени накладки.
#6
Публикувано 30 март 2010 - 09:39
Здравей колега,
добре дошъл във форума!
Тук има доста писано - потърси какво те интересува.
Ако не намериш, питай конкретни въпроси.
Трудно някой ще седне да ти пише общи указания - затова има упътване на колата.
Иначе CLK-тата са страшна работа.
Поздрави!
добре дошъл във форума!
Тук има доста писано - потърси какво те интересува.
Ако не намериш, питай конкретни въпроси.
Трудно някой ще седне да ти пише общи указания - затова има упътване на колата.
Иначе CLK-тата са страшна работа.
Поздрави!
#7
Публикувано 30 март 2010 - 10:33
Аз на мойто CLK купих маслото за диференциала от Ивайджет за 51.80 лева литъра! 1 литър ще ти стигне колега!
За скоростите не си спомням, но не беше фрапираща цената мисля около 300 лева за 7 или 8 литра ...
Много е важно да си вземеш хубав филтър за автомата, защото той се продава с уплътнението и по-евтините сълзят...
Иначе колегата Bastunchik ти е казал абсолютно изчерателно какво е добре да смениш...
Но маслата на скоростите и на диференциала- само оригинално MB масло те съветвам, няма нужда от експерименти!
За скоростите не си спомням, но не беше фрапираща цената мисля около 300 лева за 7 или 8 литра ...
Много е важно да си вземеш хубав филтър за автомата, защото той се продава с уплътнението и по-евтините сълзят...
Иначе колегата Bastunchik ти е казал абсолютно изчерателно какво е добре да смениш...
Но маслата на скоростите и на диференциала- само оригинално MB масло те съветвам, няма нужда от експерименти!
#8
Публикувано 30 март 2010 - 13:04
Лелее колко течности станаха =)
Ами благодаря ви много за инфото 1во..
Сега какво мисля да сменя:
Масло двигателно и маслен горивен въздушен и ф-р купе тва яссно..
Масло на скоростите и ф-р с уплътнението..
Масло на диференциала.
Аз споменах по горе че ползвам отстъпка на масла.. това е в една фирма Мотобул се казва - те вкарват Кастрол и БиПи. Какво ще рече оригинално масло за мерцедес - тука по някви каталози гледам водят за оригинално някаква марка ЕсЦеТе (такова ли продават тези Ивайджет?)
Незнам сега звънях в Джемини 4 и ми обявиха 226лв обслужване на трансмисия с масло с филтър с всичко.. викам какво е маслото.. казаха че било Мобил одобрено било от МБ
Според мене маслото трябва да е просто АТФ и с нужния вискозитет !
Тези пък от Мотобул ми казаха че в тяхния каталог нищо не излизало и да съм се обърнел кън БС... при положение че в сайта им пише за АТФ маслото на Кастрол което продават че е одобрено от МБ
Явно просто повечето фирми нямат достатъчния опит с автоматици за да дават необходимата информация
Както и да е тва.. ще го мисля за сега имам време така или иначе..
Другото което ме интересува:
Сменял ли е някои филтъра на кормилната хидравлична с-ма - един кръгъл такъв ?!?
Ще трябва да сменя и отпред пистовия ремък на който са вързани агрегатите - обаче ми излизат 3-4 варианта дължини за него ! Някой сменял ли го е и помни ли колко е дълъг и какви ролки и обтегачи се сменят с него още?
Ами благодаря ви много за инфото 1во..
Сега какво мисля да сменя:
Масло двигателно и маслен горивен въздушен и ф-р купе тва яссно..
Масло на скоростите и ф-р с уплътнението..
Масло на диференциала.
Аз споменах по горе че ползвам отстъпка на масла.. това е в една фирма Мотобул се казва - те вкарват Кастрол и БиПи. Какво ще рече оригинално масло за мерцедес - тука по някви каталози гледам водят за оригинално някаква марка ЕсЦеТе (такова ли продават тези Ивайджет?)
Незнам сега звънях в Джемини 4 и ми обявиха 226лв обслужване на трансмисия с масло с филтър с всичко.. викам какво е маслото.. казаха че било Мобил одобрено било от МБ
Според мене маслото трябва да е просто АТФ и с нужния вискозитет !
Тези пък от Мотобул ми казаха че в тяхния каталог нищо не излизало и да съм се обърнел кън БС... при положение че в сайта им пише за АТФ маслото на Кастрол което продават че е одобрено от МБ
Явно просто повечето фирми нямат достатъчния опит с автоматици за да дават необходимата информация
Както и да е тва.. ще го мисля за сега имам време така или иначе..
Другото което ме интересува:
Сменял ли е някои филтъра на кормилната хидравлична с-ма - един кръгъл такъв ?!?
Ще трябва да сменя и отпред пистовия ремък на който са вързани агрегатите - обаче ми излизат 3-4 варианта дължини за него ! Някой сменял ли го е и помни ли колко е дълъг и какви ролки и обтегачи се сменят с него още?
#9
Публикувано 30 март 2010 - 13:42
Oтносно маслото на автоматика, аз бих направил следното:
Свързал си се с правилната фирма. Доколкото ми е известно, те със сигурност знаят какво правят.
Бих си купил маслото от Ивайджет и филтъра директно и бих им го връчил да сменят.
Свързал си се с правилната фирма. Доколкото ми е известно, те със сигурност знаят какво правят.
Бих си купил маслото от Ивайджет и филтъра директно и бих им го връчил да сменят.
#10
Публикувано 30 март 2010 - 18:52
Много точно казано!Бих си купил маслото от Ивайджет и филтъра директно и бих им го връчил да сменят.
Не се залъгвай с Мобил и тем подобни, пък за SCT да не говорим, тва е от ранга на Приста оил!
Отиваш в Ивайджет и си взимаш масло от там за скоростите и диференциала!
Маслото изглежда като на снимката по-долу! Това е оригинало MB масло- не си прави шеги с автомата

Прикачени файлове
#11
Публикувано 30 март 2010 - 20:18
А, защо не Мобил?
Все пак имат одобрение от Даимлер за АСК за разлика от Кастрол.
А какво има в бутилките на Мерцедес?
Може би това масло.
Titan_ATF4134_1L.jpg 24,32K
56 Брой сваляния
Все пак имат одобрение от Даимлер за АСК за разлика от Кастрол.
А какво има в бутилките на Мерцедес?
Може би това масло.

#12
Публикувано 30 март 2010 - 20:34
Всичко се крие точно в това:
Всеки си преценя. Дори ако ставаше въпрос за моя кола, бих поръчал нещата от Щутгарт, ако съм решил да сменям маслото, така и така веднъж се прави.
Аз бях свидетел на драми с автомат и честно казано, не бих рискувал точно с кутията.Може би това масло.
Всеки си преценя. Дори ако ставаше въпрос за моя кола, бих поръчал нещата от Щутгарт, ако съм решил да сменям маслото, така и така веднъж се прави.
#13
Публикувано 04 май 2010 - 18:50
Благодаря на всички за помоща и вниманието..
Ако някой има за в бъдеще въпроси относно обслужване на автоматик ЦЛК смело мога да кажа че всичко ми е яссно и да не се притеснява да пита :P
Ако някой има за в бъдеще въпроси относно обслужване на автоматик ЦЛК смело мога да кажа че всичко ми е яссно и да не се притеснява да пита :P
#14
Публикувано 04 май 2010 - 20:07
Kолеги,
защо всички са се втурнали да заобикалят Балкан Стар?
Смяна на маслото на автоматика с труд и ДДС ми излезе около 170-180 лв.
Последното ми обслужване (преди седмица) включващо масло - 8 л.
филтри на маслото, въздуха и климатика с диагностика на ходовата част
ми излезе 544 лв. Европейско обслужване и 3-4 часа работа.
Наистина, може да се намери и някой майстор, който да свали от
труда и да не начислява ДДС, но рискът остава за ваша сметка.
Не случайно Народът е казал, че "ако имаш един кг. зърно дай го на мелничар да ти го смели"
Ние, Българите много си страдаме от това, че не си ценим специалистите.
Все едно като те заболи зъб да отидеш на ветеринар, защото и той има инструменти на масата си.
Може писанието ми да подразни някой пострадал от БС или някой гаражен майстор, но ако
Мерцедес ти е мания, обслужването при официалния представител е част от гордостта да
държиш трилъчката в ръцете си.
защо всички са се втурнали да заобикалят Балкан Стар?
Смяна на маслото на автоматика с труд и ДДС ми излезе около 170-180 лв.
Последното ми обслужване (преди седмица) включващо масло - 8 л.
филтри на маслото, въздуха и климатика с диагностика на ходовата част
ми излезе 544 лв. Европейско обслужване и 3-4 часа работа.
Наистина, може да се намери и някой майстор, който да свали от
труда и да не начислява ДДС, но рискът остава за ваша сметка.
Не случайно Народът е казал, че "ако имаш един кг. зърно дай го на мелничар да ти го смели"
Ние, Българите много си страдаме от това, че не си ценим специалистите.
Все едно като те заболи зъб да отидеш на ветеринар, защото и той има инструменти на масата си.
Може писанието ми да подразни някой пострадал от БС или някой гаражен майстор, но ако
Мерцедес ти е мания, обслужването при официалния представител е част от гордостта да
държиш трилъчката в ръцете си.
#15
Публикувано 04 май 2010 - 20:20
Може писанието ми да подразни някой пострадал от БС или някой гаражен майстор, но ако
Мерцедес ти е мания, обслужването при официалния представител е част от гордостта да
държиш трилъчката в ръцете си.
Много точно казано!
Mercedes-Benz - Unlike any other!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни