Акциз на автомобили нов внос
Started by IvoR1, 26 Mar 2010 - 11:20:40
17 replies to this topic
#1
Posted 26 March 2010 - 11:20
Колеги, незнам дали темата е за този раздел, но да ви попитам последно плаща ли се акциз за нов внос на автомобили по-мощни от 160 к.с. или не? Аз доколкото чух, сега се плаща само разликата от 160 коня до мощността на автомобила, но един познат ми каза, че си регистрирал кола 170 коня и не е заплащал акциз. Моля ако някой е запознат да каже - Благодаря ви
M112.940 inside
#2
Posted 26 March 2010 - 14:41
Няма никакъв акциз независимо от мощността.
Но се планира да се въведе нов данък ЛУКС, с който да се облагат автомобили над 150 коня, апартаменти над 250 кв.м. и яхти над 15 метра
Но се планира да се въведе нов данък ЛУКС, с който да се облагат автомобили над 150 коня, апартаменти над 250 кв.м. и яхти над 15 метра
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#3
Posted 27 March 2010 - 04:46
а честито!!!!!!!!!!!!
#4
Posted 29 March 2010 - 22:02
Ох това е страхотно благодаря!
M112.940 inside
#5
Posted 30 March 2010 - 08:52
а колко ще струва тоя данък примерно за кола 300 кс. и плаща ли се ,когато колата е регистрирана вече
Автоморга-Мерцедес-0876/438-583
www.mercedes.mobile.bg
www.mercedes.mobile.bg
#6
Posted 30 March 2010 - 09:56
Последните информации / които напоследък винаги са предпоследни/ са, че т.нар. "данък лукс" ще бъде обикновения местен данък МПС, който се плаща в общината всяка година. Просто ще заложат по-високи суми за коли над определена мощност /засега 150 к.с./.а колко ще струва тоя данък примерно за кола 300 кс. и плаща ли се ,когато колата е регистрирана вече
Така че на първата част от въпроса ти не може да се отговори засега, а на втората - да, ще се плаща ежегодно от всеки регистриран автомобил. Все пак обаче можем да поразсъждаваме - в момента данъка в София на кола с 300 к.с. е от 520 до 960 лева, в зависимост дали е над 5г. или под 5 г. /изключвам колите над 14г./ Според мен ще вдигнат данъка минимум с 50%, за да постигнат някакъв фискален ефект, т.е. лично аз очаквам да стигне границите 800 - 1500 лева.
Но всичко това - от догодина. За 2010 в момента се плащат данъците и ще са по действащите закони и наредби.
#7
Posted 30 March 2010 - 12:07
това е яко - 1000лв на година минимум. и колеги пак ще сме на далавера. приотменения акциз трябваше да платя за каруцата 10 000лв еднократно + ежегодния данък. сега си вкарвам колата, карам я 1-2г и я продавам примерно или я блъскам и не става за каране обачр както казват в рекламите по американските телевизии спестявам цели 70% от акциза.
голяма простотия са тези високи данъци за стари автомобили
голяма простотия са тези високи данъци за стари автомобили
#8
Posted 31 March 2010 - 07:52
Така, днес вече данък "лукс" е друг. Естествено, не е ясно докога.
Последно чета, че този данък ще е еднократен и ще се плаща само за автомобили на стойност над 70 000 лева. Още не са обяснили колко ще е самия данък и как ще се изчислява стойността на автомобила /вероятно ще е застрахователна стойност по Шваке/.
И други неща не са ми ясни - например кой ще го плаща този данък при лизинговите автомобили със стойност над 70 бона, когато собствеността още не е прехвърлена? Собственик на колата до пълното й изплащане е лизингодателя, той ли ще го плаща този данък? Не мисля, че това е идеята. Ще изчакаме още разяснения и ще коментираме пак.
Последно чета, че този данък ще е еднократен и ще се плаща само за автомобили на стойност над 70 000 лева. Още не са обяснили колко ще е самия данък и как ще се изчислява стойността на автомобила /вероятно ще е застрахователна стойност по Шваке/.
И други неща не са ми ясни - например кой ще го плаща този данък при лизинговите автомобили със стойност над 70 бона, когато собствеността още не е прехвърлена? Собственик на колата до пълното й изплащане е лизингодателя, той ли ще го плаща този данък? Не мисля, че това е идеята. Ще изчакаме още разяснения и ще коментираме пак.
#9
Posted 31 March 2010 - 08:49
Колеги ще попитам нещо малко извън темата, но просто не ми се пуска нова.
По какъв начин ще бъде третирана кола, закупена от САЩ регистрирана в Германия, карана в Германия с немските документи ТЮФ и дрън дрън и в един момент тази кола бъде регистрирана в БГ?
Логично за мен, тя би трябвало да бъде третирана като европейска, ще е с немски документи и незнам дали българските контролни органи ще се задълбочат детайлно, аджеба къде е произведена тази кола.
По какъв начин ще бъде третирана кола, закупена от САЩ регистрирана в Германия, карана в Германия с немските документи ТЮФ и дрън дрън и в един момент тази кола бъде регистрирана в БГ?
Логично за мен, тя би трябвало да бъде третирана като европейска, ще е с немски документи и незнам дали българските контролни органи ще се задълбочат детайлно, аджеба къде е произведена тази кола.
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#10
Posted 31 March 2010 - 09:12
Ако е регистрирана в Германия, това значи, че е платено мито и ДДС там, както и ще има сертификат за типово съответствие. В такъв случай внасянето в БГ ще се третира като вътрешнообщностна доставка и не се дължи нито мито, нито данък, нито технотест. Само дежурните екотакси при регистрацията в КАТ.Колеги ще попитам нещо малко извън темата, но просто не ми се пуска нова.
По какъв начин ще бъде третирана кола, закупена от САЩ регистрирана в Германия, карана в Германия с немските документи ТЮФ и дрън дрън и в един момент тази кола бъде регистрирана в БГ?
Логично за мен, тя би трябвало да бъде третирана като европейска, ще е с немски документи и незнам дали българските контролни органи ще се задълбочат детайлно, аджеба къде е произведена тази кола.
#11
Posted 31 March 2010 - 21:01
данъка доколкото разбрах от весникарските писаници ще е 20% от стойността на автомобила, имота и т.н. хехехехе минимум 14 000лв голяма простотия.
значи: няма да си вкарвам стария мерцедес ,а ще си купя чисто нов е -клас за 41 000$ *1,45лв = около 60 бона + доставка и регистрация 66-67 000лв . ей това е далаверата.
значи: няма да си вкарвам стария мерцедес ,а ще си купя чисто нов е -клас за 41 000$ *1,45лв = около 60 бона + доставка и регистрация 66-67 000лв . ей това е далаверата.
#12
Posted 01 April 2010 - 09:10
Добре го дават - 20% и след 5 години все едно си си купил 2 бр.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#13
Posted 01 April 2010 - 09:17
По последна информация,данък лукс ще се плаща само веднъж.....
#14
Posted 01 April 2010 - 12:58
"Последна" информация няма, колега Но иначе си прав - засега това пише по вестниците - еднократен данък. Размерът му ще е равен на удвоения размер на нормалния данък за дадена кола, струваща над 70 хил. лева. Т.е. ако годишния ти данък е по принцип 800 лева, еднократно ще платиш 1600 лв., а от следващата година пак ще ти е 800 лева. Но дебело подчертавам, че това е моето схващане на ситуациятаПо последна информация,данък лукс ще се плаща само веднъж.....
#15
Posted 02 July 2010 - 20:41
Колеги, в медиите беше споменато, че ще има възстановяване на надвзет акциз на внесени коли от 2007 до около 2009 година (разликата между акциз за нова и стара кола). Някой знае ли нещо повече, че съм в чужбина, а ме интересува. На времето държавицата и мен ограби ....
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users