По скоро въпрос-Автоматик
Започната от INTEGRALE, 14 сеп 2006 - 19:51:32
19 мнения по тази тема
#1
Публикувано 14 септември 2006 - 19:51
Имам следното наблюдение : докато ми позагрее колата автоматика сменя по рязко скоростите и особено между 1 и 2ра понякога и на 3та като загрее всичко става много плавно , сипах 3 литра ново масло... щото не съба указаните 5 и смених филтъра , съвсем същото си е, ако е нормално..ОК , обаче ако не е къде да отида да ми я регулират ли... незнам колата си я обичам и искам да си вози като лодка
W202 C180
#2
Публикувано 15 септември 2006 - 10:57
Докато двигателят е студен, трансмисията превключва при малко по-високи обороти, с цел да се подгрее по-бързо двигателя. Това, заедно с по-гъстото студено масло, води до малко по-грубо превключване. Вероятно това имаш предвид.
А за маслото, Вени ти каза. Не стъпвай повече при тези, дето си го сменя!
А за маслото, Вени ти каза. Не стъпвай повече при тези, дето си го сменя!
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#3
Публикувано 15 септември 2006 - 17:50
Значи си е нормално колата и няма какво да ходя по майстори така ли??
W202 C180
#4
Публикувано 16 септември 2006 - 02:46
мисля 4е проблема ти е в термостата и за това ти прави тези аномалий.казвам ти го защото на моята Sкласа ми направи съшия номер след като свалих термостата пробно за 1 ден.без термостат картинката беше същата като при теб,поставих го отново и запо4на да превклю4ва отново плавно и безшумно както преди.по пътя на логиката първата топла вода която се образува във двигателя я праща директно във скоростната кутия,която работи на температурен режим.мисля 4е имаш блокирал отворен термостат и най вероятно ти вдига бавно температурата сутрин и особено зимата.пиши какво си направил...............
#5
Публикувано 16 септември 2006 - 15:01
Термостата е чисто нов и работи перфектно , колата загрява за минути
W202 C180
#6
Публикувано 16 септември 2006 - 18:54
Опа В кутията При мен на 123-ката а и на почти всички автоматици доколкото знам,радиатора за подържане на оптимална температура на кутията е вграден в радиатора за охладителна течност.А той сам по себе си,като се каже радиатор за скоростите,не е нищо друго освен една проста медна тръба...по пътя на логиката първата топла вода която се образува във двигателя я праща директно във скоростната кутия,която работи на температурен режим...
#7
Публикувано 18 септември 2006 - 01:27
благодяря за корекцията колеги,наистина не познавам устройството и охладителната система на автоматика,но със сигурност от опит знам 4е работата на авт. скор. кутия поне на W140 се влияе от температурата на водата и най ве4е дали Е с термостат или НЕ.за това просто дадох мнението за термостата и SORRY ако съм накърнил вашата професионална компетентност....
#8
Публикувано 18 септември 2006 - 01:54
зна4и приятел,при мен проблема със скоростите беше същия.при превклю4ване особено на трета се полу4аваше едно рязко биене в диференцяла,имах 4увството 4е ще се скъса нещо.какво ли не прегледах и вси4ко си беше в ред а проблема си остава.хвана ме яд да се ка4вам да я карам тази кола.в4ера след обяд слу4айно бях отворил капака и преглеждах вакуумнита марку4ета.на едно място минават около 4етири такива тръби4ки покрити с изолация най вероятно да не горят от температурата.една от тези тръби4ки била се с4упила в тази топлинна изолация най вероятно от остаряване и така си стояла там.прорязах изолацията,съединих тръби4ката,но не о4аквах някакво подобрение.когато запалих колата да я изпробвам просто бях изумен,скоростите запо4на да ги превклю4ва с такава лекота,4е дори аз не можех да усетя на собствената си кола.дори и автопилота запо4на да работи по друг на4ин,направо и се кефя : : не съм толкова техни4ески запознат,както някой колеги тук във форума и не мога да ти кажа също каква функция има тази вакуумна тръби4ка и какво командва, но със сигурност знам,4е тя ми реши проблема.в крайна сметка евтино и бързо-направи си сам.....а бях се замислил за друга скоростна кутия. успех ти пожелавам
#9
Публикувано 18 септември 2006 - 07:52
Аз проблем нямам , колата превключва адски меко , но понякога когато е студена или е на климатик ми присецва при смяната
W202 C180
#10
Публикувано 18 септември 2006 - 13:14
Вакуумните тръбички са много важни, защото доколкото знам с вакуум се регулира превключването на скоростите при автоматиците. А иначе ако това по-твърдо превключване го прави само на студен двигател мисля, че е нормално - и при мен беше така на 124-ката, но тя загряваше за 2-3 мин. и се оправяше.
А някой може ли да ми каже как се работи с темпомата? Като го натисна лостчето надолу очевидно запаметява скоростта и я поддържа, но то сигурно има и други функции и още не мога да го разуча.
А някой може ли да ми каже как се работи с темпомата? Като го натисна лостчето надолу очевидно запаметява скоростта и я поддържа, но то сигурно има и други функции и още не мога да го разуча.
#11
Публикувано 18 септември 2006 - 13:17
Зависи, колега, зависи...да, точно така е :ok:Опа В кутията При мен на 123-ката а и на почти всички автоматици доколкото знам,радиатора за подържане на оптимална температура на кутията е вграден в радиатора за охладителна течност.А той сам по себе си,като се каже радиатор за скоростите,не е нищо друго освен една проста медна тръба.
При мен, радиаторът на скоростната кутия си е пълноценен радиатор, със собствен ел. вентилатор и се намира в десния калник, пред гумата. На същото място, но от лявата страна е масленият радиатор на двигателя. А освен тях имам още 3 радиатора и няколко топлообменника
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#12
Публикувано 19 септември 2006 - 09:32
Ами останалите 3 радиатора са на двигателя, климатика и хидравликата на волана. Е, последното е само извита тръба пред радиатора.
Топлообменниците (то и радиаторът си е топлообменник, но сещаш се какъв смисъл влагам в двата термина) са на парното, изпарителя на климатика и, както сам се сети, и за подгряване на течността за чистачките
Не съм сигурен дали нямаше още някъде за горивото и маслото....
Много е забавно да се опиташ и да преброиш колко вида течности се използват в автомобилът ти
Топлообменниците (то и радиаторът си е топлообменник, но сещаш се какъв смисъл влагам в двата термина) са на парното, изпарителя на климатика и, както сам се сети, и за подгряване на течността за чистачките
Не съм сигурен дали нямаше още някъде за горивото и маслото....
Много е забавно да се опиташ и да преброиш колко вида течности се използват в автомобилът ти
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#13
Публикувано 19 септември 2006 - 15:00
Безсмислените мнения да се изтрият , все пак е тема за автоматика а не за радиатори, а ако искате форума да стане като тунинг бг да почваме да си пишеме за пички и цвички
W202 C180
#14
Публикувано 25 септември 2006 - 00:28
a kakво може да е ако между първа и втора се изфорсира?
W124 300D
#15
Публикувано 25 септември 2006 - 01:02
а това вече е интересен въпрос !!! карах една такава със сменяван мотор и между 1ва и 2ра се изфорсирва до край за около 1-2сек ??? сякаш задържаш съединителя като при ръчна скоростнаa kakво може да е ако между първа и втора се изфорсира?
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни