комутатор
Започната от ilkoh, 20 мар 2010 - 18:40:21
11 мнения по тази тема
#1
Публикувано 20 март 2010 - 18:40
Здравейте на всички.Изгоря ми комутатора на Е 200 95г. По обяви намерих няколко но с различни номера от моя /0125455332 става и 01254552632/ и хората ми казват че не стават/понеже мойта биба с някакви нагреватели/, но двама ме обеждават, че номерата нямат нищо общо и щом колата е с инфраред /а моята е с инфра/ и те ми пратят такъв от друга с инфрарет всичко ще е ОК.Някой запознат ли е с тези неща да помогне че ми се е запалила главата и не знам какво да правя.
#2
Публикувано 20 март 2010 - 19:07
Здравейте на всички.Изгоря ми комутатора на Е 200 95г. По обяви намерих няколко но с различни номера от моя /0125455332 става и 01254552632/ и хората ми казват че не стават/понеже мойта биба с някакви нагреватели/, но двама ме обеждават, че номерата нямат нищо общо и щом колата е с инфраред /а моята е с инфра/ и те ми пратят такъв от друга с инфрарет всичко ще е ОК.Някой запознат ли е с тези неща да помогне че ми се е запалила главата и не знам какво да правя.
Хубаво е да е същия номер, те номерата не са случайно написани там.
Не се знае какво са променили в софта и харда от единия номер до другия.
Някой беше писал че му предлагали ремонт на комутатора, но не мога да си спомня кой беше - ако чете, да не се крие .
#3
Публикувано 20 март 2010 - 22:39
Интересното е че карам вече месец с комутатор на заем с номел 0185451032 който си няма нищо общо с моя номер.Та ми е интересно каква роля играят тия номера.
#4
Публикувано 20 март 2010 - 22:50
Интересното е че карам вече месец с комутатор на заем с номел 0185451032 който си няма нищо общо с моя номер.Та ми е интересно каква роля играят тия номера.
Колегата субсоник много правилно ти каза-различни номера различни модификации и не се знае какво точно са изменили производителите. Аз имам два компютъра от Мерцедес с различни номера но на външен вид абсолютно еднакви -кутия букса,всичко. Само че като проследих инсталацията разбрах че са сменили пиновете за датчиците. Ето защо има значение номера. Разбира се това не значи че при теб е така. Най вероятно са изменили кривата обороти/ъгъл на изпреварване
#5
Публикувано 01 април 2010 - 12:17
Здравей,
аз ги намерих щото колата ми почна да работи на 2 цилиндара и казаха че може да има повреда в комутотора, да не подава сигнал към едната бобина (имам MB 124 CE200 купе, бензин 136 к, декември 1995)
а комутатора ми е с номер 018 545 10 32
ще я карам на Мерцедес диагностика след седмица, дано е нещо дребно и ефтино, не тоя комутотар.
но аз мислейки за най лошото се разтърсих и намерих:
http://softelectronic.com
казват че ремонтират ECU
аз ги намерих щото колата ми почна да работи на 2 цилиндара и казаха че може да има повреда в комутотора, да не подава сигнал към едната бобина (имам MB 124 CE200 купе, бензин 136 к, декември 1995)
а комутатора ми е с номер 018 545 10 32
ще я карам на Мерцедес диагностика след седмица, дано е нещо дребно и ефтино, не тоя комутотар.
но аз мислейки за най лошото се разтърсих и намерих:
http://softelectronic.com
казват че ремонтират ECU
#6
Публикувано 01 април 2010 - 14:09
Здравейте на всички.Изгоря ми комутатора на Е 200 95г. По обяви намерих няколко но с различни номера от моя /0125455332 става и 01254552632/ и хората ми казват че не стават/понеже мойта биба с някакви нагреватели/, но двама ме обеждават, че номерата нямат нищо общо и щом колата е с инфраред /а моята е с инфра/ и те ми пратят такъв от друга с инфрарет всичко ще е ОК.Някой запознат ли е с тези неща да помогне че ми се е запалила главата и не знам какво да правя.
понеже ми работи на два цилиндъра и ми казват че може да има повреда в комутатора, при теб какви бяха симптомите, как се установи че е изгорял ?
#7
Публикувано 09 юни 2010 - 21:38
Здравей колега. Разбрах че е изгорял като качих комутатор от друга 124ка същата година като мойта и колата ми замърка.Слагам моя и 2 цилиндъра, слагам на колегата работи перфектно.Има малък шанс да ти е изгоряла само бобината но да ти кажа чесно не вярвам да е само тя.Успехпонеже ми работи на два цилиндъра и ми казват че може да има повреда в комутатора, при теб какви бяха симптомите, как се установи че е изгорял ?
#8
Публикувано 02 март 2011 - 11:01
Здравейте колеги,
Извинявам се че толкова късно се включвам, но сега прочетох темата. Моят комутатор(оригиналния) пострада от апашки набези преди 2 години. Колата е 200Е-16. През 6-те месеца, в които отчаяно търсих заместител се нагълтах с толкова истини, полуистини и откровенни лъжи, че направо не е за разправяне. Накратко-ако е изгоряло ECU-то на автомобила, шанса да ви го ремонтират е малък, а ако се наложи да го замените с оригинално цената е убийствена. Балканстар ми го оферираха на 3600 лева и 10 работни дни срок на доставка.
Разумна алтернатива предлагат dek.bg-аз лично карам вече втора година с техен компютър на мястото на оригиналния и имам навъртяни около 22-23 000 км. За повече подробности посетете сайта.
Надявам се да е от полза!
Извинявам се че толкова късно се включвам, но сега прочетох темата. Моят комутатор(оригиналния) пострада от апашки набези преди 2 години. Колата е 200Е-16. През 6-те месеца, в които отчаяно търсих заместител се нагълтах с толкова истини, полуистини и откровенни лъжи, че направо не е за разправяне. Накратко-ако е изгоряло ECU-то на автомобила, шанса да ви го ремонтират е малък, а ако се наложи да го замените с оригинално цената е убийствена. Балканстар ми го оферираха на 3600 лева и 10 работни дни срок на доставка.
Разумна алтернатива предлагат dek.bg-аз лично карам вече втора година с техен компютър на мястото на оригиналния и имам навъртяни около 22-23 000 км. За повече подробности посетете сайта.
Надявам се да е от полза!
#9
Публикувано 02 март 2011 - 12:52
Брее направо не се сдържам .. бах тва ноу хау ... ми то има чарколяк за 20-тина кинта бе. Дали някъде няма схема ... сигурно ще има при братушките ...
На един приятел на купето "тряснахме" две дебели шини на "кръст" с подложна кръстачка отдолу и с горещи нитове - яко Трябва да му свалят целия подкалник
Добре поне че "дизелаците" са със сравнително по малко ел. и по евтина ...
На един приятел на купето "тряснахме" две дебели шини на "кръст" с подложна кръстачка отдолу и с горещи нитове - яко Трябва да му свалят целия подкалник
Добре поне че "дизелаците" са със сравнително по малко ел. и по евтина ...
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#10
Публикувано 02 март 2011 - 12:55
Все си мисля, че ако на тези мотори се бодне един МегаСкуърт с 4 бобини и се мапне като хората, 111ката ще живне много.
4 бобини от БМВ = 50лв.
Скуърта = 300-500лв.
4 бобини от БМВ = 50лв.
Скуърта = 300-500лв.
#11
Публикувано 02 март 2011 - 13:51
Все си мисля, че ако на тези мотори се бодне един МегаСкуърт с 4 бобини и се мапне като хората, 111ката ще живне много.
4 бобини от БМВ = 50лв.
Скуърта = 300-500лв.
Идеята не е лоша. И на мен са ми идвали подобни "еретични" /трафове от БМВ/ идеи. Няма да е зле да се поработи по въпроса от колегите "бензинаджии" /аз съм заклет "дизелджия"/
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#12
Публикувано 02 март 2011 - 14:14
500лв. за Мега- и 500лв. за някой който да я мапне като хората
Дали са 2 или 4 бобините на 4-цилиндров мотор, няма голяма разлика. Виж когато е една, и искрата минава през разпределител - тогава е друго нещо.
Разликата между 2 и 4 бобини е, че когато са само две, двата края на вторичната намотка отиват към две отделни свещи и имаш т нар. wasted spark на единия цилиндър, който е в такт изпускане. На теория липсата на високоволтови кабели от бобината до свещта при 4 бобини е предимство, но на практика не чак такова - по-добре да смениш високоволтов кабел, отколкото бобина. А и логиката на управление става по-сложна с 4. Не знам дали не трябва да се модват пластинките на маховика, които при 2.0-16 са само 2 и да се добавят още две. Някой койот е слагал Мега да каже каке решил проблема. Но тва ще оскъпи допълнитено проекета - за обикновен човек, сваляне и слагане на кутия е 150лв. в някой сервиз.
При запалителните системи с 1 бобина и разпределител, изискванията към компонентите са много високи. Заради това, че прескача искрата на 2пъти (веднъж в разпределителя, и веднъж в цилиндъра) подозирам че работното напрежение на вторичната на бобината трябва да е по-високо.
Изолацията на високоволтовите кабели, трябва да е изключително добра. Освен това, времето за зареждане на бобината може да не е достатъчно над някакви обороти. А и високоволтовите кабели които вървят в сноп си индуцират взаимно разни токове. Чак да се чудиш как са работили толкова години моторите по този начин .
Според мен 2.0-16 си е много адекватен мотор със съвсем адекватен въртящ момент. Повечето мощност к.с./л при моторите на БМВ идва от по-високите обороти, не от по-големия въртящ момент. KW = RPM x Nm/9550.
П>С> Онзи ден се возих на Пасат с АЗМ мотор 2.0-113 коня при 5400 оборота и 173Нм на 3500 с 4-скоростна автоматчина кутия. Колата вървеше забележително добре, въпреки че е "само" 113 коня. Просто явно мотора е направен да отдава повече въртящ момент в по-ниските обороти, където прекарва през повечето време. На 5400 оборота, където е макс. мощност, въртящият момент е паднал на 147-8Нм. На 3500 оборота пък, този мотор "прави" 85коня, което е 3/4 от максималната мощност на кажи речи половината обороти.
Дали са 2 или 4 бобините на 4-цилиндров мотор, няма голяма разлика. Виж когато е една, и искрата минава през разпределител - тогава е друго нещо.
Разликата между 2 и 4 бобини е, че когато са само две, двата края на вторичната намотка отиват към две отделни свещи и имаш т нар. wasted spark на единия цилиндър, който е в такт изпускане. На теория липсата на високоволтови кабели от бобината до свещта при 4 бобини е предимство, но на практика не чак такова - по-добре да смениш високоволтов кабел, отколкото бобина. А и логиката на управление става по-сложна с 4. Не знам дали не трябва да се модват пластинките на маховика, които при 2.0-16 са само 2 и да се добавят още две. Някой койот е слагал Мега да каже каке решил проблема. Но тва ще оскъпи допълнитено проекета - за обикновен човек, сваляне и слагане на кутия е 150лв. в някой сервиз.
При запалителните системи с 1 бобина и разпределител, изискванията към компонентите са много високи. Заради това, че прескача искрата на 2пъти (веднъж в разпределителя, и веднъж в цилиндъра) подозирам че работното напрежение на вторичната на бобината трябва да е по-високо.
Изолацията на високоволтовите кабели, трябва да е изключително добра. Освен това, времето за зареждане на бобината може да не е достатъчно над някакви обороти. А и високоволтовите кабели които вървят в сноп си индуцират взаимно разни токове. Чак да се чудиш как са работили толкова години моторите по този начин .
Според мен 2.0-16 си е много адекватен мотор със съвсем адекватен въртящ момент. Повечето мощност к.с./л при моторите на БМВ идва от по-високите обороти, не от по-големия въртящ момент. KW = RPM x Nm/9550.
П>С> Онзи ден се возих на Пасат с АЗМ мотор 2.0-113 коня при 5400 оборота и 173Нм на 3500 с 4-скоростна автоматчина кутия. Колата вървеше забележително добре, въпреки че е "само" 113 коня. Просто явно мотора е направен да отдава повече въртящ момент в по-ниските обороти, където прекарва през повечето време. На 5400 оборота, където е макс. мощност, въртящият момент е паднал на 147-8Нм. На 3500 оборота пък, този мотор "прави" 85коня, което е 3/4 от максималната мощност на кажи речи половината обороти.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни