Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

комутатор


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 ilkoh

ilkoh

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:

Публикувано 20 март 2010 - 18:40

Здравейте на всички.Изгоря ми комутатора на Е 200 95г. По обяви намерих няколко но с различни номера от моя /0125455332 става и 01254552632/ и хората ми казват че не стават/понеже мойта биба с някакви нагреватели/, но двама ме обеждават, че номерата нямат нищо общо и щом колата е с инфраред /а моята е с инфра/ и те ми пратят такъв от друга с инфрарет всичко ще е ОК.Някой запознат ли е с тези неща да помогне че ми се е запалила главата и не знам какво да правя.
  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 20 март 2010 - 19:07

Здравейте на всички.Изгоря ми комутатора на Е 200 95г. По обяви намерих няколко но с различни номера от моя /0125455332 става и 01254552632/ и хората ми казват че не стават/понеже мойта биба с някакви нагреватели/, но двама ме обеждават, че номерата нямат нищо общо и щом колата е с инфраред /а моята е с инфра/ и те ми пратят такъв от друга с инфрарет всичко ще е ОК.Някой запознат ли е с тези неща да помогне че ми се е запалила главата и не знам какво да правя.


Хубаво е да е същия номер, те номерата не са случайно написани там.

Не се знае какво са променили в софта и харда от единия номер до другия.

Някой беше писал че му предлагали ремонт на комутатора, но не мога да си спомня кой беше - ако чете, да не се крие :).
  • 0

#3 ilkoh

ilkoh

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:

Публикувано 20 март 2010 - 22:39

Интересното е че карам вече месец с комутатор на заем с номел 0185451032 който си няма нищо общо с моя номер.Та ми е интересно каква роля играят тия номера.
  • 0

#4 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 20 март 2010 - 22:50

Интересното е че карам вече месец с комутатор на заем с номел 0185451032 който си няма нищо общо с моя номер.Та ми е интересно каква роля играят тия номера.


Колегата субсоник много правилно ти каза-различни номера различни модификации и не се знае какво точно са изменили производителите. Аз имам два компютъра от Мерцедес с различни номера но на външен вид абсолютно еднакви -кутия букса,всичко. Само че като проследих инсталацията разбрах че са сменили пиновете за датчиците. Ето защо има значение номера. Разбира се това не значи че при теб е така. Най вероятно са изменили кривата обороти/ъгъл на изпреварване
  • 0

#5 124

124

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    MB W124 CE200, 1995

Публикувано 01 април 2010 - 12:17

Здравей,

аз ги намерих щото колата ми почна да работи на 2 цилиндара и казаха че може да има повреда в комутотора, да не подава сигнал към едната бобина (имам MB 124 CE200 купе, бензин 136 к, декември 1995)

а комутатора ми е с номер 018 545 10 32

ще я карам на Мерцедес диагностика след седмица, дано е нещо дребно и ефтино, не тоя комутотар.

но аз мислейки за най лошото се разтърсих и намерих:
http://softelectronic.com
казват че ремонтират ECU
  • 0

#6 124

124

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    MB W124 CE200, 1995

Публикувано 01 април 2010 - 14:09

Здравейте на всички.Изгоря ми комутатора на Е 200 95г. По обяви намерих няколко но с различни номера от моя /0125455332 става и 01254552632/ и хората ми казват че не стават/понеже мойта биба с някакви нагреватели/, но двама ме обеждават, че номерата нямат нищо общо и щом колата е с инфраред /а моята е с инфра/ и те ми пратят такъв от друга с инфрарет всичко ще е ОК.Някой запознат ли е с тези неща да помогне че ми се е запалила главата и не знам какво да правя.



понеже ми работи на два цилиндъра и ми казват че може да има повреда в комутатора, при теб какви бяха симптомите, как се установи че е изгорял ?
  • 0

#7 ilkoh

ilkoh

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:

Публикувано 09 юни 2010 - 21:38

понеже ми работи на два цилиндъра и ми казват че може да има повреда в комутатора, при теб какви бяха симптомите, как се установи че е изгорял ?

Здравей колега. Разбрах че е изгорял като качих комутатор от друга 124ка същата година като мойта и колата ми замърка.Слагам моя и 2 цилиндъра, слагам на колегата работи перфектно.Има малък шанс да ти е изгоряла само бобината но да ти кажа чесно не вярвам да е само тя.Успех
  • 0

#8 G.D.

G.D.

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 6 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 200E-16V 1993

Публикувано 02 март 2011 - 11:01

Здравейте колеги,
Извинявам се че толкова късно се включвам, но сега прочетох темата. Моят комутатор(оригиналния) пострада от апашки набези преди 2 години. Колата е 200Е-16. През 6-те месеца, в които отчаяно търсих заместител се нагълтах с толкова истини, полуистини и откровенни лъжи, че направо не е за разправяне. Накратко-ако е изгоряло ECU-то на автомобила, шанса да ви го ремонтират е малък, а ако се наложи да го замените с оригинално цената е убийствена. Балканстар ми го оферираха на 3600 лева и 10 работни дни срок на доставка.
Разумна алтернатива предлагат dek.bg-аз лично карам вече втора година с техен компютър на мястото на оригиналния и имам навъртяни около 22-23 000 км. За повече подробности посетете сайта.
Надявам се да е от полза!
  • 0

#9 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Публикувано 02 март 2011 - 12:52

Брее направо не се сдържам .. бах тва ноу хау ... ми то има чарколяк за 20-тина кинта бе. Дали някъде няма схема ... сигурно ще има при братушките ...
На един приятел на купето "тряснахме" две дебели шини на "кръст" с подложна кръстачка отдолу и с горещи нитове - яко:icon_coolgrin: Трябва да му свалят целия подкалник:tongue:
Добре поне че "дизелаците" са със сравнително по малко ел. и по евтина ...
  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  

#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 март 2011 - 12:55

Все си мисля, че ако на тези мотори се бодне един МегаСкуърт с 4 бобини и се мапне като хората, 111ката ще живне много.
4 бобини от БМВ = 50лв.
Скуърта = 300-500лв.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#11 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Публикувано 02 март 2011 - 13:51

Все си мисля, че ако на тези мотори се бодне един МегаСкуърт с 4 бобини и се мапне като хората, 111ката ще живне много.
4 бобини от БМВ = 50лв.
Скуърта = 300-500лв.


Идеята не е лоша. И на мен са ми идвали подобни "еретични" /трафове от БМВ/ идеи. Няма да е зле да се поработи по въпроса от колегите "бензинаджии" /аз съм заклет "дизелджия"/
  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 02 март 2011 - 14:14

500лв. за Мега- и 500лв. за някой който да я мапне като хората ;)

Дали са 2 или 4 бобините на 4-цилиндров мотор, няма голяма разлика. Виж когато е една, и искрата минава през разпределител - тогава е друго нещо.

Разликата между 2 и 4 бобини е, че когато са само две, двата края на вторичната намотка отиват към две отделни свещи и имаш т нар. wasted spark на единия цилиндър, който е в такт изпускане. На теория липсата на високоволтови кабели от бобината до свещта при 4 бобини е предимство, но на практика не чак такова - по-добре да смениш високоволтов кабел, отколкото бобина. А и логиката на управление става по-сложна с 4. Не знам дали не трябва да се модват пластинките на маховика, които при 2.0-16 са само 2 и да се добавят още две. Някой койот е слагал Мега да каже каке решил проблема. Но тва ще оскъпи допълнитено проекета - за обикновен човек, сваляне и слагане на кутия е 150лв. в някой сервиз.

При запалителните системи с 1 бобина и разпределител, изискванията към компонентите са много високи. Заради това, че прескача искрата на 2пъти (веднъж в разпределителя, и веднъж в цилиндъра) подозирам че работното напрежение на вторичната на бобината трябва да е по-високо.

Изолацията на високоволтовите кабели, трябва да е изключително добра. Освен това, времето за зареждане на бобината може да не е достатъчно над някакви обороти. А и високоволтовите кабели които вървят в сноп си индуцират взаимно разни токове. Чак да се чудиш как са работили толкова години моторите по този начин :).

Според мен 2.0-16 си е много адекватен мотор със съвсем адекватен въртящ момент. Повечето мощност к.с./л при моторите на БМВ идва от по-високите обороти, не от по-големия въртящ момент. KW = RPM x Nm/9550.

П>С> Онзи ден се возих на Пасат с АЗМ мотор 2.0-113 коня при 5400 оборота и 173Нм на 3500 с 4-скоростна автоматчина кутия. Колата вървеше забележително добре, въпреки че е "само" 113 коня. Просто явно мотора е направен да отдава повече въртящ момент в по-ниските обороти, където прекарва през повечето време. На 5400 оборота, където е макс. мощност, въртящият момент е паднал на 147-8Нм. На 3500 оборота пък, този мотор "прави" 85коня, което е 3/4 от максималната мощност на кажи речи половината обороти.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни