Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Свети лампата за охладителната течностНивото на течността е в норми


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 18 март 2010 - 22:35

Здравейте колеги,

Днес по време на път (извънградско) ми светна лампата за охладителната течност. Непосредствено след това спрях и проверих нивото на течността - около 1 см под макс нивото (казанчето ми е едно цяло с радиатора, нямам отделен разширителен съд). Имах под ръка вода (дестилирана) и долях около 150-200 мл. - надхвърли макс нивото. Лампата започна да свети по-слабо, покарах около 10 км така, спрях и загасих мотора. Запалих отново, няколко секунди след това лампата пак светна "бледо". След още 10-15 км пак спрях и проверих нивото на течността - без промяна - до горе. Общо откакто светна първоначално докато се прибера изминах около 130 км и лапмата постоянно си свети.
Допълнителна информация:
- когато лампата светна, работната температура на мотора беше малко над 80 градуса;
- през целия път колата поддържаше стабилна температура от 85-90 гр, без промяна в начина на работа на мотора, звук, ускорение и тн., изобщо всичко е без разлика;
- нивото на течността след целия път е нормално - може би само известна част от това, което добавих в повече, е преляло през през преливника;
- антифриза (OMV горе долу 50:50 с дестилирана вода) е сменен преди около 600 км, през което време колата достига и поддържа нормална работна температура;

Искам да помоля за съвет и мнения, че тази лампа направо ме влуди. Скоро живи и здрави пак ме чака път и моля за инфо от какво е проблема и доколко е опасно.
Прилагам две сними - едната е на лампите в положение на контакт, а другата - само на "бледо" светещата лампа.

ПП: На най-долния ред по средата трябва ли нещо да ми свети?

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  DSC04174.JPG   299,12K   47 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC04173.JPG   355,26K   48 Брой сваляния

  • 0

#2 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 18 март 2010 - 23:05

А дали не ти е намаляла водата за чистачките? Не е шега това което ти казвам. За сигнализацията на нивото и на двете течности отговаря един и същ контролер, който прави някаква логическа грешка. Моята кола е 2005 и като ми намлее водата за чистачките ме кара да проверявам и охладителната течност. Първия път и аз се стреснах, ама се оказа често срещано явление. След доливане на вода за чистачките всичко гасне.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#3 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 18 март 2010 - 23:11

Определено днес често използвах вода за чистачките и е намаляла със сигурност, горе долу в казанчето имам 3.5 литра може би (от 5.5 вместимост мисля). Някъде бях срещал инфо, че са на един контролер и аз се замислих за това, но не знаех дали се отнася и за 202-ката. По принцип рядко съм я карал с толкова пълно казанче (все така се случва, че имам макс 2 литра примерно) и досега тая лампа не ми е светела.
Освен да взема да го напълня и него, пък да видим.
  • 0

#4 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 18 март 2010 - 23:21

Ами не рискуваш да повредиш нещо, като напълниш казанчето за чистачките, пък дано еи при теб да тоя проблем.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#5 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 18 март 2010 - 23:23

Ами не рискуваш да повредиш нещо, като напълниш казанчето за чистачките, пък дано еи при теб да тоя проблем.


Факт :)
Надявам се това да е проблема!
  • 0

#6 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 19 март 2010 - 08:51

ПП: На най-долния ред по средата трябва ли нещо да ми свети?


При дизелите там лампата за подгрявянето,вероятно ти е изгоряла,защото дори и да е празна позиция пак трябва да се чеква при подаване на контакт.
  • 0

#7 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 19 март 2010 - 09:34

При дизелите там лампата за подгрявянето,вероятно ти е изгоряла,защото дори и да е празна позиция пак трябва да се чеква при подаване на контакт.


Сигурно е изгоряла, никога не е светела. Колата е бензин де, но и аз си мисля, че въпреки това трябва да свети на контакт.

Между другото, когато сменях антифриза, майторът каза, че Мерцедесите сами се обезвъздушавали и трябва да карам и ако светне да доливам. Въпросът ми е възможно ли е да се е получила някаква въздушна възглавница в системата и затова лампата да свети, а течността да е догоре? Не ми се струва вероятно, но не знам и по каква друга причина лампата може да свети.
  • 0

#8 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 19 март 2010 - 10:05

Честно казано и при мен имаше подобен проблем с лампата.Аз съм с отделен разш.съд и ми правеше проблем самия поплавък вътре.Свалих го почистих и вече е без промлем,а проблема беше че свети постоянно при пълно казанче.Между другото,антифриза и течноста за чистачки са с отделни лампи и нямат нищо общо.Ако при теб е така значи имаш нещо нередно,а и както казваш че свети слабо - няма такъв филм.Или свети нормално или не свети,може да е някъде протрит или оголен кабела и да дава кофти връзка.Вземи рагледай добре в двигателния отсек снопа скабелите,може да изкочи нещо... :icon_coolgrin:
  • 0

#9 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 19 март 2010 - 10:21

На мен казанчето ми представлява един черен цилиндър над самия радиатор и доколкото го гледах не видях да се разглобява. Не знам дали е с поплавък или по друг начин отчита. Кабелът за датчика е свързан в горната страна на цилиндъра и е на известно разстояние от капачката.

Това за силата на светене и на мен ми се стори много странно, но е факт. Първоначално светеше много ярко, после след доливането започна да свети бледо. Точно затова направих и двете снимки, но не знам доколко ясно се вижда от тях разликата.
  • 0

#10 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 21 март 2010 - 14:33

Малко допълнителна информация:
Налях казанчето за чистачките до максимума, за да елиминирам вариант да е в него проблема. На студен мотор долях догоре и антифриз, който, естествено, след като колата загря до нормална работна температура, преля през преливника, т.е. предполагам и нивото на охладителната течност е в норми - нормалната работа се потвърждава и от температурата - постоянна 85-90, без нестабилности или др.

И въпреки това тъпата лампа продължава да свети "бледо". Дали може да се е скапал датчика например и евентуално дали имате представа как може да се провери дали е изправен?
Някакви други идеи, че аз не се сещам от какво може да е?

В допълнение за несветещата лампа на първата снимка - оказа се, че в повечето пъти при стартиране свети...Може ли нещо самото табло да се скапва или др.?

Евентуална диагностика какво би показала по принцип?

Благодаря предварително!
  • 0

#11 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 21 март 2010 - 21:40

Ами колега датчика поне при мен е поплавак а магнитче и ритампула. проверява се с мултицет на пищялка (омметър) Аз съшо имах проблем с датчика, изчистих го и заспа. Но бледо светещата лампа ми говори наистина или за лоша маса или за протрит кабел. Какъв е модела на МБ-то ти да видя схемата за да ти кажа по-точна информация за вероятни неизправности?
поздрави :)
  • 0

#12 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 21 март 2010 - 21:45

Ами колега датчика поне при мен е поплавак а магнитче и ритампула. проверява се с мултицет на пищялка (омметър) Аз съшо имах проблем с датчика, изчистих го и заспа. Но бледо светещата лампа ми говори наистина или за лоша маса или за протрит кабел. Какъв е модела на МБ-то ти да видя схемата за да ти кажа по-точна информация за вероятни неизправности?
поздрави :)


W202 С200 1995 г.

Много благодаря колега!
  • 0

#13 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 21 март 2010 - 23:27

Разкачи датчика,трябва да е на куплунг.Ако продължи да мижи ламбето,сваляш табло,ако изгасне нацяло - сваляш датчика.Мисля че това е най лесната проба... :icon_coolgrin:
  • 0

#14 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 22 март 2010 - 08:30

Разкачи датчика,трябва да е на куплунг.Ако продължи да мижи ламбето,сваляш табло,ако изгасне нацяло - сваляш датчика.Мисля че това е най лесната проба... :icon_coolgrin:


На някакъв вид куплунг е, ще пробвам! Звучи най-логично за проба :)

Мерси!
  • 0

#15 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 22 март 2010 - 22:37

На някакъв вид куплунг е, ще пробвам! Звучи най-логично за проба :)

Мерси!


Съгласен съм с разкачането :D Наистина е по-лесна проверка . Кажи какво е станало ;P
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни