Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Кое е по-правилно да се прави в задръстване?


  • Please log in to reply
35 мнения по тази тема

#1 mdanov

mdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Merc c220 cdi s203

Публикувано 18 март 2010 - 09:02

Карам кола с автоматична скоростна кутия и ежедневно вися в големи задръствания по поне един час, в тях пъпля буквално със сантиметри. Искам да питам как е по-добре за самата кутия - да стоя на drive с натисната спирачка и да чакам да тръгне колоната (което понякога е 3-4-5 мин) или да давам на N и като ще потеглям да местя на D? Мерси предварително!
  • 0

#2 sam-1

sam-1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 357 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    MERCEDES BENZ W 124 250 TD-11.11.1990г. Опел тигра, Форд Транзит и какво ли не още

Публикувано 18 март 2010 - 09:06

Естествено че на DRIVE-D.
  • 0
Публикувано изображение

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 март 2010 - 10:00

Абе естествено, ама нали се сещаш че през това време АТФ-а в хидротрансформатора се загрява, защото кинетичната енергия от мотора, от триенето, преминава в топлинна. Вярно, че има оладителен радиатор за АТФ-а, но честно казано не знам дали в дългосрочен план не се скъсява живота на пакетите от топлината. А може би при шофираен предимно в градски цикъл е добре да се сменя по-честичко маслото на автомата.

Някой спец по автоматиците трябва да каже, кое е по-добре ако човек виси по 4-5 минути на място.
  • 0

#4 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2098 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 март 2010 - 11:15

Автоматик се кара само на D, всякакви други упражнения по време на движение са излишни.
  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 март 2010 - 18:08

Абе такова е всеобщото схващане, ама съм чувал за едни ситроени, някой от новите модели, дето им прегрявал автоматика от седене по светофарите, заради недостатъчно охлаждане на АТФ-а.
  • 0

#6 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 март 2010 - 18:09

Автоматик се кара само на D, всякакви други упражнения по време на движение са излишни.

И вредни ;)
  • 0

#7 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 18 март 2010 - 22:35

Абе такова е всеобщото схващане, ама съм чувал за едни ситроени, някой от новите модели, дето им прегрявал автоматика от седене по светофарите, заради недостатъчно охлаждане на АТФ-а.

Ама за Ситроен без проблеми не си чувал, нали?
Започвам да се чудя защо има изобщо позиция N на автомата? Може би за да може да се счупи някак пущината?!?
Позиция Д и спирачка в задръстването, другото е бошлав работа.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#8 hektor

hektor

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1751 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гера/София
  • Автомобил:
    Alfa Romeo 147 1.6 ts

Публикувано 19 март 2010 - 08:51

Тази теми и преди я джвакахме, ама я спецовете да разяснят, защо аджеба не трябва да се сменя на N? Защо това упражнение е вредно, от техническа гледна точка. Нали като се сложи на неутрална се "откача" автомата от мотора, кое му е вредното!?
  • 0
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!

" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"

#9 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Публикувано 19 март 2010 - 09:47

Аз си минавам на N,нищо не е станало до сега!
То все едно да си държа колата на 1-ва докато не светне зелено,или не се раздвижат колите!
  • 0

#10 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 март 2010 - 16:37

Аз си минавам на N,нищо не е станало до сега!
То все едно да си държа колата на 1-ва докато не светне зелено,или не се раздвижат колите!

Е не е баш същото, защото автоматика няма притискателен диск и маховик ;)
Иначе - ако се кара колата на N е страшно, защото на N кутията не се маже както на D, а на D се маже според обоотите на мотора...
И реално на N оборотите са празни и мазането е ограничено, а движението и с висока скорост и автоматът си заминава безвъзвратно.
А на светофар - според мен най-правилният отговор е, че зависи от това колко е престоя. Ако мърдаш по малко но начесто - най-добре да държиш на D, но ако павиш по 20 метра през половин час - по-добре на N или дори на P. Макар че в книжките на колите с автоматични скорости си пише, че в задръстване се чака на D.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#11 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Публикувано 19 март 2010 - 16:42

При мерцовете има втора помпа на карданУ,дето движи масълцето!!
Чичо Ханс е мислил едно време ....
  • 0

#12 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 март 2010 - 16:44

Това не го знаех, но въпреки това не е добра идея да си насилваш късмета :) Или аз лично поне не бих...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#13 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Публикувано 19 март 2010 - 17:12

:D :D :D Подкрепям!
Ай стига спам :D
  • 0

#14 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 19 март 2010 - 21:12

При мерцовете има втора помпа на карданУ,дето движи масълцето!!
Чичо Ханс е мислил едно време ....



Верно че имат,ма не всички...нали има слух че кат не можеш да запалиш със стартера,автомата го засилваш над 30км/ч и таз помпа зацепва двигатела към кутията.Наложи ми се веднъж да го пробвам,но нестана.А после кат разпитах изпатили,тогава разбрах че не всички имат такива помпи...
  • 0

#15 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 март 2010 - 22:10

Верно че имат,ма не всички...нали има слух че кат не можеш да запалиш със стартера,автомата го засилваш над 30км/ч и таз помпа зацепва двигатела към кутията.Наложи ми се веднъж да го пробвам,но нестана.А после кат разпитах изпатили,тогава разбрах че не всички имат такива помпи...


По-старите 4 скоростни автоматици със сигурност имат. За по-новите с 5 и повече скорости не знам.

Bat Andi да каже - той им разбира на автоматиците.
  • 0




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни