Кое е по-правилно да се прави в задръстване?
Started by mdanov, 18 Mar 2010 - 09:02:04
35 replies to this topic
#16
Posted 03 June 2010 - 17:56
В крайна сметка да си вися на D - това разбрах. Ама като е на Drive винаги има едни такива, макар и леки вибрации, които като сложа на N или P си изчезват. И почвам да си мисля, че при дълъг престой - повече от 30-60 сек. тея вибрации могат да доведат до нещо в дългосрочен план, знам ли... А може и да са си нормални, някакво мнение?
#17
Posted 03 June 2010 - 18:15
Е вибрации .. нормално е да имаш .. все пак имаш двигател под капака .. надали е някой плъх дето да върти тая цялата система .. мен като ми предаваха колата от БС ми направиха едно малко обяснение в което ме информираха , че моя автоматик ( 7Г е ) му е препоръчително даже в задръствания на светофари понякога и по наклони да се пуска в неутрална за разлика от старите 4 степенни където не се препоръчва това действие
Отворих книжката погледнах и се съгласих с тях ..
Както е казано от старите българи - проверката е виШЪ формЪ на доверие
Аз лично Ц класата ми ( в202 е ) никога не съм я пускал в неутрална при каквито и да е обстоятелства .. по слухове и коментари на мой близки разбрах , че това вредяло на скоростната кутия ( 4 степенна е .. стария модел където има 2 и 3 да се вкарват )
Ако нещо не е вярно или някой не е съгласен да сподели
Отворих книжката погледнах и се съгласих с тях ..
Както е казано от старите българи - проверката е виШЪ формЪ на доверие
Аз лично Ц класата ми ( в202 е ) никога не съм я пускал в неутрална при каквито и да е обстоятелства .. по слухове и коментари на мой близки разбрах , че това вредяло на скоростната кутия ( 4 степенна е .. стария модел където има 2 и 3 да се вкарват )
Ако нещо не е вярно или някой не е съгласен да сподели
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#18
Posted 03 June 2010 - 20:01
то затова навлиза модата при новите автомобили ...опцията сами да се гасят по светофарите...не се сещам как се казваше...
#19
Posted 03 June 2010 - 20:03
И аз стоя винаги на D. А пък N никога не го ползвам
#20
Posted 03 June 2010 - 22:09
"Старт-Стоп" системата имаш предвид. Според мен тая система е с малко съмнителен ефект, ама щом производителите твърдят че има полза, сигурно е така.то затова навлиза модата при новите автомобили ...опцията сами да се гасят по светофарите...не се сещам как се казваше...
По въпроса за задръстванията, аз съм с 5-степенен автоматик, уж ново поколение(не като 7G), но в задръстванията си стоя на D. Не усещам никави вибрации и мисля че ако трябва да превклчваш на задръстването на P или N то смисъла от автомата се губи. Боднеш ли D не бараш лоста докато не изгасиш колата(задна ако се наложи) - те така карам аз.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#21
Posted 04 June 2010 - 00:31
Вибраций не би трябвало да има на "D" при натисната спирачка .
Тампон на скоростна кутия , тампони на двигателя .
а при неутрал ?
Аз имам тази тъй наречена старт - стоп система
на светофар като съм на "Н" - неутрална колата млъква и двигателя заспива ...
натисна ли газта .. веднага се пробужда
Явно и затова са ми дали такива препоръчки от БС
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#22
Posted 04 June 2010 - 06:57
При теб е много различна работата. Най-добре се посъветвай с ръководството на потребителя, щото май си първия със старт-стоп система в клуба и форума.а при неутрал ?
Аз имам тази тъй наречена старт - стоп система
на светофар като съм на "Н" - неутрална колата млъква и двигателя заспива ...
натисна ли газта .. веднага се пробужда
Явно и затова са ми дали такива препоръчки от БС
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#23
Posted 04 June 2010 - 12:53
Беше ми попаднало наскоро едно ръководство за експлоатация на Мерцедес с конвенционален автоматик.
Вътре пишеше - "за кратък престой не е необходимо да превключвате, останете на D.
За по-продължителен престой, препоръчваме да минете на N."
Нормално е на N, оборотите да са по-високи, тогава моторът не е натоварен. На D кутията е "на скорост", просто спирачките продоляват въртящия момент от хидротрансфорамтора, а цялата енергия поризвеждана от мотора на празен ход (2-3 kW) се отделя през хидротрансформатора като топлина.
Вътре пишеше - "за кратък престой не е необходимо да превключвате, останете на D.
За по-продължителен престой, препоръчваме да минете на N."
Нормално е на N, оборотите да са по-високи, тогава моторът не е натоварен. На D кутията е "на скорост", просто спирачките продоляват въртящия момент от хидротрансфорамтора, а цялата енергия поризвеждана от мотора на празен ход (2-3 kW) се отделя през хидротрансформатора като топлина.
#24
Posted 04 June 2010 - 15:03
При теб е много различна работата. Най-добре се посъветвай с ръководството на потребителя, щото май си първия със старт-стоп система в клуба и форума.
Аз се съветвам с ръководството и с БС
Немога да се оплача , че нямам съветници
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#25
Posted 04 June 2010 - 17:31
Да ви кажа,нямам автоматик,но на различни места съм виждал и чувал,че при по-продължителен престой на колата(примерно задръстване),трябва да се постави ръчката в пложение "N".Според повечето от вас,никога не са използвали тази позиция,но защо тогава я има?Това ръководство,което колегата СУБСОНИК е дал за пример,е едно от многото които съм чел и мисля че написаното не е напразно.
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#26
Posted 04 June 2010 - 17:48
"D"
Като седиш на байрче е рай
Стои си на място колицата, с крачката си чаткаш ...румба у дюшамето и си блееш настрани до, като другите около теб, дърпат ръчни - крачни, ръгат 1-2, Нула - задна и гледат нервно ...червеният светофар
А защо да няма ..."N"
То и ръчна спирачка не съм ползвал никога, пък има
Поздрави
Като седиш на байрче е рай
Стои си на място колицата, с крачката си чаткаш ...румба у дюшамето и си блееш настрани до, като другите около теб, дърпат ръчни - крачни, ръгат 1-2, Нула - задна и гледат нервно ...червеният светофар
А защо да няма ..."N"
То и ръчна спирачка не съм ползвал никога, пък има
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#27
Posted 04 June 2010 - 19:23
Истината е, че има задръствания и задръствания... Все пак има ситуации, в които хората дори си гасят двигателите, а ние коментираме дали да изключваш от скорост или не?!
Според мен поведението зависи от характера на задръстването. Ако е задръстване тип "мръднеш метър, спреш за малко" - определено си седиш на D... Ако просто чакаш на светофар - вече го изяснихме - оставаш на D. Обаче ако задръстването е от типа "чакаш половин час, мръднеш километър" - като на немска магистрала... тогава определено е по-добре да изключваш на N или дори на P докато чакаш...
Subsonic го обясни - докато колата е неподвижна и на D, хидротрансформатора на автомата се върти постоянно. Той на празен ход няма какво да смазва освен себе си. Обаче мощността от двигателя се превръща в топлина. И тогава има опасност или автомата да прегрее (а като не е в движение и не се охлажда добре) или маслото на автомата да влоши качествата си от продължителната висока температура.
От друга страна, ако в задръстването правиш постоянно кратки придвижвания (по 5 - 10 метра, ама често) - многократното превключване между D, N и обратно на D също не е добре... всяко включване и изключване от скорост си е амортизация както за хидротрансформатора, така и за всичката сурия от соленоиди по автоматиката - просто няма смисъл.
А отделна тема е шофирането на N, за което вече е коментирано нееднократно че е грешно и защо е грешно.
Според мен поведението зависи от характера на задръстването. Ако е задръстване тип "мръднеш метър, спреш за малко" - определено си седиш на D... Ако просто чакаш на светофар - вече го изяснихме - оставаш на D. Обаче ако задръстването е от типа "чакаш половин час, мръднеш километър" - като на немска магистрала... тогава определено е по-добре да изключваш на N или дори на P докато чакаш...
Subsonic го обясни - докато колата е неподвижна и на D, хидротрансформатора на автомата се върти постоянно. Той на празен ход няма какво да смазва освен себе си. Обаче мощността от двигателя се превръща в топлина. И тогава има опасност или автомата да прегрее (а като не е в движение и не се охлажда добре) или маслото на автомата да влоши качествата си от продължителната висока температура.
От друга страна, ако в задръстването правиш постоянно кратки придвижвания (по 5 - 10 метра, ама често) - многократното превключване между D, N и обратно на D също не е добре... всяко включване и изключване от скорост си е амортизация както за хидротрансформатора, така и за всичката сурия от соленоиди по автоматиката - просто няма смисъл.
А отделна тема е шофирането на N, за което вече е коментирано нееднократно че е грешно и защо е грешно.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#28
Posted 04 June 2010 - 21:38
По въпроса защо изобщо има "N" в инструкцията пише, че теглене на колата се извършва единствено в тази позиция.
Посети моя сайт или станицата ми във Facebook
#29
Posted 05 June 2010 - 09:02
Аз при мойта кутия имам едно виене на N или на P което при D го няма ! В движение също го няма Ремонтираха кутията но това пак си вие .
#30
Posted 05 June 2010 - 09:28
Кутията ми е автомачина, не автоматизирана Sequentronic. Четейки ръководството разбирам, че могат да ме теглят на N, ама никъде не виждам кво да правя и как да карам в задръставния. По повод на вибрациите (колега, не се пише с Й ) - те са минимални, смятам са нормални, щото кутията на D стои зацепена на скорост, не е на свободна или на паркинг, а и те са минимални. Тампоните всичките съм ги сменил.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users