Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Кое е по-правилно да се прави в задръстване?


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#16 mdanov

mdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Merc c220 cdi s203

Posted 03 June 2010 - 17:56

В крайна сметка да си вися на D - това разбрах. Ама като е на Drive винаги има едни такива, макар и леки вибрации, които като сложа на N или P си изчезват. И почвам да си мисля, че при дълъг престой - повече от 30-60 сек. тея вибрации могат да доведат до нещо в дългосрочен план, знам ли... А може и да са си нормални, някакво мнение?
  • 0

#17 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 03 June 2010 - 18:15

Е вибрации .. нормално е да имаш .. все пак имаш двигател под капака .. надали е някой плъх дето да върти тая цялата система .. мен като ми предаваха колата от БС ми направиха едно малко обяснение в което ме информираха , че моя автоматик ( 7Г е ) му е препоръчително даже в задръствания на светофари понякога и по наклони да се пуска в неутрална за разлика от старите 4 степенни където не се препоръчва това действие :)
Отворих книжката погледнах и се съгласих с тях ..
Както е казано от старите българи - проверката е виШЪ формЪ на доверие :)
Аз лично Ц класата ми ( в202 е ) никога не съм я пускал в неутрална при каквито и да е обстоятелства .. по слухове и коментари на мой близки разбрах , че това вредяло на скоростната кутия ( 4 степенна е .. стария модел където има 2 и 3 да се вкарват )
Ако нещо не е вярно или някой не е съгласен да сподели :)
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#18 Skull

Skull

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 03 June 2010 - 20:01

то затова навлиза модата при новите автомобили ...опцията сами да се гасят по светофарите...не се сещам как се казваше...
  • 0

#19 LiL

LiL

    Firestarter

  • Замразено членство
  • 2,761 Posts:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Интереси:Създавам спомени с материали на клиента -:D
Garage View Garage

Posted 03 June 2010 - 20:03

И аз стоя винаги на D. А пък N никога не го ползвам :dontknow:
  • 0

#20 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 03 June 2010 - 22:09

то затова навлиза модата при новите автомобили ...опцията сами да се гасят по светофарите...не се сещам как се казваше...

"Старт-Стоп" системата имаш предвид. Според мен тая система е с малко съмнителен ефект, ама щом производителите твърдят че има полза, сигурно е така.

По въпроса за задръстванията, аз съм с 5-степенен автоматик, уж ново поколение(не като 7G), но в задръстванията си стоя на D. Не усещам никави вибрации и мисля че ако трябва да превклчваш на задръстването на P или N то смисъла от автомата се губи. Боднеш ли D не бараш лоста докато не изгасиш колата(задна ако се наложи) - те така карам аз.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#21 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 04 June 2010 - 00:31

Вибраций не би трябвало да има на "D" при натисната спирачка .
Тампон на скоростна кутия , тампони на двигателя .


а при неутрал ?

Аз имам тази тъй наречена старт - стоп система :)
на светофар като съм на "Н" - неутрална колата млъква и двигателя заспива ...
натисна ли газта .. веднага се пробужда :)
Явно и затова са ми дали такива препоръчки от БС :)
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#22 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 04 June 2010 - 06:57

а при неутрал ?

Аз имам тази тъй наречена старт - стоп система :)
на светофар като съм на "Н" - неутрална колата млъква и двигателя заспива ...
натисна ли газта .. веднага се пробужда :)
Явно и затова са ми дали такива препоръчки от БС :)

При теб е много различна работата. Най-добре се посъветвай с ръководството на потребителя, щото май си първия със старт-стоп система в клуба и форума.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#23 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 04 June 2010 - 12:53

Беше ми попаднало наскоро едно ръководство за експлоатация на Мерцедес с конвенционален автоматик.

Вътре пишеше - "за кратък престой не е необходимо да превключвате, останете на D.

За по-продължителен престой, препоръчваме да минете на N."

Нормално е на N, оборотите да са по-високи, тогава моторът не е натоварен. На D кутията е "на скорост", просто спирачките продоляват въртящия момент от хидротрансфорамтора, а цялата енергия поризвеждана от мотора на празен ход (2-3 kW) се отделя през хидротрансформатора като топлина.

Attached Thumbnails

  • Automatic Trans. Driving Instructions.JPG Size: 185.47K, Downloads: 66Automatic Trans. Driving Instructions.JPG

  • 0

#24 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 04 June 2010 - 15:03

При теб е много различна работата. Най-добре се посъветвай с ръководството на потребителя, щото май си първия със старт-стоп система в клуба и форума.


Аз се съветвам с ръководството и с БС :)
Немога да се оплача , че нямам съветници :)
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#25 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
Garage View Garage

Posted 04 June 2010 - 17:31

Да ви кажа,нямам автоматик,но на различни места съм виждал и чувал,че при по-продължителен престой на колата(примерно задръстване),трябва да се постави ръчката в пложение "N".Според повечето от вас,никога не са използвали тази позиция,но защо тогава я има?Това ръководство,което колегата СУБСОНИК е дал за пример,е едно от многото които съм чел и мисля че написаното не е напразно.
  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#26 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,744 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 04 June 2010 - 17:48

"D"
Като седиш на байрче е рай
Стои си на място колицата, с крачката си чаткаш ...румба у дюшамето и си блееш настрани до, като другите около теб, дърпат ръчни - крачни, ръгат 1-2, Нула - задна и гледат нервно ...червеният светофар :icon_coolgrin:

А защо да няма ..."N" :huh:

То и ръчна спирачка не съм ползвал никога, пък има :bigemo_harabe_net-110:

Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#27 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 04 June 2010 - 19:23

Истината е, че има задръствания и задръствания... Все пак има ситуации, в които хората дори си гасят двигателите, а ние коментираме дали да изключваш от скорост или не?!

Според мен поведението зависи от характера на задръстването. Ако е задръстване тип "мръднеш метър, спреш за малко" - определено си седиш на D... Ако просто чакаш на светофар - вече го изяснихме - оставаш на D. Обаче ако задръстването е от типа "чакаш половин час, мръднеш километър" - като на немска магистрала... тогава определено е по-добре да изключваш на N или дори на P докато чакаш...

Subsonic го обясни - докато колата е неподвижна и на D, хидротрансформатора на автомата се върти постоянно. Той на празен ход няма какво да смазва освен себе си. Обаче мощността от двигателя се превръща в топлина. И тогава има опасност или автомата да прегрее (а като не е в движение и не се охлажда добре) или маслото на автомата да влоши качествата си от продължителната висока температура.

От друга страна, ако в задръстването правиш постоянно кратки придвижвания (по 5 - 10 метра, ама често) - многократното превключване между D, N и обратно на D също не е добре... всяко включване и изключване от скорост си е амортизация както за хидротрансформатора, така и за всичката сурия от соленоиди по автоматиката - просто няма смисъл.

А отделна тема е шофирането на N, за което вече е коментирано нееднократно че е грешно и защо е грешно.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#28 архитекта

архитекта

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:АЙКИДО
  • Автомобил:
    CLK 320 (W209) 2002 г.

Posted 04 June 2010 - 21:38

По въпроса защо изобщо има "N" в инструкцията пише, че теглене на колата се извършва единствено в тази позиция.
  • 0

#29 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 05 June 2010 - 09:02

Аз при мойта кутия имам едно виене на N или на P което при D го няма ! В движение също го няма :) Ремонтираха кутията но това пак си вие .
  • 0

#30 mdanov

mdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Merc c220 cdi s203

Posted 05 June 2010 - 09:28

Кутията ми е автомачина, не автоматизирана Sequentronic. Четейки ръководството разбирам, че могат да ме теглят на N, ама никъде не виждам кво да правя и как да карам в задръставния. По повод на вибрациите (колега, не се пише с Й :D) - те са минимални, смятам са нормални, щото кутията на D стои зацепена на скорост, не е на свободна или на паркинг, а и те са минимални. Тампоните всичките съм ги сменил.
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users