![Photo](https://secure.gravatar.com/avatar/24307307e975102fbe38f82eaa3612ce?s=100&d=https%3A%2F%2Fstatic.mbclub.bg%2Fforums%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
Кое е по-правилно да се прави в задръстване?
Started by mdanov, 18 Mar 2010 - 09:02:04
35 replies to this topic
#1
Posted 18 March 2010 - 09:02
Карам кола с автоматична скоростна кутия и ежедневно вися в големи задръствания по поне един час, в тях пъпля буквално със сантиметри. Искам да питам как е по-добре за самата кутия - да стоя на drive с натисната спирачка и да чакам да тръгне колоната (което понякога е 3-4-5 мин) или да давам на N и като ще потеглям да местя на D? Мерси предварително!
#2
Posted 18 March 2010 - 09:06
Естествено че на DRIVE-D.
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/5246/016747436.jpg)
#3
Posted 18 March 2010 - 10:00
Абе естествено, ама нали се сещаш че през това време АТФ-а в хидротрансформатора се загрява, защото кинетичната енергия от мотора, от триенето, преминава в топлинна. Вярно, че има оладителен радиатор за АТФ-а, но честно казано не знам дали в дългосрочен план не се скъсява живота на пакетите от топлината. А може би при шофираен предимно в градски цикъл е добре да се сменя по-честичко маслото на автомата.
Някой спец по автоматиците трябва да каже, кое е по-добре ако човек виси по 4-5 минути на място.
Някой спец по автоматиците трябва да каже, кое е по-добре ако човек виси по 4-5 минути на място.
#4
Posted 18 March 2010 - 11:15
Автоматик се кара само на D, всякакви други упражнения по време на движение са излишни.
#5
Posted 18 March 2010 - 18:08
Абе такова е всеобщото схващане, ама съм чувал за едни ситроени, някой от новите модели, дето им прегрявал автоматика от седене по светофарите, заради недостатъчно охлаждане на АТФ-а.
#6
Posted 18 March 2010 - 18:09
И вредниАвтоматик се кара само на D, всякакви други упражнения по време на движение са излишни.
![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.gif)
#7
Posted 18 March 2010 - 22:35
Ама за Ситроен без проблеми не си чувал, нали?Абе такова е всеобщото схващане, ама съм чувал за едни ситроени, някой от новите модели, дето им прегрявал автоматика от седене по светофарите, заради недостатъчно охлаждане на АТФ-а.
Започвам да се чудя защо има изобщо позиция N на автомата? Може би за да може да се счупи някак пущината?!?
Позиция Д и спирачка в задръстването, другото е бошлав работа.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#8
Posted 19 March 2010 - 08:51
Тази теми и преди я джвакахме, ама я спецовете да разяснят, защо аджеба не трябва да се сменя на N? Защо това упражнение е вредно, от техническа гледна точка. Нали като се сложи на неутрална се "откача" автомата от мотора, кое му е вредното!?
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#9
Posted 19 March 2010 - 09:47
Аз си минавам на N,нищо не е станало до сега!
То все едно да си държа колата на 1-ва докато не светне зелено,или не се раздвижат колите!
То все едно да си държа колата на 1-ва докато не светне зелено,или не се раздвижат колите!
#10
Posted 19 March 2010 - 16:37
Е не е баш същото, защото автоматика няма притискателен диск и маховикАз си минавам на N,нищо не е станало до сега!
То все едно да си държа колата на 1-ва докато не светне зелено,или не се раздвижат колите!
![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.gif)
Иначе - ако се кара колата на N е страшно, защото на N кутията не се маже както на D, а на D се маже според обоотите на мотора...
И реално на N оборотите са празни и мазането е ограничено, а движението и с висока скорост и автоматът си заминава безвъзвратно.
А на светофар - според мен най-правилният отговор е, че зависи от това колко е престоя. Ако мърдаш по малко но начесто - най-добре да държиш на D, но ако павиш по 20 метра през половин час - по-добре на N или дори на P. Макар че в книжките на колите с автоматични скорости си пише, че в задръстване се чака на D.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Posted 19 March 2010 - 16:42
При мерцовете има втора помпа на карданУ,дето движи масълцето!!
Чичо Ханс е мислил едно време ....
Чичо Ханс е мислил едно време ....
#12
Posted 19 March 2010 - 16:44
Това не го знаех, но въпреки това не е добра идея да си насилваш късмета
Или аз лично поне не бих...
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#13
Posted 19 March 2010 - 17:12
![:D](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
![:D](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
![:D](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
Ай стига спам
![:D](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
#14
Posted 19 March 2010 - 21:12
При мерцовете има втора помпа на карданУ,дето движи масълцето!!
Чичо Ханс е мислил едно време ....
Верно че имат,ма не всички...нали има слух че кат не можеш да запалиш със стартера,автомата го засилваш над 30км/ч и таз помпа зацепва двигатела към кутията.Наложи ми се веднъж да го пробвам,но нестана.А после кат разпитах изпатили,тогава разбрах че не всички имат такива помпи...
#15
Posted 19 March 2010 - 22:10
Верно че имат,ма не всички...нали има слух че кат не можеш да запалиш със стартера,автомата го засилваш над 30км/ч и таз помпа зацепва двигатела към кутията.Наложи ми се веднъж да го пробвам,но нестана.А после кат разпитах изпатили,тогава разбрах че не всички имат такива помпи...
По-старите 4 скоростни автоматици със сигурност имат. За по-новите с 5 и повече скорости не знам.
Bat Andi да каже - той им разбира на автоматиците.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users