Колега и аз бях като теб и затова пуснах темата, но докато получа отговор отидох на майстор и човека си ми направи колата. Оттогава не съм я въртял и незнам поясненията дали вършат работа. Та съвета ми е ти само да си я замериш както те съветват колегите и ако има разлика от нормалното да отидеш при човек който разбира. И аз като тебе въртях и нищо не стана( и не се счупи слава богу). След майстора колата си е в норми и няма проблеми. Според мен това не е работа за всеки, въпреки че и аз винаги опитвам сам да оправя нещата.Да, на бензин я паля и така си остава. Това за натискането надолу го знам, усеща се леко усилие при въртенето на шестограма.
Регулиране сместта на бензин124 200ЦЕ 122к.с. 92г +ГАЗ
Started by vademig, 12 Mar 2010 - 23:55:15
21 replies to this topic
#16
Posted 22 March 2010 - 20:29
#17
Posted 23 March 2010 - 07:18
Тук за майстора си прав, ама чакам малко да понапълня хазната щото и те хляб ядят. Занимавам се с някои дребни нещица като тая регулиравка. Аз така от компетентни майстори преди време имах проблеми с газта(гърмеше) та се започна една смяна на свещи, кабели, д.капачка, палец и т.н. а грмежите си продължаваха.А, описаните неща същите хора ги бяха сменяли преди има-няма година(10-12х.км.)Накрая се оказа спукана една тръба дето смуче от капака на клапаните. Оправи го на един приятел баща му дето така си поправя сам колицата.
#18
Posted 23 March 2010 - 10:41
Здравейте колеги, вчера се опитах да замеря и регулирам напрежението м-у 2-ри и 3-ти пин. Нищо не излезе. При работещ двигател показва 0.93В, а при подаден само контакт-10.11В. Завъртях по 2-3 оборота и в двете посоки но нищо не се промени. Направи ми впечатление, че при запалване на двг. напрежението е 7В и след няколко секунди започва плавно да пада до въпросните 0.93В.
Става въпрос за МВ 2.3 мотор бензин+газ от 92г.
На конаткт трябва да показва 4V.
На контакт и с натиснат до долу педал на газта - тогава трябва да показва 9-10V. Явно имаш друг проблем, който ти бърка смесо-образуването. Първото нещо което ми идва наум е крайния превключвател на дросела - едно ключе на самата дросел клапа, но е скрито между тръбите на колектора. Но да не го объркаш с друго едно ключе - което е на лостовата система на жилото за газта, тое за друго. Хубаво е да се погледне на място.
Случвало се е така някой приятел ме пит апо телефона, и аз по подадената информация си вадя изводи, мисля, давам м у съвет. След това се обажда пак човека, и накрая като видя колата на живо, се оказва нещо съвсем различно.
След 15-20 години експлоатация в българска среда, безброй майстори са оставили своя отпечатък върху колата. Къде разменени вакуми, къде прекъснат кабел, къде запушен отвор - особено по колите на газ. И всеки е имал нещо предвид, мислейки че подобрява нещата.
#19
Posted 23 March 2010 - 11:09
Колега и аз бях като теб и затова пуснах темата, но докато получа отговор отидох на майстор и човека си ми направи колата. Оттогава не съм я въртял и незнам поясненията дали вършат работа. Та съвета ми е ти само да си я замериш както те съветват колегите и ако има разлика от нормалното да отидеш при човек който разбира. И аз като тебе въртях и нищо не стана( и не се счупи слава богу). След майстора колата си е в норми и няма проблеми. Според мен това не е работа за всеки, въпреки че и аз винаги опитвам сам да оправя нещата.
Колега,
Тук никой, на никого не е длъжен с нищо - всичко е на добра воля.
Така лесно колата няма да се счупи, а понякога на т. нар. "майстори" им гласуваме излишно доверие, впечатлени от апаратурата с която работят.
Добър диагностик трудно се намира. А добър диагностик, който да разбира от КЕ-Джетроник- тези наистина се броят на пръсти.
Това че твоя ти е замерил някаква стойност на празен ход и на 3000 оборота, че се е посуетил около колата, почесал се е по главата, врътнал е тук и там и ти казал да си смениш свещите или кабелите - нищо не значи. Първите два пъти на диагностика с тази кола - и на мен ми сменяха свещи и кабели. А едното място даже се водеше Бош сервиз.
Мотора няма два режима на работа - празен ход и 3000 оборота. Важно е и между тези два режима как работи, при ускорение дали обогатява, при отнемане на газта дали спира подаването на гориво, и т.н. на студен старт дали пали лесно, дали работи нормално. Понякога едно мерене с газ анализатор не стига.
И не всички коли имат еднакво напрежение на искрата.
#20
Posted 23 March 2010 - 20:28
Виж колега, съжалявам ако съм засегнал теб или някой друг.Колега,
Тук никой, на никого не е длъжен с нищо - всичко е на добра воля.
Така лесно колата няма да се счупи, а понякога на т. нар. "майстори" им гласуваме излишно доверие, впечатлени от апаратурата с която работят.
Добър диагностик трудно се намира. А добър диагностик, който да разбира от КЕ-Джетроник- тези наистина се броят на пръсти.
Това че твоя ти е замерил някаква стойност на празен ход и на 3000 оборота, че се е посуетил около колата, почесал се е по главата, врътнал е тук и там и ти казал да си смениш свещите или кабелите - нищо не значи. Първите два пъти на диагностика с тази кола - и на мен ми сменяха свещи и кабели. А едното място даже се водеше Бош сервиз.
Мотора няма два режима на работа - празен ход и 3000 оборота. Важно е и между тези два режима как работи, при ускорение дали обогатява, при отнемане на газта дали спира подаването на гориво, и т.н. на студен старт дали пали лесно, дали работи нормално. Понякога едно мерене с газ анализатор не стига.
И не всички коли имат еднакво напрежение на искрата.
1. Не съм казал, че някой е длъжен да помага или да дава съвети.Просто имах проблем и го реших по скоро от пуснатия коментар
2. Дори да даде съвет не е длъжен да е 100% прав, а това е просто негово мнение.Не приемам винаги форума като меродавен,а като споделяне на опит.
3. Майсторът при който ходя е найстина добър и изпитан вече.
4. Това което е направил няма нищо общо с това което ти коментираш.
Subsonic найстина те оважавам много и неискам да те обидя по някъкав начин. Помогнал си ми за много неща с твойте знания. По конкретния проблем не казвам че не си прав, а просто аз не мога да се спряавя сам.
Съжалявам за спама, нека по преценка коментара да се изстрие.
#21
Posted 24 March 2010 - 11:56
Съжалявам и аз ако съм реагирал остро. Просто в над 10-15 теми съм обяснявал как се регулира горивна смес в домашни условия. Това разбира се е валидно ако всичко друго по колата е изрядно. А то в повечето случаи не е. Колкото и да са здрави - все пак са но по над 15 години.
Разбира се че е добре колата да я види специалист, дори заради факта че понякога човек обръща внимание на едни симптоми, а не забелязва други, които приема като нормални, защото примерно колата ги проявява откакто е купена.
Два дни търсих едно файлче с информация за запалителната система на 102 мотор, а то ми било на десктопа, баш под носа ми. Та там пише че напрежението на вторичната е в рамките на 8-20 KV.
Разбира се че е добре колата да я види специалист, дори заради факта че понякога човек обръща внимание на едни симптоми, а не забелязва други, които приема като нормални, защото примерно колата ги проявява откакто е купена.
Два дни търсих едно файлче с информация за запалителната система на 102 мотор, а то ми било на десктопа, баш под носа ми. Та там пише че напрежението на вторичната е в рамките на 8-20 KV.
Attached Files
#22
Posted 24 March 2010 - 12:19
ЕЕЕ супер добро файлче Стани евала.
NO PAIN - NO GAIN!
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users