Регулиране сместта на бензин124 200ЦЕ 122к.с. 92г +ГАЗ
Започната от vademig, 12 мар 2010 - 23:55:15
21 мнения по тази тема
#1
Публикувано 12 март 2010 - 23:55
Здравейте колеги,
Прочетох няколко теми как се регулира, но не ми се получава. Доколкото разбрах с мултицета трябва да показва около 7 волта на 3-ти пин и маса, а при мен показва между 8.5 и 9. Та се опитах да завъртя с шестограм 3мм в дупката на филтърната кутия, но никакъв ефект, нито на мултицета се промени нещо нито в работата на двигателя. И все пак ми се струва че дупката е голяма за 3мм шестограм. Докато въртях се почувства някакво съпротивление- все едно найстина нещо се върти, но не даде ефект. А му навъртях по два обората в едната и другата посока.
Другото което не ми е ясно е как се замерват темп. датчици, ясно за съпротивлението колко трябва де е,но как точно да ги замеря. Опитах този на кутията на филтъра, но от пред има само едно "телче" и не може да се измери съпротивление, а да му оголя жичките отзад не ми се ще. Който има идеи ще му бъда благодарен.
И накрая причината за всички замервания е че сутрин (студен) пали и веднага гасне и когато работи на празен ход на бензин се долавя едно смущение в работата на двигателя без да се отразява на оборотите.
Прочетох няколко теми как се регулира, но не ми се получава. Доколкото разбрах с мултицета трябва да показва около 7 волта на 3-ти пин и маса, а при мен показва между 8.5 и 9. Та се опитах да завъртя с шестограм 3мм в дупката на филтърната кутия, но никакъв ефект, нито на мултицета се промени нещо нито в работата на двигателя. И все пак ми се струва че дупката е голяма за 3мм шестограм. Докато въртях се почувства някакво съпротивление- все едно найстина нещо се върти, но не даде ефект. А му навъртях по два обората в едната и другата посока.
Другото което не ми е ясно е как се замерват темп. датчици, ясно за съпротивлението колко трябва де е,но как точно да ги замеря. Опитах този на кутията на филтъра, но от пред има само едно "телче" и не може да се измери съпротивление, а да му оголя жичките отзад не ми се ще. Който има идеи ще му бъда благодарен.
И накрая причината за всички замервания е че сутрин (студен) пали и веднага гасне и когато работи на празен ход на бензин се долавя едно смущение в работата на двигателя без да се отразява на оборотите.
#2
Публикувано 15 март 2010 - 14:43
Aми точно така се регулира както ти си описал - слагаш мултицета на 2и 3 на кръглата букса на КЕ-Джетроника и с шестограмчето въртиш в тая дупчица м/у двете клапи( дросела и плунжера)
Ако не става пищи ЛС на Subsonic той няма да ти откаже и ще ти обясни достатъчно ясно и грамотно.
Ако не става пищи ЛС на Subsonic той няма да ти откаже и ще ти обясни достатъчно ясно и грамотно.
NO PAIN - NO GAIN!
#3
Публикувано 15 март 2010 - 17:58
Благодаря ти за съвета колега, но днес ходих на диагностика и се наложи да сменя дистрибуторната капачка и палеца. Майстора каза че от нея идвало по голямото напрежение.
#4
Публикувано 15 март 2010 - 19:17
И какви взе и на каква цена? ако не е тайна разбира се.
NO PAIN - NO GAIN!
#5
Публикувано 16 март 2010 - 17:32
Една малка подробност, трябва да натиснеш леко надолу, съжалявам ако съм го пропуснал.
На някой коли също така има сложени тапи в дупчицата на реглажния болт, провери с фенерче дали няма нещо бяло или синьо. Слагат се от сервизите, за да не бърника собственика.
А това за по-високото напрежение от дистрибуторната капачка...ми звучи малко странно, меко казано. Как го е измерил колко KV е?
На някой коли също така има сложени тапи в дупчицата на реглажния болт, провери с фенерче дали няма нещо бяло или синьо. Слагат се от сервизите, за да не бърника собственика.
А това за по-високото напрежение от дистрибуторната капачка...ми звучи малко странно, меко казано. Как го е измерил колко KV е?
#6
Публикувано 16 март 2010 - 22:46
Колега Субсоник, по-високото напрежение между изводите какво ще рече ? По-богато или по-бедно гориво.
#7
Публикувано 17 март 2010 - 00:05
Колега Субсоник, по-високото напрежение между изводите какво ще рече ? По-богато или по-бедно гориво.
По-богато.
По принцип сигнала там е правоъгълна вълна с различна широчина на импулса 0-13.6V. И мерцедес препоръчва стойност на широчината на импулса при празен ход и нормално загрял мотор от 50%. Но обикновения цифров мултицет в режим прав ток, в зависимост от широчината на импулса дава напрежение от 0-13.6V. T.e. 7V e приблизително половината работно напрежене, или около 50% широчина на импулса.
#8
Публикувано 17 март 2010 - 19:21
Здравейте имах малко проблем с нета.
Значи дистрибуторната капачка я купих 75лв. и палеца 15лв. Майсторът като ги мери сложи едни щипки на кабелите и отчиташе с една голяма мапина(бош) на всеки цилиндър напрежението и му показваше и оборотите на двигателя. На всички цилиндри показваше между 12 и 13кВ, дори извади собствен кабел и провери и с него като замести моя и пак същото. Сега колата варира между 6.5 и 7.5 .
Значи дистрибуторната капачка я купих 75лв. и палеца 15лв. Майсторът като ги мери сложи едни щипки на кабелите и отчиташе с една голяма мапина(бош) на всеки цилиндър напрежението и му показваше и оборотите на двигателя. На всички цилиндри показваше между 12 и 13кВ, дори извади собствен кабел и провери и с него като замести моя и пак същото. Сега колата варира между 6.5 и 7.5 .
#9
Публикувано 18 март 2010 - 10:36
Здравейте имах малко проблем с нета.
Значи дистрибуторната капачка я купих 75лв. и палеца 15лв. Майсторът като ги мери сложи едни щипки на кабелите и отчиташе с една голяма мапина(бош) на всеки цилиндър напрежението и му показваше и оборотите на двигателя. На всички цилиндри показваше между 12 и 13кВ, дори извади собствен кабел и провери и с него като замести моя и пак същото. Сега колата варира между 6.5 и 7.5 .
6.5-7.5 V напрежение на ламбда корекцията
или
6.5 -7.5 KV напрежение на запалване?
Между другото напрежението при което "прескача" искрата е различно, в зависимост от типа гориво. На газ е по-високо, защото диелектричната плътност на въздушно-газовата смес е по-висока от диелектричната плътност на въздушно-бензиновата смес.
По спомен напрежението на вторичната намотка на бобината е поне 8KV.
Използват се безрезисторни свещи. Във всяка лула на оригиналните кабели има вградено съпротивление по 1кОм. Всеки извод на дистрибуторната капачка има вградено съпротивление пак по 1кОм, палеца е с вградено съпротивление 1КОм, а свързващия кабел между бобината и капачката е без резистори.
#11
Публикувано 18 март 2010 - 11:41
Да мотора е същия М102 само ,че работния му обем е друг иначе е 1към1.Колеги описаните ригулировки важат ли и за МВ 2.3 бензин от 92г.
NO PAIN - NO GAIN!
#13
Публикувано 22 март 2010 - 14:28
Здравейте колеги, вчера се опитах да замеря и регулирам напрежението м-у 2-ри и 3-ти пин. Нищо не излезе. При работещ двигател показва 0.93В, а при подаден само контакт-10.11В. Завъртях по 2-3 оборота и в двете посоки но нищо не се промени. Направи ми впечатление, че при запалване на двг. напрежението е 7В и след няколко секунди започва плавно да пада до въпросните 0.93В.
Става въпрос за МВ 2.3 мотор бензин+газ от 92г.
Става въпрос за МВ 2.3 мотор бензин+газ от 92г.
#14
Публикувано 22 март 2010 - 15:09
Ти нали на бензин го пробваш ,че ако колата е на газ няма да ти показва нищо ,така както казваш е все едно я палиш на бензин и тя после прехвърля на газ. Като въртиш трябва да бутнеш леко надолу.
NO PAIN - NO GAIN!
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни