Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Регулиране сместта на бензин124 200ЦЕ 122к.с. 92г +ГАЗ


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 vademig

vademig

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 31 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    124 200ЦЕ
    W210 250D

Posted 12 March 2010 - 23:55

Здравейте колеги,
Прочетох няколко теми как се регулира, но не ми се получава. Доколкото разбрах с мултицета трябва да показва около 7 волта на 3-ти пин и маса, а при мен показва между 8.5 и 9. Та се опитах да завъртя с шестограм 3мм в дупката на филтърната кутия, но никакъв ефект, нито на мултицета се промени нещо нито в работата на двигателя. И все пак ми се струва че дупката е голяма за 3мм шестограм. Докато въртях се почувства някакво съпротивление- все едно найстина нещо се върти, но не даде ефект. А му навъртях по два обората в едната и другата посока.
Другото което не ми е ясно е как се замерват темп. датчици, ясно за съпротивлението колко трябва де е,но как точно да ги замеря. Опитах този на кутията на филтъра, но от пред има само едно "телче" и не може да се измери съпротивление, а да му оголя жичките отзад не ми се ще. Който има идеи ще му бъда благодарен.

И накрая причината за всички замервания е че сутрин (студен) пали и веднага гасне и когато работи на празен ход на бензин се долавя едно смущение в работата на двигателя без да се отразява на оборотите.
  • 0

#2 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 15 March 2010 - 14:43

Aми точно така се регулира както ти си описал - слагаш мултицета на 2и 3 на кръглата букса на КЕ-Джетроника и с шестограмчето въртиш в тая дупчица м/у двете клапи( дросела и плунжера)
Ако не става пищи ЛС на Subsonic той няма да ти откаже и ще ти обясни достатъчно ясно и грамотно.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#3 vademig

vademig

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 31 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    124 200ЦЕ
    W210 250D

Posted 15 March 2010 - 17:58

Благодаря ти за съвета колега, но днес ходих на диагностика и се наложи да сменя дистрибуторната капачка и палеца. Майстора каза че от нея идвало по голямото напрежение.
  • 0

#4 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 15 March 2010 - 19:17

И какви взе и на каква цена? ако не е тайна разбира се.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 16 March 2010 - 17:32

Една малка подробност, трябва да натиснеш леко надолу, съжалявам ако съм го пропуснал.

На някой коли също така има сложени тапи в дупчицата на реглажния болт, провери с фенерче дали няма нещо бяло или синьо. Слагат се от сервизите, за да не бърника собственика.

А това за по-високото напрежение от дистрибуторната капачка...ми звучи малко странно, меко казано. Как го е измерил колко KV е?
  • 0

#6 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Posted 16 March 2010 - 22:46

Колега Субсоник, по-високото напрежение между изводите какво ще рече ? По-богато или по-бедно гориво.
  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 17 March 2010 - 00:05

Колега Субсоник, по-високото напрежение между изводите какво ще рече ? По-богато или по-бедно гориво.



По-богато.

По принцип сигнала там е правоъгълна вълна с различна широчина на импулса 0-13.6V. И мерцедес препоръчва стойност на широчината на импулса при празен ход и нормално загрял мотор от 50%. Но обикновения цифров мултицет в режим прав ток, в зависимост от широчината на импулса дава напрежение от 0-13.6V. T.e. 7V e приблизително половината работно напрежене, или около 50% широчина на импулса.
  • 0

#8 vademig

vademig

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 31 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    124 200ЦЕ
    W210 250D

Posted 17 March 2010 - 19:21

Здравейте имах малко проблем с нета.
Значи дистрибуторната капачка я купих 75лв. и палеца 15лв. Майсторът като ги мери сложи едни щипки на кабелите и отчиташе с една голяма мапина(бош) на всеки цилиндър напрежението и му показваше и оборотите на двигателя. На всички цилиндри показваше между 12 и 13кВ, дори извади собствен кабел и провери и с него като замести моя и пак същото. Сега колата варира между 6.5 и 7.5 .
  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 18 March 2010 - 10:36

Здравейте имах малко проблем с нета.
Значи дистрибуторната капачка я купих 75лв. и палеца 15лв. Майсторът като ги мери сложи едни щипки на кабелите и отчиташе с една голяма мапина(бош) на всеки цилиндър напрежението и му показваше и оборотите на двигателя. На всички цилиндри показваше между 12 и 13кВ, дори извади собствен кабел и провери и с него като замести моя и пак същото. Сега колата варира между 6.5 и 7.5 .


6.5-7.5 V напрежение на ламбда корекцията

или

6.5 -7.5 KV напрежение на запалване?

Между другото напрежението при което "прескача" искрата е различно, в зависимост от типа гориво. На газ е по-високо, защото диелектричната плътност на въздушно-газовата смес е по-висока от диелектричната плътност на въздушно-бензиновата смес.

По спомен напрежението на вторичната намотка на бобината е поне 8KV.

Използват се безрезисторни свещи. Във всяка лула на оригиналните кабели има вградено съпротивление по 1кОм. Всеки извод на дистрибуторната капачка има вградено съпротивление пак по 1кОм, палеца е с вградено съпротивление 1КОм, а свързващия кабел между бобината и капачката е без резистори.
  • 0

#10 yulian

yulian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.3 1992г.
    W124 3.0 TD 4 matic 1988г.
    W211 220CDI 2002Г.

Posted 18 March 2010 - 11:34

Колеги описаните ригулировки важат ли и за МВ 2.3 бензин от 92г.
  • 0
Публикувано изображение

#11 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 18 March 2010 - 11:41

Колеги описаните ригулировки важат ли и за МВ 2.3 бензин от 92г.

Да мотора е същия М102 само ,че работния му обем е друг иначе е 1към1.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#12 yulian

yulian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.3 1992г.
    W124 3.0 TD 4 matic 1988г.
    W211 220CDI 2002Г.

Posted 18 March 2010 - 16:53

Благдаря, ще се пробвам и аз.
  • 0
Публикувано изображение

#13 yulian

yulian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.3 1992г.
    W124 3.0 TD 4 matic 1988г.
    W211 220CDI 2002Г.

Posted 22 March 2010 - 14:28

Здравейте колеги, вчера се опитах да замеря и регулирам напрежението м-у 2-ри и 3-ти пин. Нищо не излезе. При работещ двигател показва 0.93В, а при подаден само контакт-10.11В. Завъртях по 2-3 оборота и в двете посоки но нищо не се промени. Направи ми впечатление, че при запалване на двг. напрежението е 7В и след няколко секунди започва плавно да пада до въпросните 0.93В.
Става въпрос за МВ 2.3 мотор бензин+газ от 92г.
  • 0
Публикувано изображение

#14 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 22 March 2010 - 15:09

Ти нали на бензин го пробваш ,че ако колата е на газ няма да ти показва нищо ,така както казваш е все едно я палиш на бензин и тя после прехвърля на газ. Като въртиш трябва да бутнеш леко надолу.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#15 yulian

yulian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.3 1992г.
    W124 3.0 TD 4 matic 1988г.
    W211 220CDI 2002Г.

Posted 22 March 2010 - 17:14

Да, на бензин я паля и така си остава. Това за натискането надолу го знам, усеща се леко усилие при въртенето на шестограма.
  • 0
Публикувано изображение




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users