Привет колеги.Имам W202 С220-дизел.Моля ако някой е свалял въпросната помпа,да сподели как става зацепването после.Моята протече и сутрин не пали.Запалва с пипането на ключа изфорсирва се сама и веднага светва лампата EDC и съответно ,мотора изгасва.Тази процедура може да се повтаря до безкрай.Интересното обаче е че като я полея с 2лт гореща вода (помпата и филтъра),колата си запалва нормално.После цял ден няма никакви проблеми.Забелязах че като отвора предният капак мирише на нафта,огледах с едно огледалце и прожектор,но немога да вида откаде сълзи.Можеби отгоре или отстрани се стича.Помпата е мокра отдолу.Според мен трябва да се свали и подменят всички уплътнения и гумички,но остава проблема със зацепването после.Моля,ако някой е правил това движение нека да сподели тук на ЛС,скайп: nikipetrov6313 или тел: 0898421293.Тук във Видин никой не иска да я демонтира и монтира
Поредният проблем с LUKAS
Started by perfekt, 12 Mar 2010 - 07:52:26
3 replies to this topic
#2
Posted 12 March 2010 - 10:05
Колега -там дет са 2 те болата или гаики на помпата дето е закачена към мотора по памет имаше белег, ама и да няма не ти пречи да си направиш.Вътре дет се зацепва към зъбното колело пак има белег но дори да я завартиш леко тая кола си има Клопф сензор -демек мери детонациите на палене и електрониката коригира аванса.По памет поне 10 градуса може да коригира.
По мой опит - ако само тече какъв е проблема -аз съм имал случай тече си но помпата си работи ... е смърди на нафта и т.н много, освен ако не е огромен теч
и чак губи нафта не и пречи .Дано само това да е дефекта -на пръв поглед от написаното изглежда че бая тече и взима въздух ама така и така ще отваряш -приготви се за бъркане в джоба.
По мой опит - ако само тече какъв е проблема -аз съм имал случай тече си но помпата си работи ... е смърди на нафта и т.н много, освен ако не е огромен теч
и чак губи нафта не и пречи .Дано само това да е дефекта -на пръв поглед от написаното изглежда че бая тече и взима въздух ама така и така ще отваряш -приготви се за бъркане в джоба.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#3
Posted 12 March 2010 - 17:03
Сложна работа е зацепването. ГНП-то е зацпено с вакум помпата, която е свързана с веригата, посредством зъбчатка, с горния вал.
Значи реда е горе-долу следния /цитирам по памет и мога да пропусна нещо/.
Сваляш всичко, дет ти пречи - въздухосборника /сваля се доста трудно на мен ми се наложи да сваля перката за да го изкарам/, пластмасите отгоре, колекторите /пластмасовите/ над помпата. След това развиваш капака на клапаните. Обезопасяваш всички дупки /с парцали или приспособени капачета/, за да не попадне нещо в двигателя, че ще стане една.
След това сваляш вакум помпата. Държи се на 6 болчета /шестограм/. Внимаваш с гарнитурата, че е малко особена /има дупка през която минава масло/, а новата е скъпа. Вимавай, че там се омаслява централно и може да текне масло. Като изкараш вакум помпата ще видиш, че има една зъбчатка, на която има отвори там има място за слагане на болт за центровка. Горе на главата ще видиш, че има на една зъбчатка място, на която да сложиш болт, с който да зацепиш веригата за корпуса.
Избираш си как ще центроваш. Завърташ ръчно до желаното положение и слагаш болтовете - първо отгоре на веригата, после във вакум помпата на зъбчатката. Белязах зъбчатката за корпуса на 1 място / за всеки случай/ След това гледаш отвън /където ти е ремъка/ на някоя от шайбите да направиш отбелязка, за да можеш после и там всичко да е ок. Има една шайба, на която има разграфени градуси, но аз не ги ползвах.
По средата на зъбчатката във вакум помпата се вижда остта на ГНП-то. Там белязах - на зъбчатката и оста. ГНП-то е захванто с 3 болта. Преди да ги свалиш завий болта за центровка и ако можеш /за всеки случай/ подпри зъбчатката, за да не падне надолу. Аз използвах един голям болт, който поставих под нея. Внимавай да не падне вътре, че няма вадене. Гайките на болтовете, които държат помпата са квадратни /да държат контра при завиване/ и имат уникалната сподобност да падат и повече да не можеш да ги намериш.
Помпата се вади, като използваш 3 болчета /10 мм/ мисля с дължина 7 сантиметра. Има си място на зъбчатката за тия болчета. Малко им заострих върховете, за да не се набият и започваш да обираш по малко. Те действат като скоба и ще отлепят помпата.
Ох... звучи малко объркано, ама не мога да го обесня по-добре.
Просто като почнеш да разглобяваш и внимаваш ще забележиш сам тия неща. Най-важното е да застопориш веригата и зъбчатката. След това да бележиш помпата с тая зъбчатка, за да можеш лесно да я зацепиш.
А ако, все пак не си сигурен, мисля че по сервизите имат точно схема на зацепването.
Значи реда е горе-долу следния /цитирам по памет и мога да пропусна нещо/.
Сваляш всичко, дет ти пречи - въздухосборника /сваля се доста трудно на мен ми се наложи да сваля перката за да го изкарам/, пластмасите отгоре, колекторите /пластмасовите/ над помпата. След това развиваш капака на клапаните. Обезопасяваш всички дупки /с парцали или приспособени капачета/, за да не попадне нещо в двигателя, че ще стане една.
След това сваляш вакум помпата. Държи се на 6 болчета /шестограм/. Внимаваш с гарнитурата, че е малко особена /има дупка през която минава масло/, а новата е скъпа. Вимавай, че там се омаслява централно и може да текне масло. Като изкараш вакум помпата ще видиш, че има една зъбчатка, на която има отвори там има място за слагане на болт за центровка. Горе на главата ще видиш, че има на една зъбчатка място, на която да сложиш болт, с който да зацепиш веригата за корпуса.
Избираш си как ще центроваш. Завърташ ръчно до желаното положение и слагаш болтовете - първо отгоре на веригата, после във вакум помпата на зъбчатката. Белязах зъбчатката за корпуса на 1 място / за всеки случай/ След това гледаш отвън /където ти е ремъка/ на някоя от шайбите да направиш отбелязка, за да можеш после и там всичко да е ок. Има една шайба, на която има разграфени градуси, но аз не ги ползвах.
По средата на зъбчатката във вакум помпата се вижда остта на ГНП-то. Там белязах - на зъбчатката и оста. ГНП-то е захванто с 3 болта. Преди да ги свалиш завий болта за центровка и ако можеш /за всеки случай/ подпри зъбчатката, за да не падне надолу. Аз използвах един голям болт, който поставих под нея. Внимавай да не падне вътре, че няма вадене. Гайките на болтовете, които държат помпата са квадратни /да държат контра при завиване/ и имат уникалната сподобност да падат и повече да не можеш да ги намериш.
Помпата се вади, като използваш 3 болчета /10 мм/ мисля с дължина 7 сантиметра. Има си място на зъбчатката за тия болчета. Малко им заострих върховете, за да не се набият и започваш да обираш по малко. Те действат като скоба и ще отлепят помпата.
Ох... звучи малко объркано, ама не мога да го обесня по-добре.
Просто като почнеш да разглобяваш и внимаваш ще забележиш сам тия неща. Най-важното е да застопориш веригата и зъбчатката. След това да бележиш помпата с тая зъбчатка, за да можеш лесно да я зацепиш.
А ако, все пак не си сигурен, мисля че по сервизите имат точно схема на зацепването.
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#4
Posted 22 July 2010 - 22:34
Въпроса ми е дали някой е разглобявал тази помпа. Проблемен е един семеринг на нафтовата страна, другия на маслената страна от към лагера е добре. Въпроса ми е дали някой се сеща дали на вала няма зегер ,който да ги разделя понеже виждам има канал ,но зегер така и не намерих вътре.
Благодаря.
Благодаря.
Attached Files
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users