от ЕPC та до платка на скоростна кутияЦ 220 Д автомат
Started by Marillion, 05 Feb 2010 - 15:07:31
27 replies to this topic
#1
Posted 05 February 2010 - 15:07
Колеги, днес бях спрял за малко и след като запалих ми светна лампата ЕПЦ колата направи 2 метра и спря. Изгасих, запалих пак и лампата остана да свети, но колата тръгна. Не искаше да се форсира. Давам леко газ и в един момент се "отпушваше" и колата ускоряваше. Бях на 2 км. от сервиза на МБ в Бургас и реших да я закарам. Карах с 20 без да я мъча. Намерих човека, дето отговаря за тия неща и като отидах да му закарам колата да я види, лампата на ЕПЦ след запалзване угасна. Повече не светна. Обаче, от тогава автоматика не иска да сменя скоростите. Човека каза, че най-вероятно платката на скоростната кутия е за смяна.
Ако някой е имал подобен проблем или може да диагностицира ще се радвам на мнения.
Благодаря предварително.
Ако някой е имал подобен проблем или може да диагностицира ще се радвам на мнения.
Благодаря предварително.
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#2
Posted 05 February 2010 - 18:57
преди да сменяш каквото и да е
иди да ти изчистят всички грешки
покарай и виж дали пак ще го направи
някои грешки си рестартират след гасене и палене и се оправя колата
,но други искат да ги изтриваш
иди да ти изчистят всички грешки
покарай и виж дали пак ще го направи
някои грешки си рестартират след гасене и палене и се оправя колата
,но други искат да ги изтриваш
#3
Posted 05 February 2010 - 19:19
Скоростната ми кутия е блокирала на 1-ва предавка. До колкото четох /тук и в разни чужди форуми/ е възможно платката да не дава хубав контакт и да има нужда от почистване. Преди няколко месеца сменях масло на скоростната кутия. Смяната е в сервиза на МБ. Минал съм не повече от 2000 км. от смяната, така че силно се надявам да не е някаква тяхна грешка. След като ми смениха маслото колата преритваше на ниските предавки и при първото тръгване /дали на Д или на Р/ имаше забавяне докато "отлепи". Казаха ми, че ще се оправи като се раздвижи маслото. Никава промяна няма от тогава. Първо ще я заведа на диагностика, за да изчистят грешките. Надявам се да се оправи, щото се случи рязко без да е имало някакви проблеми до сега.
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#4
Posted 06 February 2010 - 14:15
Ходих на диагностика. Нещата май отиват на повредена помпа /с прословутия лукас съм/
Закачихме и се показаха 2-3 грешки в скоростната кутия, които се изтриха без проблем.
Странното е, че имах грешка от помпата
P1223 Distributer shaft position sensor Y23/2|2
P1227 Distributer shaft position sensor Y23/2|2
Тези грешки не се трият.
Колата започна да притраква да губи обороти... Да ми е честито.
В сервиза казаха, че помпата прави проблем, като подава грешна информация на скоростната кутия и тя влиза в сервизен режим.
В понеделник ще отида в сервиза на МБ и там ще кажат окончателната присъда. Ако е помпата - ще разпродавам на части колата.
Закачихме и се показаха 2-3 грешки в скоростната кутия, които се изтриха без проблем.
Странното е, че имах грешка от помпата
P1223 Distributer shaft position sensor Y23/2|2
P1227 Distributer shaft position sensor Y23/2|2
Тези грешки не се трият.
Колата започна да притраква да губи обороти... Да ми е честито.
В сервиза казаха, че помпата прави проблем, като подава грешна информация на скоростната кутия и тя влиза в сервизен режим.
В понеделник ще отида в сервиза на МБ и там ще кажат окончателната присъда. Ако е помпата - ще разпродавам на части колата.
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#5
Posted 27 February 2010 - 23:01
Понеже не ми е останало време да пиша по темата смятам да добавя до къде я докарах.
Оказа се, че лукаса е предал "бого дух". След консултация по телефона със сервиз Авел в Пловдив стана ясно, че помпата ще се сваля и ще се носи на ремонт.
Свалянето на помпата нямам на мерение да описвам, но ще кажа само, че е нужно да се разглобят половината джунджурии по двигателя плюс вакум помпата, за да се стигне до ГНП-то, което е зацепено конусовидно към вакум помпата и т.н. и т.н... 10 центровки и 1000 простотии.
След свалянето прескочих до Пловдив. В сервиза хората са много любезни и коректни. Предложиха ми да проверят помпата и да и направят диагностика на стенда. Описаха номерата на помпата "за всеки случай". Майстора ми звънна след час и каза, че ротор сензора е повреден и трябва да се сменя. Оказа се, че това е най-честата повреда по тия помпи. Възможността помпата да се развали механично е нищожна. За няколко часа я отремонтираха. Направиха пълна профилактика на помпата - смениха всички уплътнения и о-пръстени. Цялата работа ми струваше 940 лв. с 1 год. гаранция. Само тоя ротор сензор струва 540 лв.
Благодаря на хората от Авел, че я поправиха за ден, защото трябваше да пътувам.
Оказа се, че лукаса е предал "бого дух". След консултация по телефона със сервиз Авел в Пловдив стана ясно, че помпата ще се сваля и ще се носи на ремонт.
Свалянето на помпата нямам на мерение да описвам, но ще кажа само, че е нужно да се разглобят половината джунджурии по двигателя плюс вакум помпата, за да се стигне до ГНП-то, което е зацепено конусовидно към вакум помпата и т.н. и т.н... 10 центровки и 1000 простотии.
След свалянето прескочих до Пловдив. В сервиза хората са много любезни и коректни. Предложиха ми да проверят помпата и да и направят диагностика на стенда. Описаха номерата на помпата "за всеки случай". Майстора ми звънна след час и каза, че ротор сензора е повреден и трябва да се сменя. Оказа се, че това е най-честата повреда по тия помпи. Възможността помпата да се развали механично е нищожна. За няколко часа я отремонтираха. Направиха пълна профилактика на помпата - смениха всички уплътнения и о-пръстени. Цялата работа ми струваше 940 лв. с 1 год. гаранция. Само тоя ротор сензор струва 540 лв.
Благодаря на хората от Авел, че я поправиха за ден, защото трябваше да пътувам.
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#6
Posted 28 February 2010 - 20:21
сега остава да я зацепиш правилно и си 6
#7
Posted 28 February 2010 - 20:44
На какви километри се наложи този ремонт?Много пари бе,за 1 час 1000лв.ДеВа и помпата деВа
И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода
#8
Posted 01 March 2010 - 06:20
МВ дават 1г гаранция на частите и труда - преполагам, че и в БГ е така иначе ебати бастуните!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#9
Posted 01 March 2010 - 17:22
сега остава да я зацепиш правилно и си 6
Зацепих я без проблем.... който внимава като разглобява му е лесно да сглобява.
martom - от един познат зная, че над 250 000 км започва да прави проблеми. Просто тоя ротор сензор се напуква от топлината и му заминава електрониката. Сензора, който свалиха от помпата ми беше яко напукан в пластмасовата част /тая, в която се намира електрониката/
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#10
Posted 01 March 2010 - 19:31
А твоята на колко беше?
И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода
#11
Posted 01 March 2010 - 23:38
Да ти кажа честно - не знам. Това дето го пише на километража надали е вярно /142 000/. Като гледам износването по разни части мисля, че е на 300 000 + км.
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#12
Posted 03 March 2010 - 11:10
МВ дават 1г гаранция на частите и труда - преполагам, че и в БГ е така иначе ебати бастуните!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Дават 1 година ама кат смянят ЦЯЛАТА помпа.....иди в Мерц дилър и кажи- искам да ми ремонтирате Лукаса ....... всъщност през последните години може и да се е сменило нещо ама не вярвам-ще питам моите колеги.
По последно инфо от преди 1-2 години- за тая помпа НЯМА как да си поръчаш нищо ..кат се ремонтира се взимат части от неква друга.Всичките О пръстнечета и незнам си какви гарнитури понеже в БГ се ремонтира всичко ,дет се вика не хвърляме бръснарското ножчеслед кат се е затапило ами го острим - разните му маистори са си сковали матрица и отливат ...иначе няма от де да доидат.
Колегата е вечерял с господа че наистина некакв датчик се е скапал- има механични части дето също сдават багажа и тогава...... се търсят такива от друга помпа -доволно сложни са и засега никои не се е нагърбил да ги прави.
И каква гаранция да дадат в Бг ....първо че е сделано със самоделни или втора ръка части и второ то сиситемата не работи -как потребителя да си ползва гаранцията......
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#13
Posted 03 March 2010 - 20:14
brpi, в Авел разполагат с оригинални резервни части за тези помпи. Само, че са доста скъпичи.
Всичко, което е сменено по помпата от О пръстените до датчика ми бе връчено в кутийки с оригинални надписи Делфи.
Кофти тръпка си е тая помпа....
Всичко, което е сменено по помпата от О пръстените до датчика ми бе връчено в кутийки с оригинални надписи Делфи.
Кофти тръпка си е тая помпа....
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#14
Posted 03 March 2010 - 21:09
Добре де не може ли като се направи диагностика да се видят истинските км на една кола?Има ли начин да се опази за по дълго време тая тъпа помпа?А от какво се разваля?
И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода
#15
Posted 05 March 2010 - 07:27
Добре де не може ли като се направи диагностика да се видят истинските км на една кола? Има ли начин да се опази за по дълго време тая тъпа помпа?А от какво се разваля?
Добре де не може ли като се направи диагностика да се видят истинските км на една кола? - Това не го зная. Да се изкажат специалистите.
Има ли начин да се опази за по дълго време тая тъпа помпа? - НЕ, тъй като нямаш възможност да я обслужваш по какъвто и да е начин, освен със сваляне. Сменяй си често горивния филтър и се моли
А от какво се разваля? - от топлината заминава електрониката, от лошо гориво - механиката /както на всяка друга помпа/
Видях същата кола като моята с помпа лукас на 800 000 км без да е сменяно каквото и да е. Всичко е въпрос на КЪСМЕТ.
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users