Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

таблоосветление табло


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 Nikolai4yyy

Nikolai4yyy

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E200 Coupe 1995g

Публикувано 29 януари 2010 - 23:17

здравеите колеги.зарибих се да си сменям осветлението на таблото и централната конзола.иска ми се да го правя или синио или червено.колата е 124.какви диоди трябва да се купят-параметри.как се сваля централната конзола-копчетата на климатроника,таблото.благодаря ве!!!
  • 0

#2 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1713 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Публикувано 30 януари 2010 - 03:13

Синьо Не! Вади очи.
Помисли за зелено. Нова концепция.
  • 0

#3 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7501 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 януари 2010 - 10:19

А мислил ли си за indiglo технологията? Това, което у нас наричат плазма, но си е флуоресцентно осветление - подобно на луминисцентните лампи.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Имай предвид, че горните снимки изглеждат добре и защото имат хромирани рингове на таблоко, които сами по себе си не са особено евтина екстра - така около 30 евро се движи комплекта.

Аз съм купувал такива табла от чужбина, но и в България вече има фирми, които ги произвеждат ;)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#4 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5571 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 януари 2010 - 10:34

Аз му писах на колегата вече относно тия табла :)

Илия.. гледам на долната снимка която си дал... му светят и дневния километраж и големия... как е постигнато това ?
Тъй като.. само това ме дразни в момента.... че нощно време.. не виждам изминатите км...


Иначе.. сега съм решил да си сменя и стрелките със светещи , което ме подсеща , че тия дни трябва да се чуя с Иван от X-tuners

Тук може да видиш други варианти на табла ;)

Цък
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#5 Nikolai4yyy

Nikolai4yyy

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E200 Coupe 1995g

Публикувано 30 януари 2010 - 11:21

колеги не разбрах цялото табло ли е на цена 30евро или...ако да откуде може да се поръча.добре изглежда.благодаря
  • 0

#6 Silver E200

Silver E200

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 461 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 30 януари 2010 - 13:00

колеги не разбрах цялото табло ли е на цена 30евро или...ако да откуде може да се поръча.добре изглежда.благодаря

не е цялото табло а само циферблатите май и осветлението влиза в цената който ги поставяш на твоето си табло относно централната конзола отдолу където е касетофона не в самата кутия а пред касетофона като погледнеш има два винта развърташ ги и се совобождава долната част на махагона, а горе е на щипки след това се виждат две дупчици в който стоят малки крушки за жалост няма как да ги извадиш освен с пинсета на края на която слагаш две гумички може и от кабел да изрежеш хващаш ги и дърпаш към теб не са на винт а само с издърпване се вадят аз съм пробвал с червени крушки не става добре защото не е така ярко както при аудитата примерно защото при тях крушките са повече а тук са само две
  • 0

#7 Nikolai4yyy

Nikolai4yyy

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E200 Coupe 1995g

Публикувано 30 януари 2010 - 16:16

blagodarq kolega.а някаква идевя имаши как може да се смени осветлението на тези копчета
  • 0

#8 Silver E200

Silver E200

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 461 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 30 януари 2010 - 22:05

blagodarq kolega.а някаква идевя имаши как може да се смени осветлението на тези копчета

на копчетата на климатроника ти казах как осветяват се от две крушки които посредством едно като стъкло предават светлината на бутоните обаче идва и един друг проблем а той е останалите копчета за ел стъклата за подгряване на задното стъкло за задната лампа и тнт те са си с вградени крушки тоест трябва да отваряш всяко копче и ако е възможно да подменяш с диод или друг вид крушка но отварянето на копче не е лесно а така ако смениш само двете крушки осветяващи климатроника с друг цвят те ще светат примерно червено а останалите ще светят жълто и аз знаеш ли колко съм ги мислил но е голяма разправия и накрая пак може да няма желания ефект
  • 0

#9 Silver E200

Silver E200

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 461 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 30 януари 2010 - 22:09

а относно смяната на обикновенните крушки с по мощни аз го направих и сложих 1,2W a стандартните мисля че са 0,4 или 0,6w някои колеги казват че ще се разтопи пластмасата при мен не се е разтопила и интересното което забелязах е че и 0,6 и 1,2 светят еднакво силно като се сложат на гнездото докато ако се върже директно към акумолатора 1,2 свети много по ярко явно колата си има защити който предпазват от разтапяне при поставяне на по мощна крушка
  • 0

#10 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7501 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2010 - 09:34

Няма защити - силата на светене се регулира от врътка или бутони на самото табло. Като намалиш - естествено, че ще светят по-слабо от акумулатора. На пълна мощност ще се разтопи пластмасата. Особено ако увеличиш мощността на крушката няколко пъти!

Ето ти тема как се сменят всички крушки с диоди в W124.
Ама за нищо я нямате тая търсачка значи!

Колкото до това с луминисцентното табло - няма задно осветление. Купуват се нови плаки (шайби), които се слагат на старото табло. Самите плаки не са прозрачни за да се осветяват отзад (то на 124 отзад ли беше осветлението?), а са направени от специален материал, който има луминисцентни свойства и самите плаки светят. Отделно имаш така наречения инвертор - уред, който от 12V прав ток в колата ти дава захранване 180V 1000 херца - това е необходимо за да свети таблото. Ако имаш airbag, не е добра идея инверторът да се намира в непосредствена близост до акселерометъра на airbag, че стават инфекции!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#11 Silver E200

Silver E200

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 461 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 31 януари 2010 - 16:21

Няма защити - силата на светене се регулира от врътка или бутони на самото табло. Като намалиш - естествено, че ще светят по-слабо от акумулатора. На пълна мощност ще се разтопи пластмасата. Особено ако увеличиш мощността на крушката няколко пъти!

Ето ти тема как се сменят всички крушки с диоди в W124.
Ама за нищо я нямате тая търсачка значи!

Колкото до това с луминисцентното табло - няма задно осветление. Купуват се нови плаки (шайби), които се слагат на старото табло. Самите плаки не са прозрачни за да се осветяват отзад (то на 124 отзад ли беше осветлението?), а са направени от специален материал, който има луминисцентни свойства и самите плаки светят. Отделно имаш така наречения инвертор - уред, който от 12V прав ток в колата ти дава захранване 180V 1000 херца - това е необходимо за да свети таблото. Ако имаш airbag, не е добра идея инверторът да се намира в непосредствена близост до акселерометъра на airbag, че стават инфекции!

щом твърдиш че няма защита как ще ми обясниш следното явление крушките на километража който осветяват контролните лампи за течност на чистачки абс и тнт светят с различна сила? свалям аз таблото и си мисля че просто крушката е по слаба от другата и ги сменям от мястото където свети по силно я слагам на мястото където свети по слабо и обратното по слабосветещата я слагам на по силно светещата на мястото един вид им разменям местата и при смяната слабосветещата започна да свети силно а силно светещата слабо нима тази врътка не е един вид регулатор на напрежението което ще се подаде към осветлението? как действа врътката според мен е един потенциометър който регулира напрежението при по слабо напрежение свети по слабо при по силно свети по силно следователнно ако от акумулатора се подава 12 волта то потенциометъра го ограничава до 10 волта при максимално светене и надолу докато изгасне затова крушката свързана към акумолатора свети по силно от когато се сложи на таблото примерно тоест ти може да сложиш мощна крушка но този потенциометър ще ограничи светенето и тя няма да свети с пълната си мощност поне аз мисля така
  • 0

#12 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7501 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 февруари 2010 - 11:47

Просто минималната стойност на потенциометъра не е нула :) Но това не е защита. Защита е когато сложиш 20W крушка на мястото на 10W и системата просто не я пуска да свети или в най-добрия случай я пуска да свети, но дава сигнализация за проблем с крушките.

Има съвременни автомобили, на които като изгори мигач започват да мигат стоповете, като изгори габарит - започва да свети стоп на половин мощност и т.н. - това е защита... А ограничаването на напрежението на крушките в таблото е най-вероятно - именно за да не се разтопи нещо.

Освен това много системи се правят - като пуснеш габаритите или фаровете всички светлини в купето намаляват. Това е с цел да не светят прекалено ярко през нощта и да не светят прекалено слабо през деня, като презумпцията е, че светлините се палят на тъмно. Когато са правени тия коли - през деня не се е карало на светлини.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни