таблоосветление табло
Започната от Nikolai4yyy, 29 яну 2010 - 23:17:10
11 мнения по тази тема
#1
Публикувано 29 януари 2010 - 23:17
здравеите колеги.зарибих се да си сменям осветлението на таблото и централната конзола.иска ми се да го правя или синио или червено.колата е 124.какви диоди трябва да се купят-параметри.как се сваля централната конзола-копчетата на климатроника,таблото.благодаря ве!!!
#2
Публикувано 30 януари 2010 - 03:13
Синьо Не! Вади очи.
Помисли за зелено. Нова концепция.
Помисли за зелено. Нова концепция.
#3
Публикувано 30 януари 2010 - 10:19
А мислил ли си за indiglo технологията? Това, което у нас наричат плазма, но си е флуоресцентно осветление - подобно на луминисцентните лампи.


Имай предвид, че горните снимки изглеждат добре и защото имат хромирани рингове на таблоко, които сами по себе си не са особено евтина екстра - така около 30 евро се движи комплекта.
Аз съм купувал такива табла от чужбина, но и в България вече има фирми, които ги произвеждат


Имай предвид, че горните снимки изглеждат добре и защото имат хромирани рингове на таблоко, които сами по себе си не са особено евтина екстра - така около 30 евро се движи комплекта.
Аз съм купувал такива табла от чужбина, но и в България вече има фирми, които ги произвеждат
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#4
Публикувано 30 януари 2010 - 10:34
Аз му писах на колегата вече относно тия табла 
Илия.. гледам на долната снимка която си дал... му светят и дневния километраж и големия... как е постигнато това ?
Тъй като.. само това ме дразни в момента.... че нощно време.. не виждам изминатите км...
Иначе.. сега съм решил да си сменя и стрелките със светещи , което ме подсеща , че тия дни трябва да се чуя с Иван от X-tuners
Тук може да видиш други варианти на табла
Цък
Илия.. гледам на долната снимка която си дал... му светят и дневния километраж и големия... как е постигнато това ?
Тъй като.. само това ме дразни в момента.... че нощно време.. не виждам изминатите км...
Иначе.. сега съм решил да си сменя и стрелките със светещи , което ме подсеща , че тия дни трябва да се чуя с Иван от X-tuners
Тук може да видиш други варианти на табла
Цък
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#5
Публикувано 30 януари 2010 - 11:21
колеги не разбрах цялото табло ли е на цена 30евро или...ако да откуде може да се поръча.добре изглежда.благодаря
#6
Публикувано 30 януари 2010 - 13:00
не е цялото табло а само циферблатите май и осветлението влиза в цената който ги поставяш на твоето си табло относно централната конзола отдолу където е касетофона не в самата кутия а пред касетофона като погледнеш има два винта развърташ ги и се совобождава долната част на махагона, а горе е на щипки след това се виждат две дупчици в който стоят малки крушки за жалост няма как да ги извадиш освен с пинсета на края на която слагаш две гумички може и от кабел да изрежеш хващаш ги и дърпаш към теб не са на винт а само с издърпване се вадят аз съм пробвал с червени крушки не става добре защото не е така ярко както при аудитата примерно защото при тях крушките са повече а тук са само двеколеги не разбрах цялото табло ли е на цена 30евро или...ако да откуде може да се поръча.добре изглежда.благодаря
#7
Публикувано 30 януари 2010 - 16:16
blagodarq kolega.а някаква идевя имаши как може да се смени осветлението на тези копчета
#8
Публикувано 30 януари 2010 - 22:05
на копчетата на климатроника ти казах как осветяват се от две крушки които посредством едно като стъкло предават светлината на бутоните обаче идва и един друг проблем а той е останалите копчета за ел стъклата за подгряване на задното стъкло за задната лампа и тнт те са си с вградени крушки тоест трябва да отваряш всяко копче и ако е възможно да подменяш с диод или друг вид крушка но отварянето на копче не е лесно а така ако смениш само двете крушки осветяващи климатроника с друг цвят те ще светат примерно червено а останалите ще светят жълто и аз знаеш ли колко съм ги мислил но е голяма разправия и накрая пак може да няма желания ефектblagodarq kolega.а някаква идевя имаши как може да се смени осветлението на тези копчета
#9
Публикувано 30 януари 2010 - 22:09
а относно смяната на обикновенните крушки с по мощни аз го направих и сложих 1,2W a стандартните мисля че са 0,4 или 0,6w някои колеги казват че ще се разтопи пластмасата при мен не се е разтопила и интересното което забелязах е че и 0,6 и 1,2 светят еднакво силно като се сложат на гнездото докато ако се върже директно към акумолатора 1,2 свети много по ярко явно колата си има защити който предпазват от разтапяне при поставяне на по мощна крушка
#10
Публикувано 31 януари 2010 - 09:34
Няма защити - силата на светене се регулира от врътка или бутони на самото табло. Като намалиш - естествено, че ще светят по-слабо от акумулатора. На пълна мощност ще се разтопи пластмасата. Особено ако увеличиш мощността на крушката няколко пъти!
Ето ти тема как се сменят всички крушки с диоди в W124.
Ама за нищо я нямате тая търсачка значи!
Колкото до това с луминисцентното табло - няма задно осветление. Купуват се нови плаки (шайби), които се слагат на старото табло. Самите плаки не са прозрачни за да се осветяват отзад (то на 124 отзад ли беше осветлението?), а са направени от специален материал, който има луминисцентни свойства и самите плаки светят. Отделно имаш така наречения инвертор - уред, който от 12V прав ток в колата ти дава захранване 180V 1000 херца - това е необходимо за да свети таблото. Ако имаш airbag, не е добра идея инверторът да се намира в непосредствена близост до акселерометъра на airbag, че стават инфекции!
Ето ти тема как се сменят всички крушки с диоди в W124.
Ама за нищо я нямате тая търсачка значи!
Колкото до това с луминисцентното табло - няма задно осветление. Купуват се нови плаки (шайби), които се слагат на старото табло. Самите плаки не са прозрачни за да се осветяват отзад (то на 124 отзад ли беше осветлението?), а са направени от специален материал, който има луминисцентни свойства и самите плаки светят. Отделно имаш така наречения инвертор - уред, който от 12V прав ток в колата ти дава захранване 180V 1000 херца - това е необходимо за да свети таблото. Ако имаш airbag, не е добра идея инверторът да се намира в непосредствена близост до акселерометъра на airbag, че стават инфекции!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Публикувано 31 януари 2010 - 16:21
щом твърдиш че няма защита как ще ми обясниш следното явление крушките на километража който осветяват контролните лампи за течност на чистачки абс и тнт светят с различна сила? свалям аз таблото и си мисля че просто крушката е по слаба от другата и ги сменям от мястото където свети по силно я слагам на мястото където свети по слабо и обратното по слабосветещата я слагам на по силно светещата на мястото един вид им разменям местата и при смяната слабосветещата започна да свети силно а силно светещата слабо нима тази врътка не е един вид регулатор на напрежението което ще се подаде към осветлението? как действа врътката според мен е един потенциометър който регулира напрежението при по слабо напрежение свети по слабо при по силно свети по силно следователнно ако от акумулатора се подава 12 волта то потенциометъра го ограничава до 10 волта при максимално светене и надолу докато изгасне затова крушката свързана към акумолатора свети по силно от когато се сложи на таблото примерно тоест ти може да сложиш мощна крушка но този потенциометър ще ограничи светенето и тя няма да свети с пълната си мощност поне аз мисля такаНяма защити - силата на светене се регулира от врътка или бутони на самото табло. Като намалиш - естествено, че ще светят по-слабо от акумулатора. На пълна мощност ще се разтопи пластмасата. Особено ако увеличиш мощността на крушката няколко пъти!
Ето ти тема как се сменят всички крушки с диоди в W124.
Ама за нищо я нямате тая търсачка значи!
Колкото до това с луминисцентното табло - няма задно осветление. Купуват се нови плаки (шайби), които се слагат на старото табло. Самите плаки не са прозрачни за да се осветяват отзад (то на 124 отзад ли беше осветлението?), а са направени от специален материал, който има луминисцентни свойства и самите плаки светят. Отделно имаш така наречения инвертор - уред, който от 12V прав ток в колата ти дава захранване 180V 1000 херца - това е необходимо за да свети таблото. Ако имаш airbag, не е добра идея инверторът да се намира в непосредствена близост до акселерометъра на airbag, че стават инфекции!
#12
Публикувано 02 февруари 2010 - 11:47
Просто минималната стойност на потенциометъра не е нула
Но това не е защита. Защита е когато сложиш 20W крушка на мястото на 10W и системата просто не я пуска да свети или в най-добрия случай я пуска да свети, но дава сигнализация за проблем с крушките.
Има съвременни автомобили, на които като изгори мигач започват да мигат стоповете, като изгори габарит - започва да свети стоп на половин мощност и т.н. - това е защита... А ограничаването на напрежението на крушките в таблото е най-вероятно - именно за да не се разтопи нещо.
Освен това много системи се правят - като пуснеш габаритите или фаровете всички светлини в купето намаляват. Това е с цел да не светят прекалено ярко през нощта и да не светят прекалено слабо през деня, като презумпцията е, че светлините се палят на тъмно. Когато са правени тия коли - през деня не се е карало на светлини.
Има съвременни автомобили, на които като изгори мигач започват да мигат стоповете, като изгори габарит - започва да свети стоп на половин мощност и т.н. - това е защита... А ограничаването на напрежението на крушките в таблото е най-вероятно - именно за да не се разтопи нещо.
Освен това много системи се правят - като пуснеш габаритите или фаровете всички светлини в купето намаляват. Това е с цел да не светят прекалено ярко през нощта и да не светят прекалено слабо през деня, като презумпцията е, че светлините се палят на тъмно. Когато са правени тия коли - през деня не се е карало на светлини.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни






Виж ГАРАЖА








