Затъмняване на стъклата на автомобилите ...права и задължения на Нас и на Органите на реда!
Започната от House M.D., 16 яну 2010 - 17:03:23
160 мнения по тази тема
#136
Публикувано 24 януари 2017 - 11:49
Тия на службите са изключение и са си описани в закона, само не помня дали в закона за движение или в друг закон беше.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#137
Публикувано 26 януари 2017 - 11:04
Тия на службите са изключение и са си описани в закона, само не помня дали в закона за движение или в друг закон беше.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Верно,че тия не им трябва да се оглеждат, могат да си сведат видимостта до 0. Винаги са с предимство и никога виновни. Да им е*а законите умни
Таван на SLK ми е в багажника.
#138
Публикувано 26 януари 2017 - 13:10
Според Нова, остава забраната за затъмняване на предните стъкла. https://nova.bg/news...ъкло-на-колата/
#139
Публикувано 26 януари 2017 - 21:22
Да, днес в извънредния брой 9 на Държавен вестник, наред с указите за служебното правителство, бе обнародван и Закон за изменение и Допълнение на Закона за движението по пътищата (ЗИД на ЗДП).
В § 1 от ЗИД на ЗДП се прави изменение на чл. 105, ал. 2, като разпоредбата придобива следната редакция:
"Ограничаване на видимостта, както и намаляване на прозрачността на стъкла, различни от челното и стъклата на предните странични врати, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила."
С други думи, отпада забраната за затъмняване на стъклата, но не безусловно - трябва да има странични огледала. И, разбира се, предното и стъклата на предните врати не могат да се затъмняват при никакви условия.
Хубавото е, че още днес можете да затъмнявате стъклата, защото законът влиза в сила от обнародването му в Държавен вестник, а не три дни след това, както обикновено
Този пост е редактиран от Plamen: 26 януари 2017 - 21:25
#140
Публикувано 27 януари 2017 - 00:16
Тоест на предните врати не може изобщо или си остават там онези 75%?
Така като чета май не може грам..
Така като чета май не може грам..
Таван на SLK ми е в багажника.
#141
Публикувано 27 януари 2017 - 01:08
Да, днес в извънредния брой 9 на Държавен вестник, наред с указите за служебното правителство, бе обнародван и Закон за изменение и Допълнение на Закона за движението по пътищата (ЗИД на ЗДП).
В § 1 от ЗИД на ЗДП се прави изменение на чл. 105, ал. 2, като разпоредбата придобива следната редакция:
"Ограничаване на видимостта, както и намаляване на прозрачността на стъкла, различни от челното и стъклата на предните странични врати, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила."
С други думи, отпада забраната за затъмняване на стъклата, но не безусловно - трябва да има странични огледала. И, разбира се, предното и стъклата на предните врати не могат да се затъмняват при никакви условия.
Хубавото е, че още днес можете да затъмнявате стъклата, защото законът влиза в сила от обнародването му в Държавен вестник, а не три дни след това, както обикновено
Ако това е новия текст (защото още не съм го чел), то по смисъл почти не се различава от стария:
"Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) (1) Забранява се ограничаване на видимостта през челното стъкло и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
(2) Ограничаване на видимостта през стъклата на задните врати на леките автомобили, както и намаляване на прозрачността им, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила."
Разликата е, че в стария текст никъде не присъства задното стъкло, което значеше, че няма никакви забрани и условия за ограничаване на видимостта му, а в новия текст се казва "...на стъкла, различни от челното и стъклата на предните странични врати, се допуска само при наличие на огледала..."
С две думи няма особена разлика за автомобилите със странични огледала.
#142
Публикувано 27 януари 2017 - 06:26
Създаде се излишна истерия, защото Декември към забраната на предните беше включено и задното стъкло ( от недоглеждане и немърливост, както един депутат си призна)
Та трябваше всички фолиращи фирми да вдигнат вой и премахнаха напълно забраната за задните стъкла, при наличие на странични огледала, както си беше и преди
Та трябваше всички фолиращи фирми да вдигнат вой и премахнаха напълно забраната за задните стъкла, при наличие на странични огледала, както си беше и преди
Този пост е редактиран от drjivago: 27 януари 2017 - 06:27
#143
Публикувано 27 януари 2017 - 14:18
Това е първоначалният текст на закона:
„Чл. 105. (Обн. - ДВ, бр. 20 от 1999 г.) Забранено е ограничаването на видимостта през стъклата на предните врати и на задното стъкло. Ограничаването на видимостта през стъклата на задните врати се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.“
През 2002 г. се променя така:
„Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) (1) Забранява се ограничаване на видимостта през челното стъкло и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
(2) Ограничаване на видимостта през стъклата на задните врати на леките автомобили, както и намаляване на прозрачността им, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.“
Видно е, че тук не фигурира задното стъкло. Т.е. с него си правим каквото искаме.
С последните изменения текстът вече придобива по-различен вид, но трябва да се вземат предвид и трите алинеи на члена, а не само 2-ра:
„Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) (1) (Изм. – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Забранява се ограничаване на видимостта през челното, задното и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
(2) (Доп. – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм., бр. 9 от 2017 г.) Ограничаване на видимостта, както и намаляване на прозрачността на стъкла, различни от челното и стъклата на предните странични врати, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.
(3) (Нова – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм., бр. 9 от 2017 г. Сравнение с предишната редакция, в сила от 26.01.2017 г.) Намаляване прозрачността на стъклата по ал. 1 се допуска само в границите на стойностите, определени в Правило № 43 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.“
Тук вече в ал. 1 имаме една пълна забрана за ограничаване на видимостта през всички стъкла на автомобила, но забележете – само ако те осигуряват видимост на водача към пътя., т.е. ако има някакви стъкла (декоративни, панорамни, трети ред – при ванове, и т.н., през които водачът по принцип няма видимост към пътя, за тях забраната не важи).
Алинея 2 на чл. 105 въвежда изключения от хипотезата на ал. 1, като допуска ограничаване на видимостта и намаляване на прозрачността, само при наличие на огледала за виждане назад и то от двете страни на автомобила. Но изключението е само за стъкла, различни от челното и тези на предните врати. Като се допуска както намаляване на видимостта (субективна страна на хипотезата, характеризираща гледната точка на водача - пердета, щори, висулки, непрозрачни спойлери и т.н.), така и прозрачността (обективна страна на хипотезата, характеризираща свойството „прозрачност“, на самото стъкло).
И тук се появява новата ал. 3, която се отнася само към обективното изключение – прозрачност. Намаляването й не се допуска абсолютно, а само в границите на Правило 43 на ИКЕ на ООН, което може да бъде видяно на този линк:
http://publications....e-bg/format-RDF
„Чл. 105. (Обн. - ДВ, бр. 20 от 1999 г.) Забранено е ограничаването на видимостта през стъклата на предните врати и на задното стъкло. Ограничаването на видимостта през стъклата на задните врати се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.“
През 2002 г. се променя така:
„Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) (1) Забранява се ограничаване на видимостта през челното стъкло и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
(2) Ограничаване на видимостта през стъклата на задните врати на леките автомобили, както и намаляване на прозрачността им, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.“
Видно е, че тук не фигурира задното стъкло. Т.е. с него си правим каквото искаме.
С последните изменения текстът вече придобива по-различен вид, но трябва да се вземат предвид и трите алинеи на члена, а не само 2-ра:
„Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) (1) (Изм. – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Забранява се ограничаване на видимостта през челното, задното и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
(2) (Доп. – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм., бр. 9 от 2017 г.) Ограничаване на видимостта, както и намаляване на прозрачността на стъкла, различни от челното и стъклата на предните странични врати, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.
(3) (Нова – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм., бр. 9 от 2017 г. Сравнение с предишната редакция, в сила от 26.01.2017 г.) Намаляване прозрачността на стъклата по ал. 1 се допуска само в границите на стойностите, определени в Правило № 43 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.“
Тук вече в ал. 1 имаме една пълна забрана за ограничаване на видимостта през всички стъкла на автомобила, но забележете – само ако те осигуряват видимост на водача към пътя., т.е. ако има някакви стъкла (декоративни, панорамни, трети ред – при ванове, и т.н., през които водачът по принцип няма видимост към пътя, за тях забраната не важи).
Алинея 2 на чл. 105 въвежда изключения от хипотезата на ал. 1, като допуска ограничаване на видимостта и намаляване на прозрачността, само при наличие на огледала за виждане назад и то от двете страни на автомобила. Но изключението е само за стъкла, различни от челното и тези на предните врати. Като се допуска както намаляване на видимостта (субективна страна на хипотезата, характеризираща гледната точка на водача - пердета, щори, висулки, непрозрачни спойлери и т.н.), така и прозрачността (обективна страна на хипотезата, характеризираща свойството „прозрачност“, на самото стъкло).
И тук се появява новата ал. 3, която се отнася само към обективното изключение – прозрачност. Намаляването й не се допуска абсолютно, а само в границите на Правило 43 на ИКЕ на ООН, което може да бъде видяно на този линк:
http://publications....e-bg/format-RDF
Този пост е редактиран от Plamen: 27 януари 2017 - 14:20
#144
Публикувано 12 юни 2017 - 14:30
А някой да има някаква информация как стои въпроса с поставянето на щори, на магнитни крепежни елементи на предните странични стъкла на автомобила? Говоря за доста нашумелите щори, които се изрязват по стъклата, в смисъл правят се за всеки автомобил по индивидуална поръчка и могат да се свалят на място. Имаше някаква заигравка с това дали нарушението може да бъде отстранено на място или не може, отделно това щорите са аксесоар и не променят прозрачността на стъклата, както фолиото, и при евентуално замерване би следвало да се мерят стъклата, а не стъклата + щорите, нали така? Отделно това все ми се струва, че с поставянето на щори отиваш на друг член от закона, имаше някакъв, които е за предмети, които пречат на видимостта, а не за затъмняване на прозорци и би следващо при магнитно закрепване на този вид аксесоар към прозореца да не могат да се заядът за промяна на конструкцията на автомобила, както могат да направят с фолиото... някой с повече информация, да разгледаме и този вариант, в Русия доста време се чудеха как да се оправят с щорите...
#145
Публикувано 12 юни 2017 - 15:50
Не става с никакви щори и пердеда, ще те разкрият и разкичат веднага органите на властта.
Има фолио на 3М Crystalline 10% затъмнение има не малък ефект, веднага се усеща разликата, не напича и не жари чак толкова слънцето в колата, по комфортно е. Само че трябва да се сложи и на предното стъкло фолио, към 500 лева ще струва за трите стъкла с поставяне при добър майстор. Денем няма проблем но нощем си личи че стъклата са допълнително затъмнени, особено ако задните са затъмнени на 70%. Няма проблеми с видимостта. Караш на собствена отговорност.
Ако притежаваш карта че си служител на някое министерство, някоя от службите или агенция, може да си караш както си искаш, имало такова не писано правило.
#146
Публикувано 12 юни 2017 - 17:08
За 500 лв ще си сложиш PDLC фолио... а с картата принципно се започва За съжаление доста голяма част от българското население не сме богопомазани
#147
Публикувано 12 юни 2017 - 18:17
Какво е PDLC фолио ( ще прочета и в google ) . Разкажи впечатления за какво става на въпрос.
#148
Публикувано 13 юни 2017 - 10:02
Електрохроматично, което се затъмнява на определени проценти с копче
#149
Публикувано 13 юни 2017 - 10:10
Идеята за щорите е, че се махат на момента, отделно това когато се мери светлопропускливостта на прозореца се мери на прозореца нали, а не на прозореца + щората Руснаците отдавна бръмчат с такива неща и явно не случайно избират такива, които да могат да се отстранят веднага. Сега пък новите им щуротии са с едни пластмасови стъкла, които се поставят от вътрешната страна и като дойдат да се заяждат ги махат. А и не са никак лоши:
Отделно това, основното нещо, от което изхождат всички е че вечер няма никаква видимост през затъмнените прозорци, а щорите спокойно могат да се махат вечер и да си виждаш като пич
#150
Публикувано 13 юни 2017 - 12:33
Значи, аз говоря за фолио което да отхвърля топлината, отблясъците и други вредни лъчи за да се чувстваш по комфортно в колата защото колкото и климатика да духа зима, слънцето пече ли пече и жари, яко.
А оставам с впечатление че ти говориш за някакви мафиотски изпълнения, а всеки истински мафиот знае кое как ... .
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни