Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

проблем с подсветката на арматурно табло и бутониПри включване на габаритни светлини подсветката мъждука


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 Radko Dimov

Radko Dimov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:

Публикувано 05 януари 2010 - 21:10

Здравейте, колеги!
За много години!

Да сте живи и здрави, и много безаварийни километри с любимото возило!

Искам да се допитам до вас за следния проблем.

На 31ви закарах колата на вътрешно почистване. С осветлението на таблото и бутоните в купето всичко беше наред.
След като я взех от мивка, чиста и като нова, тръгнах, но по едно време забелязах че течнокристалния дисплей и часовника едва се виждат.

Стори ми се странно.
При спиране, и изключване на габаритните светлини обаче, километража и часовника се виждаха ясно, тоест двете лампички за подсветката работят нормално при запален двигател и изключени габаритни светлини.

Привечер видях че при включване на габаритите не работи добре и подсветката на таблото.
Помислих си че е някоя крушка от 4те които вършат тая работа, сигурно закъсила, и товари веригата.
Свалих таблото, всички крушки, изтествах ги на външен източник - работят.
Без тях проблема остава - контакт, палене, и при включване на габаритни светлини часовника и километража губят подсветка.
Наредих крушките обратно, същата работа.
Измерих какво идва като захранване към крушките.
При включване на габаритите към тях идват 1,36 - 1,38 волта.
Крушките само мъждукат.
В пълен мрак таблото се вижда едва-едва.
Същото се отнася и за крушките по бутоните на централната конзола.

Проверих по схемата на ел захранването как са навързани.
От ключа за светлините вляво се подава плюс към таблото и към подсветката на бутоните.

Масата на цялата подсветка обаче минава през един резистор който е монтиран в ключа за аварийните светлини, сигнализиращата крушка в същия ключ, и отива към маса.

Цялата ситуация ми се струва доста неясна и странна.

Явно е че причината за този дефект е пръскането по интериора на колата при чистене, в частност централната конзола и бутоните по нея.

Обаче къде е причината?

Днес разглобих всичко по конзолата, и по закона за всеобщата гадост всичко е наред, и няма плаващи маси, или лоши връзки.

Дайте съвет къде да търся, и може ли според вас причината да е в ключа за светлините вляво на таблото, при все че същия комутира габаритните крушки отпред и отзад, директно през бушони, и те работят нормално?

Друго съмнение което имам е да се е скапал ключов елемент по електрониката на таблото, понеже в ел. схемата дават че лампите за подсветката на таблото минават през електронен комутатор, най-вероятно транзистор.

Благодаря предварително за съветите!

Поздрави,

Радко
  • 0

#2 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 05 януари 2010 - 21:26

Радко,проблема ти далеч не е толкова сложен колкото си мислиш.Имаш опция за намаляне на подсветката,тя е всила само при включени светлини.Ако си с по старото табло,завърти бутона за нулиране на дневния километраж по часовниковата стрелка и ще си дойде всичко на място.Ако си с поновото с бутоните,пробвай с + и - ,трябва да стане......успех.
  • 0

#3 Radko Dimov

Radko Dimov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:

Публикувано 05 януари 2010 - 21:47

Радко,проблема ти далеч не е толкова сложен колкото си мислиш.Имаш опция за намаляне на подсветката,тя е всила само при включени светлини.Ако си с по старото табло,завърти бутона за нулиране на дневния километраж по часовниковата стрелка и ще си дойде всичко на място.Ако си с поновото с бутоните,пробвай с + и - ,трябва да стане......успех.


Милене, благодаря ти. Таблото е от първите, самата кола е набор 93, тоест първата С-ка.
Реглаж на подсветката нямам.
Е сега отивам да си направя експеримента.

И ще докладвам.

Поздрави!
  • 0

#4 Radko Dimov

Radko Dimov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:

Публикувано 05 януари 2010 - 22:01

Точно там беше, мамка му!

То се явява и регулатор на яркостта на подсветката.

Божкееееееееее, аз се счупих да търся лоши маси!

Но добре стана, поне прогоних всички крушки, почистих де що имаше контакти, а си оправих и подсветката на централната конзола, и клапата за топлия въздух към краката се беше откачила, та и нея закачих днес.

Благодаря много още веднъж, Милене!

Поздрави!

Радко
  • 0

#5 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 05 януари 2010 - 22:04

Е,видя ли.А ти беше сигурен че нямаш реглаж на подсветката.....

:icon_welldone:
  • 0

#6 Vankata

Vankata

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес Ц 250 ТД - комби
    Произведен е през октомври 1997 година, автоматик

Публикувано 31 януари 2010 - 22:22

колеги, от преди маничко съм част от този форум, така че да ме прощавате, но в това поле ли да си задам въпросите ?
  • 0

#7 Vankata

Vankata

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес Ц 250 ТД - комби
    Произведен е през октомври 1997 година, автоматик

Публикувано 31 януари 2010 - 22:26

...от окло две седмици имам ц250тд комби, купих го на старо. Има няколко кусура, но за тия пари - 5 хиляди лева, толкова !
Таблото ми не свети добре, мисля, че светят 2, от четирите крушки, които го осветяват, освен това не свети и зелената за къси светлини. Пробвах с плюса и минуса, както прочетох във форума, но не е от това. Дайте ми съвет, мога ли сам да ги сменя, лесно ли се сваля таблото или да вървя на майстор ! Предварително Ви благодаря
  • 0

#8 Faca

Faca

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 883 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Wien/Österreich
  • Автомобил:
    S210 E320CDI 2000г.
    W140 S300TD 98г. Продаден!
    Vespa PK50S 3.83г.
    Honda Africa 92г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2010 - 22:34

Публикувано изображение

Това ти трябва ... можеш и от електроди да си ги направиш. Вадиш таблото .... и отзад сменяш крушките ... смени ги всички поне да знаеш, че скоро няма да отваряш пак :)

Аз така направих ;) сложих осрам ... били уж здрави
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение

#9 vik_70

vik_70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W210 3,2CDI 197hp avangard

Публикувано 31 януари 2010 - 22:48

...от окло две седмици имам ц250тд комби, купих го на старо. Има няколко кусура, но за тия пари - 5 хиляди лева, толкова !
Таблото ми не свети добре, мисля, че светят 2, от четирите крушки, които го осветяват, освен това не свети и зелената за къси светлини. Пробвах с плюса и минуса, както прочетох във форума, но не е от това. Дайте ми съвет, мога ли сам да ги сменя, лесно ли се сваля таблото или да вървя на майстор ! Предварително Ви благодаря


Здрасти Ванка,добре дошъл!
Първо колегата Faca по горе ти е показал две куки с които се издърпва таблото напред към волана.Тук във форума има доста теми за вадене на таблото така че е хубаво да попрочетеш малко преди да започнеш работа.Аз имах подобен проблем с крушката ми за нивото на маслото и махнах кората която е над педалите и от там с ръка напипах крушката и я смених без вадене на таблото, но ако при тебе са няколко крушки ще налучкваш в тъмното и ще ти е зор.
Не се сещам да има зелена светлина при пускането на фаровете.
Потърси тук и прочети защото аз първо ходих при един пишман майстор който с две отверки се опита да ми извади таблото и го нарани леко.
Успех!
  • 0

#10 Faca

Faca

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 883 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Wien/Österreich
  • Автомобил:
    S210 E320CDI 2000г.
    W140 S300TD 98г. Продаден!
    Vespa PK50S 3.83г.
    Honda Africa 92г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2010 - 22:53

Публикувано изображение

Ето как изглежда погледнато от зад. Погледни долен десен ъгъл .... там се виждат ресничките където трябва да закачиш куките ;)

Успех!
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение

#11 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 31 януари 2010 - 22:55

освен това не свети и зелената за къси светлини.



Такава лампа няма,тази която свети на таблото е за изгоряла лампа по колата.Огледай добре какво точно не ти свети.


И нещо много важно...преди да разкачаш каквато и да е букса или клема,махни конт.ключ и откачи акумолатора,направи го за добро е!
  • 0

#12 vik_70

vik_70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W210 3,2CDI 197hp avangard

Публикувано 31 януари 2010 - 22:59

Ванка виж тук има нещо което ще те заинтригува!
http://www.mbclub.bg...
  • 0

#13 zuhen

zuhen

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 334 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W211 280 CDI, 2007,
    OM642, 7G-Tronic

Публикувано 01 февруари 2010 - 01:03

Или вместо показаните по-горе ключове,
можеш да използваш спици от колело.
  • 0

#14 Vankata

Vankata

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес Ц 250 ТД - комби
    Произведен е през октомври 1997 година, автоматик

Публикувано 01 февруари 2010 - 19:15

Благодаря Ви колеги, днес си уредих някой ден отпуск и утре сутрин ще я захвана. Разпечатал съм си препратките и снимките, които сте ми пратили, така че ще успея, ако нещо се закучи, пак ще Ви потърся помощта !
Засега едно голямо благодаря !
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни