проблем с подсветката на арматурно табло и бутониПри включване на габаритни светлини подсветката мъждука
Започната от Radko Dimov, 05 яну 2010 - 21:10:03
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 05 януари 2010 - 21:10
Здравейте, колеги!
За много години!
Да сте живи и здрави, и много безаварийни километри с любимото возило!
Искам да се допитам до вас за следния проблем.
На 31ви закарах колата на вътрешно почистване. С осветлението на таблото и бутоните в купето всичко беше наред.
След като я взех от мивка, чиста и като нова, тръгнах, но по едно време забелязах че течнокристалния дисплей и часовника едва се виждат.
Стори ми се странно.
При спиране, и изключване на габаритните светлини обаче, километража и часовника се виждаха ясно, тоест двете лампички за подсветката работят нормално при запален двигател и изключени габаритни светлини.
Привечер видях че при включване на габаритите не работи добре и подсветката на таблото.
Помислих си че е някоя крушка от 4те които вършат тая работа, сигурно закъсила, и товари веригата.
Свалих таблото, всички крушки, изтествах ги на външен източник - работят.
Без тях проблема остава - контакт, палене, и при включване на габаритни светлини часовника и километража губят подсветка.
Наредих крушките обратно, същата работа.
Измерих какво идва като захранване към крушките.
При включване на габаритите към тях идват 1,36 - 1,38 волта.
Крушките само мъждукат.
В пълен мрак таблото се вижда едва-едва.
Същото се отнася и за крушките по бутоните на централната конзола.
Проверих по схемата на ел захранването как са навързани.
От ключа за светлините вляво се подава плюс към таблото и към подсветката на бутоните.
Масата на цялата подсветка обаче минава през един резистор който е монтиран в ключа за аварийните светлини, сигнализиращата крушка в същия ключ, и отива към маса.
Цялата ситуация ми се струва доста неясна и странна.
Явно е че причината за този дефект е пръскането по интериора на колата при чистене, в частност централната конзола и бутоните по нея.
Обаче къде е причината?
Днес разглобих всичко по конзолата, и по закона за всеобщата гадост всичко е наред, и няма плаващи маси, или лоши връзки.
Дайте съвет къде да търся, и може ли според вас причината да е в ключа за светлините вляво на таблото, при все че същия комутира габаритните крушки отпред и отзад, директно през бушони, и те работят нормално?
Друго съмнение което имам е да се е скапал ключов елемент по електрониката на таблото, понеже в ел. схемата дават че лампите за подсветката на таблото минават през електронен комутатор, най-вероятно транзистор.
Благодаря предварително за съветите!
Поздрави,
Радко
За много години!
Да сте живи и здрави, и много безаварийни километри с любимото возило!
Искам да се допитам до вас за следния проблем.
На 31ви закарах колата на вътрешно почистване. С осветлението на таблото и бутоните в купето всичко беше наред.
След като я взех от мивка, чиста и като нова, тръгнах, но по едно време забелязах че течнокристалния дисплей и часовника едва се виждат.
Стори ми се странно.
При спиране, и изключване на габаритните светлини обаче, километража и часовника се виждаха ясно, тоест двете лампички за подсветката работят нормално при запален двигател и изключени габаритни светлини.
Привечер видях че при включване на габаритите не работи добре и подсветката на таблото.
Помислих си че е някоя крушка от 4те които вършат тая работа, сигурно закъсила, и товари веригата.
Свалих таблото, всички крушки, изтествах ги на външен източник - работят.
Без тях проблема остава - контакт, палене, и при включване на габаритни светлини часовника и километража губят подсветка.
Наредих крушките обратно, същата работа.
Измерих какво идва като захранване към крушките.
При включване на габаритите към тях идват 1,36 - 1,38 волта.
Крушките само мъждукат.
В пълен мрак таблото се вижда едва-едва.
Същото се отнася и за крушките по бутоните на централната конзола.
Проверих по схемата на ел захранването как са навързани.
От ключа за светлините вляво се подава плюс към таблото и към подсветката на бутоните.
Масата на цялата подсветка обаче минава през един резистор който е монтиран в ключа за аварийните светлини, сигнализиращата крушка в същия ключ, и отива към маса.
Цялата ситуация ми се струва доста неясна и странна.
Явно е че причината за този дефект е пръскането по интериора на колата при чистене, в частност централната конзола и бутоните по нея.
Обаче къде е причината?
Днес разглобих всичко по конзолата, и по закона за всеобщата гадост всичко е наред, и няма плаващи маси, или лоши връзки.
Дайте съвет къде да търся, и може ли според вас причината да е в ключа за светлините вляво на таблото, при все че същия комутира габаритните крушки отпред и отзад, директно през бушони, и те работят нормално?
Друго съмнение което имам е да се е скапал ключов елемент по електрониката на таблото, понеже в ел. схемата дават че лампите за подсветката на таблото минават през електронен комутатор, най-вероятно транзистор.
Благодаря предварително за съветите!
Поздрави,
Радко
#2
Публикувано 05 януари 2010 - 21:26
Радко,проблема ти далеч не е толкова сложен колкото си мислиш.Имаш опция за намаляне на подсветката,тя е всила само при включени светлини.Ако си с по старото табло,завърти бутона за нулиране на дневния километраж по часовниковата стрелка и ще си дойде всичко на място.Ако си с поновото с бутоните,пробвай с + и - ,трябва да стане......успех.
#3
Публикувано 05 януари 2010 - 21:47
Радко,проблема ти далеч не е толкова сложен колкото си мислиш.Имаш опция за намаляне на подсветката,тя е всила само при включени светлини.Ако си с по старото табло,завърти бутона за нулиране на дневния километраж по часовниковата стрелка и ще си дойде всичко на място.Ако си с поновото с бутоните,пробвай с + и - ,трябва да стане......успех.
Милене, благодаря ти. Таблото е от първите, самата кола е набор 93, тоест първата С-ка.
Реглаж на подсветката нямам.
Е сега отивам да си направя експеримента.
И ще докладвам.
Поздрави!
#4
Публикувано 05 януари 2010 - 22:01
Точно там беше, мамка му!
То се явява и регулатор на яркостта на подсветката.
Божкееееееееее, аз се счупих да търся лоши маси!
Но добре стана, поне прогоних всички крушки, почистих де що имаше контакти, а си оправих и подсветката на централната конзола, и клапата за топлия въздух към краката се беше откачила, та и нея закачих днес.
Благодаря много още веднъж, Милене!
Поздрави!
Радко
То се явява и регулатор на яркостта на подсветката.
Божкееееееееее, аз се счупих да търся лоши маси!
Но добре стана, поне прогоних всички крушки, почистих де що имаше контакти, а си оправих и подсветката на централната конзола, и клапата за топлия въздух към краката се беше откачила, та и нея закачих днес.
Благодаря много още веднъж, Милене!
Поздрави!
Радко
#5
Публикувано 05 януари 2010 - 22:04
Е,видя ли.А ти беше сигурен че нямаш реглаж на подсветката.....
#6
Публикувано 31 януари 2010 - 22:22
колеги, от преди маничко съм част от този форум, така че да ме прощавате, но в това поле ли да си задам въпросите ?
#7
Публикувано 31 януари 2010 - 22:26
...от окло две седмици имам ц250тд комби, купих го на старо. Има няколко кусура, но за тия пари - 5 хиляди лева, толкова !
Таблото ми не свети добре, мисля, че светят 2, от четирите крушки, които го осветяват, освен това не свети и зелената за къси светлини. Пробвах с плюса и минуса, както прочетох във форума, но не е от това. Дайте ми съвет, мога ли сам да ги сменя, лесно ли се сваля таблото или да вървя на майстор ! Предварително Ви благодаря
Таблото ми не свети добре, мисля, че светят 2, от четирите крушки, които го осветяват, освен това не свети и зелената за къси светлини. Пробвах с плюса и минуса, както прочетох във форума, но не е от това. Дайте ми съвет, мога ли сам да ги сменя, лесно ли се сваля таблото или да вървя на майстор ! Предварително Ви благодаря
#9
Публикувано 31 януари 2010 - 22:48
...от окло две седмици имам ц250тд комби, купих го на старо. Има няколко кусура, но за тия пари - 5 хиляди лева, толкова !
Таблото ми не свети добре, мисля, че светят 2, от четирите крушки, които го осветяват, освен това не свети и зелената за къси светлини. Пробвах с плюса и минуса, както прочетох във форума, но не е от това. Дайте ми съвет, мога ли сам да ги сменя, лесно ли се сваля таблото или да вървя на майстор ! Предварително Ви благодаря
Здрасти Ванка,добре дошъл!
Първо колегата Faca по горе ти е показал две куки с които се издърпва таблото напред към волана.Тук във форума има доста теми за вадене на таблото така че е хубаво да попрочетеш малко преди да започнеш работа.Аз имах подобен проблем с крушката ми за нивото на маслото и махнах кората която е над педалите и от там с ръка напипах крушката и я смених без вадене на таблото, но ако при тебе са няколко крушки ще налучкваш в тъмното и ще ти е зор.
Не се сещам да има зелена светлина при пускането на фаровете.
Потърси тук и прочети защото аз първо ходих при един пишман майстор който с две отверки се опита да ми извади таблото и го нарани леко.
Успех!
#11
Публикувано 31 януари 2010 - 22:55
освен това не свети и зелената за къси светлини.
Такава лампа няма,тази която свети на таблото е за изгоряла лампа по колата.Огледай добре какво точно не ти свети.
И нещо много важно...преди да разкачаш каквато и да е букса или клема,махни конт.ключ и откачи акумолатора,направи го за добро е!
#12
Публикувано 31 януари 2010 - 22:59
#13
Публикувано 01 февруари 2010 - 01:03
Или вместо показаните по-горе ключове,
можеш да използваш спици от колело.
можеш да използваш спици от колело.
#14
Публикувано 01 февруари 2010 - 19:15
Благодаря Ви колеги, днес си уредих някой ден отпуск и утре сутрин ще я захвана. Разпечатал съм си препратките и снимките, които сте ми пратили, така че ще успея, ако нещо се закучи, пак ще Ви потърся помощта !
Засега едно голямо благодаря !
Засега едно голямо благодаря !
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни