Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

питане за акумулатор(и още нещо)


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 vladumur1

vladumur1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 123 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 05 януари 2010 - 10:07

Преди около месец купих чисто нов акумолатор "искра" 77 ампера.Преди него бях с Варта 88 ампера(така си ми дойде колата от Италия),обаче за жалост той сдаде багажа.Имайки предвид 88 амперовия търсех такъв,но пича дето взимам частите от него ми вика " Няма смисъл,много по скъп е,а по книжка на тебе ти излизат 77 ампера,няма що да се набутваш,вземи тоя" и аз така и направих.Вчера обаче излизам да пия кафе вечерта спирам в центъра на синя зона(няма проблем все пак е 8 вечерта),правих що правих и към 11 тръгвам да си ходя въртя ключа и червения и зеления диод на огледалото започват да светят като коледна елха,а доколкото знам това е признак на слабо напрежение и колата не иска да запали(май забравих да спомена за очиларка Е250 чист дизел става въпрос),въртях няколко пъти-никакъв резултат,изчаках известно време пак така,по едно време чувам че под капака нещо бучи,отварям и гледам че дам ли контакт 2те перки(тези които са 2те заедно) започват да въртят,побеснях,псувах,мятах,ама проклетата бангия не ще да запали.Откачих клемите,свалих акумолатора друсах го,мятох го и пак го закачих,пак нищо.Накрая кой ми го изпрати тоя човечец,дойде някъв пич и ми даде ток,колата запали и поне я прибрах.Днеска тръгвам за работа,ама чадъра ми в колата,отварям да си го взема и викам чакай да пробвам дали ще запали,завъртях -няма да светят диоди,няма нищо,запали все едно нищо не е било.сега съм без документи,ама майната му,с риск пак да ме остави някъде тръгнах с нея щото в тоя сняг,няма с кво да дойда.По пътя от 3та върнах на 2ра и на таблото светнаха лампата за АБС,лампата за накладките и лампата за ръчната.Сега просто не знам какво да мисля,тия лампи според мен светнаха щото откачах клемите и е натрупало грешки в компа,обача нещата с акумолатора не мога да ги разгадая.Някой ако има някаква представа за какво става въпрос нека пише.Ако ще сте стига и до майстор(което е неизбежно според мен)също очаквам препоръки. :slap:
  • 0

#2 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 05 януари 2010 - 10:31

Откачих клемите,свалих акумолатора друсах го,мятох го и пак го закачих,пак нищо.


Пич-какво очакваш да стане като раздрусаш един акумулатор? че и мятане?!?!

имаш проблем с електрониката, не с акумулатора. проблема май идва от генератора, релето за преднапрежение, или ел. инсталацията. няма да минеш без диагностика. надали е записала грешки от свалянето
  • 0

#3 vladumur1

vladumur1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 123 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 05 януари 2010 - 11:31

имаш проблем с електрониката, не с акумулатора. проблема май идва от генератора, релето за преднапрежение, или ел. инсталацията. няма да минеш без диагностика. надали е записала грешки от свалянето
[/quote]


толкова бях нервен че просто не знаех какво да направя в тоя момент и си помислих че ако го пораздрусам може да се оправят нещата.Тия Мерцедеси с тяхната скапана електроника,до гуша ми дойде с тях,май ще се върна към старото ми Пасатче 2ка и ще мирясам,писна ми в тая кола постояно да гори нещо,да пресватка и диагностика,и диагностика аман вече :kill_myself:
  • 0

#4 StefanB

StefanB

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 350 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C220CDI
    10.2001/143 ph
    A/T 722.6

Публикувано 05 януари 2010 - 13:18

Колега,
не се ядосвай, иди си оправи колата при читави майстори.
Понятията "поддържана кола", бе з значение каква, "евтина кола" и "италианска кола" не могат да вървят заедно, освен само второто с третото. Но какво да се прави, като стандартът, поне на голяма част от хората е далеч под европейския, лошото е, че не стига това а и ни лъжат като ни набутват боклуци много от родните джамбази...
Така че, всяка крушка си има опашка. Стегни си колицата и й се радвай, до следващия проблем (дано не е скоро). Всяко нещо, дори и най-хубавото има живот. Но в Италия (вервай ми) пой е особено кратък.... Манталитет южняшки...
  • 0

#5 vladumur1

vladumur1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 123 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 05 януари 2010 - 14:17

Че колата има някакъв проблем има,обаче поне кажете според вас 77ампера достатъчни ли са за тоя мотор,вие с какви сте?и защо тия скапани перки се включват?Някой ако е имал подобен проблем да каже колко ще ми струва тоя ремонт.с това "стегни си колицата" вече започвам да се разорявам и да ми писва,моя ли Мерц е най-скапания във форума не знам ама накрая ще го дам за скрап. :dontknow:
  • 0

#6 StefanB

StefanB

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 350 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C220CDI
    10.2001/143 ph
    A/T 722.6

Публикувано 05 януари 2010 - 16:12

E 250 без турбо беше 113 коня, с турбото е 150, ако се не лъжа, прави се твоята (ако имаш предвид чистия дизел това без турбото) от 96 до 99 год. Ми влез в съотв. раздел, разгледай книжки или виж за теми, колегите със сигурност са обсъждали проблем с акумулатора. На първо четене 75-80 ампера си е нелош акумулатор, но може да е малко по-слаб от оригиналния, в книжките за модела има спецификации ще видиш. Принципно акумулатора зависи от опциите, има модели на които по ВИН им дават още, че са с по-мощни акумулатори - 100 ампера, щото имат повече консуматори. Ако ти си тоя случай, примерно и макарона в автокъщата е сложил първия попаднал му-като нищо може със слагането на по-мощен да решиш част от проблемите.
Но, все пак, купувайки кола на 10 години най-малко би трябвало преди зимата да си огледал или да си платил на някой да огледа всичко по електриките, особено на италианските брангии, дето виждат обслужване и сервиз като се завлачат по корем. Знаеш ли, че там има хора, които никога не са сменяли масло, няма да повярваш... Карат докато може, хвърлят и взимат друга, или дори нова, те са широки души със широки пръсти...Голяма част от тях.
Така че, прави си обслужване, да не спиш другия път на площада или да платиш колкото един 100А акумулатор на репатрака да те докара от някъде до в къщи, че болииииии......
А перките се включват просто защото релето им казва да се включат. А защо - майстора ще ти каже, не вярвам да е останала топла докато те е нямало, значи ако се включват когато е студена и без да си на автоматичен режим на климата, имаш проблем.....
  • 0

#7 vladumur1

vladumur1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 123 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 06 януари 2010 - 10:29

днес ще ходя да замерят акумолатора и да видя дали има оточка някъде.после ще пиша пак.
  • 0

#8 rabbitt

rabbitt

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    280SE
    E200K

Публикувано 06 януари 2010 - 12:02

Колега, акумулатора има още един важен параметър - стартов ток (в ампери). Обикновено капацитета (Аh) и стартовия ток са пропорционални, но в по-новите акумулатори стартовия ток е увеличен. Поради тази причина е напълно вероятно 77Ah акумулатор да е достатъчен, още повече че "Искра"-та са доста читави акумулатори. Мога да ти препоръчам в ТУ-София един чичо, който стандартизира акумулатори, като освен това продава, тества и т.н. Той ще ти каже повече, въпреки че вече е малко... Намира се между двете големи зали на 1-ви блок - Стоян Гишин.
  • 0

#9 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 06 януари 2010 - 12:44

Колега-не се коси,и аз бях полудял с моята-търсих отечка,правих динамо,а накрая се оказа,че кабела от динамото е прегорял.
Това с лампите по таблото съм го играл и аз-случва се когато акумулатора е на последни издихания.И все пак дори и да имаш слаб акумулатор/отечка,в движение-при нормално зареждане на алтернатора,не би трябвало да има ядове :huh:
Пусни сервизния режим на климатроника и виж колко волта ти дава на запален мотор.
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#10 aalexieff

aalexieff

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Павликени
  • Автомобил:
    W124 2.5 D 1987 продаден
    W210 E300 D 1996 продаден
    Mitsubishi Colt IV 1.3 1995 продаден
    Mitsubishi Colt VI 1.5 2005
    Renault Clio III 2007
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 януари 2010 - 19:04

Здравей Владимир1,
Общо взето като купуваш кола купуваш и акумулатор, ако не веднага то след като паднат първите студове.
При мен, въпреки че избирах от купувача от всички възможно налични, когато паднаха температурите под минус 1-2 градуса и хоп..... Бях профилактирал алтернатора при специалист, лагери, четки, нямаше проблем, само смазване и това удоволствие само за 20 лева. Първият сигнал, че си отива акумулатора беше

въртя ключа и червения и зеления диод на огледалото започват да светят като коледна елха

и в последствие се оказа, че компютъра е отчел и запаметил грешката с акумулатора. Закупих Berga (240 лв. пише Made in Germany) от специалист, който се занимава само а акумулатори, 80 Ah (по спецификация ми е необходим 74 Ah, а аз съм с един цилиндър повече от теб) със 720 mAh стартов ток и сега нямам никакви проблеми. Компютърна диагностика и изтриване на грешки във В.Търново 20 лева. Та си мисля за теб, как тази Искра я събра под седалката, като нашите акумулатори са по ниски? А относно гаранцията на акумулатора продавача държеше и замери работата на алтернатора и дали няма оттечки по купето. Каза всичко е ОК и.....за всяко нещо при съответния специалис, който си разбира от работата! Можех за същите пари да закупя и ACDelco, но от бензиностанция и нямаше да ми е замерена работата на алтернатора, и не се знае колко време е седял и къде, дали след време щяха да ми признаят гаранцията. Доколкото съм запознат за да ти върви гаранцията трябва след поставянето му да е замерена работата на алтернатора и да е нанесена в гаранционната карта от оторизиран сервиз, може и да бъркам, но да не ти се налага да връщаш.
Относно

и защо тия скапани перки се включват?

провери си копчето на климатика да не е включено!
P.S. И относно подръжката, не забравяй, че все пак е Мерцедес.
Успех :4036:
  • 0
W210 E300 D 1996
W124 and E300

#11 vladumur1

vladumur1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 123 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 07 януари 2010 - 10:50

акумолатора си има и гаранция и всичко,вчера ходих да го замерят,всичко е наред,алтернатора зарежда,няма отечки,няма нищо тогава достигам до прозрението че проблема е другаде и следвающата стъпка е добър електричар че има и други ел проблеми които искам да отстраня.Препоръчаха ми 1 ще ида да го видя какво ще каже по въпроса и като знам диагнозата пак ще споделя,та някой колега ако има същия проблем някой ден да не се балтае като мене,а направо и да ходи да го отремонтира.
А иначе и аз знам че лампите на огледалото са признак на слабо напрежение и когато започнаха да светят след като съм сложил нов акумолатор,нормално е да се чудя къде е причината,колегата казва климатроника дали нещо не бил включен,ама той беше на "офф",а перките въртят отпред :dontknow: ,и не съм имал проблем с монтирането,пасва си идеално под задната седалка.
  • 0

#12 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 януари 2010 - 12:17

Колега, от скромния ми опит на няколко коли, няма по-големи боклуци от българските акумулатори.
Аз от известно време насам си взимам само Banner-и и съм много доволен, поне имат заводи само в Австрия...

Виж какъв е стандартния размер на акумулатора ти по VIN, купи си акумулатор с правилни характеристики и се радвай на живота.
  • 0

#13 vladumur1

vladumur1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 123 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 02 февруари 2010 - 12:21

пиша за да мога евентуално да съм полезен на някой колега с идентичен проблем.
Следа 20 дневен престой на колата в сервиз проблът беше следния:ниско напрежение което побърква цялата кола и всички инсталации започват да работят как си искат,за това са светели пустите диоди на огледалото ,а перките на климатроника не знам що са въртяли ,но на него пък му беше изгорял степенен регулатор та и там беше пощъряло нещо.Понеже замервах акумолатора преди да я закарам в сервиза и ми казаха че няма оточки,алтернатора беше изключен като вариант но се оказа именно той,просто веднъж зарежда,веднъж не и "оди го фани".Пича ми отремонтира регулатора и някви лагери на алтернатора и ми каза че не е нищо фатално и да не се притеснявам че при тия коли въпросните части били консуматив.Сега да не кажа голяма дума ама колата е "кибрит",с пипането на ключа пали,върви си всичко е 6,климатроника прави баня за 10 минутки и сега си я карам с голям кеф,единственото кофти е че някой келеш ми е счупил емблемата на предния капак,че в сервиза има много коли и е спала навън та не можах да се изкефя максимално като я взех ама айде ще се разходя по моргите тия дни.
  • 0

#14 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 февруари 2010 - 11:03

Радвам се че всичко е ОК вече

относно:

Общо взето като купуваш кола купуваш и акумулатор, ако не веднага то след като паднат първите студове.

Няма как да се съглася. Бенц-а вече 3-та година си е с германският акумулатор и тия дни в студеното не дава никакви признаци на заминаване. Давам му поне още 2-3 годинки. При Фиатката беше малко по-зле - изкара 2 зими, 3-тата я избутах с много зор (беше си по заминал), но си купих нов чак на 4-тата зима. Така че пак опираме до състоянието/цената на автомобила в момента на покупката :cool:
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни