Проблем с ниски обороти-само студен124 200ЦЕ 122к.с. 92г +ГАЗ
Започната от vademig, 04 яну 2010 - 21:32:25
20 мнения по тази тема
#1
Публикувано 04 януари 2010 - 21:32
Здравейте, доста теми прегледах до сега (и търсачката ползвах), но проблема си ми остава. А именно - сутрин като запаля двигателя,всичко е ОК на място си поддържа обороти в нормите и на бензин и на газ (може би много леко се колебае на газ когато е на място) НО потегля ли (на газ имам предвид, на бензин е ок) и се почва - като натисна съединител и оборотите падат до към 400-500 а по-някога и гасне дори, то това се случва все на кръстовище и е много неприятно. Вече му свикнах и не и давам да загасне,но неискам да я карам с "чалъми" тази кола .Интересното е, че когато задържа оборотите да не изгасне и вече колата е спряла (на светофара) си ги поддържа нормални с една едва доловима варияция от 30-40 оборота на горе и надолу. И вси4ко това се случва когато е студена та чак до 70 градуса, загрее ли колата всичко пак си е ОК и на бензин и на газ. От прочетеното по темите поех самоинициятивата и смених моторче на празен ход (или стъпково моторче - незнам кое е по- правилно) - разлика почти няма, освен че преди го правеше и при загряла кола, ходих и на маистор който го замери каза 4е е малко марзеливо, но аз все пак го смених. Да кажа ако е важно че колата е гърмяла на газ, но без никакви сериозни поражения(освен изскочилия П-маркуч и загубения преходник към "жабата") Сега всичко си е на място, клапата не е крива и няма видими поне за мен и за майстора при който ходих поражения.
От това което изчетох съм се насочил към потенциометъра на инжекциона(ако така се нарича), но от коментарите Ви все си мислия че не е в него проблема, защото го прави само когато е студена.
Ако някои има идея от каде идва тази загуба на обороти ще му бъда благодарен да сподели.
От това което изчетох съм се насочил към потенциометъра на инжекциона(ако така се нарича), но от коментарите Ви все си мислия че не е в него проблема, защото го прави само когато е студена.
Ако някои има идея от каде идва тази загуба на обороти ще му бъда благодарен да сподели.
#2
Публикувано 04 януари 2010 - 21:35
Само да добавя, че газовата уредба е регулирана и е на 20 000км и се съмнявам да е нещо от нея
#3
Публикувано 04 януари 2010 - 23:43
колега и на мен ми прави проблемите и май аварията ми е в стъпковото моторче защото единия лагер си отива може ли да ми кажеш какви пари вървят тези моторчетаСамо да добавя, че газовата уредба е регулирана и е на 20 000км и се съмнявам да е нещо от нея
#4
Публикувано 05 януари 2010 - 17:04
Доколкото си спомням е към 220лв. и е абсолютно същото като старото, но много зор докато го открия на тази цена, иначе навсякаде едни луди цени над 300, та вече си мислех за втора употреба
#5
Публикувано 10 януари 2010 - 23:24
Колега, можеш ли да споделиш повече за газовата?
Тръбата на филтъра, обърната ли ти е навътре към купето, така че да не вкарва насрешен въздух директно. Това много бърка работата на изпарителя ако не е направено - освен ако не балансираш изпарителя, но това не е за хора със слаби нерви.
Друго, казваш газовата е регулирана преди 2000км. Честно да ти кажа не мога да си представя обикновена газова, която поне веднъж в седмицата да няма нужда да се барне, насан или натам. Зависи каква газ и откъде си заредил, и т.н. Освен това мембраните на изпартеля "улягат" след 500-1000 км. Твоя проблем ми прилича на твърде богата смес, или на прекалено отворен байпасен винт за подаване на газ в режим празен ход.
Аз по принцип тоя винт го затягам до край и регулирам изпарителя само като чувствителност и като дебит /от кранчето - мощностен регулатор/.
Кажи с какъв изпарител си, с какъв смесител, кранче, и т.н. Даже, ако е удобно щракни някоя снимка.
П.П. Настройката на газ анализатор е прецизна, но ако си ходил си забелязал че обикновено газаджиите настройват на около 3000 оборота. Ти сам най-добре можеш да усетиш колко и как да въртиш, стига да разбереш кое винтче и кране за какво е , и как повлиява работата на мотора. По-просто е от карбуратор като устройство изпарителя, но и по-неточно .
П.С. Ако това не помогне, е възможно изпарителят да има нужда от подръжка - смяна на уплътнителната гумичка на клапана на втора фаза.
Тръбата на филтъра, обърната ли ти е навътре към купето, така че да не вкарва насрешен въздух директно. Това много бърка работата на изпарителя ако не е направено - освен ако не балансираш изпарителя, но това не е за хора със слаби нерви.
Друго, казваш газовата е регулирана преди 2000км. Честно да ти кажа не мога да си представя обикновена газова, която поне веднъж в седмицата да няма нужда да се барне, насан или натам. Зависи каква газ и откъде си заредил, и т.н. Освен това мембраните на изпартеля "улягат" след 500-1000 км. Твоя проблем ми прилича на твърде богата смес, или на прекалено отворен байпасен винт за подаване на газ в режим празен ход.
Аз по принцип тоя винт го затягам до край и регулирам изпарителя само като чувствителност и като дебит /от кранчето - мощностен регулатор/.
Кажи с какъв изпарител си, с какъв смесител, кранче, и т.н. Даже, ако е удобно щракни някоя снимка.
П.П. Настройката на газ анализатор е прецизна, но ако си ходил си забелязал че обикновено газаджиите настройват на около 3000 оборота. Ти сам най-добре можеш да усетиш колко и как да въртиш, стига да разбереш кое винтче и кране за какво е , и как повлиява работата на мотора. По-просто е от карбуратор като устройство изпарителя, но и по-неточно .
П.С. Ако това не помогне, е възможно изпарителят да има нужда от подръжка - смяна на уплътнителната гумичка на клапана на втора фаза.
#6
Публикувано 12 януари 2010 - 18:19
Сега виждам че някой ми е обърнал внимание
И така, тръбата за входящия въздух е извадена и обърната на вътре. А самата газова е на 20 000км вече, но е регулирана преди не повече от 1 000км. Специално ходих заради този проблем при газаджия и той я регулира точно, но на другата сутрин същия проблем. Изпарителя е ЛОВАТО и е с обикновенна врътка (там кадето се регулира разхода на газта).
Същия този газаджия ми каза че има ниакаква "джаджа" (един вид симулатор) специално за механични инжекциони на газ, който регулира ниските обороти.Така или иначе в момента го нямаше в наличност и сега чакам да му го доставят.
Но мене друго ме притеснява - че този проблем се появи изведнаж след един гърмеж (пак да кажа че клапата няма никакви увреждания и деформаций). И сега си мислия че ако сложи този "симулатор", да не стане по оплескана цялата работа. Все ми се ще да го оправя проблема без тази машинка па после пак ще си я сложа. Все пак колата е минала повече от 17 000км без никакав проблем на газ и оборотите бяха перфектни.
Така че се чудя на кое толкова влияе температурата та го прави само студена, а когато тръгнат да падат при натискане на съединителя на сфетофар и с малко газ ги задържа си остават нормални докато потегля.
И така, тръбата за входящия въздух е извадена и обърната на вътре. А самата газова е на 20 000км вече, но е регулирана преди не повече от 1 000км. Специално ходих заради този проблем при газаджия и той я регулира точно, но на другата сутрин същия проблем. Изпарителя е ЛОВАТО и е с обикновенна врътка (там кадето се регулира разхода на газта).
Същия този газаджия ми каза че има ниакаква "джаджа" (един вид симулатор) специално за механични инжекциони на газ, който регулира ниските обороти.Така или иначе в момента го нямаше в наличност и сега чакам да му го доставят.
Но мене друго ме притеснява - че този проблем се появи изведнаж след един гърмеж (пак да кажа че клапата няма никакви увреждания и деформаций). И сега си мислия че ако сложи този "симулатор", да не стане по оплескана цялата работа. Все ми се ще да го оправя проблема без тази машинка па после пак ще си я сложа. Все пак колата е минала повече от 17 000км без никакав проблем на газ и оборотите бяха перфектни.
Така че се чудя на кое толкова влияе температурата та го прави само студена, а когато тръгнат да падат при натискане на съединителя на сфетофар и с малко газ ги задържа си остават нормални докато потегля.
#7
Публикувано 12 януари 2010 - 23:36
Ловато значи - на самия изпарител имаш една пластмасова врътка отстрани на изпарителя - тя е за чувствителност на мембраната.
Имаш и един месингов винт с глава за права отверка, това е байпас за т. нар. празен ход. От там според мен ти гасен студена колата. Твърде е развит и се дави. След като загасне пали трудно после нали? Затегни този болт докрай.
После изглади оборотите като развиваш бавно пластмасовата врътка. След това може малко да затегнеш или развиеш мощностиния регулатор (кранчето), който е на самия маркуч за подаване на изпарената газ. Целта ти колата да се форсира като на бензин и оборотите след форсиране да падат една идея по-бавно от на бензин в областта около 1000 оборота.
За момента недей насажда допълнителни джаджи - проблемите трябва да се елиминират в зародиш, а не да се замазват.
Имаш и един месингов винт с глава за права отверка, това е байпас за т. нар. празен ход. От там според мен ти гасен студена колата. Твърде е развит и се дави. След като загасне пали трудно после нали? Затегни този болт докрай.
После изглади оборотите като развиваш бавно пластмасовата врътка. След това може малко да затегнеш или развиеш мощностиния регулатор (кранчето), който е на самия маркуч за подаване на изпарената газ. Целта ти колата да се форсира като на бензин и оборотите след форсиране да падат една идея по-бавно от на бензин в областта около 1000 оборота.
За момента недей насажда допълнителни джаджи - проблемите трябва да се елиминират в зародиш, а не да се замазват.
#8
Публикувано 13 януари 2010 - 19:54
Точно така, след като загасне и пали трудно.
Днес ги видях тези врътки на изпарителя (месингивата и другата). Но пак да попитам - ако завъртя месинговата до край и регулирам колата, после тя така завъртяна ли си остава. И другия ми въпрос е - ще даде ли отражение за гърмежа на газ( сега колата не гърми).
Днес ги видях тези врътки на изпарителя (месингивата и другата). Но пак да попитам - ако завъртя месинговата до край и регулирам колата, после тя така завъртяна ли си остава. И другия ми въпрос е - ще даде ли отражение за гърмежа на газ( сега колата не гърми).
#9
Публикувано 13 януари 2010 - 23:57
Точно така, след като загасне и пали трудно.
Днес ги видях тези врътки на изпарителя (месингивата и другата). Но пак да попитам - ако завъртя месинговата до край и регулирам колата, после тя така завъртяна ли си остава. И другия ми въпрос е - ще даде ли отражение за гърмежа на газ( сега колата не гърми).
затягаш месинговата и си остава така - регулираш само от другата.
Стремиш се да получиш най-гладка работа на празен ход без да работи тежко мотора. Почне ли да работи твърде мазно и тежко - сместа е богата. Не се безпокой за гърмежи, важното е да не е въртяно делкото и да са изрядни запалителните кабели.
#10
Публикувано 17 януари 2010 - 10:20
Значи направих всичи неща който ми каза и наистина при студено положение се оправи. Но изникна друг проблем - сега губи обороти и гасне като стигне към 30-40 градуса до 80 и се оправя. Дали в този случай не съм нагласил прекалено бедна смес.
#11
Публикувано 18 януари 2010 - 18:05
Пробвай да развиеш или навиеш още 1/4 оборот.
Хубаво е да обслужиш изпарителя. Според мен уплътнителната гумичка на клапана на втора фаза трябва да се смени - струваше 50ст. самата гумичка, миналата година купувах.
На загасен мотор, развиваш пластмасовата врътак за реглаж на чувствителността. Отдолу има пружинка. Развиваш капака от едната страна на изпарителя. Не там където е хванат с болт за купето, а от другата страна.
При теб сигурно е с болтове с глави торксове, торкс 20 мисля че беше. Внимателно махаш мембраната да не скъсаш уплътнението на мембраната че може да е залепнало някъде. Тъкмо ще видиш и мембраната дали е добре.
Клапана на втора фаза представлява едно лостче, с гумено уплътнение в края, което затваря един отвор, и върху него действа силата на прижината, която се регулира с врътката за чувствителност. Другият край лостчето е хванат за мембраната. Тази гумичка с времето се износва и не уплътнява добре.
Хубаво е да обслужиш изпарителя. Според мен уплътнителната гумичка на клапана на втора фаза трябва да се смени - струваше 50ст. самата гумичка, миналата година купувах.
На загасен мотор, развиваш пластмасовата врътак за реглаж на чувствителността. Отдолу има пружинка. Развиваш капака от едната страна на изпарителя. Не там където е хванат с болт за купето, а от другата страна.
При теб сигурно е с болтове с глави торксове, торкс 20 мисля че беше. Внимателно махаш мембраната да не скъсаш уплътнението на мембраната че може да е залепнало някъде. Тъкмо ще видиш и мембраната дали е добре.
Клапана на втора фаза представлява едно лостче, с гумено уплътнение в края, което затваря един отвор, и върху него действа силата на прижината, която се регулира с врътката за чувствителност. Другият край лостчето е хванат за мембраната. Тази гумичка с времето се износва и не уплътнява добре.
#12
Публикувано 18 януари 2010 - 18:38
Вчера и днес колата се държи добре- май съм улучил настройката. Но да те попитам, този "симулатор" който ми предлага газаджията дали да го слагам. Той ми обесни че бил специално за механична инжекция и давал един вид предверение на газ в ниските обороти.
#13
Публикувано 18 януари 2010 - 21:47
щом веднъж е гръмнала, значи има нещо ненаред, може и да се е нацепил меха- при мен така беше и настройките ти ще се променят постоянно понеже смучи въздух, провери всиччко наред ли е отдолу- в сервиз и тогава регулирай
#14
Публикувано 19 януари 2010 - 00:05
тази електроника работи само ако ти е здрава ламбда сондата, определено ще е по-добре с нея и ще падне разхода и ще се повиши динамиката, на колите които идват с газови от Италия на всичми има такаваВчера и днес колата се държи добре- май съм улучил настройката. Но да те попитам, този "симулатор" който ми предлага газаджията дали да го слагам. Той ми обесни че бил специално за механична инжекция и давал един вид предверение на газ в ниските обороти.
#15
Публикувано 19 януари 2010 - 00:57
Карай така и не си давай парите за глупости.
Досега не съм срешал газаджия дето да е наясно с Мерцедес - може да си мисли че е наясно, но не е.
Колега lizaastar, човека говори за симулатор някакъв - каква ламбда сонда, каква механична инжекция, какъв адванс процесор - аз не съм сигурен за какво точно говори. Предлагат му най-вероятно К-стоп - да му работи инжекцията под налягане докато е на газ, без да впръсква гориво - но аз съм твърдо против. Ненужна екстра от която ще му замине първо регулатора за налягане, после бензиновата помпа, а след това бог знае какво. Един регулатор е 300 лв., читава помпа и тя там някъде.
Ти говориш за адванс процесор на колите от Италия, но той се слага когато има метан. За ЛПГ не е необходим. РАзликата между октановото число на метана и бензина е огромна, между пропан-бутана и бензина е минимална, особено на лятната смес (поне 70% бутан и около 30 пропан, а зимата обратно).
Досега не съм срешал газаджия дето да е наясно с Мерцедес - може да си мисли че е наясно, но не е.
Колега lizaastar, човека говори за симулатор някакъв - каква ламбда сонда, каква механична инжекция, какъв адванс процесор - аз не съм сигурен за какво точно говори. Предлагат му най-вероятно К-стоп - да му работи инжекцията под налягане докато е на газ, без да впръсква гориво - но аз съм твърдо против. Ненужна екстра от която ще му замине първо регулатора за налягане, после бензиновата помпа, а след това бог знае какво. Един регулатор е 300 лв., читава помпа и тя там някъде.
Ти говориш за адванс процесор на колите от Италия, но той се слага когато има метан. За ЛПГ не е необходим. РАзликата между октановото число на метана и бензина е огромна, между пропан-бутана и бензина е минимална, особено на лятната смес (поне 70% бутан и около 30 пропан, а зимата обратно).
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни