Изгорели кабели в двигателният отсек - рискове и решения !често срещан проблем
Започната от House M.D., 04 яну 2010 - 00:13:46
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 04 януари 2010 - 00:13
Пиша тази тема във вид на разказ, но се надявам да бъде полезна , особено на колегите с автомобил като моят!
Предварително искам да се извиня за липсата на снимков материал, но ще се потсарая с думи да обясня максимално точно.
За всички ни са известни проблемите на напукването на изолацията на кабелите в двигателният отсег на моделите W202, но по спомени темата може да бъде полезна и за колегите с W210 (преди фейслифт).
Колата ми е W202 , 111920 мотор, и още миналата година забелязах напукване на кабелите в частта си при куплунгите на дюзите. Всичко останало е в шлаухи и не се вижда без "оперативна намеса".
С течение на времето двигателя променяваше начина си на работа, особено в студено и влажно време. Симптомите , ако мога така да ги нарека, бяха променлива и неравномерна работа, прескачане на искра , загуба на мощност и др.
Малко преди Коледа, в един прекрасен ден, колата не пожела да запали , изобщо.
Веднага ми стана ясно от какво е, но и на момента се появиха еретичните мисли , че закъсяването на кабелите може да е довело до изгаряне на едната или дори двете бубини, както и по-лошото - на комутатора.
Започнах великото разглабяне на цялата инсталация в двигателният отсег (оказа се, че кабелите са с обща дължина около 30 метра, и сега ще се опитам да дам последователност на действията, така както на мен ми беше удобно:
1.Свалят се въздуховода от филтъра до дросела (стандартно)
2.Казанчето на чистачките
3.Откачат се вакумите влизащи в смукателният колектор
4.Централният вакум - ключ 19, и се завърта нагоре, така, че да е удобно да се развият
5.Шестограмите, 4 бр., на дросела , както и ябълката и пружинката идващи от механизмът с жилото на газта.(хубаво е веднъж свален , все пак да бъде почистен)
6.Кабелът управляващ дросела се включва в букса, лежаща от вътрешната страна на опорите на колекторите. Много е неудобно за развиване - 2бр. гайки 10-ки и болтчета 8-ца шестограм. Виждат се при положение , че казанчето вече е махнато. Щипката н буксата е неудобна за "отщракване", затова аз с тънка отверка (права) я измъкнах от основата и , и след като изключих дросела, върнах щипката на мястото и.
7.Заставайки срещу комутатора се маха лявата му голяма букса
8.Отстрани до АБС-а има една голяма букса - вади се от щипките нагоре, след което се отделет внимателно контактите и
9.Над комутатора, там където е сервоусилвателят за спирачната помпа, има малка черна кутийка с разпределение на захранване, и от него с 8 гидоре, се махат двата най-горни кабела на най-лявото болтче. Единят от двата има със себе си и кафяв кабел , захванат с 10-ка точно до комутатора - махаме и него. Единят кабел захранва с + двете бубини, другият кабел захранва с + стартера!
10.Пластмасовият водач на кабели, пред комутатора - маха се капачето му , за да се освободят за свободно вадене кабелите
11.С 10-ка се отвиват 2болтчета държащи механизмът за жилото на газта (не е нужно напълното му отстраняване - може просто да бъде временно преместен).
12.Вади се нагоре, пластмасовият капак, който е най-отпред на двигателя и покрива два температурни датчика. Буксите се изключват.
13.Над термостата има 8-ца шестограм, който държи пластмасовият канал лежащ върху колекторите, в който минава голяма част от инсталацията. Не е нжно да се маха капачето му, а не е и много удобно (поне не на този етап)
14.Същият канал има още два болта 10-ка - единят се вижда лесно, другият е в дъното и са необходими удъпжения за да се отвие.
15.По средата на канала има една букса с два кабела . Това е буксата за управлението на бубините. Издърпва се нагоре и кабела към бубините се оставя да виси .
16.Откачат се последователно буксите към дюзите, като тук е момента да се опишат коя от къде е махната, с бял ацетонов маркер става няй-добре. Трудно е после да бъдат объркани, но все пак е добре да се опишат. Дюзите на (1 и 4 ) и (2 и 3) цилиндър имат общ кабел.
17.За да не пречат, кабелите към свещите от бубините се махат и може да се преместят просто. На първата бубина(тази, която е по-напред) са 1 и 4 цилиндър, от ляво на дясно , на втората са 2 и 3 , пак отляво надясно. Това го пиша за да не се чудите после как да се сложат. С две думи, за по-лесно запомняне, по часовниковата стралка , на четирите изхода от бубините са наредени както следва 1, 2, 3, 4 (започвайки от 1-ви разбира се).
18.Сега, след като кабелният канал е вече освободен, може леко да се издърпа напред и нагоре, и когато е удобен за работа, да се махне капачето му, след което да се махнат свинските опашки държащи кабелите към него (от вътрешната му страна).
19.С 10-ка се отвиват 2 по 2 болтчетата на двете бубини, и те увисват. (при желание може и тях да надпишете коя е първата и коя втората)
20.Сега идва момента колата да се вдигне на крик . Въпросното упражнение е за да се махне тънкият кабел захранващ стартера, да се откачи датчика за нивото на маслото (тъй като и той върви в общият сноп), а от тук също има възможност да се извадят и двете висящи бубини със съответното им окабеляване. От тази гледна точка най добре се виждат и кабелните превръзки, придържащи кабелите които трябва да освободите за да се махне цялата инсталация. Мисля, че бяха три .
21.Сега вече инсталацията като цяло може да се каже , че вече е свободна да поеме пътят си към операционната маса, просто трябва кабел по кабел да бъде издърпана от местата по които минава (минават под маркучите oт казанчето за хидравликата. Не е нужно да ги махате, защото ще потече хидравлична течност, просто измъкнете кабелите един по един под тях). Не се старайте да помните от къде точно и как минават кабелите, защото съветът ми е, когато се сглабя всичко, местата на някои от сноповете да бъдат изместени, но за това ще говорим малко по-късно.
N.B. Когато инсталацията Ви е вече на вън, за моделите с климатик или климатроник, има едни три кабела влизащи в компресора, които кабели ще ви попречат да извадите изцяло инсталацията. Аз лично, оголих снопа от тези три кабела на достатъчно голямо разстояние и ги прерязах. Кабелите са с различен цвят и не могат да бъдат объркани при запояването им , когато новата инсталация се полага на мястото и.
Сега вече инсталацията е в ръцете Ви.
Работата по нея е редно да протече в затворено и сравнително отоплено място,
Оборудвано с маса, ток за поялник, светлина и пепелник.
Необходими материали:
1.Термо устойчив изолирбант – достатъчни са 3 – 4 ролки
2.Самовулканизираща се лента – 2 ролки
3.Тинол за запояване
4.Киселина за почистване на кабела преди запояване – аз ползвах обикновен аспирин, доказано с времето и опита средство, но държа да предупредя, че се отделя отровен газ с остра задушаваща миризма.
5.Около 30 метра термосвиваем шлаух с диаметър 2мм. – шлауха е с цена около 30ст./линеен метър. И варира до 1,50лв./м в зависимост от търговеца. Аз го взех за 26ст./м от производителя!
6.За желаещите да подменят и самите кабели – около и над 30метра силиконови кабели с подходящо сечение. Аз лично си намерих подобна на мойта инсталация , много по малко прегоряла, но със същите цветове на кабелите. Но ако кабелите не са крайно изгорели, може просто да се възстановят посредством термосвиваемият шлаух, който също е на силиконова основа.
Необходими инструменти:
1.Поялник
2.Пистолет за горещ въздух
3.Клещи за оголване на кабели
4.Резачки (клещи)
Изолационната лента на старата инсталация се отстранява внимателно, че не се знае кой кабел колко е залепнал, а късането ми не е добре. Започва се кабел по кабел да се реже , вкарва се в термошлауха, друго парче от него се слага на другата част , след което се прави спойка на двата. После с пистолета за горещ въздух се нагрява дългата част , върху която после се намъква и по –късата и след това нагряваме и нея. Така , един по един, кабелите придобиват завършен вид.
Следва , два по два, така както си вървят да се омотаят с изолирбанд. Аз моите кабели ги рязах на около 15-20 см. от окончанията им при големите букси.
Новата инсталация е готова, и следва да се мине процедурата в обратен път.
В пластмасовият канал положих само кабелите, които са за двата температурни датчика , кабелите за управлението на бубините и тези за датчика за температурата на влизащият въздух. Съответно по начина по който ми минават в канала ги намотах допълнително и със самовулканизиращата се лента, но на място. Същата лента се използва и за останалите кабели, тогава, когато има се изберат подходящите места на които да се положат. При мен , сега, кабелите за 4-те дюзи и управлението на дросела минават по коша , в горната му част, и са прихванати със свински опашки.
Хубаво е след всичко да се почистят грешките от ЕКУ.
Сега двигателят работи по съвсем различен начин, ясно и отчетливо, без колебания, независимо от климата отвън.
Надявам се да съм бил поне малко полезен, и препоръчвам на всички да прегледат кабелите си, защото аз се разминах с малкият дявол – не искам да си помислям ако ми беше изгорял комутатора, или ми се беше запалила цялата кола.
п.с. Със сигурност пропускам нещо, така, че ще допълня в момента , в който се сетя или някой не ме подсети.
п.с.с. На мен процедурата ми отне страшно много време, защото имаше усложняващи обстоятелства, но вярвам, че всеки по-сръчен може да се справи със задачката за не повече от 2 до 3 дена.
Предварително искам да се извиня за липсата на снимков материал, но ще се потсарая с думи да обясня максимално точно.
За всички ни са известни проблемите на напукването на изолацията на кабелите в двигателният отсег на моделите W202, но по спомени темата може да бъде полезна и за колегите с W210 (преди фейслифт).
Колата ми е W202 , 111920 мотор, и още миналата година забелязах напукване на кабелите в частта си при куплунгите на дюзите. Всичко останало е в шлаухи и не се вижда без "оперативна намеса".
С течение на времето двигателя променяваше начина си на работа, особено в студено и влажно време. Симптомите , ако мога така да ги нарека, бяха променлива и неравномерна работа, прескачане на искра , загуба на мощност и др.
Малко преди Коледа, в един прекрасен ден, колата не пожела да запали , изобщо.
Веднага ми стана ясно от какво е, но и на момента се появиха еретичните мисли , че закъсяването на кабелите може да е довело до изгаряне на едната или дори двете бубини, както и по-лошото - на комутатора.
Започнах великото разглабяне на цялата инсталация в двигателният отсег (оказа се, че кабелите са с обща дължина около 30 метра, и сега ще се опитам да дам последователност на действията, така както на мен ми беше удобно:
1.Свалят се въздуховода от филтъра до дросела (стандартно)
2.Казанчето на чистачките
3.Откачат се вакумите влизащи в смукателният колектор
4.Централният вакум - ключ 19, и се завърта нагоре, така, че да е удобно да се развият
5.Шестограмите, 4 бр., на дросела , както и ябълката и пружинката идващи от механизмът с жилото на газта.(хубаво е веднъж свален , все пак да бъде почистен)
6.Кабелът управляващ дросела се включва в букса, лежаща от вътрешната страна на опорите на колекторите. Много е неудобно за развиване - 2бр. гайки 10-ки и болтчета 8-ца шестограм. Виждат се при положение , че казанчето вече е махнато. Щипката н буксата е неудобна за "отщракване", затова аз с тънка отверка (права) я измъкнах от основата и , и след като изключих дросела, върнах щипката на мястото и.
7.Заставайки срещу комутатора се маха лявата му голяма букса
8.Отстрани до АБС-а има една голяма букса - вади се от щипките нагоре, след което се отделет внимателно контактите и
9.Над комутатора, там където е сервоусилвателят за спирачната помпа, има малка черна кутийка с разпределение на захранване, и от него с 8 гидоре, се махат двата най-горни кабела на най-лявото болтче. Единят от двата има със себе си и кафяв кабел , захванат с 10-ка точно до комутатора - махаме и него. Единят кабел захранва с + двете бубини, другият кабел захранва с + стартера!
10.Пластмасовият водач на кабели, пред комутатора - маха се капачето му , за да се освободят за свободно вадене кабелите
11.С 10-ка се отвиват 2болтчета държащи механизмът за жилото на газта (не е нужно напълното му отстраняване - може просто да бъде временно преместен).
12.Вади се нагоре, пластмасовият капак, който е най-отпред на двигателя и покрива два температурни датчика. Буксите се изключват.
13.Над термостата има 8-ца шестограм, който държи пластмасовият канал лежащ върху колекторите, в който минава голяма част от инсталацията. Не е нжно да се маха капачето му, а не е и много удобно (поне не на този етап)
14.Същият канал има още два болта 10-ка - единят се вижда лесно, другият е в дъното и са необходими удъпжения за да се отвие.
15.По средата на канала има една букса с два кабела . Това е буксата за управлението на бубините. Издърпва се нагоре и кабела към бубините се оставя да виси .
16.Откачат се последователно буксите към дюзите, като тук е момента да се опишат коя от къде е махната, с бял ацетонов маркер става няй-добре. Трудно е после да бъдат объркани, но все пак е добре да се опишат. Дюзите на (1 и 4 ) и (2 и 3) цилиндър имат общ кабел.
17.За да не пречат, кабелите към свещите от бубините се махат и може да се преместят просто. На първата бубина(тази, която е по-напред) са 1 и 4 цилиндър, от ляво на дясно , на втората са 2 и 3 , пак отляво надясно. Това го пиша за да не се чудите после как да се сложат. С две думи, за по-лесно запомняне, по часовниковата стралка , на четирите изхода от бубините са наредени както следва 1, 2, 3, 4 (започвайки от 1-ви разбира се).
18.Сега, след като кабелният канал е вече освободен, може леко да се издърпа напред и нагоре, и когато е удобен за работа, да се махне капачето му, след което да се махнат свинските опашки държащи кабелите към него (от вътрешната му страна).
19.С 10-ка се отвиват 2 по 2 болтчетата на двете бубини, и те увисват. (при желание може и тях да надпишете коя е първата и коя втората)
20.Сега идва момента колата да се вдигне на крик . Въпросното упражнение е за да се махне тънкият кабел захранващ стартера, да се откачи датчика за нивото на маслото (тъй като и той върви в общият сноп), а от тук също има възможност да се извадят и двете висящи бубини със съответното им окабеляване. От тази гледна точка най добре се виждат и кабелните превръзки, придържащи кабелите които трябва да освободите за да се махне цялата инсталация. Мисля, че бяха три .
21.Сега вече инсталацията като цяло може да се каже , че вече е свободна да поеме пътят си към операционната маса, просто трябва кабел по кабел да бъде издърпана от местата по които минава (минават под маркучите oт казанчето за хидравликата. Не е нужно да ги махате, защото ще потече хидравлична течност, просто измъкнете кабелите един по един под тях). Не се старайте да помните от къде точно и как минават кабелите, защото съветът ми е, когато се сглабя всичко, местата на някои от сноповете да бъдат изместени, но за това ще говорим малко по-късно.
N.B. Когато инсталацията Ви е вече на вън, за моделите с климатик или климатроник, има едни три кабела влизащи в компресора, които кабели ще ви попречат да извадите изцяло инсталацията. Аз лично, оголих снопа от тези три кабела на достатъчно голямо разстояние и ги прерязах. Кабелите са с различен цвят и не могат да бъдат объркани при запояването им , когато новата инсталация се полага на мястото и.
Сега вече инсталацията е в ръцете Ви.
Работата по нея е редно да протече в затворено и сравнително отоплено място,
Оборудвано с маса, ток за поялник, светлина и пепелник.
Необходими материали:
1.Термо устойчив изолирбант – достатъчни са 3 – 4 ролки
2.Самовулканизираща се лента – 2 ролки
3.Тинол за запояване
4.Киселина за почистване на кабела преди запояване – аз ползвах обикновен аспирин, доказано с времето и опита средство, но държа да предупредя, че се отделя отровен газ с остра задушаваща миризма.
5.Около 30 метра термосвиваем шлаух с диаметър 2мм. – шлауха е с цена около 30ст./линеен метър. И варира до 1,50лв./м в зависимост от търговеца. Аз го взех за 26ст./м от производителя!
6.За желаещите да подменят и самите кабели – около и над 30метра силиконови кабели с подходящо сечение. Аз лично си намерих подобна на мойта инсталация , много по малко прегоряла, но със същите цветове на кабелите. Но ако кабелите не са крайно изгорели, може просто да се възстановят посредством термосвиваемият шлаух, който също е на силиконова основа.
Необходими инструменти:
1.Поялник
2.Пистолет за горещ въздух
3.Клещи за оголване на кабели
4.Резачки (клещи)
Изолационната лента на старата инсталация се отстранява внимателно, че не се знае кой кабел колко е залепнал, а късането ми не е добре. Започва се кабел по кабел да се реже , вкарва се в термошлауха, друго парче от него се слага на другата част , след което се прави спойка на двата. После с пистолета за горещ въздух се нагрява дългата част , върху която после се намъква и по –късата и след това нагряваме и нея. Така , един по един, кабелите придобиват завършен вид.
Следва , два по два, така както си вървят да се омотаят с изолирбанд. Аз моите кабели ги рязах на около 15-20 см. от окончанията им при големите букси.
Новата инсталация е готова, и следва да се мине процедурата в обратен път.
В пластмасовият канал положих само кабелите, които са за двата температурни датчика , кабелите за управлението на бубините и тези за датчика за температурата на влизащият въздух. Съответно по начина по който ми минават в канала ги намотах допълнително и със самовулканизиращата се лента, но на място. Същата лента се използва и за останалите кабели, тогава, когато има се изберат подходящите места на които да се положат. При мен , сега, кабелите за 4-те дюзи и управлението на дросела минават по коша , в горната му част, и са прихванати със свински опашки.
Хубаво е след всичко да се почистят грешките от ЕКУ.
Сега двигателят работи по съвсем различен начин, ясно и отчетливо, без колебания, независимо от климата отвън.
Надявам се да съм бил поне малко полезен, и препоръчвам на всички да прегледат кабелите си, защото аз се разминах с малкият дявол – не искам да си помислям ако ми беше изгорял комутатора, или ми се беше запалила цялата кола.
п.с. Със сигурност пропускам нещо, така, че ще допълня в момента , в който се сетя или някой не ме подсети.
п.с.с. На мен процедурата ми отне страшно много време, защото имаше усложняващи обстоятелства, но вярвам, че всеки по-сръчен може да се справи със задачката за не повече от 2 до 3 дена.
Застраховки Каско и ГО - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
#2
Публикувано 04 януари 2010 - 00:17
#3
Публикувано 04 януари 2010 - 21:40
...
п.с. Със сигурност пропускам нещо, така, че ще допълня в момента , в който се сетя или някой не ме подсети.
...
Знаех си , че нещо пропускам:
- Освен , че по подразбиране кабелите на бубините също трябва да преминат метаморфозата,
първата стъпка при сглабянето , задължително трябва да са те, защото меду колекторите все още може да се бръкне с ръка и по този начин да им се навият болтчетата. В противен случай мисията става доста трудна
- Двата кабела, които са за разпределителната кутийка със захранването е препоръчително да се вържат последни!
- Механизмът с жилото на газта се смазва много по-лесно докато е вън
Застраховки Каско и ГО - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
#4
Публикувано 05 май 2010 - 21:25
Здравейте.Рисковете са много големи при този пробелем,ако се разминете с бобина -добре,ако е компа -кофти.Скоро си подмених инсталацията за цена под 200 лв.Сервизът се намира в Пловдив,на Кукленско шосе,преди митницата в ляво(Старата автоелектроника).Хората работят бързо и прецизно.Успех!
#5
Публикувано 29 май 2010 - 12:21
Колеги проблема с изгорели и ронещи инсталаций е от доста време и ремонта по тях е една от грижите по добрия Мерцедес. Аз се радвам ,че колегата е споделил как е протекъл ремонта по неговата инсталация ,но не съм съгласен с него. Една инсталация в добър сервиз или от кадърен майстор се пражи според мен така. След като се демонтира инсталацията както е описано от колегата тя се разопакова. Купуват се кабели ,които не са силиконови , но температурно издръжливи и се подменя жсеки кабел от пинче до пинче във всяка букса. Съответно буксата се разглобява и кабела се запоява на мястото на стария в пинчето. Това не се отнася до пинчетата ,които са в буксата на компютъра(комутатора) и пинчетата в буксите на дюзите. Там се слагат нови защото след ваденето им някои се нараняват и не е желателно повторното им използване. Кабелите до буксата на клапата също се сменят до пинчетата като за целта буксата се отваря по следния начин - внимателно на един шмиргел се изпилява задната и част след което се вадят пинчетата и се запояват новите кабели. При вече така сглобената букса в задния се залива сас сив Поксипол и се увива с изолирбанд. Буксата за датчик температура се прави по същия начин ,а всички други са лесни за ръчно отваряне. Хубаво е вече готовия сноп да се увие първо с тиксо (изолирбанд) и след това с истинския изолирбанд ,който е на платняна основа и е термо устойчив. При монтажа на инсталацията е хубаво тя да бъде допалнително прижързана със свински опашки където може с цел при вибраций да няма протъркани кабели след време. Специално внимание е хубажо да се обърне на кабелите на бобините, както самата тяхна инсталация така и тяхната инсталация до компютъра (комутатора) Точно там е най-честия проблем за изгаряне на тъй ценния комутатор. Колеги, моя съвет е да не предприемате ремонт с термошлаухки, мазане със силикони, ръзане и запояване на кабели или частично подменяне на исталацията. Защото в моята практика половината инсталаций които съм ремонтирал са били точно такива. Не обиждам колегите които ги правят по този начин , но мисля ,че сам обяснил според мен накратко правилния подход кам тази работа. Аз съм от Пловдив и съвсем безплатно бих огледал проблемни инсталации и дал обяснения на всеки заинтересован за състоянието на инсталацията му. Ако собственика е решил да си прави инсталацията също безплатно мога да му дам напътствия на място как да му протече ремонта. Също бих посочил 2-3 места където ги правят. Аз също ги правя по горе описания метод и цената е 150лв. Ако някой има интерес може да ми званне 0885250942.
#6
Публикувано 04 юни 2010 - 22:37
Само сечението на кабелите ли трябва да се спазва или има и други параметри ,с които трябва да се съобразя?
Аз ще си преправя поне 50% от инсталацията и в момента събирам инфо,за това кое и как.....
Някои кабели само ще изолирам,а други направо ще подменя,защото са доста зле.
При мен се налага да се цепят и буксите,защото най големия проблем е точно при тях - там където всички кабелчета влизат в буксата,положението е най лошо.
Намерил съм откъде да купя кабели издържащи на висока температура,както и термоленти.
Ти откъде купи термошлауховете и самовулканизиращата?
Аз ще си преправя поне 50% от инсталацията и в момента събирам инфо,за това кое и как.....
Някои кабели само ще изолирам,а други направо ще подменя,защото са доста зле.
При мен се налага да се цепят и буксите,защото най големия проблем е точно при тях - там където всички кабелчета влизат в буксата,положението е най лошо.
Намерил съм откъде да купя кабели издържащи на висока температура,както и термоленти.
Ти откъде купи термошлауховете и самовулканизиращата?
#7
Публикувано 06 юни 2010 - 13:46
Колега аз и другия колега от форума който е направил разказа много точно сме обяснили как протича ремонта. За буксите съм обяснил как се отварят по трудните , за другите е на ръка, а за дюзите и компа се вадят пинчетата с шило изпилено за тази цел. И моля ви, ако искате да направите нещо както трябва си сменете всички кабели без изключение и ги сменете от пинче до пинче във всяка букса, защото после ще имате проблеми. Случвало ми се е доста пъти да оправям така забъркани каши, за това така ви казвам.
#8
Публикувано 06 юни 2010 - 13:50
Ако някой ми прати по Еконт инсталацията си ще му я направя цялата за символичната сума от 100 лева. Когато не я свалям и качвам аз естествено и цената на услугата е по ниска. 0885250942 Илиан
#9
Публикувано 06 юни 2010 - 18:04
Ако някой ми прати по Еконт инсталацията си ще му я направя цялата за символичната сума от 100 лева. Когато не я свалям и качвам аз естествено и цената на услугата е по ниска. 0885250942 Илиан
Това ще го имам предвид,но първо ще пробвам сам да сменя поне по лесните неща.
Засега ще сменя само кабелите на дебитомерите си,както и тези на бобините.
Това са общо 12 кабела.
#10
Публикувано 06 юни 2010 - 21:26
Колега моя личен съвет е следния, направи си всичко наведнъж, ако не можеш отиди в сервиз или някой да ти я направи тази инсталация. За да свалиш кабелите на бобините трябва да свалиш основната инсталация или поне да я размърдаш. И така сменяш кабелите на бобините но до буксата за другата инсталация до компютъра(комутатора) ,а сериозния риск за изгаряне на комутатора поради окъсяване на инсталацията е точно там. И да разопаковаш целия сноп да смениш само някой кабел и да го увиеш наново с риск няма смисъл. Прави всичко от до и това е. Това все пак е МЕРЦЕДЕС ,а не ОПЕЛ.
#11
Публикувано 22 юни 2010 - 22:55
Колегата е дал своя начин на решение на проблема и според мен си е прев. Под нагорялата инсталация кабелите са си в отлично състояние, но напуканата изолация на кабелите води до различни видове смущения на тока, който преминава през тях. След изолирането им проблемите изчезват. Не казвам, че смяната с нови не е по-добър вариант.Колеги проблема с изгорели и ронещи инсталаций е от доста време и ремонта по тях е една от грижите по добрия Мерцедес. Аз се радвам ,че колегата е споделил как е протекъл ремонта по неговата инсталация ,но не съм съгласен с него. Една инсталация в добър сервиз или от кадърен майстор се пражи според мен така. След като се демонтира инсталацията както е описано от колегата тя се разопакова. Купуват се кабели ,които не са силиконови , но температурно издръжливи и се подменя жсеки кабел от пинче до пинче във всяка букса. Съответно буксата се разглобява и кабела се запоява на мястото на стария в пинчето. Това не се отнася до пинчетата ,които са в буксата на компютъра(комутатора) и пинчетата в буксите на дюзите. Там се слагат нови защото след ваденето им някои се нараняват и не е желателно повторното им използване. Кабелите до буксата на клапата също се сменят до пинчетата като за целта буксата се отваря по следния начин - внимателно на един шмиргел се изпилява задната и част след което се вадят пинчетата и се запояват новите кабели. При вече така сглобената букса в задния се залива сас сив Поксипол и се увива с изолирбанд. Буксата за датчик температура се прави по същия начин ,а всички други са лесни за ръчно отваряне. Хубаво е вече готовия сноп да се увие първо с тиксо (изолирбанд) и след това с истинския изолирбанд ,който е на платняна основа и е термо устойчив. При монтажа на инсталацията е хубаво тя да бъде допалнително прижързана със свински опашки където може с цел при вибраций да няма протъркани кабели след време. Специално внимание е хубажо да се обърне на кабелите на бобините, както самата тяхна инсталация така и тяхната инсталация до компютъра (комутатора) Точно там е най-честия проблем за изгаряне на тъй ценния комутатор. Колеги, моя съвет е да не предприемате ремонт с термошлаухки, мазане със силикони, ръзане и запояване на кабели или частично подменяне на исталацията. Защото в моята практика половината инсталаций които съм ремонтирал са били точно такива. Не обиждам колегите които ги правят по този начин , но мисля ,че сам обяснил според мен накратко правилния подход кам тази работа. Аз съм от Пловдив и съвсем безплатно бих огледал проблемни инсталации и дал обяснения на всеки заинтересован за състоянието на инсталацията му. Ако собственика е решил да си прави инсталацията също безплатно мога да му дам напътствия на място как да му протече ремонта. Също бих посочил 2-3 места където ги правят. Аз също ги правя по горе описания метод и цената е 150лв. Ако някой има интерес може да ми званне 0885250942.
#12
Публикувано 23 юни 2010 - 10:24
Колегата е дал своя начин на решение на проблема и според мен си е прев. Под нагорялата инсталация кабелите са си в отлично състояние, но напуканата изолация на кабелите води до различни видове смущения на тока, който преминава през тях. След изолирането им проблемите изчезват. Не казвам, че смяната с нови не е по-добър вариант.
Преди 3 години си купих моя Меро от Германия 124-ка 220ТЕ.И на мен инсталацията не ми харесваше /нямах сериозен проблем/ и аз като всеки собственик на Мерцедес уважаващ возилото си се заех с решаване на проблема.Оказа се .че нова ел инсталация струва около 550 евро.....олеле-е!!!Реших да рециклирам старата инсталация чрез подмяната само на изолацията на кабелите.В сервиз на приятел вкарах автомобила и отидоха около 80-100 метра шлаух. ако ве ме лъже паметта.Шлауха беше скъп ама хубав... за труд и шлаух ми взеха всичко около 300-350лв./казвам около защото правиха и други неща.Монтьора дето прави инсталацията въпреки .че беше много печен обаче получи нервна криза от зор.Тегава и трудна работа се оказа.
#13
Публикувано 26 юни 2010 - 09:10
Казано е - колите са Мерцедес и всички останали. Вие като собственици на тази велика марка направо разбихте всякаква представа за качество с изказвания като следното- Изолираме с термошлаух иначе кабелите са си ДОБРЕ. Или пък изолираме с изолирбанд. Или пък кабелите в буксите са добре за това изолираме до тях и колата вече работи по добре. Да работи по добре защото сте си свършили работата добре и има резултат, но качеството в този резултат го няма и след време ще съжалявате. Явно просто не сте видели истинска нова инсталация преди да пишете. За Мерцедеса не трябва само да се елиминира проблема кратковременно, а трябва да се направи качествено както подхожда на този автомобил и да сте горди че всичко е наред. Много време съм правил само нови инсталации на Мерцедеси и тези неща които чета тук направо ме отчаяха как след като съм обяснил истината за инсталациите вие си знаете вашето от незнание. В тази връзка цената която бях обявил за ремонт от 150 символични лева, вече е 300 символични лева. Все пак качеството се измерва с цената. Поне за някои от вас. И моля да не се подигравате защото аз съм обяснил по нагоре и съм дал съвет как трябва да се ремонтира инсталация, дори и да не е при мен. Опитвам се да помогна на някои от вас , а срещам подигравки свързани с цената която бях предложил и качеството на инсталацията което прелагам. Мисля ,че съм от малкото които знаят какво и как правят. Желая безаварийно шофиране на всички.
#14
Публикувано 18 юли 2010 - 10:51
Да колега ,абсолютно си прав почти за всичко , кабелите трябва да се сменят а не да се увиват със изолирбанд и ли термошлаух.....Само че срещу 60 лв. средно грамотен технически човек ,за един ден ще си я смени сам!!!! И защо да не са силиконови кабели???? Напротив точно силиконови вършат добра работа...За тия които незнаят ...трябват ви 40 м. 1.5 мм2 и 10 м 2.5 мм2 / може и по тънки 0.75 - 1.00 мм2, но според мен това е по добрият вариант/ силиконов кабел ,30-40 кербови съединитела 2.5 мм2 /за местата където неможеш да отвориш буксите , а и не е нужно като например дюзите , там кабелите вървят отделно в самата букса , ТУК НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА БУКСАТА НА КОМУТАТОРА ИЛИ ЗА ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА - ТИЯ БУКСИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ ОТВАРЯТ И ПОДМЕНЯТ КАБЕЛИТЕ,ЗАЩОТО ТОЧНО ТАМ Е ПРОБЛЕМА/ кербовъчни клещи и около 6 -7 м. термошлаух. -2-6 , може и 2-4 . При добро желание можеш да увиеш сноповете с термоустоичив изолирбан , но честно казано няма смисъл тъй като те си вървят в прасмасовият канал. Просто ги хвани със свински опашки. Вече две години от както съм си сменил инсталацията и просто не е мръднала , а и колата върви идеално и поддържа идеални обороти на празен ход.Казано е - колите са Мерцедес и всички останали. Вие като собственици на тази велика марка направо разбихте всякаква представа за качество с изказвания като следното- Изолираме с термошлаух иначе кабелите са си ДОБРЕ. Или пък изолираме с изолирбанд. Или пък кабелите в буксите са добре за това изолираме до тях и колата вече работи по добре. Да работи по добре защото сте си свършили работата добре и има резултат, но качеството в този резултат го няма и след време ще съжалявате. Явно просто не сте видели истинска нова инсталация преди да пишете. За Мерцедеса не трябва само да се елиминира проблема кратковременно, а трябва да се направи качествено както подхожда на този автомобил и да сте горди че всичко е наред. Много време съм правил само нови инсталации на Мерцедеси и тези неща които чета тук направо ме отчаяха как след като съм обяснил истината за инсталациите вие си знаете вашето от незнание. В тази връзка цената която бях обявил за ремонт от 150 символични лева, вече е 300 символични лева. Все пак качеството се измерва с цената. Поне за някои от вас. И моля да не се подигравате защото аз съм обяснил по нагоре и съм дал съвет как трябва да се ремонтира инсталация, дори и да не е при мен. Опитвам се да помогна на някои от вас , а срещам подигравки свързани с цената която бях предложил и качеството на инсталацията което прелагам. Мисля ,че съм от малкото които знаят какво и как правят. Желая безаварийно шофиране на всички.
#15
Публикувано 19 август 2010 - 11:47
Добре е да се знае..4.Киселина за почистване на кабела преди запояване – аз ползвах обикновен аспирин, доказано с времето и опита средство, но държа да предупредя, че се отделя отровен газ с остра задушаваща миризма.
За съжаление не е само миризмата при аспирина.. Аспирина е ацетил-салицилова киселина, която вярно успява да помогне при спояването, но ако остане по кабелите с времето разяжда мястото.. Добре е да се използва колофон - смола, която е евтина, има я по магазините за жички и НЕ прецаква кабелите в последствие.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни