Семеринги - диференциалсложна ли е смяната
Започната от Silverstar, 08 дек 2009 - 10:24:59
19 мнения по тази тема
#1
Публикувано 08 декември 2009 - 10:24
Здравейте,
Бих искал да попитам доколко сложна и времеемка е смяната на семерингите на диференциала и този на коляновия вал (W202 C200 1995). Имам известен теч от въпросните места, по-сериозен от дифа и минимален от двигателя. Евентуално ако имате опит и да ми препоръчате място в София с читави майстори. До колко е специфичен този ремонт, т.е. всеки що годе читав майстор ли може да се справи или си трябва някой по Мерцедеси.
При смяна на семеринги трябва ли да се сменят примерно и лагери и тн.? Нещо допълнително и важно има ли? Колко горе долу мога да карам преди поправката, за да не разкажа играта на диференциала примерно?
За масло за диференциала питах информативно в БС – 85W-90 – 52.30 лв./л. Мисля, че няма блокаж, следователно да питам ли изрично и за въпросната добавка (в доста теми четох, че със или без било добре да се сложи)?
Може да ви се сторят тъпи въпросите, но сферата ми на работа е мнооооого далече от колите, имам желание да се науча, но повече от ясно е, че за ден, седмица или месец не става.
Предварително благодаря на всички!
Бих искал да попитам доколко сложна и времеемка е смяната на семерингите на диференциала и този на коляновия вал (W202 C200 1995). Имам известен теч от въпросните места, по-сериозен от дифа и минимален от двигателя. Евентуално ако имате опит и да ми препоръчате място в София с читави майстори. До колко е специфичен този ремонт, т.е. всеки що годе читав майстор ли може да се справи или си трябва някой по Мерцедеси.
При смяна на семеринги трябва ли да се сменят примерно и лагери и тн.? Нещо допълнително и важно има ли? Колко горе долу мога да карам преди поправката, за да не разкажа играта на диференциала примерно?
За масло за диференциала питах информативно в БС – 85W-90 – 52.30 лв./л. Мисля, че няма блокаж, следователно да питам ли изрично и за въпросната добавка (в доста теми четох, че със или без било добре да се сложи)?
Може да ви се сторят тъпи въпросите, но сферата ми на работа е мнооооого далече от колите, имам желание да се науча, но повече от ясно е, че за ден, седмица или месец не става.
Предварително благодаря на всички!
#2
Публикувано 09 декември 2009 - 09:11
Смяната на семеринга на коляновия вал,може да бъде извършена от всеки майстор който знае от къде се държи гаечният ключ,но нещата с диференциала не стоят така.Предполагам теча е отпред от към пинъона,което значи че може би лагерите там са за смяна(не е задължително да са износени,проверява се на място),което означава сваляне и разглобяване на дифа.Регулировката му след това,е майсторската работа,луфта между пиньона и короната.Дори и да не се разглобява за смяната на лагери,отвие ли се гайката отпред,и се завие наново след смяната на семеринга,точния луфт е отишъл по дяволите.При всички положения,пипне ли го някой "специалист",започваш да виеш като трамвай.Съвет от мен,смени самеринга на коляновия вал,а тоя на дифа,не го барай,проверявай му от време на време маслото и карай.Не го мисли,разглобени англичанки има достатъчно,за донори.
#3
Публикувано 09 декември 2009 - 12:54
Видимо омаслението е при полуоските, но дали тече оттам, или от предната част, незнам. Ако проблемът е при полуоските, процедурата същата ли е - демонтаж, сваляне и тн., луфтове, работи?
Единственото, което ме притеснява е течът да не е наистина сериозен, да остана без масло и да взема нещо я да блокирам, я да се запаля по пътя (знам ли).
Единственото, което ме притеснява е течът да не е наистина сериозен, да остана без масло и да взема нещо я да блокирам, я да се запаля по пътя (знам ли).
#4
Публикувано 10 декември 2009 - 09:48
При мен го има същият проблем... леко омаслено е по самия диференциал. Попитах вече на две места - и на двете казаха, че по-добре да не се пипа, по ред причини. На първо място е качеството на частите, които се намират (дори и в БС) и вероятността скоро след това отново да протече е огромна. По-добре да сълзи като сега, отколкото да изкара само една година и после пак същата процедура. Освен това ме увериха (в сервизи, на които категорично може да се има доверие, по отношение на Мерцедеси), че единственият проблем на този етап е, че трябва да се следи нивото на маслото.
#5
Публикувано 10 декември 2009 - 10:12
Много благодаря за инфото! При мен проблема е, че май омасляването не е много леко, но и без това ме е страх от майстори, така че май ще съм на варианта с доливане.
Извинявай за дилетантския ми въпрос, но с развиване на пробката ли се проверява, има ли нещо някаква щека или др. и съответно докъде трябва да е нивото? Общо взето бих ли могъл сам да правя проверката и доливането?
Иначе теча го видях при смяна на горивния филтър. Човекът отвори пробката (някъде в горната част на дифа) и провери с пръст горе долу докъде е нивото, но така й не разбрах докъде трябва да е по принцип. Интересното беше, че сякаш самото масло се беше поразпенило вътре, сигурно трябва да се долива...
Извинявай за дилетантския ми въпрос, но с развиване на пробката ли се проверява, има ли нещо някаква щека или др. и съответно докъде трябва да е нивото? Общо взето бих ли могъл сам да правя проверката и доливането?
Иначе теча го видях при смяна на горивния филтър. Човекът отвори пробката (някъде в горната част на дифа) и провери с пръст горе долу докъде е нивото, но така й не разбрах докъде трябва да е по принцип. Интересното беше, че сякаш самото масло се беше поразпенило вътре, сигурно трябва да се долива...
#6
Публикувано 10 декември 2009 - 18:33
Долната пробка е за източване,а тази от страни е за проверка и доливане.Проверката става като развиеш станичната пробка и от там трябва да потече леко масло,ако не протече вземаш масло и със шприц или помпичка почваш да доливаш докато прокапе и затваряш пробката - това е всичко.Ако нямаш шприц ползвай ръчна помпичка за помпане на гуми,най лесно от руско колело.
#8
Публикувано 11 декември 2009 - 10:38
Благодаря на всички за инфото. Така описано ми звучи не особено сложно, мисля, че бих могъл и сам да се справя с проверката и доливането. Още нещо в тази връзка:
- На студен или топъл диференциал трябва да се прави проверката и доливането - има ли значение?
- Нещо по-специално при почистването на отдушника има ли (нямам схема засега)?
- И не на последно място - масло само от БС ли да взимам (оттам ми казаха 85W-90, 52.30 лв/л)? Питам, защото в друга тема бях чел, че маслата им са наливни (май шел), а цената за това конкретно не е много ниска все пак
Още веднъж мерси
- На студен или топъл диференциал трябва да се прави проверката и доливането - има ли значение?
- Нещо по-специално при почистването на отдушника има ли (нямам схема засега)?
- И не на последно място - масло само от БС ли да взимам (оттам ми казаха 85W-90, 52.30 лв/л)? Питам, защото в друга тема бях чел, че маслата им са наливни (май шел), а цената за това конкретно не е много ниска все пак
Още веднъж мерси
#9
Публикувано 29 декември 2009 - 09:33
Имах същия проблем, но реших да си доливам. За една година време няма и 100г. да съм долял. Отдушника е от горната страна на дифа в задната му част / от към багажника/ Не помня кой номер беше гайката, но няма нищо сложно и не ти трябва схема. Развиваш гайката, сваляш шапчицата и почистваш. Преди има няма половин година си взех тсъщото масло от БС за 37лв., но интересно как може да осткочи толкова цената?! В края на краищата има и други не лоши масла с тези параметри - FUCHS TITAN в "Ауто +" го предлагат. Доста по ефтино е, а казват че и върши работа. Аз на автомата съм с тази марка и за седа нямам оплаквания. Дал на топъл или студен се долива незнам и се надявам да не е от особено значение. Доляй си масълце, погледни контролно след месец време какво количество е постървила и ще си знаеш за напред на какъв период и пробег да си доливаш, не се кахъри.
На слука.
На слука.
#10
Публикувано 29 декември 2009 - 09:56
epg, мерси за изчерпателното инфо! И аз вече съм изцяло за този вариант.
А малко инфо ако може да споделиш с какво доливаш - някакъв шприц, помпичка или др.?
Мерси!
А малко инфо ако може да споделиш с какво доливаш - някакъв шприц, помпичка или др.?
Мерси!
#11
Публикувано 29 декември 2009 - 12:49
Най голямата спринцовка, която има на ветеринарната аптека и маркуче отпред , бавно-ама ставаepg, мерси за изчерпателното инфо! И аз вече съм изцяло за този вариант.
А малко инфо ако може да споделиш с какво доливаш - някакъв шприц, помпичка или др.?
Мерси!
Ако пък държиш да си го сменяваш семеринга, най сигурното място е БС- срещу 320лв. обаче и те са за труд основно, защото самият елемент е дребни пари.
#12
Публикувано 29 декември 2009 - 13:00
Преди има няма половин година си взех тсъщото масло от БС за 37лв., но интересно как може да осткочи толкова цената?!
А дали са различни маслата? На мен ми казаха 85W-90, не съм сигурен дали дифа ми е с блокаж, но маслото ми звучи общо взето стандартно - не вярвам да е нещо супер специално.
Или са издули цените много, или има някаква разлика в маслата.
#13
Публикувано 30 декември 2009 - 01:34
Скоро смених семерингите на дифа.Не е голяма философия и според мен е излишно да дадеш 320 лева за ремонта.Семерингите са ти по 20 лева бройката (3 х 20 = 60) . Но на всяка цена трябва да се сдобиеш с тръбен ключ 27 звезда (тънкостенна), малко силикон за капака (оригинално е залепен с лепило),сръчност и още малко инструмент.Семеринга от към гуменото каре на кардана се сменява като първо се развие въпросната гайка (необикновената с номер 27 или 28 не помня точно) и се извади привода за към карето.После вадиш старата семеринга и се набива новат.Препоръчва се монтажа на преса. Страничните се сменят като се извадят зегеровите пръстени (номер 95) от вътрешната страна на дифа (затова се сваля капак).Излизат левия и десния привод за към полуосите (86). Смяна и на тях.Пълниш с масло за по лесно преди монтажа и си готов.
п.п. Централната гайка е законтрена и се развива трудничко.
п.п. Централната гайка е законтрена и се развива трудничко.
Прикачени файлове
#14
Публикувано 30 декември 2009 - 09:21
nizi 190, за съжаление май не съм чак толкова сръчен, а и нямам условията, за да се оправя сам Но описанието на процедурата е идеално за разбиране и от начинаещ.
Звездата 27-ца за капака ли е - предполагам не се държи само на лепило/силикон там?
Та в този ред на мисли - какъв ключ трябва за пробките?
Звездата 27-ца за капака ли е - предполагам не се държи само на лепило/силикон там?
Та в този ред на мисли - какъв ключ трябва за пробките?
#15
Публикувано 30 декември 2009 - 12:37
Само да питам,няма ли да е добре след като сменяме семерингите,да сменим и лагерите?
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни