От догодина явно няма да има мърдане!
Започната от Dydo, 28 ное 2009 - 11:32:43
57 мнения по тази тема
#1
Публикувано 28 ноември 2009 - 11:32
Днес минах на технически преглед и едва бях в нормите за емисиите. Хората казаха, че от догодина се слагат камери при прегледа и това което ти засече като изгоряла емисия директно отива като инфо в някакъв централен сървър на Агенцията Автомобилна администрация и мърдане няма. Демек ако имаш проблем, ще ти изпише "Технически неизправен", това инфо веднага се запечатва в данните на Агенцията и тези от сервиза за прегледи нищо няма да могат да направят. Е, сигурно пак някои ще се промушат, ама според тяхните думи, голям процент от колите няма да минат на прегледите.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#3
Публикувано 28 ноември 2009 - 12:33
Хмммм, за да не си в нормите, трябва нещо наистина да не ти е наред по колата- запалителна, горивна и изпускателна с-ма.
#5
Публикувано 28 ноември 2009 - 16:05
Основната цел на темата беше какво ни предстои, а иначе всеки знае че на половината коли сигурно са им махнали катализаторите.
А по въпроса "от кога ги мерят", не знам. Като отидох ми сложиха маркуч в ауспуха и по едно време ми казаха да дам газ и да задържа на 2000 оборота!
А по въпроса "от кога ги мерят", не знам. Като отидох ми сложиха маркуч в ауспуха и по едно време ми казаха да дам газ и да задържа на 2000 оборота!
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#7
Публикувано 28 ноември 2009 - 17:43
А на мен основната ми цел с питането за катализаторите е , дали дават влияние върху показателите?
'От кога ги мерят' - питам понеже не бях чувал в БГ да се мерят !
Виж сега! Разговора с хората дето ми правиха прегледа все се въртеше около това. С две думи: ако нямаш катализатор /включително и умишлено свален защото тези коли всички имат/или ти е прецакан, винаги ще ти дава показатели над нормата и няма как да е другояче. Ако не можеш да минеш някак си по втория начин от догодина /което по тяхните думи вече ще е невъзможно почти/, колата ти няма да мине прегледа и направо си я спирай от движение, т.е. за продажба на части. ТОЧНО ТОВА МИ КАЗАХА! Дали това ще стане факт, може само да се гадае.
Дискриминационното в случая /говоря по спомен/ е, че руските коли и разни други един от показателите е 3.5, а на моята Цедка например 0.5 на определена вредна емисия. Това е максимума, който на тази емисия не трябвало да се минава и аз бях на ръба, но отговарях. Казах, че на практика това не е справедливо, защото аз ще замърсявам по-малко например с над 0.5 но няма да отговарям на изискванията, а някой с 3.4 да кажем, ще отговаря. Те казаха: ами не е справедливо но е така- определени коли били в определени графи.
В заключение по думите на специалистите : КОЙТО СИ Е СВАЛИЛ КАТАЛИЗАТОРА ИЛИ МУ Е ПОВРЕДЕН, ЩЕ МУ ОТЧИТА НАД НОРМИТЕ И КОЛАТА НЕ МИНАВА ПРЕГЛЕДА...................а и ще се снима с камери и други там неща, които ще пречат за минаване по втория начин. Данните директно отиват в Агенцията /бившето ДАИ/ и край. На екрана изписва "Технически неизправен"
Иначе технологично ми го обясниха така: Отпред и отзад се слагат видеокамери при започването на прегледа и тогава се стартира програма, чийто данни вече текат в Агенцията. Докато те наблюдават ти слагат маркуча в ауспуха и като дадат там ЕНТЪР, това което е отчетено отива директно на секундата по мрежата в Агенцията. Ако нещо не е наред, тя вече има данни, че тази кола не става. Това е. Нямало как предварително да се снима и после нещо да се отчита, защото целия процес ще се следи по секунди от началото до края и няма как снимките да не съвпадат по време с данните които отчита ауспуха.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#8
Публикувано 28 ноември 2009 - 19:37
Винаги ще има начин да се мине колега не се притеснявай
1991 190E SportLine turbo 0.6bar
#9
Публикувано 28 ноември 2009 - 19:39
М'да
#10
Публикувано 28 ноември 2009 - 20:09
Ясно, ще затягат режима. Говорейки за нормите какво се има предвид - Евро2, Евро3??
Нормата, с която колата излиза то завода най-вероято...
Ще си пусна преглед следващата седмица, а до другия декември вече ще знаем как става
Нормата, с която колата излиза то завода най-вероято...
Ще си пусна преглед следващата седмица, а до другия декември вече ще знаем как става
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#12
Публикувано 28 ноември 2009 - 20:29
Най-накрая нещо да се размърда, ама това с камерите е смя,х ама за БГ си е логично.
Относно руските автомобили, за да няма дискреминация и покачват данъците и това се. В един момент хората ще се откажат от тях.
Обаче, факт е че янгтаймерите в немско както и олдтаймерите са освободени от данъци, а повечето от % нямат катализатори!
Относно руските автомобили, за да няма дискреминация и покачват данъците и това се. В един момент хората ще се откажат от тях.
Обаче, факт е че янгтаймерите в немско както и олдтаймерите са освободени от данъци, а повечето от % нямат катализатори!
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#13
Публикувано 28 ноември 2009 - 21:09
Интересно защо не са те накарали няколко минути да държиш колата на 3000оборота (май толкова бяха). Колкото пъти съм ходил на преглед в Австрия с коли, майсторите винаги даваха газ на място няколко минути преди да го закачат с маркуча отзад
Ами не знам защо не е на 3000, тъй като не разбирам. Каквото ми казаха, това правих.
Абе направо си казаха, че занапред или ще си взимаме катализатори /ако сме ги свалили/ или нещо ще ги продухваме, че иначе колите заминават. Ясно е, че ще търсим начини да оправяме нещата, ама явно положението ще се затяга. Ще се разбере дали само са приказки или действително ще стане така.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#14
Публикувано 28 ноември 2009 - 21:41
и мен ми рьгаха маркуча и казаха в норми при това сьс свален катализатор
#15
Публикувано 28 ноември 2009 - 22:11
Е винаги е имало проверка на емисиите... поне аз откакто се помня, на ГТП винаги са ми проверявали вредните емисии и спирачките. Останалото може да е проформа, но тези двете винаги са ги проверявали и печатат бележка. Друг е въпросът, че понеже винаги съм бил в нормите, досега два пъти ми се е случвало да ме помолят да си отпечатат втора бележка от стенда за тестване - "за колата на колегата, той ще почерпи...". Единият път се съгласих... на следващата година не. Но тогава още бях с опела...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни