Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

От догодина явно няма да има мърдане!


  • Please log in to reply
57 мнения по тази тема

#31 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 ноември 2009 - 22:30

То реално погледнато и в момента контролът на извън гаранционните автомобили е по-строг. Който е карал чисто нов автомобил вероятно знае, че първите два прегледа важат по 2 години, а не по 1. Т.е. за първите 4 години се правят само два прегледа и после вече всяка година. А на такситата на всеки 6 месеца :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#32 sam-1

sam-1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 357 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    MERCEDES BENZ W 124 250 TD-11.11.1990г. Опел тигра, Форд Транзит и какво ли не още

Публикувано 30 ноември 2009 - 22:33

То реално погледнато и в момента контролът на извън гаранционните автомобили е по-строг. Който е карал чисто нов автомобил вероятно знае, че първите два прегледа важат по 2 години, а не по 1. Т.е. за първите 4 години се правят само два прегледа и после вече всяка година. А на такситата на всеки 6 месеца :)

Полезна информация Илия .Та ако питаш мен половината БАКШИШИ са за спиране от движение :icon_welldone:
  • 0
Публикувано изображение

#33 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 30 ноември 2009 - 23:44

То реално погледнато и в момента контролът на извън гаранционните автомобили е по-строг. Който е карал чисто нов автомобил вероятно знае, че първите два прегледа важат по 2 години, а не по 1. Т.е. за първите 4 години се правят само два прегледа и после вече всяка година. А на такситата на всеки 6 месеца :)

Явно аз нещо съм в грешка, ама ако някой има сигурна информация, нека да я сподели, защото аз знам че чисто нова кола не подлежи на технически преглед първите 3 годни, после минава един преглед, който важи 2 години и след 5-тата годсина почва всяка година да ходи на преглед.
Аз съм имал щастието да карам чисто нова кола(служебна) и за 3 г. колата не ходила на преглед. После и изтече лизинга и дадоха нови.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#34 Тоцата

Тоцата

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 543 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:от село съм :)
  • Автомобил:
    FORD EXPLORER

Публикувано 01 декември 2009 - 22:05

Явно аз нещо съм в грешка, ама ако някой има сигурна информация, нека да я сподели, защото аз знам че чисто нова кола не подлежи на технически преглед първите 3 годни, после минава един преглед, който важи 2 години и след 5-тата годсина почва всяка година да ходи на преглед.
Аз съм имал щастието да карам чисто нова кола(служебна) и за 3 г. колата не ходила на преглед. После и изтече лизинга и дадоха нови.


И аз смятам че е такъв реда за новите коли.
  • 0

#35 Estilian

Estilian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W140 SEL600 V12 1998г.
    Saab 93-OG Convertible, 2000г.

Публикувано 02 декември 2009 - 09:20

Има много субективни фактори в цялата тази "гениална" идея с камерите! На първо място - тази камера как ще снима?! И по-точно какво ще разпознава... Защото ако е камера тип камерата в КАТ, която показваше до кой номер е стигнало - то тогава ще трябва да има един чичка пред монитор, който зорко да бди коя кола какво й показват уредите на екрана в сервиза за ГТП!
Е, чисто хипотетично, да вземем да си представим, че искат да го направят така... Тогава само за София, където има сигурно над 1000 сервиза, в които правят ГТП, си представете колко персонал трябва! Само до моя офис на Военна рампа има 15 сервиза в радиус от 300метра!!! При което единият работи денонощно... Тоест - това е персонал от около 200 човека, например, които да са на смени и да покриват 24 часа...

Това беше първото. Второ! Тези камери хубаво снимат показателите, а снимат ли регистрационния номер на колата?! Двете неща едновременно няма как да се случват... респективно трябват като минимум две камери! По две камери в сервиз минаваме на мрежа от, хайде да не импровизирам, но сами си направете сметка в колко населени места и по колко сервиза с ГТП има!!! През уикенда бях в едно миниатюрно село в дълбоката провинция и дори там в един гараж правеха ГТП!!!!

Трето - тази система с камерите ще прави база данни с колите, които са минали през преглед ли?! Защото ако не прави, какъв е проблемът да пратя брат ми да мине за една седмица в 10 различни сервиза с неговата кола, да събере десет документа за изправен ГТП, но без да ги лепи и да пишат регистрационен номер на колата :) След което излиза... там вече не го снимат и си ги слагам на моята, на Гошко и на още 15 човека... Естествено тук ще трябва да се почерпи с 10лв собственика на сервиза, но пак! Ще мине...

Четвърто - тези камери трябва да са или с много висока разделителна способност, или просто майсорът в сервиза може да сложи по-изваден маркучът в ауспуха и познайте колко показанията ще са точни! А и дори да предположим, че на камерата и това ще се вижда - това автоматично ни връща на точка номер 1, при която трябва човешко око да следи, а не машина, защото софтуер няма как визуално да познае кога колко е сложен маркучът.

Остават, разбира се, още много много въпросителни... този сигнал как ще стига до "Централният Компютър" - онзи с многото мигачи светодиоди! Защото от село Мала Махала, където интернет не е стъпвал от времето на Наполеон, съм много любопитен как ще пуснат видео сигнал?!?!

P.S> А на такситата е крайно време да има не ГТП, а специален сертификат! Защото не може да искат цените им да са като в Еуропата, ама в Париж такситата да са най-новите модели на Мерцедес, а тук да са най-старите модели на Фолксваген :)
  • 0
================
̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з==(•̪●)==ε/̵͇̿̿/'̿' ̿
Стилян

#36 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 02 декември 2009 - 09:34

Колега ти не ги мисли как ще го направят,там където няма мрежа няма да има и ГТП,винаги ще има възможности за манипулация,но когато е по-строг контрола и санкцийте са по-големи е друга бира.Примерно сега даваш 50 кинта без да караш колата на преглед и ти лепят стикера,а ако ти искат 500 кво става?
  • 0

#37 Estilian

Estilian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W140 SEL600 V12 1998г.
    Saab 93-OG Convertible, 2000г.

Публикувано 02 декември 2009 - 10:16

Тогава се получава като с всички други правила в България, което ме навежда на великия роман "Фермата" - Всички животни са равни, но някои са по-равни от другите!

Иначе казано - ще бъде същото, каквото си е сега, като просто за тези, които минават по редовия начин, ще е по-скъпо, а тези, които си плащат, за да го направят зад ъгъла, ще плащат по-голяма цифра! Тоест - всичко ще поскъпне, но ситуацията ще е все такава :)

Освен това профсъюзите ще се надигнат... ще настъпи олелия, че държавата ограничава хората от далечните населени места... ще се вдигне шум до небесата, защото ако сервизи за ГТП започне да ги има само в големите областни градове, то тогава един вид задължаваш хората веднъж в годината да си купуват винетки... и ще стане тя една, да не ти говоря.
  • 0
================
̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з==(•̪●)==ε/̵͇̿̿/'̿' ̿
Стилян

#38 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 02 декември 2009 - 12:13

Цялата тапня е пак някои да си продаде камерите маи....... винаги ще има начин дет се вика щото просто системата екалпава.
В немско преди бая години имах Голф 2 - има резервни части за него в гробницата в неограничено количество ама си беше гарч да сменям - та почнах да търся как по БГ начин мога да бутна да мина ТУФ ....... да да ама не ... и в наи дивото село ми казаха-бе ти луд ли си как така ще стане тая работа ,даже ТУФаджията да ти е брат пак не може се мине преглед без да гледа колата.
Просто системата е навързана и работи - ако стане нещо застраховката ще пита кои се подписал ,съответно пък на тоя дет се е подписал в съдъ няма да му четат весник що се е подпосал на неизправна кола и т.н

В нашенско просто тия неща не бачкат - е ако ще на всяка кола пазач да сложат - пак ще се заобикаля по простата причина дори че е полесно да бутнеш отколкото да ремонтираш.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#39 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Публикувано 02 декември 2009 - 12:49

Абе не е чак толкова трудно за изпълнение ако има желание. Аз последователността на действията си я представям така, с някои може би изменения в последователността:
1. Стартира се програмата, че автомобил с еди кой си рег номер и номер на двигателя и рамата започва преглед. Инфото веднага постъпва в централата.
2. Слага се една камера да гледа предния номер и леко да обхваща автомобила, както и втора камера който снима ауспуха и задния номер като също обхваща колата. Този сигнал същевременно отива в централата, която има голям сървър и може да не гледа точно тази проверка, ама в сервиза не знаят дали онези точно него гледат или не.
3. По време на сигнала и започнатата проверка се слага маркуча, което се вижда и от камерата.
4. В сервиза почват да отчитат газовете.
5. В един момент програмата дава "технически неизправен", което автоматично отива в централата, чийто сървър наблюдава цялата тази процедура от началото до край.
6. Чак след това в сервиза дават край на процеса, вадят маркуча и изключват камерите.
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#40 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 02 декември 2009 - 13:07

Абе не е чак толкова трудно за изпълнение ако има желание. Аз последователността на действията си я представям така, с някои може би изменения в последователността:
1. Стартира се програмата, че автомобил с еди кой си рег номер и номер на двигателя и рамата започва преглед. Инфото веднага постъпва в централата.
2. Слага се една камера да гледа предния номер и леко да обхваща автомобила, както и втора камера който снима ауспуха и задния номер като също обхваща колата. Този сигнал същевременно отива в централата, която има голям сървър и може да не гледа точно тази проверка, ама в сервиза не знаят дали онези точно него гледат или не.
3. По време на сигнала и започнатата проверка се слага маркуча, което се вижда и от камерата.
4. В сервиза почват да отчитат газовете.
5. В един момент програмата дава "технически неизправен", което автоматично отива в централата, чийто сървър наблюдава цялата тази процедура от началото до край.
6. Чак след това в сервиза дават край на процеса, вадят маркуча и изключват камерите.



Ето ти конта деиствия -измислих го за 1 мин - сондата дет се слага в аспуха се манипулира - демек вместо нея ще закача нещо дет ще дава че колата е ОК ...а нека и 5 камери да слагат -винаги ще казва че е ОК тестваната кола. Тва че уж газоалализатора ще е запечатан ,проверен ,стандартизиран и и т.н .... нали се сещаш че не е проблем - даже ще му се смени софта и на разпечатката и тва де тпраща ккъм сървъра ще е ок всичко.. ..та може и да не манипулирам и сондата.

Е а сега ми кажи - кои сервиз ще събере повече кинти от прегледи и къде ще ходят клиентите.....
1- сервиз с манипулиран уред
2- сервиз в които процедурата е по описание
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#41 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Публикувано 02 декември 2009 - 13:48

Ето ти конта деиствия -измислих го за 1 мин -


То контра действия винаги може да има, ама ако има държавност, т.е. РЕконтра действия и нещата да се правят прецизно до най-малкия детайл, възможностите за манипулация ще са почти равни на нула. Първото от РЕконтра действията -

Чл. еди кой си - алинея 1 .длъжностно лице, което при извършване на годишен технически преглед.............., се наказва с глоба от 500 000 до 1 000 000 млн. лв. и отнемане до живот на свидетелството /разрешението, диплома и т.н./ за извършване на такава дейност.

алинея 2. За допуснато нарушение по предходната алинея, включително и наличието в сервиза на манипулирани средства за извършване на ГТП............., на Собственика /търговец - ЕТ ЕООД, АД и т.н./, се отнема цялото имущество в полза на държавата, с което се осъществява дейността.

ХАЙДЕ ХОДИ МАНИПУЛИРАЙ............ИЛИ АКО ГО ПРАВИШ, ТО ЩЕ Е за такива пари, дето клиентите по-добре да идад да си купят 10 катализатора.
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#42 prikmeta

prikmeta

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124/200Е/1993

Публикувано 02 декември 2009 - 14:40

brpi.Dydo прави сте и двамата.Колега,това,което са ти го казали и в най-забутаното немско село спокойно може да се приложи и в БГ,където всички знаем,че всичко е възможно,но както казва Dydo няма желание-само огромни глоби и въпроса е решен и то без камери,но трябва и последващ контрол.Аз съм да се правят прегледите както трябва,без никакви компромиси и тогава драстично ще намалеят автомобилите по пътищата.Относно прегледите-търся пункт за ГТП,където да ми регулират фаровете,но на две места пи казаха,че нямали необходимата техника-това не е ли част от прегледа или аз нещо не съм разбрал...БЕЗАВАРИЙНО ЗА ВСИЧКИ!!! :levski: :flagMB new:
  • 0

#43 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 02 декември 2009 - 16:47

Погледнато и сега глобите са си солени ама системата не деиства - то за смъртен случаи я изръчкат някои да плати 100 000 ... а полвин милион за незнам си какво.....и как ще стане тая работа някои да си плати като трябва да го осъдят ......

Dydo - аз не съм против порядъка в Бг ...не ме разбираи погрешо...просто не може на една ръждясъла верига да и се
смаже само едно звено-останалото да е загомняно и да се очаква че веригата ще работи .... е няма да стане.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#44 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 декември 2009 - 17:05

Няма да стане за добро или лошо.
Иначе глобата от 1млн. лв ми звучи смехотворно, те за убийство не отсъждат такива наказания, камо ли за манипулиране на ГТП. Което ГТП само по себе си е абсурдно, как ще имат очи да спрат от движение 10-ина годишен мерцедес, при положение, че в страната се движат и функционират Камази, Татри, Икаруси и тем подобна техника от миналия век. Те дали са в еконормите???
  • 0

#45 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Публикувано 02 декември 2009 - 17:29

Аз тази цифра я дадох само като пример, но има и нещо друго. Следва да се прави разлика между наказание и обезщетение. Първото го налага държавата, а второто касае обезщетяване на причинените вреди - било то имуществени или неимуществени. Тези пари за убийство които споменаваш са за обезщетение, а не е глоба. За убийство наказанието е лишаване от свобода.
Аиначе например по Закона за тютюна и тютюневите изделия, за продажба на наливни цигари както се казва /в закона е казано на късове или отделни бройки/ за физически лица наказанието е глоба от 15 000 до 50 000 лв. , а за търговци имуществена санкция от 50 000 до 100 000 лв.....................и за информация: има доста глобени, на които им събраха парите, къде имущество им разпродаваха къде нещо друго. А реално за убийство няма да ти дадат 50 000 или 100 000 лв обезщетение., но ето на, за продажба на няколко цигари са ти наложили такава санкция.
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни