Jump to content

  •  

Photo

Правата ни при проверка от КАТ


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 SuBZeRo

SuBZeRo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 31 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Where'd you get that matchin Benz with them windows tinted?<br />Who them girls you be with when you be ridin through?<br />Man I ain't got nothin to prove, I paid my dues<br />Breakin the rules, I shake fools while I'm takin a cruise
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц 190 1984

Posted 17 November 2009 - 19:43

На предишната среща в Пловдив коментирахме подобно нещо... и споменах, че ще копирам от друг форум

Колеги, тук да се опитаме да съберем всичко, което има връзка с взаимоотношенията водач - пътен полицай и последващите събития - писане на акт, евентуално неговото оспорване и обжалване. Ако някой има забележки по изложеното или може да добави нещо - моля...

Преди всичко искам да напомня на всички, че СПАЗВАЙКИ ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА И ПРАВИЛНИКА ЗА ПРИЛАГАНЕТО МУ, ДРАСТИЧНО НАМАЛЯВАТЕ НЕЖЕЛАНИТЕ СРЕЩИ със служителите на Пътна полиция.

Преди да попитате за глоба или нарушение, проверете какво пише по въпроса в Закона за движение по пътищата. Там са дадени възможните нарушения и наказанията за всяко едно от тях. Закона може да намерите на адрес www.kat.mvr.bg в раздела "информация".
На същото място ще намерите и правилника за прилагане на ЗДвП, списък с нарушенията, за които се отнемат контролни точки и други подобни документи.
Относно актовете - за тях освен ЗДвП се прилага и Законът за административните нарушения и наказания (ЗАНН).

И така:


1. КОЙ ИМА ПРАВО ДА ВИ СПИРА?
- Съгласно закона - всички служби, упълномощени от министъра на вътрешните работи. По принцип това са служителите на КАТ.
Глоба за неправилно паркиране могат да ви наложат и служителите на общинска полиция от съответната община, но няма право да ви спират, когато се движите.
За проверка могат да ви спрат всички служители на Полицията, вкл. охранителна полиция, гранична полиция и т.н.
Спирането би трябвало да стане по следния начин:

Чл170 (3) При спиране на пътно превозно средство за проверка или за оказване на съдействие служителят от органите за контрол подава своевременно ясен сигнал със стоп-палка. През нощта сигналът за спиране може да бъде подаден и с описваща полукръг червена светлина. Униформен полицай може да спира пътните превозни средства и чрез подаване на сигнал само с ръка. Сигнал за спиране може да бъде подаден и от движещ се полицейски автомобил или мотоциклет.

- МОЖЕ ЛИ ДА НЕ СПРА, КОГАТО МЕ СПИРАТ?

По принцип трябва винаги да спрете, когато ви подадат съответния сигнал. В закона не се разглежда възможност, при която може да не спрете.
Полицаите напътя трябва:
Чл.165.(1) 1. контролират спазването на правилата за движение от всички участници в движението и техническата изправност на движещите се по пътя пътни превозни средства, като за целта служебните лица са длъжни при проверка да се обозначат ясно, осигурявайки необходимата видимост;

В други нормативи, се разлгежда възможността да не спрете на подаден сигнал от контролен орган ПРЕЗ НОЩТА, когато контролният орган не е обозначен като такъв със съответните обозначителни знаци, няма видимост към тях (скрити са в храстите) или се усъмните в истинността на служителите. В такъв случай обаче сте длъжни незабавно да телефонирате на тел.165 (КАТ) или 166(Полиция), или да отидете в най-близкото управление на МВР, за да съобщите за случая.

- СПРЯХ НА СТОП-ПАЛКА. КАКВО ДА ПРАВЯ?
След като сте спрели при подаване на сигнал от контролиращия орган, изгасете автомобила и си пригответе документите за проверка - шофьорска книжка, контролен талон, талон на автомобила, картонче за преминат ГТП, застраховка гражданска отговорност и съответното картонче. Служителят може да поиска и личните документи на пътниците в автомобила.
Не излизайте от автомобила, освен ако изрично не сте поканен от служителя да го направите. Това важи и за пътниците в автомобила.

чл.170 (5) Служителят, осъществяващ контрол, представя на спрения за проверка участник в пътното движение полицейски знак или служебна карта. Когато е необходимо, той може да покани спрения водач да излезе от превозното средство.

Ако сте уличени в извършването на нарушение, НЕ ПРЕДЛАГАЙТЕ ПАРИ на служителите, тъй като това може да доведе до вашето арестуване и да последва обвинение в предлагане на подкуп, което се наказва от закона със глоба, обществено полезен труд или затвор (може да попаднете на стриктен служител).
За извършеното нарушение ще ви бъде съставен акт. При маловажни нарушения, за които не се предвижда отнемане на контролни точки и глобата е до 50 лв. може да ви съставят само фиш, който да платите в 7 дневен срок. Ако не го направите, то той се смята за влязло в сила наказателно постановление.
Преди да подпишете акта, проверете дали правилно са отразени в него датата, часът, мястото, вашите данни и нарушението, което сте извършили. Ако са упоменати членове от закона, може да проверите дали отговарят на извършеното от вас нарушение (добре е да си носите в автомобила закона и правилника). Може да поискате от служителя да ви покаже в закона съответния член - във всяка катаджийска патрулка задължително трябва да има копие на ЗДвП и Правилника. Свидетел по акта може да бъде и длъжностно лице.
Ако нямате възражения по съставения акт - подписвате го и получавате копие от него.
Ако имате някакви възражения - може да ги напишете отдолу в определеното за това място, или изобщо да откажете да подпишете акта. Това е ваше право.

ДОБРЕ Е, преди да напишете някакви възражения или опровержения, да сложите един огромен Z под всичко, написано от полицая, за да не може той да добави нещо след като прочете възраженията.

Отказът за подписване на акта се удостоверява с подписа на свидетел. Подписът удостоверява само вашият отказ да подпишете, но не и евентуално извършеното от вас нарушение.
Допълнителни възражения или обяснения може да направите в писмен вид и до 3 дни след съставянето на акта. (Има смисъл от тези неща, лично на мен ми се е случвало да не съставят наказателно постановление и да върнат талона след аргументирани писмени обяснения).

- СЪСТАВИХА МИ АКТ, ВЗЕХА МИ КОНТРОЛНИЯ ТАЛОН. А СЕГА?
Сега карате 1 месец с акта вместо контролен талон. В този срок би трябвало да ви излезе наказателно постановление (или да ви върнат талона, ако следствие вашите допълнителни обяснения наказващия орган прецени, че не сте извършили виновно нарушение). Обикновено на посочения в акта адрес ще получите призовка за явяване в КАТ, но това не е задължително. Случвало се е, да донесат в къщи наказателното постановление (на брат ми, при което майка ми изтръпна, защото пред къщи спира патрулка, търсят брат ми - който междувременно е в Пловдив и т.н.). Както и да е, един два дена ПРЕДИ изтичане на едномесечния срок трябва да отидете в съответния КАТ (където се водите на отчет, пише го на шофьорската ви книжка) и да проверите какво става с наказателното постановление. Ако такова все още не е издадено (случва се да закъснее по няколко месеца, особено ако е съставено в друга област), служителят там трябва да ви удължи акта, като напише "удължава се до ....". подпис и печат. Обикновено ги удължават с още един месец, но се случва да удължат акт директно с три месеца. Така може да шофирате до новата дата с акта, вместо талона.

-ВРЪЧИХА МИ НАКАЗАТЕЛНО ПОСТАНОВЛЕНИЕ С ОПРЕДЕЛЕНА ГЛОБА.
Честито! Проверете дали наказателното постановление е издадено на ваше име, дали всички данни съвпадат, дали правилно са отразени членовете от закона, които сте нарушили и по които са ви наложени глобите, дали наложените глоби съответстват на полагащите се по съответния член. Ако нещо не е както трябва, или считате, че не сте извършили посоченото нарушение, и може да го докажете (най-добре със свидетели), в 7 дневен срок можете да обжалвате наказателното постановление. Жалбата се подава там, където са ви връчили постановлението, като се пише до съответния районен съд. Искайте да ви издадат входящ номер.
Имайте предвид, че в някои градове (Сливен например), тези служби работят само до обяд. На мен са ми приемали в 7-мия ден след обяд жалба, но след страхотен скандал. (Все пак в закона пише 7 дена, а не 6 дена и половина).
НАКАЗАТЕЛНИ ПОСТАНОВЛЕНИЯ С НАЛОЖЕНИ ГЛОБИ ДО 50 ЛВ ВКЛЮЧИТЕЛНО НЕ ПОДЛЕЖАТ НА ОБЖАЛВАНЕ!!!
Плащането на определената ви глоба трябва да направите в едномесечен срок след влизане в сила на НП, след което с него и квитанцията за платената глоба отивате пак в КАТ и си взимате талона. В повечето КАТ-ове има офис на някоя банка, и ако не смятате да обжалвате и имате толкова пари в себе си, може да платите незабавно и да си вземете талона.
Наказателното постановление влиза в сила веднага, ако не подлежи на обжалване (глоби до 50 лв вкл.) и след 7 дни, ако подлежи на обжалване.
Ако го обжалвате - то чак след произнасяне на съда, ако съда го потвърди влиза в сила, иначе отпада. През това време карате с наказателното постановление, като би трябвало да ви го заверяват от време на време в КАТ, подобно на актовете.

Чл.190 (3) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Наложеното наказание "глоба" се заплаща в едномесечен срок от влизането в сила на наказателното постановление или съдебното решение или определение на съда при обжалване.

Чл.157 ( (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Наказателното постановление заменя контролния талон за период от един месец след влизането му в сила, съответно решението или определението на съда при обжалване.

Освен паричните глоби, за редица нарушения се отнемат и контролни точки.При пълното им загубване ви се отнема и свидетелството за управление и се връща след преминаване през опреснителен курс и изпит.
Можете да възстановите точки (до 1/3 от максимума), като вземете няколко часа опреснителен курс и пак минете през изпит.

Благодаря на колежката SokOt Praskova за идеята.

П.П. Колеги, не обръщайте тази тема на спам тема. Темата е важна и всяко мнение, което се отклонява от нея ще бъде изтривано (както вече стана с едно подобно). Има достатъчно спам теми във форума.


П.С. - Написаното е от ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ http://forum.fiat-bg.org/
  • 0
Публикувано изображение

#2 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 17 November 2009 - 20:36

На предишната среща в Пловдив коментирахме подобно нещо... и споменах, че ще копирам от друг форум
П.С. - Написаното е от ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ http://forum.fiat-bg.org/

Имам некои възражения към цитата от форума на Фиат:
1. Униформеният няма никакво право да ви кани да слезете от колата. Може да издаде полицейско разпореждане, което според закон сте длъжни да спазите, но без вълшебните думички "това е полицейско разпореждане, моля слезте от колата" никакво слизане. АКо вали дъжд вие не сте длъжен да киснете около патрулката. Също така не е задължително гасенето на автомобла. При подаден сигнал за спиране сте длъжни да спрете, ако сигнала не е подаден в разрез с друг закон. Например спиране на мост, преустрояване в нарещно движение и т.н. сдве думи, спирате така, че да не застрашавате останалите участници в движението. За полицейското разпореждане се длъжностното лице носи отговорност!
2. Когато ви съставят акт има два подписа. Четете внимателно! Едния подпис е на нарушителя, който не сте длъжен да подписвате, ако имате възражения. Възраженията не се пишат на самия акт., там се отбелязва, че имате възражения и ско искате да бъдат уважени сте длъжни в рамките на три работни дни да ги представите в писмена форма в ай-близкия КАТ, за което не забравяте да си искате входящия номер. Подписа на свидетеля е бошлав работа, не важи пред съда, ако свидетеля не е бил очевидец, надявам се няма нужда повече да обяснявам за свидетелите. Втория подпис е че сте получили копие от акта. Чете внимателно къде се подписвате! Може да не се подписвате като нарушител, но ако искате копие от акта трябва да се подпишете на малката бележка че сте получили копие от акта. Ако някои има акт в момента моля да го постне тук за да покажа къде за какво се подписва човек. АКо не се подпишете никъде, на практика сте неправоспособен водач и следващия патрул има пълното право да ви разкатае фамиллията.
3. Има и някои други маловажни забележки, които са ясно описани в закона за движение по пътищата, не в правилника по прилагане, обърнете внимание на разликата!
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#3 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,255 Posts:
  • Пол:не е посочено

Posted 17 November 2009 - 20:44

темата е ценна, моля да се допълва познавателно и без спам!
  • 0

#4 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Posted 17 November 2009 - 22:01

темата е ценна, моля да се допълва познавателно и без спам!


Някои неща не са точни или леко подвеждащи:

1. Първо дали едно НП подлежи на обжалване, когато с него е наложена глоба от 50, е спорен въпрос. Пускал съм не една или две жалби с аргументи, които съдът е приемал. Само един провинциален не ги прие. Аргументите са, че НП подлежи на обжалване, тъй като с него освен наложено наказание глоба, са отнети и контролни точки. Видно от чл. 189, ал. 5 от Закона за движението по пътищата /ЗДвП/, не подлежат на обжалване наказателни постановления, с които е наложена глоба до 50 лв. включително. Тази норма е публичноправна и не подлежи на разширително тълкуване, поради което кръгът на необжалваемите НП се свежда само до тези, с които се налага единствено и само наказанието глоба до 50 лв. включително, но не и отнемането на контролни точки. Друг е въпроса, дали НП може да се обжалва само в частта, касаеща отнетите контролни точки или в неговата цялост. Би било неприемливо НП да бъде отменено, а въпреки неговата установена и провъзгласена от съда незаконосъобразност, глобата да бъде приведена в изпълнение. В тази връзка може да се каже, че НП с които се отнемат и контролни точки, при всички случаи подлежат на обжалване. Считам, че подлежат на обжалване в тяхната цялост и НП, с които се налага наказание глоба до 50 лв. включително, но с които също така се налага някаква мярка или наказание извън глобата, т.е. в случая отнетите контролни точки.
Тези аргументи съдът приема и дава ход на делото! Няма да подлежи на обжалване и съдът няма да допусне жалбата за разглеждане, ако не са отнети точки и е наложена глоба до 50 лв. Така че пробвайте се!

2. Неточно е, че карате с НП докато се обжалва. Това е само в случай, че сте отказали да заплатите предварително глобата си. Тогава няма да ви върнат талона, а ще ви връчат наказателното. Ако обаче я платите, отивате с квитанцията, връчват Ви НП и си взимате талона. След това вече си решавате да обжалвате ли в 7-дневен срок от връчването или не.
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#5 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,713 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Posted 17 November 2009 - 22:06

Актовете и последвалите ги наказателни постановления за наказние 50 лв.+Х контролни точки не са "необжалваеми". Като за несложен колан, например.
ЗДвП Чл. 189. (5) (Отм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., нова - ДВ, бр. 51 от 2007
г.) Не подлежат на обжалване наказателни постановления, с които е наложена глоба до
50 лв. включително.
Именно точките надхвърлят "включителното и следователно тези постановления подлежат на обжалване.
Друг е въпросът кави ще ви бъдат аргументите.
  • 0

#6 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Posted 17 November 2009 - 23:12

Актовете и последвалите ги наказателни постановления за наказние 50 лв.+Х контролни точки не са "необжалваеми".


Нали и аз това казвам. А иначе ако жалбата се допусне до разглеждане от съда, първото което може да се направи е НП да се удари на процесуално основание. Например липса на обстоятелствена част - в колко часа, в каква посока, на коя улица и т.н. Ако и това не мине, вече е въпрос на доказване по същество - извършил ли си това или не.

Също така, на обжалване подлежат само НП, но не и актовете. Спрямо тях може да се пускат възражения - както на място в самия акт, така и писмени в тридневен срок от връчването им.

Всъщност има и други аргументи за отнемането на точките, но в обратната посока, т.е. каква може да е защитата на КАТ в случая, че не подлежи на обжалване. Някой процесуален представител на КАТ в съдебната зала може да ти каже: "Да, чл 189, ал. 5 действително говори само за глоба, по поради това, че отнемането на точки не е налагане на административно наказание, а налагане на принудителна административна мярка, което е нещо съвсем различно то следва да се гледа само глобата, дали е до 50 лв включително или над 50. С оглед на това НП не подлежи на обжалване". Ти обаче може да го контрираш със следното: "Съответния брой точки, които се отнемат за конкретното нарушение е предвиден в Наредбата, поради което това не е принудителна административна мярка, а наказание. Наказание е, защото принудителните административни мерки могат да се определят само със закон, а не с подзаконов нормативен акт, каквато е тази Наредба". Представителя на КАТ пък ще каже еди какво си еди щоси.............абе става купон. Въпроса е съдията към коя от гилдиите ще е, т.е. коя от двете тези възприема. Щото те там са така - и тако и вако.
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#7 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 17 November 2009 - 23:53

Нали и аз това казвам. А иначе ако жалбата се допусне до разглеждане от съда, първото което може да се направи е НП да се удари на процесуално основание. Например липса на обстоятелствена част - в колко часа, в каква посока, на коя улица и т.н. Ако и това не мине, вече е въпрос на доказване по същество - извършил ли си това или не.

Също така, на обжалване подлежат само НП, но не и актовете. Спрямо тях може да се пускат възражения - както на място в самия акт, така и писмени в тридневен срок от връчването им.

Всъщност има и други аргументи за отнемането на точките, но в обратната посока, т.е. каква може да е защитата на КАТ в случая, че не подлежи на обжалване. Някой процесуален представител на КАТ в съдебната зала може да ти каже: "Да, чл 189, ал. 5 действително говори само за глоба, по поради това, че отнемането на точки не е налагане на административно наказание, а налагане на принудителна административна мярка, което е нещо съвсем различно то следва да се гледа само глобата, дали е до 50 лв включително или над 50. С оглед на това НП не подлежи на обжалване". Ти обаче може да го контрираш със следното: "Съответния брой точки, които се отнемат за конкретното нарушение е предвиден в Наредбата, поради което това не е принудителна административна мярка, а наказание. Наказание е, защото принудителните административни мерки могат да се определят само със закон, а не с подзаконов нормативен акт, каквато е тази Наредба". Представителя на КАТ пък ще каже еди какво си еди щоси.............абе става купон. Въпроса е съдията към коя от гилдиите ще е, т.е. коя от двете тези възприема. Щото те там са така - и тако и вако.

До колкото аз съм запознат нямаш право да обжалваш глобата до 50 лв включително. Всяко друго наказани подлежи на обжалване. Ако съдията реши че и 50 лв. не са основателни може да ги отмени.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#8 SuBZeRo

SuBZeRo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 31 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Where'd you get that matchin Benz with them windows tinted?<br />Who them girls you be with when you be ridin through?<br />Man I ain't got nothin to prove, I paid my dues<br />Breakin the rules, I shake fools while I'm takin a cruise
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц 190 1984

Posted 21 November 2009 - 17:47

Разговарях вчера с един приятел от "Общинска охрана" и ми сподели: Забранено е ползуването на тротоара за престои и паркиране нарушителите се вдигат дори при неналичие на знак обозначаващ "паяка" ако имате късмет може да се разминете със стикерче на стъклото.
Също така и паркирането и престоя на спирка...знам го от личен опит макар не бях в зоната "БУС" 5 метра по надоло и ме изненада не чичко Полицай,а направо г-н Паяк.
Относно зимните гуми никой не ви задължава важното е гумите ви да са над 1,6мм
  • 0
Публикувано изображение

#9 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,037 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Posted 21 November 2009 - 22:01

Имам некои възражения към цитата от форума на Фиат:
1. Униформеният няма никакво право да ви кани да слезете от колата. Може да издаде полицейско разпореждане, което според закон сте длъжни да спазите, но без вълшебните думички "това е полицейско разпореждане, моля слезте от колата" никакво слизане. АКо вали дъжд вие не сте длъжен да киснете около патрулката. Също така не е задължително гасенето на автомобла. При подаден сигнал за спиране сте длъжни да спрете, ако сигнала не е подаден в разрез с друг закон. Например спиране на мост, преустрояване в нарещно движение и т.н. сдве думи, спирате така, че да не застрашавате останалите участници в движението. За полицейското разпореждане се длъжностното лице носи отговорност!
2. Когато ви съставят акт има два подписа. Четете внимателно! Едния подпис е на нарушителя, който не сте длъжен да подписвате, ако имате възражения. Възраженията не се пишат на самия акт., там се отбелязва, че имате възражения и ско искате да бъдат уважени сте длъжни в рамките на три работни дни да ги представите в писмена форма в ай-близкия КАТ, за което не забравяте да си искате входящия номер. Подписа на свидетеля е бошлав работа, не важи пред съда, ако свидетеля не е бил очевидец, надявам се няма нужда повече да обяснявам за свидетелите. Втория подпис е че сте получили копие от акта. Чете внимателно къде се подписвате! Може да не се подписвате като нарушител, но ако искате копие от акта трябва да се подпишете на малката бележка че сте получили копие от акта. Ако някои има акт в момента моля да го постне тук за да покажа къде за какво се подписва човек. АКо не се подпишете никъде, на практика сте неправоспособен водач и следващия патрул има пълното право да ви разкатае фамиллията.
3. Има и някои други маловажни забележки, които са ясно описани в закона за движение по пътищата, не в правилника по прилагане, обърнете внимание на разликата!

Радулов правилно е казал ,но...както винаги има едно "но"-не е и така баш....когато униформен служител Ви прикани към извършване на действие (като на пример да слезете от автомобила)това вече е полицейско разпореждане по презумция и най важното което винаги отбелязвам-когато сте спрени от униформени -не винаги Ви спират по КАТ,възможно е това да е проверка по криминална линия и да бъде по обстойна-не влизайте в пререкания-просто вземете имената и служебните номера на служителите и подавайте оплакване в РПУ или СДВР-има си отдели за това-не е казано,че някои като е с униформа може да Ви се качва на главата-именно затова адмирирам такива теми -в които да научите правата си -просто се предпазвайте от прекалена самоувереност и откровенно заяждане със служителите на закона защото както отбелязах -не знаете за какво точно Ви спират,....а и да не споменавам ,че ще се почне едно мерене на грайфери-печати от тая година на пожарогасителя и т.н. простотий(справка която ще отнеме около 20 минути) и в крайна сметка дори и да сте перфектно изряден-ще ви пуснат по живо по здраво -само дето ще сте си изгубили времето и скъсали нервите,а на тия които са Ви спряли това им е било работно време...та така-знайте си правата ,но не се репчете без нужда ,а когато такава има-просто отидете на по висока инстанция...това е само доброжелателен съвет от мен-Вие може да правите каквото си поискате разбира се:)

Поздрави
  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#10 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Posted 21 November 2009 - 22:33

До колкото аз съм запознат нямаш право да обжалваш глобата до 50 лв включително. Всяко друго наказани подлежи на обжалване. Ако съдията реши че и 50 лв. не са основателни може да ги отмени.


Всъщност говорим почти за едно и също нещо, но само почти. Има разлика да нямаш право да обжалваш глоба до 50 лв. включително и Наказателно постановление, с което е наложена глоба до 50 лв. включително. Точно това ти казах, че логиката е, щом като едно НП съдържа нещо повече от глобата, а отнемането и на точки, то това не влиза в хипотезата за необжалваемост. Това съм твърдял и в жалбите, които съм правил на приятели и Софийски районен съд е възприемал тази теория. Общо взето казва: "Законодателят да е гледал, а да не е попускал тази празнота и недомислица". Но това касае само да ти се даде ход на делото, което не значи, че по същество няма да потвърди наказателното постановление, ако съдът приеме, че нарушението ти е доказано и няма процесуални нарушения при съставянето на акта и издаването на НП. Общо взето аргументите за обжалваемостта вече ги изложих. Така, че дано не ви се налага, но не се примирявайте а се пробвайте.
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 21 November 2009 - 23:48

Прочетете това: http://cars123.hit.bg/KAT%20prava.pdf

Колкото до колегата, който казва по-горе, че ще се почне едно мерене на грайфери, ала бала...
Да мерят, това ми е работата.
Моето задължение е всичко в колата да е изрядно и е така от много години насам.
Функцията на КАТ е да контролира автомобилния транспорт. Супермен и Батман си знаят тяхната работа и те не са катаджии.
Така че колеги, отстоявайте си правата. Напоследък мога да кажа само суперлативи за КАТ и начина им на проверки..., но съм сигурен че има все още плява. Така че, ако попаднете на такъв, давайте смело, струва си най-малкото заради забавлението.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#12 baubg

baubg

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    C180 , 2000 г.

Posted 11 July 2010 - 19:10

Това съм твърдял и в жалбите, които съм правил на приятели и Софийски районен съд е възприемал тази теория. Общо взето казва: "Законодателят да е гледал, а да не е попускал тази празнота и недомислица". Но това касае само да ти се даде ход на делото, което не значи, че по същество няма да потвърди наказателното постановление, ако съдът приеме, че нарушението ти е доказано и няма процесуални нарушения при съставянето на акта и издаването на НП. Общо взето аргументите за обжалваемостта вече ги изложих. Така, че дано не ви се налага, но не се примирявайте а се пробвайте.


Здравей Дидо, ще се радвам ако публикуваш съдебно решение по твое дело до 50 лв на СРС.
Лично аз не съм виждал такова .....а съм видял много !
Може би съм пропуснал нещо ....

След като го публикуваш за да го видим, аз ще публикувам нещо което засега го знаем не повече от 5 човека... по темата - точки :)
  • 0

#13 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Posted 03 September 2010 - 08:28

Здравей Дидо, ще се радвам ако публикуваш съдебно решение по твое дело до 50 лв на СРС.
Лично аз не съм виждал такова .....а съм видял много !
Може би съм пропуснал нещо ....
След като го публикуваш за да го видим, аз ще публикувам нещо което засега го знаем не повече от 5 човека... по темата - точки :)


Чак сега виждам, че си писал, защото както се вижда, последният ми пост е от ноември 2009г. - не съм следил темата.
Не разполагам с решение на СРС, по простатата причина, че не работя като адвокат и не си пазя архив на делата по които съм се авявал. Просто съм писал жалбите на мои приятели. Щом са им отменяли НП, значи ход на делото е бил даден, т.е. възприемани са аргументите по-горе.
И понеже явно си запознат, знаеш как практикува РС или поне практикуваше. Просто ти изпращат съобщение, че решението е изготвено, с цитат "Отменя НП №.....". Хората въобще не са ходили да си получават решенията. Просто съм им казвал, че следва да заемат пасивна позиция в тези случаи и ако евентуално от КАТ обжалват пред АС-София град (едно време се жалеше пред СГС, преди създаването на АС), тогава вече ще изразяваме становище по жалбата срещу решението на СРС. Обаче до сега не са обжалвали.
Не знам колко човека, дали 5 или повече знаете нещо по темата точки, но тук ставаше дума за аргументи да ти се даде ход на делото. До сега е даван, пък ако има и съдебни състави които няма да приемат тези аргументи, то аз не съм попадал на тях.
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users