Маслото и моите размисли
Started by Krassi, 12 Nov 2009 - 10:50:23
14 replies to this topic
#1
Posted 12 November 2009 - 10:50
С притежанието на мерцедес в мен все се зараждат разни въпроси. Това се случва може би поради причината, че преди това карах 20 годишно пежо и общо взето ми беше все тая за колата (ремонтите пред входа, маслото и да гори ще долея, нещо трака ми то това е пежо на 20 години как да не трака, философията ми бе взета от един колега от пежо форума "като гори доливам, като трака пускам радиото"), но след като си взех мерцедеса, E290 TD Автоматик, станах някакси по-педантичен. Та аз една чистачка не мога да му купя без да съм сигурен, че е точно моята чистачка. Стана време да сменям маслата и веднага MANN филтри маслото уж да е от сигурен човек. То не бяха препарати за кожата, то не беше .. кво не беше... Хората ми се чудят чак, ама на аз се радвам на колата и просто не мога да си представя да имам мерцедес, който да има някакъв проблем.
Та сега се случва друго.. смених маслото преди 5500км. преди това я карах 5500км със старото масло, което може би мръдна 1мм, по щеката, за тия 5500км. Сега обаче .. се налага да карам колата на 5-10км до работа, което си е баш да я карам само студена, и забелязвам, че маслото мръдна с 2мм от смяната, нормално ли е това? Иначе нито пуши, нито се пъне, върви си та дрънка. И колко долу горе е нормален разход на масло за Е290 на 330 000км. Имам приятел с една C250TD с взета душа и той примерно София - Бургас го взема с доливане на 1 кило
ПП: Сега видях в съседната тема и това "Пълна синтетика хубаво, ама вие знаете ли от пълна синтетика до пълна синтетика каква разлика има? Примерно MOBIL SYNT S 5W-40 не е точно истинска синтетика а е хидрокрек" каквото и да значи )
Благодаря предварително на всички за отговорите.
Та сега се случва друго.. смених маслото преди 5500км. преди това я карах 5500км със старото масло, което може би мръдна 1мм, по щеката, за тия 5500км. Сега обаче .. се налага да карам колата на 5-10км до работа, което си е баш да я карам само студена, и забелязвам, че маслото мръдна с 2мм от смяната, нормално ли е това? Иначе нито пуши, нито се пъне, върви си та дрънка. И колко долу горе е нормален разход на масло за Е290 на 330 000км. Имам приятел с една C250TD с взета душа и той примерно София - Бургас го взема с доливане на 1 кило
ПП: Сега видях в съседната тема и това "Пълна синтетика хубаво, ама вие знаете ли от пълна синтетика до пълна синтетика каква разлика има? Примерно MOBIL SYNT S 5W-40 не е точно истинска синтетика а е хидрокрек" каквото и да значи )
Благодаря предварително на всички за отговорите.
#2
Posted 12 November 2009 - 11:20
Колега много са задълбочаваш...... караи и да не туи пука.
По книги на мерц го дават че дори да гори 1 кило на 1500 км е ок ...... какво да ти кажа повече...
Има и друго - говоря в обшия случаи -не се засягаи лично - тва дет съм видял е че обикновено те в немско са на по 300 000 кат ги продават но кат доидат в Бг са по на 200 000 или по малко , в БГ се карат пак и кат стигнат едиколко си км почват въпросите кат твоя....
Тва просто го казавам като евентуално обяснение на проблема.
По книги на мерц го дават че дори да гори 1 кило на 1500 км е ок ...... какво да ти кажа повече...
Има и друго - говоря в обшия случаи -не се засягаи лично - тва дет съм видял е че обикновено те в немско са на по 300 000 кат ги продават но кат доидат в Бг са по на 200 000 или по малко , в БГ се карат пак и кат стигнат едиколко си км почват въпросите кат твоя....
Тва просто го казавам като евентуално обяснение на проблема.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#3
Posted 12 November 2009 - 11:24
За километрите ясно, но аз преди да я взема я водих в БС да я погледнах за всичко (специално проверка на километрите) А и предишният собствен го познавам, както и "вносителят" И килемтрите са гарантирани на 101% За сервизната книжка няма да говоря, защото ... защото се правят лесно
#4
Posted 12 November 2009 - 12:38
виж, като тръгнеш да сменяш маслото на Автомата, ми пиши, моментално ще те улесня, без да имаш колебания
#5
Posted 12 November 2009 - 13:57
Споде ли ми? Сякаш ирония ловя, но ? там чух, че с хубаво масло и всички гъдели 250лв. Само ми трябав дефиниция на "хубаво масло" и къдевиж, като тръгнеш да сменяш маслото на Автомата, ми пиши, моментално ще те улесня, без да имаш колебания
#6
Posted 12 November 2009 - 14:30
Колега, ако имаш книжка-упътване за колата виж какво масло препоръчват за този мотор. MB229.5 ама сигурно е нещо друго. Този двигател е разработван за Спринтер, така че спецификациите са му като за спринтер.
След това искам да те питам кога изгори тия 2 мм? Последните километри или?
След това искам да те питам кога изгори тия 2 мм? Последните километри или?
#7
Posted 12 November 2009 - 17:45
Колега, ако имаш книжка-упътване за колата виж какво масло препоръчват за този мотор. MB229.5 ама сигурно е нещо друго. Този двигател е разработван за Спринтер, така че спецификациите са му като за спринтер.
След това искам да те питам кога изгори тия 2 мм? Последните километри или?
Ами за този модел дават 229.1 229.3 маслото на Mobil покрива 229.1 (или 3 ама все тая) а иначе тези мисля последнтие 2000км. ги изгори... а може просто това студено каране да си казва неговото
ПП: Сега си тръгвам от работа и ще видя в книжката, имам и сервизна книга мога да видя какво му е наливано
#8
Posted 12 November 2009 - 18:50
Много кофти мобил има в момента - някакви ментета заливат пазара. Трябва да се взема директно от гарантиран вносител.
Ако маслото е с малък ресурс, в началото е ОК... после след няколко хиляди пробег става водица като загрее..
Това зависи от качеството на базовите масла, които са използвани в състава на маслото.
А ти какво точно масло на МОБИЛ взе? За мен има само един хубав МОБИЛ - МОБИЛ1
Ако маслото е с малък ресурс, в началото е ОК... после след няколко хиляди пробег става водица като загрее..
Това зависи от качеството на базовите масла, които са използвани в състава на маслото.
А ти какво точно масло на МОБИЛ взе? За мен има само един хубав МОБИЛ - МОБИЛ1
#9
Posted 12 November 2009 - 22:29
Mobil Synt S 5W40 от сигурен вносител, но както и момчето дето го сменя каза "Ще го караш 9000км" ))Много кофти мобил има в момента - някакви ментета заливат пазара. Трябва да се взема директно от гарантиран вносител.
Ако маслото е с малък ресурс, в началото е ОК... после след няколко хиляди пробег става водица като загрее..
Това зависи от качеството на базовите масла, които са използвани в състава на маслото.
А ти какво точно масло на МОБИЛ взе? За мен има само един хубав МОБИЛ - МОБИЛ1
#10
Posted 14 November 2009 - 14:39
Не бързай със залюченията..
-не се знае старото масло какво е било
-за течове гледал ли си..(да е поизмило мизерии по семеринги?)
-как го мериш
-докъде е на щеката-ако е около макс,дай му време да слезе до средата м/у деленият и пак гледай за разход..
Ей на,със същото масло на други ТД двигатели разход ми е дало 150-200 гр/10000 км...
Че не пълна синтетика(ПАО,естер)-не е,но не значи,че не е добро.
229.3 не е едно и също с 229.1-дори и по изискванията за макс.износ на някои възли при МБ тестовете за сертифициране.
-не се знае старото масло какво е било
-за течове гледал ли си..(да е поизмило мизерии по семеринги?)
-как го мериш
-докъде е на щеката-ако е около макс,дай му време да слезе до средата м/у деленият и пак гледай за разход..
Ей на,със същото масло на други ТД двигатели разход ми е дало 150-200 гр/10000 км...
Че не пълна синтетика(ПАО,естер)-не е,но не значи,че не е добро.
229.3 не е едно и също с 229.1-дори и по изискванията за макс.износ на някои възли при МБ тестовете за сертифициране.
#11
Posted 14 November 2009 - 15:27
Да,не е хубаво да се налива до горе.Сега го остави така и мери от тук нататък.Според мен няма да мръдне,защото явно ти е хубава колицата!При студено каране мисля че масло не се гори.Не бързай със залюченията..
-не се знае старото масло какво е било
-за течове гледал ли си..(да е поизмило мизерии по семеринги?)
-как го мериш
-докъде е на щеката-ако е около макс,дай му време да слезе до средата м/у деленият и пак гледай за разход..
Ей на,със същото масло на други ТД двигатели разход ми е дало 150-200 гр/10000 км...
Че не пълна синтетика(ПАО,естер)-не е,но не значи,че не е добро.
229.3 не е едно и също с 229.1-дори и по изискванията за макс.износ на някои възли при МБ тестовете за сертифициране.
#12
Posted 14 November 2009 - 20:34
Явно ги разбиаш маслата, що не вземеш да разкажеш малко повече за тях?Много кофти мобил има в момента - някакви ментета заливат пазара. Трябва да се взема директно от гарантиран вносител.
Ако маслото е с малък ресурс, в началото е ОК... после след няколко хиляди пробег става водица като загрее..
Това зависи от качеството на базовите масла, които са използвани в състава на маслото.
А ти какво точно масло на МОБИЛ взе? За мен има само един хубав МОБИЛ - МОБИЛ1
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#13
Posted 16 November 2009 - 23:01
Да, на драго сърце бих разказал. Нямаше ли тема за маслата в този форум? Беше доста добра.
#14
Posted 18 November 2009 - 09:23
Здравейте Сега като гледам е мръднало точно 2мм от наливането, което значи, че в момента е на 6мм от МАКС И до колкото чета едва ли има проблем Предишното масло беше Midland 5W40
#15
Posted 01 December 2009 - 11:31
Четох насам натам, че мерцедесите горят маслото до средата на минимума и максимума и след това всичко е наред. Вярно ли е това или не?
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users