Към съдържанието

  •  
  • More

Снимка
- - - - -

Sprinter 212D KA


  • Please log in to reply
6 мнения по тази тема

#1 Stunkata

Stunkata

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Търговище
  • Интереси:Всестранни :)
  • Автомобил:
    Sprinter 212 95г.
    Sprinter 312 96г.
    MB Truck 814 86г.

Публикувано 07 ноември 2009 - 21:20

Здравейте! Пиша ви първата си тема и естествено имам проблем, които разбира се вече взе да ми топи нервите. Става на въпрос за Спринтер 95-а с 2.9 мотора - 100% който е карал знае как /трябва да/ върви. При мен се получи засмукване на вода и животното се удави, в пряк и преносен смилсъл. До тогава буса вървеше като ненормален, много си тръгваше ей, ускоряваше си съвсем равномерно, и по магистралата си цепех ако искате вярвайте с 1.5тона, 200км/ч си ги правеше съвсем спокойно. Последва злкобен ремот на мотора...ще изброя нещата които съм сменил при ремонта :) няма да е кратко :) Като се почна от буталата, биели, сегменти, основни биелни лагери, семеринги, всичко без клапани, колянов и разпределителен вал. Последните си бяха проверени и са 100% ОК. След като всичко завърши, буса прстана да върви. Имайте в предвид изобщо не му се чува да върви. Вече повече от 120-130 км/ч няма стигане, и то празен. На място изобщо не пуши, но натоваря ли го почва да кади и то синьо. Също така взе да топли до 90градуса, след Бош калпавато вървенето си остана но температурата се върна на 80. Последно от Балканите пак го върнаха на 90 :60: Според мойте съмнения е в не добре направената центровка. Мъкнах го на доста места и никой не може да ми каже как трябва да е. Сменяхме градуси по помпата - то небяха 12, 14, въртяха, сукаха, винаги има промянва в гласа, в други работи, но кардинална разлика във вървенето нямя! Посетих и двама, трима гаражни майстори. Оправия няма, като тук ми се ражда първата питанка - коляновия вал трябва ли да има белег, защото мнениеята са противоречиви? В АутоДАТА е описана процедурата за зацепването на веригата, обаче никъде не се споменава белег точно на него. Сервизите се хващат за това и го зацепват нещо не както трябва. Ако може някой да дава идеи, че вече и аз не знам какво трябва да правя. Мисля си да го заведа за последно някъде и да ги накарам да следват интрукциите от ДАТА-та, че те ми се виждат най-миродавни. Също така ако някой знае из региноите Шумен, Разград, Русе някой който се занивама по сериозно с марката, нека каже кординати. Тези мотори са разпространени доста в Е класата, ама нещо немога да улуча човека :kill_myself:


п.с. забравих да отбележа, че турбото си работи перфектно (надува мъжката), EDC-то не ми свети, което почти 100% говори за механичен проблем. Имам и carsoft 7.4MB :) :) :) , мисля да си вземе и дигитален стробоскоп, че вече искам да имам сервиз :soldier:

Благодаря Ви предварително.
  • 0

#2 Майсторо

Майсторо

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 213 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    W212 E 250 CDI 2011 ELEGANCE Е 290 TURBO DIESEL 1999 CLASIC
    NISSAN MIKRA 1.3 NCVT avtomatic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 ноември 2009 - 23:12

Здравей колега ! Добре дошъл във форума . Проверихте ли дали ГНП-то е зацепено правилно ? Ако е разминато със някой зъб може да се получава този ефект. А колата след ремонта пали ли добре ? Същите бутала ли сложихте като старите ? Да не би да имат разлика в горивната камера буталата ако не са същите ? По принцип центровката на коляновия вал е точно на горна мъртва точка или както го пише по книгите стрелката на блока сочи на белега ОТ на шайбата на коляновия вал. А сивия дим е признак на неизгояло гориво което може да се получава и от разпръсквач и от центровка и от недобра компресия на цилиндър .
  • 0
НПубликувано изображение НИКОГА НЕ КАЗВАЙ НИКОГА

#3 Stunkata

Stunkata

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Търговище
  • Интереси:Всестранни :)
  • Автомобил:
    Sprinter 212 95г.
    Sprinter 312 96г.
    MB Truck 814 86г.

Публикувано 07 ноември 2009 - 23:58

Е туй то...Как да проверя дали ГНП-то е зацепено правилно? За паленето - пали нормално, не е да въртя като гламав. Буталата са 100% ОК, комплект нови са и даже на тегло са едни и същи. Може и да се изцепя ама има ли шанс да е превъртяла демпферната шайба (ако има такава) и от там да гоним "михаля"? :dontknow:
  • 0

#4 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 08 ноември 2009 - 00:29

Потърси си нов двигател от някой ударен Спринтер.По-евтино ще ти излезе накрая,аа този и да го правиш и да не нищо няма да е както от завода на Мерцедес ;)
  • 0

#5 Майсторо

Майсторо

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 213 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    W212 E 250 CDI 2011 ELEGANCE Е 290 TURBO DIESEL 1999 CLASIC
    NISSAN MIKRA 1.3 NCVT avtomatic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 ноември 2009 - 22:41

Колега съмнявам се да е превъртяла шайбата , но това може да се провери . Търси свестен сервиз и проверявайте всичко наред . Успех !
  • 0
НПубликувано изображение НИКОГА НЕ КАЗВАЙ НИКОГА

#6 mari0

mari0

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 487 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Публикувано 10 ноември 2009 - 21:24

ако си беше купил един мотор блока без главата плюс коленовия вал и буталата немаще да имаш тия проблеми ,а аз бих погледна ГнП-то правилно ли е зацепено
  • 0
Автоморга-Мерцедес-0876/438-583
www.mercedes.mobile.bg

#7 Stunkata

Stunkata

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Търговище
  • Интереси:Всестранни :)
  • Автомобил:
    Sprinter 212 95г.
    Sprinter 312 96г.
    MB Truck 814 86г.

Публикувано 12 октомври 2011 - 19:13

Мина много време, да не казвам години и проблема се реши. Един майстор от Шумен препрограмира чип-а на ECU-то. Беше се бъгнал и буса се оправи вече е на близо 800 000км и 400 000км от които след основния ремонт. За зла участ наскоро един "пишман майстор", след смяна на капака на двигателя (стария капак беше с развалена резба и обтегача с ролката се развиваше. Стругар му прави резба наново, но я направи естествено на криво и се наложи смяна), та "пишман майстора" недозавил нещо към зъбчатката на разпределителния вал скъса се зъбчето(фиксатор, шпонт "или там както се казва") превъртя и стана мазало. Купихме втора ръка раз. вал, клапани, петички и газ ама НЕ! Парченцето от зъбчатката влиза в маслената помпа незнам как е скъсало мрежичката (бая налагане си е :) ) помпата блокира, къса верига и ми ПИСНА и си взех нов двигател. Естествено го монтира друг майстор от който съм доволен. Та в крайна сметка буса продължава да върви и да ме радва въпреки големите куцузи и перипетии през които мина. От скоро съм горд собственик и на още един MB sprinter 312. Стига съм Ви занимавал олях се :) ама то не бе ден, два ходене по мъките. Благодаря на всички отзовали се бяхте полезни.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни

Зареждане...