Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Много проблеми изведнъж,направо ми дойде до гуша!!!Мерцедес 190,2.0 бензин!!!


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#16 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 17 November 2009 - 10:30

Изпарителят е ясен - трябва да го обслужиш. Смени му мембраните и гумичките дето затварят 1-ва и втора фаза.

Сега за трудното палене - вариянтите са повече. Да почнем с настройка на аванса и горивната смес.

Ти каза че си с ТСЗ запалване - делкото е с вакумен авансатор и импулсния датчик е на самото делко. Значи отхлабваш шестограмния болт леко, изваждаш маркучето за вакумния аванс като го запушваш с нещо (болтче) да не дърпа въздух от там и я нагласяш на празен ход, да има 10 градуса аванс.

После закачаш маркучето за аванса и си готов. За тая процедура ще ти трябва стробоскоп. Ако нямаш достъп до стробоскоп, или няма кой да ти извърши процедурата - може да го направиш статично да ти е 10 градуса аванса.

После горивна смес - на газ анализатор. Нагласяте на 1% CO и тогава ще кажеш пак как е паленето.

Твоят мотор не е с моторче за празен ход, а с у-во за допълнителен въздух. Хубаво е да го свалиш и да го понакиснеш в газ за горене са да се разтворят разните отлагания. Вътре има биметална пластинка, която отваря проход за допълнително премерен въздух (вдига оборотите) докато е студена, а когато се нагрее го затваря. Затова времето, в което държи по-високи обороти, зависи от температурата на мотора. Като е по-студен, е повече, по-топъл е по-малко.

Ето картинка на у-вото за допълнителен въздух - вързано е към релето на горивната помпа.

Другата картинка е схема на вакумите към вакумния авансатор на делкото - провери дали и при теб е така.

Attached Files


  • 0

#17 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
Garage View Garage

Posted 17 November 2009 - 11:10

Малко да поспамя ама колегата да ме извини,че пиша в неговата тем.
1-во: Тия мембрани лесно ли се сменяват и ако да има ли някъква тънкост при смяната освен хубавото почистване.
2-ро: Колега Сибсоник, дай някъкви цени или линк с такива за мембрани на основните испарители,като БРЦ ,ЛОВАТО .....

Още веднъж колега yadren се извинявам.
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#18 yadren

yadren

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:

Posted 17 November 2009 - 19:56

На първата снимка точно от лявата страна на масления филтър ти е стъпковия мотор.В него влиза един черен маркуч.Ако не се лъжа и от долната му страна излиза черен маркуч.Колата на асболютно студен мотор току що запален трябва да държи 1100 оборота.За около 30 сек някъде може и около мин. да беше.После при нормално работеща вакуумна система падат на 850. При вкл. на разните му там консумаций може и да има колебания. Оборотите могат да се регулират там от вентила за допълнителния въздух.Делкото си има белег как трябва да бъде центровано.Предполагам неговориш сериозно,че за 2 г. не си чул перката.Тя,че е тиха тиха е.. при висока външна темп. или в задръстване няма вариянт мотора да не достига 100 градуса.Перката вкл. точно на толкова и това ми говори,че датчика ти нещо неработи май както трябва.


Карам подред:
1.Колега Боби ти виждаш стъпков мотор,а колегата Субсоник казва,че съм със друга система за допълнителен въздух!Друг колега ми каза,че студен трябва да е на 1200 об.,а топъл на 800!ПРИ МЕН НА ВКЛЮЧЕНИ КОНСУМАЦИИ НЯМА КОЛЕБАНИЯ,А НАПРАВО СИ ПАДАТ СТАБИЛНО ОБОРОТИТЕ,НАПРИМЕР ОТ 900 НА ПРАЗЕН ХОД СЪС ВКЛЮЧЕНИ ФАРОВЕ,ПАРНО И ЗАДНО СТЪКЛО ПАДАТ НА 700,ЕЙ ТОВА НАЙ-МНОГО МЕ МЪЧИ,НЕ ЗНАМ НА КАКВО СЕ ДЪЛЖИ ТОВА?
2.Перката си ми включва сега на 92гр. и изключва на 87гр.,а преди да стане така,че да вземе да включва перка/от само себе си,незнам как стана/,август месец на връщане от море съм карал 2ч. на спри тръгни в колона и тогава стигна до 85гр. и не включи перка иначе си загрява съвсем нормално до 82гр. и си стоеше там!
  • 0

#19 yadren

yadren

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:

Posted 17 November 2009 - 19:58

А и още нещо,виждам че тази глава на инжекциона е сваляна.Незнам сменяна ли е ти ли си я свалял и т.н.,но ако преди теб е имала някаква намеса там да знаеш,че 100% са пипани и др. неща дето не трябва да се пипат.В крайна сметка аз забравих сега.. колата работи зле на бензин или на газ,че не ми се чете наново.Предчувствам,че накрая ще я докараш до сериозен ремонт от ровене на неща,които не са ти работа,но както и да е.Казах ти първото нещо,което можеш да направиш е да свалиш това моторче за празен ход,почисти го хубаво,като го натопиш в нафта да се разкисне или си купи спрей,за почистване на карбуратори и с него става.После виж всички вакуумни маркучи дали не са напукани и да смуче паразитен въдух от тях.Ако и това не е сваляш целия дебитомер и гледаш гуменото му дъно отдолу,да не е напукано.При колите на газ,често се случва.И ако нищо от тези неща не помогне събираш пари и идваш тука на диагностика,защото др. работи без апаратура неможеш да ги настроиш! Капиш!?


Тези снимки не са на моя двигател,но са едно към едно с моя!Никога нищо не е сваляно и не е правено под кутията на въздушния филтър!
  • 0

#20 yadren

yadren

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:

Posted 17 November 2009 - 20:01

Изпарителят е ясен - трябва да го обслужиш. Смени му мембраните и гумичките дето затварят 1-ва и втора фаза.

Сега за трудното палене - вариянтите са повече. Да почнем с настройка на аванса и горивната смес.

Ти каза че си с ТСЗ запалване - делкото е с вакумен авансатор и импулсния датчик е на самото делко. Значи отхлабваш шестограмния болт леко, изваждаш маркучето за вакумния аванс като го запушваш с нещо (болтче) да не дърпа въздух от там и я нагласяш на празен ход, да има 10 градуса аванс.

После закачаш маркучето за аванса и си готов. За тая процедура ще ти трябва стробоскоп. Ако нямаш достъп до стробоскоп, или няма кой да ти извърши процедурата - може да го направиш статично да ти е 10 градуса аванса.

После горивна смес - на газ анализатор. Нагласяте на 1% CO и тогава ще кажеш пак как е паленето.

Твоят мотор не е с моторче за празен ход, а с у-во за допълнителен въздух. Хубаво е да го свалиш и да го понакиснеш в газ за горене са да се разтворят разните отлагания. Вътре има биметална пластинка, която отваря проход за допълнително премерен въздух (вдига оборотите) докато е студена, а когато се нагрее го затваря. Затова времето, в което държи по-високи обороти, зависи от температурата на мотора. Като е по-студен, е повече, по-топъл е по-малко.


Ето картинка на у-вото за допълнителен въздух - вързано е към релето на горивната помпа.

Другата картинка е схема на вакумите към вакумния авансатор на делкото - провери дали и при теб е така.


Много ти благодаря колега и да продължаваш да помагаш на всички ни!Ще изпълня всички тези неща и тогава ще пиша пак!Успех желая на всички!
  • 0

#21 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 17 November 2009 - 21:09

Малко да поспамя ама колегата да ме извини,че пиша в неговата тем.
1-во: Тия мембрани лесно ли се сменяват и ако да има ли някъква тънкост при смяната освен хубавото почистване.
2-ро: Колега Сибсоник, дай някъкви цени или линк с такива за мембрани на основните испарители,като БРЦ ,ЛОВАТО .....

Още веднъж колега yadren се извинявам.


1-во Обикновено е лесно. На БРЦ АТЕ моделите може да се направи както е монтиран изпарителя на колата - ако мястото където е монтиран го позволява. Ловато и сходните трябва да се свалят защото там мембраната на 1-ва фаза е преграда и за водата.

2-ро :) Не се занимавам професионално с това - така че мога само да те ориентирам. Оригинални мембрани за изброените от теб марки са 35-40лв. Комплектът включва мембраните, уплътнителните гумички на клапаните на 1-ва и 2-ра фаза, и понякога и по някоя пружинка, но рядко. Трябва да питаш при дистрибуторите на различните марки.

Има и български аналог - на Мемтекс. Някои много ги харесват, други не толкова. Те мисля са към 20-тина лв. http://www.memtex.net/indexbg.htm
имат доста богат асортимент и мисля че са добри. Забравих да кажа, че е хубаво, освен изпарителя, да се почисти и стоп-клапана за газ (вътре има филтър или цедка).
  • 0

#22 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
Garage View Garage

Posted 18 November 2009 - 22:15

1-во Обикновено е лесно. На БРЦ АТЕ моделите може да се направи както е монтиран изпарителя на колата - ако мястото където е монтиран го позволява. Ловато и сходните трябва да се свалят защото там мембраната на 1-ва фаза е преграда и за водата.

2-ро :) Не се занимавам професионално с това - така че мога само да те ориентирам. Оригинални мембрани за изброените от теб марки са 35-40лв. Комплектът включва мембраните, уплътнителните гумички на клапаните на 1-ва и 2-ра фаза, и понякога и по някоя пружинка, но рядко. Трябва да питаш при дистрибуторите на различните марки.

Има и български аналог - на Мемтекс. Някои много ги харесват, други не толкова. Те мисля са към 20-тина лв. http://www.memtex.net/indexbg.htm
имат доста богат асортимент и мисля че са добри. Забравих да кажа, че е хубаво, освен изпарителя, да се почисти и стоп-клапана за газ (вътре има филтър или цедка).


Ето точно това ме интересуваше.Точно и ясно.Много ти благодаря за помоща. :allhail:
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#23 yadren

yadren

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:

Posted 19 November 2009 - 16:29

Карам подред:
1.Колега Боби ти виждаш стъпков мотор,а колегата Субсоник казва,че съм със друга система за допълнителен въздух!Друг колега ми каза,че студен трябва да е на 1200 об.,а топъл на 800!ПРИ МЕН НА ВКЛЮЧЕНИ КОНСУМАЦИИ НЯМА КОЛЕБАНИЯ,А НАПРАВО СИ ПАДАТ СТАБИЛНО ОБОРОТИТЕ,НАПРИМЕР ОТ 900 НА ПРАЗЕН ХОД СЪС ВКЛЮЧЕНИ ФАРОВЕ,ПАРНО И ЗАДНО СТЪКЛО ПАДАТ НА 700,ЕЙ ТОВА НАЙ-МНОГО МЕ МЪЧИ,НЕ ЗНАМ НА КАКВО СЕ ДЪЛЖИ ТОВА?
2.Перката си ми включва сега на 92гр. и изключва на 87гр.,а преди да стане така,че да вземе да включва перка/от само себе си,незнам как стана/,август месец на връщане от море съм карал 2ч. на спри тръгни в колона и тогава стигна до 85гр. и не включи перка иначе си загрява съвсем нормално до 82гр. и си стоеше там!

:kill_myself
  • 0

#24 Bobi

Bobi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 359 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W204 220CDI
    Nissan Patrol Y60

Posted 21 November 2009 - 00:56

Така добре,грешката е моя признавам си.В голяма степен те подведох.Идеше реч точно за това нещо,което Стани ти е дал на първата фигура.Аз си му викам стъпков мотор,въпреки че той е прав,че не е.В крайна сметка то ти регулира празния ход.Така,че го свали и го почисти.Пак ти казвам,че при вкл. консумация всичките ми наблюдения над тоя мотор показва,че оборотите му играят и падат.При нормални 850 да ти паднат на 700 не би трябвало да говори за наличието на какъвто и да е проблем.И при 700 об тоя мотор си работи абсолютно гладко и перфектно.Ако има тресене или нещо др. което те притеснява,то не е свързано с оборотите!
  • 0
Публикувано изображение

#25 yadren

yadren

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:

Posted 23 November 2009 - 16:32

Здравейте,смених кабелите,свещите,температурния датчик,нов изпарител и сега колата уж е добре!Още не съм я видял във всички режими на работа!Сместа ми на газанализатора човека я направи на 0,7% в книгата пише от 0,5 до 1,5% значи би трябвало да е добре!С тоя изпарител Ланди Ренцо малко мудна ми се вижда при потегляне ама пали и гори по-добре!На бензин запалването все още не абсолютно чисто ама това най-вероятно ще е от дюзите!Това е засега като имам още впечатления пак ще пиша!Успех на всички!!!
  • 0

#26 yadren

yadren

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:

Posted 28 November 2009 - 14:03

Всичко е оправено,колата е като часовник и на двете горива!Купих си много странен изпарител,по каталога на Ланди Ренцо е точно за моята кола,а не може да я храни добре!Сега съм махнал кранчето за газта и на негово място сложих тръбичка със същите диаметри и работата заспа!Сега използвам целия ресурс на изпарителя и същевременно не мога вкарам колата в критични/изпарителя има такава защита/!Сместа на бензин в момента ми варира от 1 до 1,2 ЦО и на газ е толкова!Колата иска още някои дребни подобрения,но това ще го оставя за на пролет!Късмет и успех на всички!
  • 0

#27 bamzi

bamzi

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Posts:
  • Автомобил:
    mercedes e190-94

Posted 08 October 2010 - 14:46

kколега а сега какъв ти е разхода на бензин
  • 0

#28 илия

илия

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Posts:
  • Автомобил:
    190E ,1990г.

Posted 18 August 2011 - 11:47

здравеите приятели,аз също имам проблем със моята 190Е ,2,0 кб и искам да го споделя с вас,вярвам че ще ми помогнете. проблема е следния--извънграцко от 100-110км когато изключа от скорост оборотите ми падат на 500 и понякога ми угасва,това го прави само на дълак път,а във градъ ми подържа от 900 до 700 но ги променя постоянно,инъчи нямам проблем с горивото на бензин смесено градско-извънградско гори 9/100л,а гас 10/100. другия проблем е че до 85 градуса ми показва нормално а от там нагоре започва да качва на 100 ислед няколко секунди пада 80 градоса и това го прави само във в движение на място на тихи обороти показва нормално температурата, МОЛЯ ВИ колеги пишете.
  • 0

#29 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 18 August 2011 - 19:26


Това с градусите ми звучи на - ВИСКО :)
Като даваш газ не върти перката достатъчно бързо , а като си на място оборотите са доста по малки и виското "зацепва" като хората и смогва да върти нормално :)
Това с извънградското и оборотите и мойта 124ка го правеше ама на градско и се оказа моторчето за празния ход :) Проверите твойто как е :)
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#30 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 19 August 2011 - 00:43

проблема е следния--извънграцко от 100-110км когато изключа от скорост оборотите ми падат на 500 и понякога ми угасва,това го прави само на дълак път
МОЛЯ ВИ колеги пишете.


Пробвай да ограничиш достъпа на въздух. Постави нещо което да пречи при висока скорост въздуха да влиза свободно. Най-добре става с широка гофрирана тръба,поставена на входа за филтъра и завита по посока коша. Трябва да демонтираш заводският въздухосборник и ли там както се казва.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users