Такааа... вече е крайно време да се запиша със смислена тема.
Днес ми вързаха тенекия, малко съм изнервен и от работата, и реших че е крайно време да се занимая с това, което най-много ме дразни в колата... скоростния лост. Изглежда супер недодялан.
Проблемът е, че ми отне изключително много време да намеря как точно се сваля скоростния лост на CLK, понеже съм виждал снимки по колко особен начин се захваща лоста. Идеята е следната: Вж.снимка No.2 - едно черно конусче в осноновата на топката. За да се освободи лоста и да може да се издърпа, то се върти по часовниковата стрелка (спрямо ъгъла на снимка No.2)... т.е. обратно на нормалната посока на развиване на стандартните резби. После се дърпа стегнато и силно нагоре, с годините вероятно се е затегнал изключително силно.
Та... какво направих. Купих си от eBay напълно насляпо чисто нов скоростен лост от W204 с кат.но. A2042671510, на абсурдно ниска цена 
. Интересното е, че според продавача, този лост е за автоматична кутия. Аз не вярвам, понеже си мисля че маншона на автоматиците е малко по-тесен... не съм проверявал номера в базата. Има известна разлика в цвета, която ме притесняваше, но като го видях монтиран на естествена светлина, размислих... не изглежда никак зле.
1. Сваля се стария скоростен лост. Как...? Аз повдигнах махагоновата плоскост под него от страната на пепелника и после леко побутнах рамката, която държи кожата на лоста.
2. Отлепва се старата кожа от пластмасовата рамка.
3. Аз внимавах изключително много за предната страна на лоста, понеже ми направи впечатление, че като се включва задна, кожата се опъва много назад и е възможно да повдига махагона. Т.е. фабричния лост на CLK-то има доста дълъг маншон, докато на W204 е по-къс. Залепих първо предната част от кожата максимално напред, за да оставя място да се опъва. После почнах малко по малко да лепя към задната част. Пластмасовата рамка на W204 явно е по-голяма, затова се наложи малко да преработя ъглите на кожата... произволна импровизация, но се получи. За всичко използвах лепило Moment на Henkel. То е силно подобно на Хелми, Прома и подобните БГ варианти, но е значително по-качествено, проверено е много пъти... просто е скъпо за големи плоскости, но в случая върши чудесна работа.
4. Време за монтаж... но нещо ме дразнеше. Видях че лоста не е като при BMW да влиза директно в кутията, а има механизми и движещи се части. При мен се чуваха крайно неприятни прещраквания, докато сменях скоростите. Всъщност... не са толкова неприятни, но исках да е по-притъпен звука. На снимките се вижда къде смазах с малко Негрон (или Негрин... не помня името точно), това е влаково машинно масло, с което се сдобих напълно случайно от един приятел. До колкото ми е известно се използва и за тракторни скоростни кутии, идеята е да не се стича лесно, а да си седи на мястото. Пробвал съм го на всякакви места, където има нужда от грес-оподобна смазка и действа перфектно.
 not on mine.jpg   103,08K
  34 Брой сваляния 
 P1040460.jpg   108,42K
  39 Брой сваляния 
 P1040461.jpg   124,43K
  32 Брой сваляния 
 P1040462.jpg   103,39K
  27 Брой сваляния 
 P1040463.jpg   110,82K
  28 Брой сваляния
 P1040466.jpg   204,91K
  29 Брой сваляния 
 P1040467.jpg   168,86K
  24 Брой сваляния 
 P1040468.jpg   112,47K
  25 Брой сваляния 
 P1040469.jpg   177,7K
  25 Брой сваляния 
 P1040471.jpg   145,65K
  27 Брой сваляния 
 P1040472.jpg   192,45K
  28 Брой сваляния



				
				
	
			
			
			
				
			
			
 Виж ГАРАЖА
				
				
				
				
				
				

			
			


				
				
				
				
				
				







