Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

DIY: Смяна на скоростен лост на W208 (със снимки)(замяна със лост от по-нов модел Mercedes)


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 23 October 2009 - 22:32

Такааа... вече е крайно време да се запиша със смислена тема.

Днес ми вързаха тенекия, малко съм изнервен и от работата, и реших че е крайно време да се занимая с това, което най-много ме дразни в колата... скоростния лост. Изглежда супер недодялан.
Проблемът е, че ми отне изключително много време да намеря как точно се сваля скоростния лост на CLK, понеже съм виждал снимки по колко особен начин се захваща лоста. Идеята е следната: Вж.снимка No.2 - едно черно конусче в осноновата на топката. За да се освободи лоста и да може да се издърпа, то се върти по часовниковата стрелка (спрямо ъгъла на снимка No.2)... т.е. обратно на нормалната посока на развиване на стандартните резби. После се дърпа стегнато и силно нагоре, с годините вероятно се е затегнал изключително силно.

Та... какво направих. Купих си от eBay напълно насляпо чисто нов скоростен лост от W204 с кат.но. A2042671510, на абсурдно ниска цена smile.gif. Интересното е, че според продавача, този лост е за автоматична кутия. Аз не вярвам, понеже си мисля че маншона на автоматиците е малко по-тесен... не съм проверявал номера в базата. Има известна разлика в цвета, която ме притесняваше, но като го видях монтиран на естествена светлина, размислих... не изглежда никак зле.
1. Сваля се стария скоростен лост. Как...? Аз повдигнах махагоновата плоскост под него от страната на пепелника и после леко побутнах рамката, която държи кожата на лоста.
2. Отлепва се старата кожа от пластмасовата рамка.
3. Аз внимавах изключително много за предната страна на лоста, понеже ми направи впечатление, че като се включва задна, кожата се опъва много назад и е възможно да повдига махагона. Т.е. фабричния лост на CLK-то има доста дълъг маншон, докато на W204 е по-къс. Залепих първо предната част от кожата максимално напред, за да оставя място да се опъва. После почнах малко по малко да лепя към задната част. Пластмасовата рамка на W204 явно е по-голяма, затова се наложи малко да преработя ъглите на кожата... произволна импровизация, но се получи. За всичко използвах лепило Moment на Henkel. То е силно подобно на Хелми, Прома и подобните БГ варианти, но е значително по-качествено, проверено е много пъти... просто е скъпо за големи плоскости, но в случая върши чудесна работа.
4. Време за монтаж... но нещо ме дразнеше. Видях че лоста не е като при BMW да влиза директно в кутията, а има механизми и движещи се части. При мен се чуваха крайно неприятни прещраквания, докато сменях скоростите. Всъщност... не са толкова неприятни, но исках да е по-притъпен звука. На снимките се вижда къде смазах с малко Негрон (или Негрин... не помня името точно), това е влаково машинно масло, с което се сдобих напълно случайно от един приятел. До колкото ми е известно се използва и за тракторни скоростни кутии, идеята е да не се стича лесно, а да си седи на мястото. Пробвал съм го на всякакви места, където има нужда от грес-оподобна смазка и действа перфектно.

Attached File  not on mine.jpg   103.08K   34 downloads Attached File  P1040460.jpg   108.42K   39 downloads Attached File  P1040461.jpg   124.43K   32 downloads Attached File  P1040462.jpg   103.39K   27 downloads Attached File  P1040463.jpg   110.82K   28 downloads

Attached File  P1040466.jpg   204.91K   29 downloads Attached File  P1040467.jpg   168.86K   24 downloads Attached File  P1040468.jpg   112.47K   25 downloads Attached File  P1040469.jpg   177.7K   25 downloads Attached File  P1040471.jpg   145.65K   27 downloads Attached File  P1040472.jpg   192.45K   28 downloads


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#2 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,421 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Posted 26 October 2009 - 11:34

Като изключим разликата в цветовете-всичко е супер :icon_coolgrin:
Добре си се справил-особено ми хареса това с греста-ще взема и аз да я направя тази манипулацийка :)
А който не намира в ИБЕЙ,да разгледа обявата на автотапицера ;)
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 26 October 2009 - 11:50

Aз си мислех да поръчам да ми ушият нов маншон в правилния цвят и да поискам да ми пребоядисат топката... но като се замисля почва все повече да ми харесва контраста.
Не можах да намеря от този стил лост с Quartz Leather colour, така че това ще седи в този му вид за неопределено време :)
И да, пробвай да смажеш и да почистиш механизма отдолу. Става много по-приятно.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,713 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Posted 26 October 2009 - 20:41

И аз да кажа - Хареса ми.
Колега, как е скоростен лост на английски и каква е "абсурдно ниската" цена ? Или пък направо да дадеш номера на търга.
  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 26 October 2009 - 20:47

Номера на търга отдавна свърши ;) Абсурдно ниската цена е ~40лв.
Скоростен лост е: Gear knob, shift knob, gearshift knob и т.н. като проблемът е че ще излязат един милион китайски чекии в аукционите.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 27 October 2009 - 10:03

Като цяло цената е добра... ама нещо цвета да си призная - фич не ми допада. И този хромиран пръстен под топката също не ми допада, но в крайна сметка е въпрос на лични предпочитания.

Понеже моята вътре е същия цвят, прилагам ти снимка как изглежда моя лост:

Публикувано изображение

Е на снимката малко кипи дейност, та е поразглобено, но иначе въпросът е, че цветът е като на волана и горната част на таблото, а кройката на маншона е с цяла кожа на топката и маншона ;)

А аз имах друг проблем - счупена е пластмасовата скоба, на която се нахлузва маншона. Купих една от W210, ама се оказа различна и като форма и като размер. В крайна сметка малко art work с дрелка, кламери и епоксидна смола и вече всичко е наред. Даже някъде го бях писал, ама не го намирам...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 27 October 2009 - 16:02

;) Много е добре, но ми се повръща от тези лостове без отделен маншон, много ми е неприятен на поглед като форма, но е въпрос на вкус де, аз търсех точно този модел, който съм сложил, ама цвета малко се размина :)
Иначе за хромираното рингче, умирам за него ;) Даже преди няколко дни при първия неуспешен опит да оправя дисплеите, си монтирах ринговете на километража :) Това което ме спря да довършим работата, беше адската липса на време и това че стрелките не искаха да излязат лесно...
Добрата новина е, че намерих този пост в benzworld.com с детайлен DIY относно поправката, просто няма начин това да не свърши работа. Какво псуване отнесоха VDO за това циганско cost-savings изпълнение на мерцовия километраж не е истина. Не съм виждал досега такава простотия.
Benzworld.org - Instrument Cluster Pixel Fix

Публикувано изображение
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 27 October 2009 - 17:49

А бе мисля, че имаше едно ръководство за същата операция без да се свалят стрелките...
Аз лично съм свалял няколко пъти стрелки на други табла и не бих свалил моите за нищо на света.
По скоро ще карам без термометър и часовник, отколкото да ги сваля.
После нямат връщане... винаги ще имат отклонение.

Иначе тоя волан определено ме кефи много:
Публикувано изображение
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#9 Hooligan

Hooligan

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,553 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. M-Class (W164) 350 CDI Facelift
    2. CLK-Class (W208) - Продаден
    3. C-Class (W203) - Продаден
    4. C-Class (W202) - Продаден
Garage View Garage

Posted 27 October 2009 - 18:35

Добре де, аз защо си мислех, че не е толкова сложно да се поправи?!?

Това дето е показано, единственият начин ли е или може да се мине по лесно? При мен не работи само часовника и позицията на лоста.
  • 0

Ignore list: fiveq, Наско, krasch


#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 27 October 2009 - 19:18

Няма никаква философия да се поправи, проблемът е, че трябва да се махне всичко от горната страна, за да се стигне до дисплеите и да се свалят стрелките.
Просто е направено тъпо, ама толкова тъпо, че чак плаши. Досвидяло им се е да сложат по един малък куплунг като на централния дисплей и просто термично са залепили (правилно е написано, не са ги запоили, а са ги залепили) лентовия кабел за платката. С годините и топлината това лепило е дало фира и това е резултата, затова няма Мерц със работещи дисплеи от това поколение.
Поправя се точно както тоя от американския форум го е направил, разликата е че той не го е поправил просто, а го е направил вечно. Аз мислех абсолютно същото, но просто нямах време, че се занимавах с 1000 други глупости тогава. Но, ще стане и при мен.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#11 USA

USA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 173 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Риболов,Компютри,Фитнес
  • Автомобил:
    CLK 200 1998

Posted 09 March 2012 - 22:39

онзи ден и аз си слагах нов маншон,но нещо не се получи,твоя е по различен и има с какво да го захванеш да стои под лоста,а моя трябва да е с тея черните вързачки и стои много грозно.Има ли някакво друго решение да го сложа отдолу?
  • 0
LAS VEGAS

#12 maiamibee

maiamibee

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Posts:
  • Пол:Жена
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor 192hp

Posted 22 October 2018 - 13:20

Здравейте, 

 

реших да използвам темата и да питам тука. Някой пробвал ли е да слага топка с маншон от w 202 и дали е станало?


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users