Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

перка на радиатора


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 skuns

skuns

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 42 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    w202 1.8
    w220 500

Публикувано 22 октомври 2009 - 20:17

Първо искам да попитам дали мойта перка е с електромотор или е силиконова модела е w202 c180 97-ма климатроник защото ми казаха, че трябва да е силиконова т.е мойта е сменена и преправена.
Проблема е следния - при повече каране се включва и не спира изобщо даже когато извадя ключа тя продължава и начина на спиране е като дръпна куплунга на самата перка.
Първоначално мислех, че е от температурния датчик. Смених го и известно време не го направи проблема, но сега пак започна :kill_myself:
Явно не е от датчика и ще се радвам ако някой ме насочи какво може да е или каде да погледна :dontknow:
  • 0

#2 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1713 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Публикувано 22 октомври 2009 - 22:17

Ако правилно съм разбрал сложена ти е електрическа перка с включване от температурния датчик.
Какво става ако оставиш перката да побръмчи сле като угасиш мотора?
Виждал съм такива коли - перката продължава да върти известно време докато охлади двигателя. Просто е странно нещо да продължава да работи при изваден ключ.
Най-вероятно захранването на перката е направо от акумулатора, без да се прекъсва веригата при спиране на мотора.
  • 0

#3 skuns

skuns

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 42 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    w202 1.8
    w220 500

Публикувано 22 октомври 2009 - 22:58

Не не е на този принцип. Когато си работи нормално се включва на 85/90 градуса и си охлажда. Сега работи постоянно и колата не може да качи повече от 70-80 градуса.
  • 0

#4 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 22 октомври 2009 - 23:04

Ако правилно съм разбрал сложена ти е електрическа перка с включване от температурния датчик.
Какво става ако оставиш перката да побръмчи сле като угасиш мотора?
Виждал съм такива коли - перката продължава да върти известно време докато охлади двигателя. Просто е странно нещо да продължава да работи при изваден ключ.
Най-вероятно захранването на перката е направо от акумулатора, без да се прекъсва веригата при спиране на мотора.

Не е много странно, защото има коли с електрически водни помпи, и след вадене на ключа, водната помпа, продължава да работи, съвместно с перката на радиатора.
На доста модели от френските автомобили перката продължава да работи след изваждане на ключа. В този случай мисля, че се цели охлаждане на двигтеля чрез обдухване(нема да се базикате с обдухването, нищо че говоря за френски коли!). За мен колкото по-бавно се охлажда двигателя след гасене, толкова е по-добре, но бандите инженери, проектанти и конструктори със сигурност ги разбират по-добре от мен тия неща.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#5 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 23 октомври 2009 - 00:39

скунс, имаш проблем с управлението на перката.
при този 202 модел има 2 вариянта.
1ви-- виско перка на мотора+перка пред радиаторите--служи за климатик+аварийна за мотора.

2ри--една електрическа отвътре, отговаряща за всичко.

с кой от 2та варианта си?
  • 0

#6 skuns

skuns

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 42 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    w202 1.8
    w220 500

Публикувано 23 октомври 2009 - 10:24

lorinser - 2 вариант. Само, че не съм сигурен дали оригинално колата е така защтото перката винаги бучи много :dontknow:
  • 0

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 23 октомври 2009 - 10:43

Хм, доколкото помня, този модел е с резисторен блок, управляващ перката, може и той да е дефектирал.

Сигнал за включването и се подава от блока за мотора и от климатроник блока.
Очаквай гросмастера да се включи, от кое да почнеш
  • 0

#8 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 23 октомври 2009 - 10:52

lorinser - 2 вариант. Само, че не съм сигурен дали оригинално колата е така защтото перката винаги бучи много :dontknow:


Ако си само с 1 Ел. перка -тя е с електроно управление на оборотите.Като се върна в къщи ше видя схемата -тука на работа нямам, но там се управлява по комуникациона шина, или е Кан или К линия -тук не помня вече.
Виж каде могат да те закачат с диагноза.
За да се разбере дали нещо не е преправяно н атвоита кола- фотоапарата и снимаш -след това ще ти кажем дали е оригинал или не.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#9 skuns

skuns

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 42 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    w202 1.8
    w220 500

Публикувано 23 октомври 2009 - 11:13

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение
  • 0

#10 skuns

skuns

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 42 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    w202 1.8
    w220 500

Публикувано 23 октомври 2009 - 18:45

проблемът беше установен! Притиснато кабелче което дава постоянно ток :)

Иначе братята италианци са побългарили цялата система като са махнали командният блок на перката и са връзвали някакви релета и сега трябва да се купува този блок който за съжаление е 400-500 лв :ora:
  • 0

#11 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 24 октомври 2009 - 00:02

или усъвършенствай управлението с релетата!!

Можете да го направите двустепенно, с датчик с 2 позиции, + реостат. (даже имам оригинален за 124)
ако се направи грамотно--ще е надеждно и просто.

тия кабели дето се прескачат в коша ти---пълна свинщина, винаги могат да дадат на късо
  • 0

#12 Dilian___

Dilian___

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Razgrad

Публикувано 09 декември 2009 - 13:55

Абе вие добре ли сте релета и реостати - в кой век живеем
1-во блока е електронен и се управлява цифрово ( по CAN шината щом е 97година ) и 2-ро нали трябва да тръгва перката и от климатроника.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни