перка на радиатора
Started by skuns, 22 Oct 2009 - 20:17:12
11 replies to this topic
#1
Posted 22 October 2009 - 20:17
Първо искам да попитам дали мойта перка е с електромотор или е силиконова модела е w202 c180 97-ма климатроник защото ми казаха, че трябва да е силиконова т.е мойта е сменена и преправена.
Проблема е следния - при повече каране се включва и не спира изобщо даже когато извадя ключа тя продължава и начина на спиране е като дръпна куплунга на самата перка.
Първоначално мислех, че е от температурния датчик. Смених го и известно време не го направи проблема, но сега пак започна
Явно не е от датчика и ще се радвам ако някой ме насочи какво може да е или каде да погледна
Проблема е следния - при повече каране се включва и не спира изобщо даже когато извадя ключа тя продължава и начина на спиране е като дръпна куплунга на самата перка.
Първоначално мислех, че е от температурния датчик. Смених го и известно време не го направи проблема, но сега пак започна
Явно не е от датчика и ще се радвам ако някой ме насочи какво може да е или каде да погледна
#2
Posted 22 October 2009 - 22:17
Ако правилно съм разбрал сложена ти е електрическа перка с включване от температурния датчик.
Какво става ако оставиш перката да побръмчи сле като угасиш мотора?
Виждал съм такива коли - перката продължава да върти известно време докато охлади двигателя. Просто е странно нещо да продължава да работи при изваден ключ.
Най-вероятно захранването на перката е направо от акумулатора, без да се прекъсва веригата при спиране на мотора.
Какво става ако оставиш перката да побръмчи сле като угасиш мотора?
Виждал съм такива коли - перката продължава да върти известно време докато охлади двигателя. Просто е странно нещо да продължава да работи при изваден ключ.
Най-вероятно захранването на перката е направо от акумулатора, без да се прекъсва веригата при спиране на мотора.
#3
Posted 22 October 2009 - 22:58
Не не е на този принцип. Когато си работи нормално се включва на 85/90 градуса и си охлажда. Сега работи постоянно и колата не може да качи повече от 70-80 градуса.
#4
Posted 22 October 2009 - 23:04
Не е много странно, защото има коли с електрически водни помпи, и след вадене на ключа, водната помпа, продължава да работи, съвместно с перката на радиатора.Ако правилно съм разбрал сложена ти е електрическа перка с включване от температурния датчик.
Какво става ако оставиш перката да побръмчи сле като угасиш мотора?
Виждал съм такива коли - перката продължава да върти известно време докато охлади двигателя. Просто е странно нещо да продължава да работи при изваден ключ.
Най-вероятно захранването на перката е направо от акумулатора, без да се прекъсва веригата при спиране на мотора.
На доста модели от френските автомобили перката продължава да работи след изваждане на ключа. В този случай мисля, че се цели охлаждане на двигтеля чрез обдухване(нема да се базикате с обдухването, нищо че говоря за френски коли!). За мен колкото по-бавно се охлажда двигателя след гасене, толкова е по-добре, но бандите инженери, проектанти и конструктори със сигурност ги разбират по-добре от мен тия неща.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#5
Posted 23 October 2009 - 00:39
скунс, имаш проблем с управлението на перката.
при този 202 модел има 2 вариянта.
1ви-- виско перка на мотора+перка пред радиаторите--служи за климатик+аварийна за мотора.
2ри--една електрическа отвътре, отговаряща за всичко.
с кой от 2та варианта си?
при този 202 модел има 2 вариянта.
1ви-- виско перка на мотора+перка пред радиаторите--служи за климатик+аварийна за мотора.
2ри--една електрическа отвътре, отговаряща за всичко.
с кой от 2та варианта си?
#6
Posted 23 October 2009 - 10:24
lorinser - 2 вариант. Само, че не съм сигурен дали оригинално колата е така защтото перката винаги бучи много
#7
Posted 23 October 2009 - 10:43
Хм, доколкото помня, този модел е с резисторен блок, управляващ перката, може и той да е дефектирал.
Сигнал за включването и се подава от блока за мотора и от климатроник блока.
Очаквай гросмастера да се включи, от кое да почнеш
Сигнал за включването и се подава от блока за мотора и от климатроник блока.
Очаквай гросмастера да се включи, от кое да почнеш
#8
Posted 23 October 2009 - 10:52
lorinser - 2 вариант. Само, че не съм сигурен дали оригинално колата е така защтото перката винаги бучи много
Ако си само с 1 Ел. перка -тя е с електроно управление на оборотите.Като се върна в къщи ше видя схемата -тука на работа нямам, но там се управлява по комуникациона шина, или е Кан или К линия -тук не помня вече.
Виж каде могат да те закачат с диагноза.
За да се разбере дали нещо не е преправяно н атвоита кола- фотоапарата и снимаш -след това ще ти кажем дали е оригинал или не.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#10
Posted 23 October 2009 - 18:45
проблемът беше установен! Притиснато кабелче което дава постоянно ток
Иначе братята италианци са побългарили цялата система като са махнали командният блок на перката и са връзвали някакви релета и сега трябва да се купува този блок който за съжаление е 400-500 лв
Иначе братята италианци са побългарили цялата система като са махнали командният блок на перката и са връзвали някакви релета и сега трябва да се купува този блок който за съжаление е 400-500 лв
#11
Posted 24 October 2009 - 00:02
или усъвършенствай управлението с релетата!!
Можете да го направите двустепенно, с датчик с 2 позиции, + реостат. (даже имам оригинален за 124)
ако се направи грамотно--ще е надеждно и просто.
тия кабели дето се прескачат в коша ти---пълна свинщина, винаги могат да дадат на късо
Можете да го направите двустепенно, с датчик с 2 позиции, + реостат. (даже имам оригинален за 124)
ако се направи грамотно--ще е надеждно и просто.
тия кабели дето се прескачат в коша ти---пълна свинщина, винаги могат да дадат на късо
#12
Posted 09 December 2009 - 13:55
Абе вие добре ли сте релета и реостати - в кой век живеем
1-во блока е електронен и се управлява цифрово ( по CAN шината щом е 97година ) и 2-ро нали трябва да тръгва перката и от климатроника.
1-во блока е електронен и се управлява цифрово ( по CAN шината щом е 97година ) и 2-ро нали трябва да тръгва перката и от климатроника.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users