ФаровеНастройка
Започната от Kunev, 20 окт 2009 - 22:12:42
12 мнения по тази тема
#1
Публикувано 20 октомври 2009 - 22:12
Гледах ... търсих ... зяпах, но не можах да открия тема за центровка на фаровете.
Може и да има но аз да не съм я намерил.
Имам един въпрос - коя стойност за какво е на табелката за вертикална настройка на фаровете, която е пломбирана отпред на гредата на коша?
Смятам че тази тема би била полезна за обсъждане защото идва сезон с интензивно използване на фаровете.
Предполагам че на никой не му е приятно да му светят в очите насреща, пък и с правилно центровани фарове се кара по спокойно и сигурно.
Мисля че е назрял момента да развенчаем мита че десния фар трябвало да свети по към банкета а левия хоризонтално напред.
Може и да има но аз да не съм я намерил.
Имам един въпрос - коя стойност за какво е на табелката за вертикална настройка на фаровете, която е пломбирана отпред на гредата на коша?
Смятам че тази тема би била полезна за обсъждане защото идва сезон с интензивно използване на фаровете.
Предполагам че на никой не му е приятно да му светят в очите насреща, пък и с правилно центровани фарове се кара по спокойно и сигурно.
Мисля че е назрял момента да развенчаем мита че десния фар трябвало да свети по към банкета а левия хоризонтално напред.
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#2
Публикувано 25 октомври 2009 - 16:47
колега ще ти кажа най лесния вариант а той е отиваш в най близкия севиз където правят годишен технически преглед даваш 5 лева слагат ти машинката и ти ги регулират както трябва без да ходиш по нощите да търсиш тъмни стени и да се кьориш да въртиш и пак да не ги издокараш
#3
Публикувано 25 октомври 2009 - 20:41
Колега,колега ще ти кажа най лесния вариант а той е отиваш в най близкия севиз където правят годишен технически преглед даваш 5 лева слагат ти машинката и ти ги регулират както трябва без да ходиш по нощите да търсиш тъмни стени и да се кьориш да въртиш и пак да не ги издокараш
При вас във Филибето сериозно ли имат такива машинки за фаровете?
Щото тука в София, дори не си правят труда да ти качат колата на валяците при преглед, камо ли фаровете да ти проверят. Дори и да имат такава машинка едва ли знаят как да я ползват(за в София говоря).
За последно съм виждал такава машина(в София) в сервиза на такситата на Сточна гара(ако някой помни къде беше) преди около 12 години... Казвам машина щото си беше бая железо в отделно хале.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#4
Публикувано 25 октомври 2009 - 21:30
ами аз лично ходих скоро пък и после на други места видях то не е кой знае каква машинка едно като сандък и отпред едно стъкло лупа ли е какво е незнам и е на стойка и ти го слага пред фара там наглася го някак си и на задната част на това чудо се гледа изображението на фара как свети и каде свети и там има едни разграфения и по тях го регулира незнам тези в софия защо са цели стаи : )Колега,
При вас във Филибето сериозно ли имат такива машинки за фаровете?
Щото тука в София, дори не си правят труда да ти качат колата на валяците при преглед, камо ли фаровете да ти проверят. Дори и да имат такава машинка едва ли знаят как да я ползват(за в София говоря).
За последно съм виждал такава машина(в София) в сервиза на такситата на Сточна гара(ако някой помни къде беше) преди около 12 години... Казвам машина щото си беше бая железо в отделно хале.
#5
Публикувано 25 октомври 2009 - 22:05
А бе не са цели стаи - устройствата ги има в почти всеки по-голям сервиз. Само дето не взимат 5 лв.
Последния път искаха 40 кинта за регулирането на фаровете... За работа за 5 минути - е извинявайте...
Последния път искаха 40 кинта за регулирането на фаровете... За работа за 5 минути - е извинявайте...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#6
Публикувано 27 октомври 2009 - 16:41
М - даааа за съжаление това е действителността.
А знаете ли че на 99 процента от сервизните работници /наричам ги така защото автомеханиците почти изчезнаха .../ въобще не им е ясно за какво иде на реч?
Аз обаче съм склонен да си мисля че по голямата стойност е за фара за мъгла понеже той трябва да свети ниско пред колата.
При правилната настройка на фаровете става така че пътя се вижда "като на длан" а насрещнодвижещите се не са заслепени.
В Стара Загораима на две - три места, но когато ги попитам дали са тарирани /стендовете/ ме гледат умно.
Обикновенно разни "разбирачи" ги захвърлят пред канала и си мислят че правят нещо.
Питах на няколко места, но отговора е почти идентичен - "ние ги превим ей на онази стена по схема /на ВАЗ 2101 /"
А трябва да е отделно помещение както каза колегата ... да не говорим че тази настройка на автомобила започва от гумите ...
Едно време имаше в сервиз "Жигули" имаше много точен но кой знае къде пропадна и той.
Внимавайте и какви крушки си слагате. Един колега си сложи ксенон и положението стана плачевно.
Уж Би-Ксенон Бош мош джиджи-биджи май е цялата работа защото свети силно наистина, но е толкова разфокусирано, че като му показах разликата направо му се приплака на човека.
Вместо изразен профил фара му свети като вълшебното фенерче на Джейми.
А знаете ли че на 99 процента от сервизните работници /наричам ги така защото автомеханиците почти изчезнаха .../ въобще не им е ясно за какво иде на реч?
Аз обаче съм склонен да си мисля че по голямата стойност е за фара за мъгла понеже той трябва да свети ниско пред колата.
При правилната настройка на фаровете става така че пътя се вижда "като на длан" а насрещнодвижещите се не са заслепени.
В Стара Загораима на две - три места, но когато ги попитам дали са тарирани /стендовете/ ме гледат умно.
Обикновенно разни "разбирачи" ги захвърлят пред канала и си мислят че правят нещо.
Питах на няколко места, но отговора е почти идентичен - "ние ги превим ей на онази стена по схема /на ВАЗ 2101 /"
А трябва да е отделно помещение както каза колегата ... да не говорим че тази настройка на автомобила започва от гумите ...
Едно време имаше в сервиз "Жигули" имаше много точен но кой знае къде пропадна и той.
Внимавайте и какви крушки си слагате. Един колега си сложи ксенон и положението стана плачевно.
Уж Би-Ксенон Бош мош джиджи-биджи май е цялата работа защото свети силно наистина, но е толкова разфокусирано, че като му показах разликата направо му се приплака на човека.
Вместо изразен профил фара му свети като вълшебното фенерче на Джейми.
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#7
Публикувано 27 октомври 2009 - 17:28
Онова дето е в % е колко са наклонени фаровете спрямо пласкостта на колата т.е. колко градуса наклон имат назад .... Оттам колко трябва да се регулират!
Специално за фаровете на 124-190-126-123-116 мога само хубави неща да кажа .... Прекрасно осветление,много добър обхват ... Това всичкото при положение че фаровете са центровани и с чисти рефлектори!
Загледай се в стъклото на фара и ще видиш едно като " о " с " + " в средата ... Ако ти е направило впечатление,с тез уреди дето се регулират фаровете са лазерни ... Когато се регулират е много важно лъчът да попадне точно на таз .... амммм ... мишена
Но аз като си ги регулирах не ми харесаха как светят,та после на платното и всичко беше ток ...
Не помня от къде,но помня какво бях чел,а именно ... "фаровете светят добре,когато са на по-голямо разстояние един от друг! ..." Мойте ги бях направил точно така(по-точно лъчите им) и светеха перфе!
Те тема по въпросУУУУУ http://www.mbclub.bg...w...c=15920&hl=
Специално за фаровете на 124-190-126-123-116 мога само хубави неща да кажа .... Прекрасно осветление,много добър обхват ... Това всичкото при положение че фаровете са центровани и с чисти рефлектори!
Загледай се в стъклото на фара и ще видиш едно като " о " с " + " в средата ... Ако ти е направило впечатление,с тез уреди дето се регулират фаровете са лазерни ... Когато се регулират е много важно лъчът да попадне точно на таз .... амммм ... мишена
Но аз като си ги регулирах не ми харесаха как светят,та после на платното и всичко беше ток ...
Не помня от къде,но помня какво бях чел,а именно ... "фаровете светят добре,когато са на по-голямо разстояние един от друг! ..." Мойте ги бях направил точно така(по-точно лъчите им) и светеха перфе!
Те тема по въпросУУУУУ http://www.mbclub.bg...w...c=15920&hl=
#8
Публикувано 28 октомври 2009 - 09:46
Само не мога да се сетя тия проценти от 90 или от 180 градуса бяха ... май беше 90 ... ще рече приблизително 1 /0.9/ за късите и 2 /1.53/ за фаровете за мъгла.
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#9
Публикувано 07 декември 2009 - 22:31
А бе не са цели стаи - устройствата ги има в почти всеки по-голям сервиз. Само дето не взимат 5 лв.
Последния път искаха 40 кинта за регулирането на фаровете... За работа за 5 минути - е извинявайте...
До миналата година с началото на акция "Светлина" в СБА правеха 1 седмица безплатно регулиране на фаровете - само с-щу данни за рег. номер и подпис. За тази година не знам, понеже веднъж регулирани фаровете няколко поредни години нямаха нужда от настройка и сега не съм ходил. През другото време наистина цените им са необосновано високи за врътването на 6 болчета.
#10
Публикувано 20 март 2011 - 23:44
Извинявам се за офтопика!
Днеска отделих цял ден на пустите фарове! Свалих ги, измих ги , смених им рефлекторите с чисто нови, напръсках буксите с контактен спре (видимо нищо не прави ама за всеки случй) имаха няколко малки спуквания залепих ги, НО вакума не работи. Машинките с буталцето си работят, пробвах ги с уста, маркучите също са здрави, свързани са правилно, помпата се чува като завъртя копчето обаче неще и неще.. Механизмите в самия фар работят, сглобих ги много внимателно, дори използвах млко ВД-40 за да се движи всичко гладко. Единственото , което ми идва на ум е ,че тръбичките на вакума в багажника майче са извадени. Има ли общо вакума в багажника с този на фаровете? Ще има ли ефект ако ремонтирам в багажнка или поне да ги запуша. Дайте идеи.
Поздрави
Днеска отделих цял ден на пустите фарове! Свалих ги, измих ги , смених им рефлекторите с чисто нови, напръсках буксите с контактен спре (видимо нищо не прави ама за всеки случй) имаха няколко малки спуквания залепих ги, НО вакума не работи. Машинките с буталцето си работят, пробвах ги с уста, маркучите също са здрави, свързани са правилно, помпата се чува като завъртя копчето обаче неще и неще.. Механизмите в самия фар работят, сглобих ги много внимателно, дори използвах млко ВД-40 за да се движи всичко гладко. Единственото , което ми идва на ум е ,че тръбичките на вакума в багажника майче са извадени. Има ли общо вакума в багажника с този на фаровете? Ще има ли ефект ако ремонтирам в багажнка или поне да ги запуша. Дайте идеи.
Поздрави
#11
Публикувано 21 март 2011 - 02:35
Наклон на пътя 10% означава завишение с 10м за 100м участък. 100% наклон на пътя ще даде завишение 100м за 100м участък, което като ъгъл на наклона не е 90^o , а 45^o . Със сигурност има някакво математическо съотношение между ъгъла, който се получава и завишението в %, но не е просто аритметическо съотношение.Ъглите, които се получават при 10,20,30...% наклон не са кратни на 45^o . Капиш?Само не мога да се сетя тия проценти от 90 или от 180 градуса бяха ... май беше 90 ... ще рече приблизително 1 /0.9/ за късите и 2 /1.53/ за фаровете за мъгла.
#12
Публикувано 22 март 2011 - 20:16
Моя проблем с вакуума се оправи като запуших една тръбичка от поглавниците на задната седалка, която се беше откачила от вече счупената мембрана. От там губеше вакуум помпата.
Приятно шофиране!
Приятно шофиране!
#13
Публикувано 18 октомври 2011 - 16:57
Наклон на пътя 10% означава завишение с 10м за 100м участък. 100% наклон на пътя ще даде завишение 100м за 100м участък, което като ъгъл на наклона не е 90^o , а 45^o . Със сигурност има някакво математическо съотношение между ъгъла, който се получава и завишението в %, но не е просто аритметическо съотношение.Ъглите, които се получават при 10,20,30...% наклон не са кратни на 45^o . Капиш?
За който се интересува (изчисленията са приблизителни до 30 минути)!
10% -> 6 градуса
20% -> 11 градуса
30% -> 17 градуса
40% -> 22 градуса
100% -> 45 градуса
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни