
проблем с автоматични скорости на 124 200ТЕ
Започната от gogo, 21 авг 2006 - 23:31:19
7 мнения по тази тема
#1
Публикувано 21 август 2006 - 23:31
Здравеите колеги, влизам във форума маи само когато загазя, и благодаря на всички които помагат, като се надявам и аз някога да мога да бъда полезен.
Та да си дойда на думата. Имам проблем с автоматика и намерих една 190тка автоматик, на части, и въпроса ми е дали кутийте са им еднакви. Ако стане смяната после заедно с някой от вас можем да се учим на другата. Иначе "Мечо" все още е в движение, само дето не ще да включва след 2ра. Ако някой знае по добро разрешение, сега е момента, до като не съм купил друга. Или да я заменя с механична? Дайте съвет.
Та да си дойда на думата. Имам проблем с автоматика и намерих една 190тка автоматик, на части, и въпроса ми е дали кутийте са им еднакви. Ако стане смяната после заедно с някой от вас можем да се учим на другата. Иначе "Мечо" все още е в движение, само дето не ще да включва след 2ра. Ако някой знае по добро разрешение, сега е момента, до като не съм купил друга. Или да я заменя с механична? Дайте съвет.
#2
Публикувано 22 август 2006 - 11:16
Прав си, обаче като всеки ти вземе по 50 лв диагностика то се събира, а и моята съм и вдигнал мерника
Мисля че съм намерил и добър майстор, който ще може да осъществи "операцията".
Мисля че съм намерил и добър майстор, който ще може да осъществи "операцията".
#3
Публикувано 22 август 2006 - 22:16
Отиваш в сервиз Джемини 4 в София и там ти казват какво се прави- дали подлежи на ремонт, колко ще струва рециклирана кутия, колко нова и така.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#4
Публикувано 25 август 2006 - 23:12

Операцията извършена успешно.
Проблемът беше, че не включва 3 и директна. Обадих се на един сервиз в който оправят автоматици и човека ми каза да си приготвя 1500 лв за ремонта, в Джемини дори не посмях да се обаждам, там ти излиза 300лв смяна на филтъра и маслото.
1. В нета намерих МБ 190 автоматик на части и имах възможност да изпробвам кутията-колата беше още в движение =300лв.
2.Намерих наблизо сервиз, където на добра цена се съгласиха да извършат "операцията", и хубавото беше че ми позволиха да следя от близо целия процес, така че вече знам как се прави подобна операция. Сервиза не е много голям, но си разбират от работата. Ул.Суходолска 2 бл 124 тел 9207790 и моб 0897863737 Христо Талев.
3. Той ме заведе на Симеон 230, от където за 25лв ми дадиха Feby филтър и гарнитура, и пак там ATF LEMFORDER 6литра за 72 лв,с отстъпката разбирасе.
4. ГАЗ и яко кеф.
5. Ако на някой му предстои смяна филтър и масло и иска да се пробва сам, не е толкова сложно. Ако все пак се затрудни 0896235727 ONLINE HELP GOGO

#5
Публикувано 26 август 2006 - 07:55
Браво Гого добро решение
И сега само газ и кеф
:

И сега само газ и кеф

#6
Публикувано 30 август 2006 - 09:24
абе а кога ще почерпиш за старите ми скорости
питаш ли ме колко ми е мъчно за тях

" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"
#7
Публикувано 01 септември 2006 - 09:04
Здравейте колеги, като се заговорихме на тема амтоматици аз имам 124/200D/86 г. автоматик. Сметих маслото на скоростната кутия преди 5 години и съм минал 50 хил. км. трябва ли вече да го сменам. Като то го погледна на шиша е червено не си е променило цвета. Да каже някой как се мери нивото.Четох в книгите, ама нещо не се получава. Карам го май с Валволин за автоматик. Да ли е добро масло?
Каквото и да ти говорят, става дума за пари.
#8
Публикувано 01 септември 2006 - 13:31
Производителят дава 60000 км интервал на замяна на маслото в автоматичната кутия. Твоето е на 50000, но пък е на 5 години и моето мнение е, че е добре да го смениш (заедно с масления филтър и гарнитурата на маслената вана, естествено). В някои форуми се споменава, че при градско движение е добре да сменя и на 30000 км и това удължава междуремонтния пробег на трансмисията.Здравейте колеги, като се заговорихме на тема амтоматици аз имам 124/200D/86 г. автоматик. Сметих маслото на скоростната кутия преди 5 години и съм минал 50 хил. км. трябва ли вече да го сменам. Като то го погледна на шиша е червено не си е променило цвета. Да каже някой как се мери нивото.Четох в книгите, ама нещо не се получава. Карам го май с Валволин за автоматик. Да ли е добро масло?
По-принцип качествата на АТФ (Дексрон ІІ, например) зависят много от работната температура на маслото и именно затова има определена логика за по-честа смяна при преобладаващо градско движение и високи околни температури. Правените изпитания на Дексрон ІІ показват, че при температура на маслото 80 градуса по Целзиий, качествата му се запазват в допустими норми за тестов пробег от 160000 км. При 90 градуса приведеният пробег е 80000 км, при 100 – 40000, 115 – 20000, 125 – 10000 и т.н., като при температура 210 градуса пробегът възлиза на 32 км! Обикновено в изправна кутия температурата на маслото не надвишава 95-100 градуса, дори и при тежки режими. Това, разбира се са усреднени стойности, защото не бива да забравяме, че температурата е различна в различните части на кутията (по-висока в хидротрансформатора и в контактните зони на съединителите и лентовите спирачки в моментите на превключване). Също трябва да се отчита и пряката връзка между температурата на охладителната течност на двигателя и маслото в трансмисията (автоматиците изобщо не обичат прегрят двигател).
Относно меренето на нивото – загрял двигател и скоростна кутия, положение на лоста за диапазоните – Р, двигателят работи на празен ход и автомобилът и на равна повърхност. При тези условия нивото трябва да е между отметките за мин и макс. Не съм сигурен, но мисля че при 20 градуса (студена кутия) максималното ниво се намира на 10 мм под белега мин (за W124 и W201), но тава е само за ориентиране, основната проверка е по първия метод.
Някои американски кутии имат белези за мерене и на топло и на студено (това е само за инфо).
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни