

Кой не иска да има по-голям брат? Всички искат, естествено. Момичетата, за да ги пази и да стряскат с него съучениците си. А момчетата по същите причини и по още много други, като това някой да ги “светва” на мъжките работи и да им бъде за пример. В повечето случаи обратното също е валидно – по-големият в семейството иска да има братче.
Случаят с CL на Mercedes хем е такъв, хем не е. Най-голямото купе в огромната фамилия на щутгартската марка произлиза от S-class, но иска да се различава от “батко” си. Иска независимост и самостоятелност. Собствен стил. Има защо – зад гърба му стои повече от 50-годишен опит в разклонението на купетата от родословното дърво на Mercedes. В същото време в поредното си издание CL ловко краде някои от мъжките играчки на по-големия си брат S-class.
Немският гигант винаги поглежда през рамо в историята, когато създава нов модел. Новият CL продължава знатната диря на купетата в годината, в която Mercedes отвори новия си уникален музей край реката Некар. Голямата арена на луксозния спортен автомобил пък ще е вече наближаващото парижко изложение през септември, а веднага след това CL ще стъпи на шосетата по света.
Кола като тази е за отбрана и изключително претенциозна публика. Клиентите й махат леко отегчено с ръка, когато става въпрос за наистина спортни бегачки. В повечето от тях е тясно, а удобствата и комфортът са жертвани за сметка на други качества. Това прави впечатление особено ако си по-голям на габарити (и не само на габарити). Клиентелата на CL е от поулегнали богаташи, които държат на лукса във всеки един момент. И на умереността.
Нова еволюция!
Поради тази причина в екстериора промените са значителни като за нов модел, но не и революционни. Взето е най-доброто от дизайна на Mercedes. Двете очи на фаровете са заменени с наподобяващи на S-class светлини, което придава на купето модернизъм и открито афиширан хъс за атака. Запазена от предишния CL е решетката с голяма трилъчева звезда на нея. В профил пък автомобилът следва линията на един друг класик, но с 4 врати – CLS. Светлините на гърба отговарят композиционно на предните, а цялата задница е инспирирана от последните влияния в дизайна на Mercedes, но със загатване и на нещо напълно ново.
Интериорът е изкопиран от големия брат S-class. Екранът е поставен централно на едно ниво с таблото, а под него се откроява стилният часовник, отмерващ времето на благополучния живот на собственика на този автомобил между два въздухопровода. Всичко това е хромирано и поставено на благородна дървена основа. Следва блокът с бутоните за климатика и наелектризиращия надпис V12 за онези, които предпочетат обновения топагрегат.
Задните места са пълноценни като в лимузина. Една от причините за този разточителен простор са увеличените размери на колата – със 75 мм на дължина (общо 5065 мм), с 14 мм на широчина (1871 мм), с 20 мм на височина (1418 мм) и със 7 мм за междуосието. Спечелил е багажникът, достигнал впечатляващите като за седан 490 литра (с 40 л повече от предшественика).
CL спира сам!
Да, къде успешно, къде малко рано, но колите почнаха да правят много от нещата, които вършат шофьорите. CL излиза стандартно с наличната за най-луксозните модели на Mercedes система PRE-SAFE, която извършва превантивни действия при критична ситуация на пътя. А в най-голямото си купе инженерите от Щутгарт са отишли още по-далеч – до спирачната система. Новата технология действа в тандем с BAS Plus – спирачен асистент, който информира със звук и визуални сигнали шофьора за опасно намаляваща дистанция до автомобила отпред. И спомага да се използва максималният капацитет на спирачките.