![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
Развиваме болтовете на капака на въздушния филтър
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Освобождаваме скобите, които придържат капака на въздушния филтър.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Като свалите капака, трябва да видите нещо подобно:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Сваляте филтриращият елемент и го слагате там, където ще пречи най-много. След това сваляте термодатчика за температурата на входящия въздух - натискате двете перца отстрани на датчика, завъртате го и го издърпвате навън:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Сега е моментът да откачите и тръбата за проветрение на картера (или поне аз си мисля че е за това - това е мазната черна тръба, намираща се непосредствено вляво от термодатчика на снимката.
Аз карам на газ - сега е ред на плочката на газовата уредба. Държа изрично да уточня, че това е ситуацията само и единствено в моята кола. Във вашата може нещата да изглеждат доста по-различно, съответно може да се наложи да проявите творческа и самодейна мисъл.
Та: развиваме двата болта М5, и ги отстраняваме на сигурно място:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
След това се повдига плочката и се развива скобата на маркуча за газта:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Плочката се отстранява на чисто и сигурно място (по необходимост и желание можете да я почистите от всичките налепи и гняз, събрани през годините), и внимателно махате ограничителя на клапата на дебитомера:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Общ вид на кутията на въздушният филтър след описаните операции:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Точно сега е моментът да развиете гайките, които държат кутията на филтъра към двигателя. Едната (т.е. мястото й) се вижда горе вляво от капачката за наливане на маслото, другите две се намират около жилото за подаване на газта и в тясното пространство откъм купето.
Нежно махаме кутията и... оле майко !!! Някой е ровил с копитото!...
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
На снимката не си личи, но ще трябва да махнете и това омасленото чудо, дето е пред потенциометъра. Мислех си, че е електрохидравличният регулатор, но явно не е, щото вътре не влизат никакви кабели. Някой ако знае какво е - ще съм му благодарен ако сподели. Внимавайте като го развивате - вътре има бензин под налягане. Трябват ви гаечни ключове 17, 12 и... не помня дали трябваше оше един. Скобата, дето го държи, се развива с ключ 10.
Вече имаме пълен достъп до потенциометъра. Първо се корми кабела. В това няма никаква философия - само трябва да сте внимателни с пластмасата - 20 години при температури над 60 градуса си казват думата. След това много нежно, без никакъв сериозен натиск махаме капачетата на болтовете (чупят се с поглед). Аз ползвах макетен нож:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Потенциометърът в натура. Сега е момента да хванете един перманентен или спиртен маркер и да очертаете плътно около потенциометъра (с цел да отбележите оригиналното му положение) След това развиваме болтчетата с торкс 15 (torx 15).
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Сега потенциометъра трябва да може да се завърти около оста си (онова цилиндричното чудо).
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Леко го раздвижваме (потенциометърот), и с леко завъртане нагоре - надолу го измъкваме.
Много внимаваме да не посеем някъде гарнитурката (на снимката - вляво):
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Дебитомера без потенциометъра изглежда по този начин:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Проблемът в детайли:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Проблемът в големи детайли:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
За сравнение: старият е отгоре, "новият" - отдолу:
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Сглобяването е в обратният ред на разглобяването. Важно е да настроите новия потенциометър. Това, както и още доста полезни неща, е описано подробно тук.
Мнения, ругатни и псувни - или тук, или в четвъртък привечер, на обичайното място в Пловдив.
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
Въпреки че вече има подобна (и доста по-подробна) тема, се надявам, че писанието ми ще е полезно на някого в опита му да си потроши сам колата.
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)