Публикувано 22 март 2011 - 17:50
Като недостатъци мога да отбележа следните неща:
- капризен към нафта, не можеш да го караш с лоша нафта, иначе най-вероятно ще ти се наложи ремонт на доста солена(наистина е доста солена) цена;
- втория недостатък е свързан с гореспоменатото - цената на една дюза е около 800 лв., да не дава господ да се налага смянa!;
Като обобщение може да се каже, че основен недостатък са по-високите цени по поддръжката на комън рейл системата, която е по-прецизна и по-сложна от тази на обикновените турбо-дизелови автомобили.
От там пък идват и предимствата на този вид двигател:
- по-пъргав е от турбо-дизел със същата мощност;
- по-икономичен, в сравнение отново със вече споменатите двигатели;
- по-голям въртящ момент, при това при по-ниски обороти(от където идва и икономичността);
- доста безшумен за дизелов двигател, дори някой може да се заблуди, че е бензинов (случвало ми се е хора, които карат от доста години турбо-дизели да правят тази грешка);
И един съвет. Щом колегата казва, че 200 ЦДИ набира бавно, защо тогава не се преориентираш към 220? Аз карам именно такъв, също комби и бих казал, че за тази мощност и това тегло върви доста. Изобщо не мога да се оплача от вървежа. Надявам се да съм бил полезен, успех!