Към съдържанието

  •  

Снимка

Споделени ремонтиРазкази и снимки за (добре) извършени ремонти


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#16 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 18 декември 2006 - 18:38

Ако на някой му се наложи да сваля таблото на 123-ка,нека не се чуди от къде да я подхване ;)

Не случайно я пускам тази тема.
Причината е тази,че след като някой някога се е мъчил да свали мойто,не е успял и се е пробвал с отверка.
Единственото което може да стане в точи случай е да отлепите стъклото,или в по-лошия вариянт да го спукате.
Първо се сваля кората под волана.Държи се на четири рапидки затворени отгоре с елипсовидни капачета.Развиват се болтовете и кората "пада".
След това се бърка отдолу зад самото табло и леко се избува в посока към волана.Това е цялата философия.
След това се развива гайката на жилото на километража,разкачат се няколко кабела за крушките и голямата букса свързваща снопа проводници с таблото.
С две ключета 10,се развива щуцера на манометъра на маслото,като с едното ключе се държи контра на тялото на самия манометър(подава се отзад на таблото и е с издължена форма),а с другия ключ се развива самия щуцер.
Не се опитвайте да извадите направо тръбичката от таблото.
Ако се опитате има вероятност да се наруши стегнатостта и при запалване на двигателя цялото табло да се "олее" с масло.
За разлика от повечето коли където датчика за налягането на маслото е монтиран на самия двигател,а индикатора се управлява по ел. начин,то тук за отчитане на налягане се използва самата маслена уредба директно свързана с манометъра.
След като сте разкачили всичко и сте извадили таблото,разглобяването му на съставните елементи е оше по-просто.
Погледнато в "гръб" ще видите че то е разделено на три основни части-часовника,скоростомера и измерителните елементи(манометър,горивомер и позатела за температурата).
Развиват се болтовете държащи тези три елемента и се изваждат един по един като се започва от часовника.
Особенното тук е че скоростомера и третия блок с измерителните уреди излизат почти заедно защото бутона за нулиране на дневния километраж е и същевременно ос с която се управлява и реостата за промяна на интензитета на осветяване на таблото,а там има един лост който пречи да излеза само скоростомера.
Искам да подчертая че има един болт "скрит" в тялото на самия реостат,и ако някой не се усети няма да може да свали последните два панела.
От там нататък можете да си свалите реостата за ремонт или почистване.
Става като леко го повдигнете с една отверка.
Той си излиза понеже е на две шпилки които същевременно играят ролята на проводници.
Може да се разглабя още,но зависи какво трябва да се ремонтира.
Сглобява се по обратния ред.

Снимков материал ТУК

Лубезно предоставен от Veni®
  • 0

#17 Benz2007

Benz2007

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 326 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Parvomai

Публикувано 21 октомври 2007 - 17:38

Проблемче с чистачката на 124 или по точно с тока, проста работа но доста трудничко за откриване,
Получемия ефект е следния: при вкючване на нещо, фарове,мигач,клаксона, чистачката заработва на интервал, прави няколко движения и спира, на всичко отгоре не и всеки пат.
На прав поглед нищо лошо, те се включват от един и същи лост които е на волана и самненията са към него.
Да ама не, той си е по реда. Поглеждаики схемата се вижда че ключа за стъкломиещото подава напрежение и на чистачката, през релето за интервали на извод "р6" или нещо такова за буквата не сам сигорен и са свързани заедно с моторчето на стакломиещото.
И таи като веригата не е по ток а е по напрежение (което ще каже че в релето веригата минава през пулопроводник и тока е много малък, неоходимо е напрежение за да сработи).
Получава се следния ефект, поради лоша маса в точка "W2" или "М2" (по Руските схеми) към шасито, намира се под десния фар, там са замасени гореспоменатите и най важното за момента помпата за пръскане на вода.
При саздалата се отечка на масата "М2" се формира напрежение което обратно през бобината на моторчето се подава на релето за импулси на извод "р6" и то сработва чистачката на три импулса както при пръскане на вода на стъклото, (при полужение на интервали напрежение от ключа се подава на извод "1" на релето).
На пръв поглед би следвало да работи чистачката посточно от получилото се напрежение на маса М2, но не е така защото ел. крушките когато са студени сапротивлението е малко и при запалване протича по голям ток отколкото когато вече светят, този процес става за части от секундата, при парвоначално протичането на по големия ток в точка "М2" (пораи лошата връзка се е саздало някакво сапротивление) формира се по голямо напрежение отколкото когато вече светят.
Имено от този ефект при вкиючване на гореспоменатите уреди от по големия първоначален ток се формира напрежение достатачно да сработи релето, след светване на крушката тока намаля и формиралото се напрежение не е достатачно да сработи релето. Това се получава защото замасяването в точка М2 не е прикъснало нацяло а само окислено малко.
Не сам измервал на какво напрежение сработва релето но не е важно.
А сега лесното на проблема: след добре пчистване на маса "М2" малко контактен спреи и слагане на болче с гаика за по добро стягане, оригиналното е с самонарязващо болче, проблема се реши, схемичката която имам е доста не четлива затова не я предлагам, но мисля че описах проблема обстоино ако някой се интересува повече да пусне тема или саобщение.Ако някой разполага с четлива схема моля да я предостави ще я прикрепим за по голяма яснота.
Успех на всички.
  • 0

#18 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 27 октомври 2007 - 19:29

Ремонт на заключващото копче на задните съкла W140.

Публикувано изображение

Чупих кючек копчето и го смених с ново-назаден план


Публикувано изображение


На другия ден нямах работа.Привърших с плетката а конците за "Тайната вечеря"Та разглобих старото копче и го исипах на масата

Публикувано изображение


Събрах двете раздели ли се бели пластмасови частета в едно


Публикувано изображение

Пуснах малко гресчица на мястото където лагерува включващата пластина за да я "залепя"-щото само падаше



Публикувано изображение


Наклепах връзката на двете пластмаски по същата причина


Публикувано изображение


Ето го готово и работещо.Да ама вече бах дал 38лв за ново и го сложих предишната вечер-даже е с капаче.Тъпо нали
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#19 MC BOBBY

MC BOBBY

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 130 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново

Публикувано 06 декември 2007 - 11:07

Смяна на АТ с МТ на МБ 190Е 2000 бензин. Сложих 5 степенна от 1800 бензин по обявата която беше тука като взех също и маховика, малкия кардан след кутията, лостовата с-ма, педалите за съединителя и спирачката от колата донор. Проблеми срещнах при буталото на съединителя при кутията, удължих го за да не хъркат скоростите. Тампона на малкия кардан към кутията не пасва и купих нов = 70 лв. И това е в общи линий, ето снимков материал.
Публикувано изображение
Старата АТ кутия и педала на спирачката
Публикувано изображение
Лоста на автомата
Публикувано изображение
Други чаркалъци
Публикувано изображение
Новия тампон към кардана
Публикувано изображение
Моста "магарето" на кутията и помпичката на кожуха
Публикувано изображение
Работа в купето
Публикувано изображение
И най-накрая...

Ще покарам малко за добия впечатления и ще пиша.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни