![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.gif)
Не случайно я пускам тази тема.
Причината е тази,че след като някой някога се е мъчил да свали мойто,не е успял и се е пробвал с отверка.
Единственото което може да стане в точи случай е да отлепите стъклото,или в по-лошия вариянт да го спукате.
Първо се сваля кората под волана.Държи се на четири рапидки затворени отгоре с елипсовидни капачета.Развиват се болтовете и кората "пада".
След това се бърка отдолу зад самото табло и леко се избува в посока към волана.Това е цялата философия.
След това се развива гайката на жилото на километража,разкачат се няколко кабела за крушките и голямата букса свързваща снопа проводници с таблото.
С две ключета 10,се развива щуцера на манометъра на маслото,като с едното ключе се държи контра на тялото на самия манометър(подава се отзад на таблото и е с издължена форма),а с другия ключ се развива самия щуцер.
Не се опитвайте да извадите направо тръбичката от таблото.
Ако се опитате има вероятност да се наруши стегнатостта и при запалване на двигателя цялото табло да се "олее" с масло.
За разлика от повечето коли където датчика за налягането на маслото е монтиран на самия двигател,а индикатора се управлява по ел. начин,то тук за отчитане на налягане се използва самата маслена уредба директно свързана с манометъра.
След като сте разкачили всичко и сте извадили таблото,разглобяването му на съставните елементи е оше по-просто.
Погледнато в "гръб" ще видите че то е разделено на три основни части-часовника,скоростомера и измерителните елементи(манометър,горивомер и позатела за температурата).
Развиват се болтовете държащи тези три елемента и се изваждат един по един като се започва от часовника.
Особенното тук е че скоростомера и третия блок с измерителните уреди излизат почти заедно защото бутона за нулиране на дневния километраж е и същевременно ос с която се управлява и реостата за промяна на интензитета на осветяване на таблото,а там има един лост който пречи да излеза само скоростомера.
Искам да подчертая че има един болт "скрит" в тялото на самия реостат,и ако някой не се усети няма да може да свали последните два панела.
От там нататък можете да си свалите реостата за ремонт или почистване.
Става като леко го повдигнете с една отверка.
Той си излиза понеже е на две шпилки които същевременно играят ролята на проводници.
Може да се разглабя още,но зависи какво трябва да се ремонтира.
Сглобява се по обратния ред.
Снимков материал ТУК
Лубезно предоставен от Veni®