Нещото се нарича пакет комфорт и би трябвало да излезе при проверка на ВИН номера.
Не е нужно да ходиш до гаража - бръкни си в джоба - ВИН го пише и в талона.
Нали не си държиш талона в колата? Не е разумно!
Тъй като цялата тая работа в съвременните коли имнава по т.нар. CAN-BUS - шина по която се движи информация за повечето неща в колата - от информация за работата на мотора, налягане на масла, течности, гориво, въздух в гумите и т.н. до това дали имаш отворен прозорец и коя крушка свети или е изгоряла. Включително усилването на звука на оригиналното радио минава през тази шина. Та има аларми, които се свързват със системите в колата, но са скъпи. Те са скъпи по две причини. CAN-BUS информацията се крие щателно от автомобилните производители, тъй като всеки си пази хляба и по този начин се ограничават производителите, които могат да правят съвместими устройства. Фирмите, които го правят купуват лицензи и информация от производителите или крадат такава информация чрез промишлен шпионаж, но и в двата случая харчат много пари за това. На второ място - това го правят големите производители, които като правило държат по-високи цени на продукцията си.
Намерете си ръководствата на колите и им хвърлете по едно око.
Ще откриете страшно много интересни и полезни неща в тях, за които дори не сте подозирали.
Тук дори не говорим за скритите функции - говорим за това, което го пише в книжката.
Аз например открих че когато багажникът е отворен, ако смятам да го държа дълго време така, за да не пада акумулатора и ако не ми е нужно да свети лампичката постоянно, тя може да бъде изключена, като се дръпне палчето на бутона, който я включав и изключва. При затваряне на багажника палчето ще се върне в изходна позиция. Тази дребна екстра я има още на W124 и после на почти всички следващи модели та до ден днешен.
Друга приятна екстра (която не знам на кои модели я има и на кои не) - автоматично регулиране на чистачките. Тук не говоря за автоматично включване и изключване, а за нещо по-старо, но по-просто. Ако карам с 60 км/ч и пусна чистачките на 2ра степен. Като спра на светофар чистачките автоматично минават на 1ва степен. В момента в който вдигна дан 5 км/ч чистачките отново се връщат на 2ра степен сами. Същото важи, ако ги пусна на 3та - на светофара свалят на 2ра. Ако са били на 1ва - не се изключват. Но ако чистачките са били пуснати на някаква степен докато колата е била спряла - функцията не работи. Мисля, че трябва да се движи с повече от 20 км/ч когато се пускат, за да се активира тази функция.
Нещо, което ми е изключително удобно - когато са включени четирите мигача, ако пусна ляв или десен мигач, автоматично се изключва режима на 4те мигача, но бутонът за тях на таблото продължава да мига. В момента в който изключиш ляв/десен се възстановява режима с 4те мигача. Това е удобно, ако пи супнал 4те за да правиш сложна/опасна маневра и искаш да дадеш знак на участниците в движението, че ще завиеш, след което продължаваш с маневрата. Аз го ползвам всеки ден като паркирам. Също така е удобно, ако си спрял и си пуснал 4те мигача - да дадеш сигнал с ляв мигач, че се включваш в движението без да се разсейваш да спираш четирите и чак като тръгнеш, преди да се е изключил левия - спираш четирите. Функцията не работи, ако се пуснат 4те мигача след като вече е бил включен ляв или десен мигач.
На таблата на някои от по-новите модели има един бутон, който изглежда ето така:
alarm_button.jpg 9.4K
4 downloads
И понеже вчера ме питаха за какво е този бутон - пускам малко инфо.
Може би трябва да се преместят по-късно тия работи в полезна информация.
Ако се натисне този бутон, се деазктивира датчикът за наклон на колата при следващото включване на фабричната аларма.
Т.е. ако натиснете този бутон преди да слезете от колата (един червен диод мигва) като заключите колата и пуснете фабричната аларма, алармата няма да се активира от датчика за наклон на автомобила. Това е полезно, ако желаете да качите колата на репатрак и да я возите заключена или докато колата се транспортира с влак или ферибот. За да не се включва алармата от накланянето.
Същия бутон на по-късните модели има и още една функция - в долния край има друга картинка - автомобил с радио вълни вътре. Ако се натисне същия бутон надолу, при следващото активиране на алармата няма да се активират обемните датчици в салона на автомобила. Това е полезно, ако оставяте дете или куче в колата. Тъй като фабричната аларма се активира при заключване от дистанционното, ако заключите колата и някой вътре шава алармата ще се активира.
И двете функции на този бутон работят при еднократно натискане на бутона само в рамките на следващото активиране на алармата. След като веднъж даден датчик е бил изключен функцията му се възстановява в момента в който отключите колата и отново я заключите. Така че няма шанс да ги забравите изключени.